www.elektronik.si
BLDC motor
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Elektronika

Avtor: BojanRKraj: Vnanje Gorice PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 1:50 pm    Naslov sporočila:  BLDC motor
----------------------------------------------------------------------------
Nekdo je na forumu opozoril, da se ene vrste motorji ne smejo razstavljati, ker se nekaj zgodi z magnetenjem/razmagnetenjem.
In ker sem pozabil za katere vrste motor gre, vas sprašujem, ali je ok, da razstavim BLDC motor. (ventilator toplotne črpalke). Kontroler je že vgrajen v njem.
Zamenjal bi namreč rad ležaje.

Avtor: selevenKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2022 9:26 am    Naslov sporočila:  Re: BLDC motor
----------------------------------------------------------------------------
Zdravo

Ti je uspelo zamenjat ležaje? Motor je celo premoženje, da ga menjaš zaradi ležajev...

Hvala!

BojanR je napisal/a:
Nekdo je na forumu opozoril, da se ene vrste motorji ne smejo razstavljati, ker se nekaj zgodi z magnetenjem/razmagnetenjem.
In ker sem pozabil za katere vrste motor gre, vas sprašujem, ali je ok, da razstavim BLDC motor. (ventilator toplotne črpalke). Kontroler je že vgrajen v njem.
Zamenjal bi namreč rad ležaje.

Avtor: BojanRKraj: Vnanje Gorice PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2022 9:32 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Sem kupil nove motorje. Nerazumno dragi so.

Avtor: selevenKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2022 12:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Žal je cena novih motorjev res grozna. Naj bi bil v njih tudi kontroler in to požene ceno v nebo...

Avtor: v.j.Kraj: Veldes PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2022 11:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Domnevno razmagnetenje naj bi veljalo za koračne motorje, za BLDC pa tega še nisem slišal in tudi veliko teh motorjev sem odprl in noben ni izgubil na moči ali efektivnosti. Tudi koračnega sem že razmontiral... potem, ko sem slišal da naj bi se razmagnetil, sem ga razmontiral še 2x nalašč in potem navor primerjal z enakim, ki še ni bil razmontiran. Razlike nisem opazil.

Kolikor se spoznam na trajne magnete, se ne razmagnetijo kar tako, ker bi bil magnetni rotor potegnjen ven iz statorja. Razumem, da se magnet razmagneti ali vsaj delno razmagneti zaradi udarca, to je znano dejstvo. Tudi visoke temperature magnetom škodijo.

Sedaj se sprašujem, od kod govorice o razmagnetenju in zakaj Think Rolling Eyes

Nerazumno je menjat cel motor, če so ležaji navadni, najbolj običajni in jih lahko kupiš npr v Tinex.

Nerazumna visoka cena teh motorjev je zato, ker je to rezervni del, ne zaradi kontrolerja, saj je dokaj preprosto vezje.

O kakšnih zneskih se pogovarjamo?
Kateri ležaji so notri? odpri motor in poglej, zamenjaj ležaje in boš imel motor za rezervo.

Avtor: selevenKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Sre Sep 28, 2022 7:01 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
v.j. hvala za izčrpen odgovor glede magnetov. Cena motorja se giblje od 300 do 400 eur in četudi je to rezervni kos, je cena nora!

BojanR bi znal več povedat, koliko je plačal za nova motorja saj mu očitno ni uspelo rešiti težave z menjavo ležajev.

Mogoče bo sam kaj več povedal...

Avtor: selevenKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Čet Jun 06, 2024 3:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Danes uspešno zamenjal oba ležaja v 2 motorjih Fujitsu Siemens MFE-54VVT. Uporabil navodila v prilogi. Od orodja potrebujete spajkalnik, odspajkovalno žico, apciger ter seveda ležaje, ki naj bodo kvalitetni.

