www.elektronik.si
Alternator na traktorju preveč polni, opcije?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 6:50 pm    Naslov sporočila:  Alternator na traktorju preveč polni, opcije?
----------------------------------------------------------------------------
Torej na traktorju Claas starem nekje 14 let, ki ima že motorni računalnik se pojavljajo težave s previsoko napetostjo v napeljavi. Izmerjena napetost ko motor deluje (različni multimetri) je namreč med 14,6 in 14,8V. posledično je crknil že tretji ali celo četrti motorni računalnik, kar postaja že kar velik strošek, četudi serviserji montirajo rabljene računalnike je vsak še zmeraj 600 EUR (računalnik je spredaj pri motorju, tako, da na njega vpliva tudi vročina motorja).

Včeraj mi je eden od serviserjev omenil, da ima elektronika neko funkcijo, da začne utripati lučka za okvaro računalnika, ko napetost preseže 14,5 V.

Pred par dnevi, ko so spet menjali računalnik je bilo med delom slučajno ugotovljeno, da če takrat ko lučka prične utripati prižgeš vse luči napetost pade toliko, da lučka ne utripa več, so pa praktično vsi računalniki doslej crknili po utripanju lučke.

Menjan je bil regulator na alternatorju a zadeva ni prinesla nobene spremembe, še zmeraj je napetost enaka.

Za tem je bil menjan celoten alternator (orginal vgradnja Iskra) in kupljen novi Mahle AAK4318 14V 75A, ampak težava ostaja. Za tem sem pomeril še napetost na drugem traktorju, ki ima ravno tako Mahle alternator in tudi tam je napetost 14,7 V, le da ta traktor nima elektronike in posledično ni težav.

Ker se vse skupaj dogaja prijatelju sem doma pomeril še na našem, sicer znamke Magnetti Marelli, ki sicer tudi nima motorne elektronike ampak meni polni do 14,1, dalje ne gre. Na dveh starejših traktorjih pride napetost do 14,6 V ampak tudi ne povzroča težav, ker nimata elektronike.

Odklopljeni stari alternator smo preizkusili še na mizi z vrtalnim strojem, torej samo akumulator, alternator in nič drugega in je tudi tam pokazal 14,7 V, torej za dvig napetosti ni kriva kakšna elektronika na traktorju.

Sedaj smo nekako brez idej, ali kupiti še tretji alternator in upati, da bo dajal ustrezno napetost ali vezati kakšno močno diodo na izhod alternatorja, da mu pade napetost za 0,7 V.

A je to sedaj kakšna nova moda, da tudi novi alternatorji dajejo ven večjo napetost kot bi morali?

Hvala za mnenja in odgovore.

Avtor: ecobraKraj: Radeče PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 7:30 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ste čisto prepričani, da je zaradi 14.8V računalnik crknil?
Skoraj ne verjamem, da je previsoka napetost. Po moje ga uničijo vibracije še verjetneje vročina.
Prestavite ga na hladnejše mesto, saj vem, da kabli to onemogočajo. Podaljšate jih.

l.p.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 8:22 pm    Naslov sporočila:  Re: Alternator na traktorju preveč polni, opcije?
----------------------------------------------------------------------------
Deflektor je napisal/a:
Odklopljeni stari alternator smo preizkusili še na mizi z vrtalnim strojem, torej samo akumulator, alternator in nič drugega in je tudi tam pokazal 14,7 V, torej za dvig napetosti ni kriva kakšna elektronika na traktorju.

Dvomim, da je z alternatorjem kaj narobe. Me pa ob napisanem zanima, kaj se zgodi, če tole kar ste že preizkušali preizkusite na mizi še brez akumulatorja? Verjetno boš Anxious. Kako je pa s povezavami alternatorja do akumulatorja in minusa na instalaciji traktorja?

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 8:34 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
ecobra je napisal/a:
Ste čisto prepričani, da je zaradi 14.8V računalnik crknil?
Skoraj ne verjamem, da je previsoka napetost. Po moje ga uničijo vibracije še verjetneje vročina.
Prestavite ga na hladnejše mesto, saj vem, da kabli to onemogočajo. Podaljšate jih.

l.p.


