www.elektronik.si
Samogradnja antenskega rotatorja

www.elektronik.si -> VF tehnika in sistemi radijskih zvez

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 10:30 pm    Naslov sporočila:  Samogradnja antenskega rotatorja
----------------------------------------------------------------------------
Odločil sem se, da poskušam izdelati antenski rotator. Morda bo uspelo, morda bo polomija.

Za pogon bom izbral VESC in BLDC motor. Vmes bo reduktor z dvema stopnjama. Preden grem rezkat aluminij, bom sprintal dva velika zobnika.

Prvi je že v delu.

Profil zobovja je HTD 5M.


Nazadnje urejal/a mosqito Pon Maj 03, 2021 10:35 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: s59maKraj: Medvode PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 10:35 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Samo kot ideja: razmisli o polžnem prenosu. Polža seveda nima smisla delati v lastni režiji; bolj smiselno je pogledati za kakšen že narejen polžni prenos in mu domontirati motor ter indikacijo zasuka.

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 10:41 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
s59ma je napisal/a:
Samo kot ideja: razmisli o polžnem prenosu. Polža seveda nima smisla delati v lastni režiji; bolj smiselno je pogledati za kakšen že narejen polžni prenos in mu domontirati motor ter indikacijo zasuka.


Tudi to sem gledal. Obstaja celo open source projekt za rot/ele za satelite, ki ima praktično vse zobovje 3D printano:
https://tysonpower.de/blog/diy-az-el-antenna-rotator-for-under-150

je zelo zanimiv projekt, vendar je omejen na manjše antene. Jaz bom poskušal narediti čimveč na krmiljenju pogona, tako da bi dosegel kar najhitrejše možno pozicioniranje. Antena je sicer ena KV, ena VHF in ena UHF. Jermenski prenos se mi zdi manj tog in lahko "pobere" nekaj največjih obremenitev. V planu je tudi servo krmiljena disk zavora.


s59ma je napisal/a:
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).


Sem neumen in se (bom) učil na lastnih. Bom pa vse opisal, tako da se bodo pametnejši od mene učili na mojih Mr. Green d'oh!

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2021 10:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Začetni preračun:

Napajanja: 24V
Kv = 140
Nmot = 140 × 24 = 3360 min⁻¹

Čas za en obrat (yaesu, higain, …): cca. 45s

Design: cca 10 min⁻¹ ➔ Reduktor: 336

Koda:
Korak  Pozicija   N1    N2    Razmerje    Prenos    Zobniki
1.     Motor      12    120     10         10      Alu / 3DP
2.     vmesno     12    90      7.5        75      Alu / 3DP
3.     na koncu   12    72      6         450      Alu / Alu

Avtor: ro-biKraj: Koroška PrispevekObjavljeno: Tor Maj 04, 2021 5:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Morda bi bilo dobro uporabit polž-motor-enkoder od električnega servovolana?

Avtor: s55mKraj: Sofia-Bolgarija PrispevekObjavljeno: Tor Maj 04, 2021 9:17 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Sedaj pa v racun dodaj se efektivno povrsino anten, rocico in jakost vetra. Potem ti bo hitro jasno, zakaj ti dobronamerni ljudje predlagajo polza. Sam sem delal rotator, ki obraca 1 Tono tezko anteno z boomom 35m. Po dveh letih se se vedno vrti. Pri hitrem vrtenju se masa izredno hitro zaleti, zato ustavljanje lomi najsibkejsi clen.
To ne velja samo za zgornji primer. Yaesu G850 je odpihnilo ze z eno vhf kratko CUU DEE anteno.
Srecno!

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 12:03 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
OK, ampak moj pomislek pri polžu je ta, da polžast pogon blokira in se upira vsem zunanjim silam (vetra itd), kar pomeni da mora prenesti vse obremenitve. Če se pa pogon praktično prosto giblje, za blokado pa skrbi zavora pa ne rabim tako silnega pogona. Res je potem delo v vetru onemogočeno.... Zdaj če na e-bajku disk bremza ustavi mene (100kg + 40kg bajk) na 19 colski gumi iz 80km/h na 0 v 10m...

