www.elektronik.si
Polprevodniški kontaktor pregoreva
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: GUMYKraj: Bled PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 8:59 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po moje je problem v prenapetostih do katerih pride ob izklopu. To, da enega uniči drugega pa ne, je verjetno posledica različne dolžine vodnikov od odklopnika do stroja. Lahko tudi dodatne indukcije ali kapacitivnega sklopa iz kakšnega vodnika, ki teče paralelno, v trenutku izklopa. Na potencialni vpliv iz drugega vodnika nakazujejo tudi meritve (večji THD). Rešitev torej vgradnja kvalitetne prenapetostne zaščite zraven polprevodniškega kontaktorja.

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 4:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
@BojanR sem pomeril in so v L1 L2 L3 v stiku.
Motor tudi zamenjali , in nič ne spremeni

Avtor: Leon CKraj: Rogaska Slatina PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 4:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
@Gumy se strinjam y napisanim .Kakšno zaščito predlagaš? in kako bi se povezala?

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 6:23 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zaščito sem omenil že v mojem drugem sporočilu. Jaz bi dal v trikot, glede na to, da ni ničle, bi bolje ščitila. Če pa je ravno pri roki taka za 230Vac pa v zvezdo.

Avtor: GUMYKraj: Bled PrispevekObjavljeno: Tor Maj 04, 2021 9:11 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ali lahko še opišeš in/ali skiciraš in/ali pofotkaš fizično razporeditev (kje in kako je to zmontirano in razdalje) elementov sistema (motor, polprevodniški kontaktor, stikalo v sili) za obe mizi.

Avtor: psevdonimKraj: slo PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 8:06 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
ne vem kakšne so cene teh kontaktorjev; ali lahko za probo daš kaj močno predimenzioniranega, npr. 3 x 1000V/100A, pa da poči nekje drugje ?

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 9:08 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po mojem v takem primeru ne bi počilo nikjer. Cene pa niso ravno par €.

Avtor: psevdonimKraj: slo PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 11:39 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
potem pač navadnega, vklop pa preko releja s tuljavo 24V DC

Avtor: psevdonimKraj: slo PrispevekObjavljeno: Čet Maj 06, 2021 2:26 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
nisem bral vsega, mogoče je že kdo napisal: zavora (najbrž) deluje na enosmerni tok, ki pri izklopu, če ni vzporedno vezane diode, povzroči visokonapetostno konico kar lahko povzroči napačne prožilne signale v elektroniki.

Avtor: DusanKKraj: Medvode - med vodami PrispevekObjavljeno: Čet Maj 06, 2021 7:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
DusanK je napisal/a:
Mogoče je ključ do rešitve, da ugotovite kaj in kateri del tega Phoenix kontaktorja je "skurjen" ali v 24V delu do optocouplerjev ali močnostni del s tiristorji/triaki, ki vklapljajo L1/L2/L3 - U1/V1/W1.
Je v notranjosti releja kaj ožganega, prekinjenega, stopljenjega, dioda, varovalka, ntc... če imate še kaj nedelujočih jih primerjajte med seboj, če odpoveduje isti element itd.
Tako boste dobili smer, iz katere prihaja težava.

Leon C je napisal/a:
@DusanK skuri se močnostni del , po izklopu v sili in ponovnem vklopu motorno zaščitno stikalo izklopi ker je na močnostnem delu kontakorja L1-L2-L3 v stiku.
V notranjosti se nič ne vidi ožganega, stopljenega, prekinjenega.

Tole mi ne gre ravno v glavo.
Torej s pritiskom na stikalo v sili se zgodi nekaj, kar naredi kot posledico stik vseh vhodnih faz L1-L2-L3 med seboj v tem Phoenix kontaktorju.

Prej bi pomislil, da ob neki zunanji prenapetosti znotraj Phoenixa prefloza posamezen fazni tiristor/triak in ga prebije in kratko sklene, da so potem vedno kratko sklenjene povezave L1-U1, L2-V1 ter L3-W1, ne pa, da prebije med vsemi vhodnimi fazami.
Dvomim tudi, da bi bile znotraj Phoenix elementa tudi minimalistične varnostne razdalje med posameznimi fazami.

Razmišljam, da bi teoretično bil možen stik med vsemi fazami L1-L2-L3, če bi znotraj Phoenixa bili montirani neki varistorji med vsemi fazami, ki jih ob neki prenapatosti prebije in ostanejo kratkostičeni.
Tako bi dobil stanje, kot ga zdaj izmeriš, da so vse tri vhodne faze L1-L2-L3 kratkostičene, zato bi bilo zanimivo videti detajle znotraj Phoenix odklopnika kaj ali kateri element je v stiku med fazami L1-L2-L3, kaj je tisto, ki drži kratko sklenjene vse 3 faze.