Ideja je vsekakor dobra in celo zaželeno bi bilo, da bi se to prestavilo kam drugam, je pa težava ker je tukaj tam med 20 do 30 žic za podaljšati (nisem jih preštel) in misel na to, da bi rezali orginal instalacijo na traktorju mi nekako ni najbolj prijetna. Idealno bi bilo dobiti tak podaljšek na konektor, kar pa so najbrž samo pobožne želje, drugače bi serviserji to že montirali.

Tudi če 14,8 V ne bi bila previsoka napetost ostane še zmeraj težava utripajoča lučka na armaturki, ko je čez 14,5 V in pa dejstvo, da navadni akumulatorji pričnejo pri 14,5 V počasi vreti in izhlapevati.


Nazadnje urejal/a Deflektor Ned Maj 26, 2019 8:39 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 8:37 pm    Naslov sporočila:  Re: Alternator na traktorju preveč polni, opcije?
----------------------------------------------------------------------------
frenki je napisal/a:
Deflektor je napisal/a:
Odklopljeni stari alternator smo preizkusili še na mizi z vrtalnim strojem, torej samo akumulator, alternator in nič drugega in je tudi tam pokazal 14,7 V, torej za dvig napetosti ni kriva kakšna elektronika na traktorju.

Dvomim, da je z alternatorjem kaj narobe. Me pa ob napisanem zanima, kaj se zgodi, če tole kar ste že preizkušali preizkusite na mizi še brez akumulatorja? Verjetno boš Anxious. Kako je pa s povezavami alternatorja do akumulatorja in minusa na instalaciji traktorja?


Brez akumulatorja zadeve nismo preizkušali, ker sem nekje pred časom prebral, da lahko skuri diode, če alternator nima nobenega bremena. Smo pa poskusili drugi akumulator v traktorju, pa ni nobene razlike. Masa je odlična, saj je alternator preko svojega ohišja in vijakov povezan direktno na motor.

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 9:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Predvidevam da je regulator neposredno na alternatorju? Ali pa je ločen?
Ter, koliko žic gre do regulatorja, oziroma alternatorja?

Namreč, nekateri alternatorji imajo lahko ločeno žico za "sense", oziroma oddaljeno merjenje napetosti. S tem lahko merijo napetost neposredno na nekem določenem mestu (če je ta žica recimo neposredno čimbližje akumulatorskem plus polu), da na ta način kompenzirajo izgube zaradi dolgih žic (B+ od alternatorja do akumulatorja).
No, če imaš tak način vezave in če je s to povezavo kaj narobe, potem bi lahko pripeljalo do tega, da ima regulator napačno informacijo o zahtevani napetosti.

Preveri tudi vse žice in spoje! Pri 14 let stari napeljavi se že lahko začnejo pojavljati problemi zaradi slabih stikov. En takšen primer sem imel na našem Goldoniju, ko se je odlomil zob na bajonetnem CPC konektorju na požarni steni in se je konektor zato deloma raztaknil.

Načeloma lahko regulator za alternator narediš tudi sam: https://www.schweizerschrauber.ch/mot/voltreg.html in po potrebi prilagodiš napetost.

Glede vročine, pa lahko razmisliš o uporabi toplotnega ščita. Kovinski, v obliki večplastnih aluminijastih kosov in materialov vmes. Kot se recimo uporabljajo v avtomobiulski industriji okoli izpuha, turbine... Na primer: iz eBaya

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Ned Maj 26, 2019 11:09 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Regulator je neposredno na alternatorju. Do alternatorja je glavni + , D+, torej vzbujanje, W za obratomer in pa direktno na ohišje je priključenih še nekaj žićk, torej masa, najbrž za zaznavanje voltaže in boljšo maso za določene stvari.