Hiter preračun:
80km/h = cca. 20m/s

Iz 20m/s na 0 v 10m je to 1s (povpr. hitrost je 10m/s).

Pojemek: 2*10m/(1s)^2 = 2g, 140kg pri 2g je 2800N

Kolo ima premer cca. 750mm, disk zavore pa cca. 220mm. Sila na čeljusti je (vsota spredaj+zadaj) je 750/220 * 2800N = cca. 10kN. To se razdeli na pribl. 30%/70%. Ampak bi zdržalo tudi, če bi zaviral le z eno.

Zdaj pa polža narediti, ki bo zdržal 10kN (na istem premeru, kot disk zavora) pa verjetno ni tako enostavno dobiti....



Z BLDC se pa da delati marsikaj Smile
https://youtu.be/uY-M7Q9G5oo?t=114

Avtor: 144300Kraj: Zelena dolina PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 7:56 am    Naslov sporočila:  Re: Samogradnja antenskega rotatorja
----------------------------------------------------------------------------
mosqito je napisal/a:
Odločil sem se, da poskušam izdelati antenski rotator. Morda bo uspelo, morda bo polomija.

Za pogon bom izbral VESC in BLDC motor. Vmes bo reduktor z dvema stopnjama. Preden grem rezkat aluminij, bom sprintal dva velika zobnika.

Prvi je že v delu.

Profil zobovja je HTD 5M.


Ne vem kaka je toćnost 3D zobnikov, samo je vprašnje ,če ni točnosti naleganja zob po celem obodu & staranje mase ? ,se nosilnost teh zob lahko zmanjša,v primerjavi z klasično obdelavo. tako da ta mali zobnik je že lahko kar šibek člen in če je iz te mase je potrebno vzeti kar nekaj več rezerve ( ustrezna širina zob ? )

KV & VHF & UHF to je kar hud zalogaj. NE ŠPARAJ NA ZOBNIŠKEM PRENOSU

Že sam ECO tribander pleše v vetru, ko hurba, hi pa je rotator z zavoro , tako da je izvedena še dodatna blokada ,ko je vetrovno.

Ko se enkrat to razgunca, si le na odprtem iz vseh strani je teorija v ....u ( simbol za Quarc, simbol za upornost , simbol za kapacitivnost )

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 9:55 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zobnike bom porezkal. 3D print je samo za test.

Avtor: 144300Kraj: Zelena dolina PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 10:35 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zobniki morajo bit kovinski , da imajo še kaj rezerve, razen prvi na motorčku je lahko kvaliteten obstojen PVC ( bolje AL ) , ki služi kot varovalka, če ga pobere, da je istočasno kot neko varovalo .
Zobniki in uležanje tudi nad rotatorjem v podpori pa dimenzionirano za ekremne vetrove, ( čeprav boš imel predvidoma disk zavoro )
Morda še to ,da ne boš pretiraval z prevelikim prestavnem razmerjem med dvema zobnikoma , ( na sliki 90 : 12 ) raje en zonbiški par več .

Avtor: Krampus PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 12:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pri prestavnem razmerju 1:450 bo tudi zobniški reduktor samozaporen

Avtor: igo PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 2:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Silo na zobe bi precej zmanjšal, če bi bila vsaj zadnja stopnja reduktorja planetna.
4, 5 ali 6 zob zobnika, na katerega bo pritrjen drog, bo lažje preneslo obremenitev, kakor en sam.

Za povrhu se pri dobrem izračunu (liho število zob notranjega in zunanjega zobnika) planetni zobniki dotikajo sredinskega zobnika v različnih položajih ujemanja zob, kar precej zgladi krivuljo dovoljenega navora v odvisnosti od zasuka.

/\/\ planet1
/\/\ notranji
(--0--)
/\/\ notranji
/\/\ planet2 (se nahaja nasproti planet1)

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Sre Maj 05, 2021 11:29 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Super. Hvala za ideje.

Avtor: s55mKraj: Sofia-Bolgarija PrispevekObjavljeno: Tor Maj 11, 2021 7:26 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
En blazilnik s polosovine od ficota (lade, pegleza itd...), pa si resil stres na polzu.
HRC coupling je magic word Smile

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group