www.elektronik.si
Polprevodniški kontaktor pregoreva
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 1:11 pm    Naslov sporočila:  Polprevodniški kontaktor pregoreva
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni , imam težavo s pregorevanjem polprevodniškega kontaktorja PHOENIX CONTACT ELR W3/ 9-500 (3x 9Amperov, podatkovni list priložen).
Kontaktor krmili 3f motor o.75Kw s 230V zavoro , ki premika mizo gor in dol.
Priložena je močnostna shema ,kjer se vidi problematični kontaktor 510K1.

Hec je v tem , da kontaktor pregori samo v primeru ko se pritisne stikalo v sili,ki izključi celoten sistem katerega del je ta miza (sistem sestoji iz več transportnih trakov in dvižnih miz).
V normalnem režimu miza deluje brez problema , ko pa se pritisne stikalo izklop v sili kontaktor pregori.
Da je še bolj zanimivo kontaktor na eni(1361) močnostni skupini pregori na drugi(1363) pa ne, če prav se oba napajata iz iste omare.

Preverili smo vezavo, kable,preverili kontakte, izmerili motor...vse normalno. Naj še omenim da smo zmontirali kar nekaj identičnih sistemov kjer ni bilo nobenih težav z pregorevanjem in sistemi delujejo že več let 24/7,
Torej slabo načrtovanje odpade, prav tako napačna vezava ker je bilo vse večkrat preverjeno.

Nabavili smo analizator moči Fluke 1736 : https://www.fluke.com/en-us/product/electrical-testing/power-quality/1736-1738, in opravili meritve na dveh mizah .
1. miza 1361 je problematična, in 2. miza 1363 je brez težav .
V pripetem PDF so rezultati merjenja , Tok in napetost sta na obeh mizah približno enaka večje odstopanje pa je pri V THD (%)
lepo prosil za mnenje ali se vam zdijo meritve normalne in ali bi lahko V THD (%) na mizi 1361 ki je višji kot na 1363 povzročil pregorevanje kontaktorja?
Lepo prosil bi tudi za kakršno koli mnenje kaj bi lahko bil vzrok za opisane težave.
Za strokovno pomoč smo pripravljeni tudi dobro plačati.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 1:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kakšna pa je razlika med normalni in izklopom v sili?

Kaj so 200Q1, 320K6 in K7?

Če imata skupno napajanje, potem naj tudi razlike v THD napetosti ne bi bile velike. Ali se mogoče 'večje odstopanje' nanaša na THD toka? Iz priloge tega ne razberem. Zgolj THD napetosti, ki sta približno enaka.

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 2:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Med normalnim delovanjem se vklop in izklop vrši preko dveh 24V vhodov na polprevodniškem kontaktorju .
V primeru izklopa v sili pa navadni kontaktorji v glavni omari izklopijo 400V.

200Q1 : nastavljivo motorno zaščitno stikalo
320K1 IM 320K7 sta pogojna kontaktorja ki jih krmili varnostni rele , ki je vezan na varnostna vrata.(ko so vrata odprta polprevodniški kontaktor zgubi napajanje in je onemogočeno delovanje).

THD toka mi ne pokaže nič (glej dodatno prilogo) čeprav so tokovne zanke bile priključene in lahko vidim tokove po fazah Think .

Na prejšni priponki se vidi da konice THD V na mizi 1361 gredo do nekje 22 na mizi 1363 pa do nekje 16.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 3:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Torej skuri se, ko je narejen mehanski odklop na njegovem vhodu. Če motor takrat dela, potem se pojavi napetostna špica. Mogoče je to problem. Vprašanje pa je, zakaj le na tej mizi.

Ali se skuri tudi ob odprtju vrat med delovanjem - izklop 320K6 in K7?

Za poizkusiti bi bilo s prenapetostno zaščito oz. z varistorji (3x 460 ali 510 Vac oz. 670 ali 745 V) pred njim.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 3:25 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Sicer pa taka firma kot je Phoenix Contact ima FAE (field application engineer) in se jih lahko vpraša.

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 4:14 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja skuri ga ko odklopi kontaktor v glavni omari (na pripeti shemi ni viden).
kontaktor v glavni omari odklopi L1,L2,L3.,Kontaktor v glavni omari odklopi dvižne mize in več frekvenčnikov ki krmilijo motorje za transportne trakove.