Kar se pa tiče toplotne zaščite pa je trenutno vmes vrinjena steklena volna, ampak je to bolj sizifova rešitev, saj se toplota kar precej prenaša tudi preko kovinskega ščita motornega računalnika in vijakov, kjer je vse skupaj pritrjeno.

Zunanji regulator z manjšo voltažo ali nastavljiv bi bil skorajda najboljša opcija in me kar čudi, da nekaj takega ni na voljo na trgu za nakup.

Avtor: Merlin PrispevekObjavljeno: Tor Maj 28, 2019 8:19 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kako dolgo pa zdrži akumulator pri tako povečanemu polnjenju?

Avtor: SpajkyKraj: Obala PrispevekObjavljeno: Tor Maj 28, 2019 11:13 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Še moja izkušnja s podobnim a ravno nasprotnim problemom pri starem avtu in njegovim alternatorjem ...

Alternator mi je polnil premalo in sem ugotovil, da je tretje navitje statorja (dva glavna gresta direkt na glavne usmerniške diode v njem in na izhod + za na Aku ) , tretji + (oni na D+ se mi zdi ) pa je šel na regulator na alternatorju in posredno na + aku-ja ... Ker je potem regulator mislil, da je aku že dovolj poln, se je aku polnil premalo (pozimi problem, ker premalo vozim) ... Pa sem dodal par A Schottky diodo v serijo z regulatorjem, pa je potem polnil več.
Ravno obratno rabiš ti.

Jest pri tem tvojem problemu ne bi dodajal kakšne hude diode v serijo s + za Aku ali njegov regulator predeloval, ampak samo v + vejo problematične elektronike, da samo na njej zbije par desetin V. Zato pomeri porabo te elektronike, da boš videl kakšno bo treba montirat v serijo (pa še kakšen filter za motnje vmes) ...

Kar se tiče toplotne izolacije pa svetujem odstranitev one kao steklene volne in nadomestitev z dovolj velikim tankim plehom = 3 plasti z zrakom vmes, takole ||| . Postavljeno vertikalno med elektroniko in vročim delom (se pravi imaš od ene do druge skrajnosti 4 plasti zraka). Pa ono malce predimenzionirano diodo montiraš na nasprotni hladnejši del ...

Tako podobno pregrado sem imel na hišni oljni peči na obeh straneh kotla (zrak pol cm med 1mm pleh ploščami)... npr "vrel kotel" in na drugi strani rezervoar z gorivom - bil hladen. Zrak je pač krožil med tlemi in vrhom med ploščami in "razbil veliko direkt toplotno razliko" na manjšo več kot dovolj.

Torej še malo razmisli, kaj ti je za storit. Sem podal samo mojo idejo. Mogoče bo treba ono diodo tudi dat na kakšno hladilno rebrce, pa oni pleh oblikovati po obliki "hardverja" in bit dovolj velik, da prepreči topl.sevanje tudi "po ovinku" na elektroniko ...

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Sre Maj 29, 2019 11:19 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Merlin je napisal/a:
Kako dolgo pa zdrži akumulator pri tako povečanemu polnjenju?


Akumulator načeloma niti ni nek strašen problem, kako leto ali dve ga lahko počasi kuha, če dolivaš destilirano vodo po potrebi, bolj je problem v elektroniki.

Avtor: DeflektorKraj: Prlekija PrispevekObjavljeno: Sre Maj 29, 2019 11:27 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Spajky je napisal/a:
Še moja izkušnja s podobnim a ravno nasprotnim problemom pri starem avtu in njegovim alternatorjem ...

Alternator mi je polnil premalo in sem ugotovil, da je tretje navitje statorja (dva glavna gresta direkt na glavne usmerniške diode v njem in na izhod + za na Aku ) , tretji + (oni na D+ se mi zdi ) pa je šel na regulator na alternatorju in posredno na + aku-ja ... Ker je potem regulator mislil, da je aku že dovolj poln, se je aku polnil premalo (pozimi problem, ker premalo vozim) ... Pa sem dodal par A Schottky diodo v serijo z regulatorjem, pa je potem polnil več.
Ravno obratno rabiš ti.