Avtor: lucca brassiKraj: KOČEVJE PrispevekObjavljeno: Čet Jun 06, 2024 4:27 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Citiram:
Domnevno razmagnetenje naj bi veljalo za koračne motorje, za BLDC pa tega še nisem slišal in tudi veliko teh motorjev sem odprl in noben ni izgubil na moči ali efektivnosti. Tudi koračnega sem že razmontiral... potem, ko sem slišal da naj bi se razmagnetil, sem ga razmontiral še 2x nalašč in potem navor primerjal z enakim, ki še ni bil razmontiran. Razlike nisem opazil


in kako si to pomeril ? ( ker ni tako enostavno )

Avtor: fkopacKraj: Slovenia PrispevekObjavljeno: Ned Sep 15, 2024 1:13 pm    Naslov sporočila:  Krmiljenje?
----------------------------------------------------------------------------
Živjo, eno tako toplotno sem dobil s skurjeno elektroniko in sem si postavil projekt, da zadevo poženem sam s svojim krmilnim sistemom. Ima kdo kaj informacij o tem, kako se ti motorji krmilijo? Ostalo mi je v glavnem že jasno.

Avtor: 1dva3 PrispevekObjavljeno: Ned Sep 15, 2024 2:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Napajanje je dc 320V, krmiljenje pa 0-15VDC ali PWM.

Avtor: fkopacKraj: Slovenia PrispevekObjavljeno: Sre Sep 18, 2024 7:17 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
1dva3 je napisal/a:
Napajanje je dc 320V, krmiljenje pa 0-15VDC ali PWM.

Hvala Smile
Kak je pa pinout? 6 vodnikov je in mi ne štima. Verjetno ima ločeno krmilno in pogonsko napetost (4 vodniki), ampak še vedno sta potem dva vodnika za krmiljenje, tako da mi to ni jasno.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Sre Sep 18, 2024 8:47 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pri Mitsubishi in Sanyo je tudi krmilno napajanje +15V. Masa je skupna. Poleg krmilnega signala je tudi tacho izhod. Skupaj 5 vodnikov na 6 pinskem konektorju (prost pin je med +320V in ostalimi). Mogoče zvečer najdem razpored, sicer se pa da razbrati iz vezja.

Avtor: fkopacKraj: Slovenia PrispevekObjavljeno: Sre Sep 18, 2024 10:00 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bostjang je napisal/a:
Pri Mitsubishi in Sanyo je tudi krmilno napajanje +15V. Masa je skupna. Poleg krmilnega signala je tudi tacho izhod. Skupaj 5 vodnikov na 6 pinskem konektorju (prost pin je med +320V in ostalimi). Mogoče zvečer najdem razpored, sicer se pa da razbrati iz vezja.

Lepa hvala Smile
Se priporočam za razpored, ne bi rad odpiral motorja. Do datasheeta zgoraj pa (še?) nimam dostopa zaradi pravil foruma.

Avtor: DusanKKraj: Medvode - med vodami PrispevekObjavljeno: Sre Sep 18, 2024 10:46 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Poglej si service manual za neko npr. xxx/TČ/klimo , ki ima MFE-54VVT ventilatorski motor.

Konektor CN81/CN82, pogledaš načrt... barve vodnikov ni rečeno, da so iste kot pri tvojem, imaš polno podobnih shem...

1= +340VDC
2= ni priklopljeno (NC)
3= GND
4= +15V
5= PWM
6= FB

Avtor: fkopacKraj: Slovenia PrispevekObjavljeno: Sre Sep 18, 2024 11:42 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
DusanK je napisal/a:
Poglej si service manual za neko npr. xxx/TČ/klimo , ki ima MFE-54VVT ventilatorski motor.

Konektor CN81/CN82, pogledaš načrt... barve vodnikov ni rečeno, da so iste kot pri tvojem, imaš polno podobnih shem...

1= +340VDC
2= ni priklopljeno (NC)
3= GND
4= +15V
5= PWM
6= FB


Hvala, to je to Smile

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group