Če bi dal neko zaščito pred Phoenix kontaktorjem bi jo npr. odpikalo ob prvem izklopu v sili, Phoenix bi preživel, takoj naslednji izklop v sili pa bi spet odpikal Phoenixa ali spet zaščito, če bi se menjala ali resetirala.

Za test, če res pride kaj iz druge veje bi bil, da bi izklop v sili odklopill samo to problematično vejo, če se da nekje za 200Q1 nastavljivim motornim zaščitnim stikalom, kot se to dogodi preko kontaktov 320k6, ko se odpro vrata.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Čet Maj 06, 2021 8:31 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Še vedno sem mnenja, da ni težava v močnostnem delu. Po mojem bi moral ob zasilnem izklopu pustit krmilje pri miru. Odbiti močnostni vhodi so verjetno posledica ne/narobe definiranih stanj na IN1 in IN2 (obračanje smeri), ki jih z izklopom v sili na silo odreže. V prid temu govori tudi obnašanje ob odpiranju vrat, kjer ob prekinjenih samo močnostnih vhodih do odbitja kontaktorja ne pride.

Avtor: igo PrispevekObjavljeno: Čet Maj 06, 2021 8:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Varistor ostane v kratkem stiku samo, če ga ne zakuri dovolj močno.

Če imaš na zalogi kaj uničenih kontaktorjev, pripelji fazo na L1, iz L2 naprej pa priklopi 2kW kalorifer, da do konca odkuriš varistor med L1 in L2.
Nato ponovi še za varistor med L1 in L3 ter tistega med L2 in L3.

Ko bodo varistorji povsem odkurjeni in ne bodo več v stiku, lahko testiraš delovanje kontaktorja na grelcih (niso induktivna bremena).
Če so tiristorji in elektronika v redu in bodo kontaktorji delovali, bo zmogljivejša prenapetostna zaščita sicer preprečila uničenje novih , vendar je še vedno potrebno ugotoviti kaj se sploh zgodi ob hitrem izklopu.

V skrajnem primeru se naredi sekvenčni hitri izklop, da tipka izklopi prvi rele, prvi rele izklopi nekaj in drugi rele, drugi rele izklopi nekaj drugega in tretji rele,...

Nekaj milisekund zakasnitev med sklopi lahko povsem odpravi vzrok.

Dodano: Sem pogledal datasheet, ki ga je pripel @frenki. Povsem se strinjam z njim, da je okvara najverjetneje povezana z zmedo na vhodih za menjavo smeri. V tem primeru ni odkurilo varistorjev, ampak verjetno tiristorje (notri ni triakov).
Na načrtu ni označeno, da gre za kontaktor, ki zna obračati smer.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pet Maj 07, 2021 11:47 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kontaktor ne bi smel vklopiti obeh smeri naenkrat:
Citiram:
A short circuit between two phases at the moment of switching is prevented by the integrated delay between the control pulse and the load control

Pričakoval bi tudi, da ne bi odpovedal ob padanju napajalne napetosti.

@igo, nekaj milisekund ni dovolj, saj tiristor/triak odstane odprt do konca polperiode.

@frenki, tudi pri izklopu sili s prekine napajanje na močnostnih vhodih. Glej 3. prispevek.

Če se že gremo meritve, bi se dalo kaj ugotoviti z osciloskopom z dolgim spominom. Tako bi se lahko posnelo dogajanje na napajalnih vodih in drugih signalih ob izklopu v sili.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Pet Maj 07, 2021 1:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bostjang je napisal/a:
Kontaktor ne bi smel vklopiti obeh smeri naenkrat:
Citiram:
A short circuit between two phases at the moment of switching is prevented by the integrated delay between the control pulse and the load control

Pričakoval bi tudi, da ne bi odpovedal ob padanju napajalne napetosti.

@frenki, tudi pri izklopu sili s prekine napajanje na močnostnih vhodih. Glej 3. prispevek.


Hja ... piše pa tudi o temle:
Citiram:
The operating voltage and control voltage inputs must be operated with power supply modules according to DIN 19240 (maximum 5% residual ripple). To prevent the inductive or capacitive coupling of disturbing pulses in long control cables, we recommend the use of shielded cables.

Torej preveč imun na neka nekontrolirana stanja na krmilnih vhodih pa vseeno ravno ni.

Moje mnenje je vseeno, da v primeru izklopa v sili ne bi smel odrezati krmilja, pač pa mu signalizirat stanje/event "izklop v sili" odklopiti pa močnostni del, kar bi bilo v principu enako, kot to naredi ob odprtih vratih. Na ta način naj bi krmilje imelo možnost izvesti postopke ob prisilni ustavitvi in pripraviti stanja za ponovni zagon po njej.

Bostjang mislim, da ga odrezano napajanje na močnostnih vhodih nič ne moti ... tega niti nisem trdil.

Stran 2 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group