Jest pri tem tvojem problemu ne bi dodajal kakšne hude diode v serijo s + za Aku ali njegov regulator predeloval, ampak samo v + vejo problematične elektronike, da samo na njej zbije par desetin V. Zato pomeri porabo te elektronike, da boš videl kakšno bo treba montirat v serijo (pa še kakšen filter za motnje vmes) ...

Kar se tiče toplotne izolacije pa svetujem odstranitev one kao steklene volne in nadomestitev z dovolj velikim tankim plehom = 3 plasti z zrakom vmes, takole ||| . Postavljeno vertikalno med elektroniko in vročim delom (se pravi imaš od ene do druge skrajnosti 4 plasti zraka). Pa ono malce predimenzionirano diodo montiraš na nasprotni hladnejši del ...

Tako podobno pregrado sem imel na hišni oljni peči na obeh straneh kotla (zrak pol cm med 1mm pleh ploščami)... npr "vrel kotel" in na drugi strani rezervoar z gorivom - bil hladen. Zrak je pač krožil med tlemi in vrhom med ploščami in "razbil veliko direkt toplotno razliko" na manjšo več kot dovolj.

Torej še malo razmisli, kaj ti je za storit. Sem podal samo mojo idejo. Mogoče bo treba ono diodo tudi dat na kakšno hladilno rebrce, pa oni pleh oblikovati po obliki "hardverja" in bit dovolj velik, da prepreči topl.sevanje tudi "po ovinku" na elektroniko ...


Dobro bi bilo, če bi obstajalo kaj takega, da bi za malenkost dvignilo napetost regulatorja, in bi le ta prej omejil napajanje navitju in s tem povzročil nižjo napetost.

Tudi ideja o omejitvi napajalne napetosti elektroniki ni slaba, bi pa za to rabil vsaj elektro shemo traktorja, ki pa je seveda nimam.

Sicer pa sem klical vse serviserje in še celo na Letriko je en od prodajalcev klical, kjer so mu rekli, da regulatorji delajo na 14,6 V +- 0,15 V in da ni moč dobiti regulatorja, ki bi delal na manjši napetosti.

Dobra ideja je sicer tudi izgradnja lastnega regulatorja a mi krepko manjka znanja za kaj takega.

Avtor: SpajkyKraj: Obala PrispevekObjavljeno: Sre Maj 29, 2019 12:02 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jest ti svetujem, da ti to pogleda in napravi kakšen nadobudni hoby elektronik, ki bo znal najti napajanje one tvoje elektronike in vgraditi ono diodo za zmanjševanje napetosti na njej, tako, da ne bi ti še kaj bolj zeznil. Sigurno je kakšen v tvoji okolici, povprašaj malo naokoli ...

Avtor: jozedeKraj: Jesenice PrispevekObjavljeno: Sre Maj 29, 2019 8:19 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
1- Ali ima alternator povezavo sense, če ta povezava ni dobra – oziroma je kje oksidirana in ima slab kontakt na tej povezavi, se prav lahko zgodi, da bo posledično napetost alternatorja previsoka! Glej pripeto skico vezave.
2- Ali je alternator varovan z varovalko (cca 80A oziroma več ali manj, glede na moč alternatorja) na pripeti skici je varovalka vrisana.
3- Sem enkat imel problem z alternatorjem na traktorju Štore, imel je varovalko med akumulatorjem in razdelilnimi priključki za porabnike na skici vrisan rdeč kvadratek. Taka vezava ni pravilna, ko je varovalka začela zgubljati kontakt, je alternator napetostno podivjal – skuril je vse žarnice, ki so bile takrat prižgane!

Mogoče iz tega kakšna ideja, da najdeš napako.

Avtor: Merlin PrispevekObjavljeno: Čet Maj 30, 2019 8:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kaj pa kontrolna lučka, je original ali je bila žarnica zamenjana?

Avtor: joztomKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pet Maj 31, 2019 12:47 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Akumulator je hin. Če je dober, stabilizira napetost in alternator se ne vzbuja nad 13,7V.

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group