www.elektronik.si
Polnjenje akumulatorja Oerlikon 12CP150
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 9:50 am    Naslov sporočila:  Polnjenje akumulatorja Oerlikon 12CP150
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni,

Zanima me ali lahko polnim akumulator Oerlikon 12CP150 preko alternatorja?

Uporabil bi se v avtodomu kot sekundarni akumulator in med vožnjo bi ga rad poleg primarnega v avtu polnil tudi tega. Alternator pa daje konstantno 14,2-14,3V in je 90A (Valeo 96 428804 80).
Malo me moti, ker na akumulatorju piše 13,50V +/-1%.

Že v naprej se vam zahvaljujem za odgovore.

Avtor: s59maKraj: Medvode PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 12:25 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če dobro pogledaš datasheet (spodaj), je predvidena življenjska doba za akumulator 15 let (zelo mu škoduje previsoka temperatura!). Predpisana napetost je za doseganje dolge življenjske dobe. Lahko polniš tudi s previsoko, ampak sprijazniti se boš moral, da bo trajal precej krajši čas.
Priporočam, da polnega odklopiš in ga ne "kuhaš" s previsoko napetostjo.

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 3:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hvala za odgovor. Sem si kar mislil, da ne bo primeren aku :/
Kakšna napetost pa bi bila optimalna za polnjenje, največ 13,5V?

Ta aku bi rad porabil za napajanje inverterja med vožnjo na katerega je obešena klima, ki vleče cca. 60A izmerjeno pri 12,2V. Tako, da bi inverter/klima koristila ta aku in motorski aku + alternator za polnjenje.

Drugače pa imam polnilec BC-01220 SCT , s katerim ga bom polnil ko vozilo stoji.

Avtor: Merlin PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 6:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mogoče zaporedno dioda, zmanjša za približno 0,7v.

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 7:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi sam sem že razmišljal in iskal, da bi dal primerno diodo 100A in bi potem dobil napetost na sekundarnem aku cca.13.5V kot je potrebno.
Po mojem bi to rešilo težavo Very Happy Samo pravo diodo še najdem in sprobam.

Avtor: Merlin PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 8:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Da jo ne boš pozabil hladit.

Avtor: s56alKraj: JN66SI & JN76TM PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 8:34 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
king25 je napisal/a:
Kakšna napetost pa bi bila optimalna za polnjenje, največ 13,5V?

Odvisno od temperature, po karakteristiki, kot je specificirana v podatkovnem listu (Slika 3).

Ta tip akumulatorja ni najbolj primeren za "ciklično" uporabo v avtodomu, na jahti ali v kakem drugem podobnem obratovalnem režimu.

LP, Sandi

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 7:52 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zanima me ali je dioda PBY 385 primerna za zmanjšanje napetosti iz alternatorja za cca. 0,7V?
Nikjer ne najdem podatka o njej ampak po moje je nekje med 150 in 250A.

Imam pa še 3x PBY 307, ki so 35A in bi jih lahko vezal mogoče vzporedno?

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 8:41 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ni priporočljivo. Biti morajo na čim bolj enaki temperaturi. 25K razlike bi npr. pomenilo skozi eno 30A, skozi toplejšo pa 40A.

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 9:08 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po mojem se ti bo alternator scvrl. Enkrat sem pri Seat Alhambri meril porabo. Tokovne klešče sem obesil na plus iz alternatorja in vključeval porabnike:
ventilator za hlajenje notranjosti 30A,
luči 10A
klima 10A
ventilator hladilnika 30A (ta dela bolj redko)
poraba kar tako, ko motor teče, 10A

rabiš 180A alternator.

Drugi aku priključi preko odklopnika 100A in releja 12V 200A na motornega. Rele se vklopi, ko vklopiš klimo in teče motor.
Manj mu bo škodilo, če bo včasih malo preveč poln, kot pa če bo večino časa na pol prazen, kar bo zagotovo, če daš zaporedno diodo.

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 9:53 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hvala za odgovore. Potem bom dal kar močnejšo diodo PBY 385. Samo hlajenje še rešim in nekako moram izolirat hladilnik pred kratkim stikom proti minosu.

Glede vklopa klime pa imam rešeno tako, da ko avto deluje in je napajanje alternatorja ok, potem preklopi 150A rele in vzporedno veže akuta. Če slučajno napetost na alternatorju pade pod nastavljeno potem se klima izključi.
Sekundarni akumulator je pa vedno vklopljen na polnilec, ki ga vzdržuje ko vozilo stoji. Tako, da prazen ne bo nikoli ko gre avtodom na pot.

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sob Jun 01, 2019 11:26 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zanima me še samo kakšna je lahko minimalna napetost alternatorja pri polnjenju?
Sedaj ko med vožnjo vključim še klimo preko inverterja mi pada napetost na alternatorju iz 14,2V na 13V in čez čas tudi na 12.6V, kar mislim, da je sigurno premalo za polnjenje.
Nisem pa še meril toka na alternatorju ampak glede na padec napetosti je precej obremenjen oz. preobremenjen Rolling Eyes

Avtor: 1000 kunstKraj: Jesenice PrispevekObjavljeno: Sob Jun 01, 2019 8:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Smola! Pri katerih obratih napetost pada? Med vožnjo? 90amperski alt. bi moral držat 14V, vse dokler ne gre čez 100C*. Mogoče je odneslo kakšno diodo? Pomeri ripple oz. izmenično komponento. Drugače pa zamenjat alternator z 120 ali 140 amperskim, ali pa dograditi dodatnega. Če je prostor.

Avtor: king25Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Jun 02, 2019 7:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Napetost pade samo ko vklopim inverter, ker ima veliko porabo, ko poganja klimo. Ko pa ga ugasnem pa se napetost takoj dvigne in je konstantna nad 14V.
Definitivno je alternator preslab in bom najverjetneje šel v predelavo na 150A alternator.

Avtor: Fantocci PrispevekObjavljeno: Sre Jun 05, 2019 10:10 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Katero klimo pa imaš to?

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group