Ko se vrata odprejo (se 320k6 ali 7 razklene da prekineta tok ) se polprevodniški kontaktor ne skuri.

Phoenix Contact odgovarja, da težava ni v njihovem produktu in tako nadaljne pomoči ne nudijo.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 5:25 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Eno vprašanje ... 24V napajanja na shemi ni narisanega. A v primeru izklopa v sili odrežeš tudi to napajanje? 320K6 in 320K7 ga pustita pri miru.

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 8:44 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Frenki 24V napajanje na polprevodniškem kontaktorju (24V in GND) ostane v primeru izklopa v sili.

Signal na IN1 ali IN2 pa se prekine, vendar zaradi topologije verjetno delček sekunde kasneje kot glavni kontaktor v omari , torej v primeru izklopa v sili se odreže 400V nekaj ms kasneje pa tudi signal na polprevodniškem kontaktorju.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 10:57 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Samo razmišljanje ... če je moteče ... ignoriraj.

Po napisanem sodeč je edina razlika med izklopom v sili in odprtimi vrati v prisotnosti kontrolnih signalov IN1 in IN2. Napajanje kontaktorja kot praviš ob izklopu v sili ostane. Iz Phoenix-ove spletne strani sem potegnil datasheet tega kontaktorja (v prilogi), kjer kar jasno opozarja na stabilnost napajalne in kontrolne napetosti.

Sam malo dvomim, da je vzrok težave močnostni del ... to ste na nek način sami tudi potrdili. Vprašanje pa je, kaj se dogaja v času med odklopom glavnega kontaktorja in prehodom iz delujočega v zaustavljeno stanje brez prisotnih - ali pa motenih kontrolnih signalov.

Tole razmišljanje pa seveda pade ob dejstvu, da veliko identičnih sistemov (razen tega) brezhibno deluje. Think

Avtor: DusanKKraj: Medvode - med vodami PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 10:57 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mogoče je ključ do rešitve, da ugotovite kaj in kateri del tega Phoenix kontaktorja je "skurjen" ali v 24V delu do optocouplerjev ali močnostni del s tiristorji/triaki, ki vklapljajo L1/L2/L3 - U1/V1/W1.
Je v notranjosti releja kaj ožganega, prekinjenega, stopljenjega, dioda, varovalka, ntc... če imate še kaj nedelujočih jih primerjajte med seboj, če odpoveduje isti element itd.
Tako boste dobili smer, iz katere prihaja težava.

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 11:19 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
@Frenki niti malo ni moteče , vsako konstruktivno razmišljanje je več kot dobrodošlo.
Odkrito povedano tavamo v temi z raznimi ing.ji na čelu.

@DusanK skuri se močnostni del , po izklopu v sili in ponovnem vklopu motorno zaščitno stikalo izklopi ker je na močnostnem delu kontakorja L1-L2-L3 v stiku.
V notranjosti se nič ne vidi ožganega, stopljenega, prekinjenega.

Avtor: ciciKraj: Trbovlje PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 11:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po napisanem sklepam, da pride ob ponovnem vklopu v močnostnem delu kontaktorja L1-L2-L3 v stik. Ali ste premerili kontaktor pred vklopom?

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Ned Maj 02, 2021 11:59 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne nismo premerili ampak izklop zaščitnega stikala jasno nakazuje stik.

Avtor: uleKraj: Babno Polje PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 6:28 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mogoče bi pomagala montaža varistorjev na ssr? Sicer pa res zanimiv problem Confused

Avtor: BojanRKraj: Vnanje Gorice PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 8:15 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ali so res v stiku L1-L2-L3 ali U-V-W ?
Slednje bi nakazovalo, da ni problem v samih močnostnih elementih, ampak v prebitem snubberju ali varistorju v samem SSR.
Zanimivo bi bilo tudi vedeti, ali do uničenja pride pri izklopu, ali pri ponovnem vklopu. (kot je že nekdo napisal).
Vsekakor bi jaz za probo zamenjal motor z zavoro, s tiste dvižne mize, ki ne crkne.

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group