www.elektronik.si
Polnjenje viličarja ko je cenejši tok
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Napajalniki, polnilci in baterije

Avtor: ekologo PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:06 pm    Naslov sporočila:  Polnjenje viličarja ko je cenejši tok
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni!

Oglašam se z eno zanimivo težavo.
Imamo industrijski polnilec za električnega viličarja (80V - 100A)
Akumulator viličarja bi rad polnil ponoči, ko je cenejši tok. Sem poizkusil s posebno elektro omarico, ki se vklaplja glede na vgrajeno uro ampak tu pride do težave. Če je akumulator viličarja povezana s polnilcem in ta na omarici ni vključen, polnilec zazna napako in "zaščiti" akumulator. Tako nikakor ne morem nastaviti polnjenja ponoči, brez da ne bi fizično prišel na lokacijo in vključil polnilec.

Prosim za ideje in pomoč.

Lep pozdrav,

Žan

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:21 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če prav razumem, mora biti napajanje prisotno, da polnilnik ob priklopu akumulatorja začne polniti.
Brez predelave polnilnika, je edina rešitev kontaktor, ki, glede na čas, priklopi akumulator na polnilnik.

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:42 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
DC kontaktor ...
Recimo KILOVAC EV200AAANA ali kaj podobnega.

Lp, G

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 2:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Za 100 A bi naceloma zadostoval ze tudi
https://shop.gwl.eu/Battery-Management/DC-Power-Latching-Relay-100A-Coil-12V.html

Lp, g

Avtor: Proteus PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 3:00 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hmmm...
Citiram:
High current latching relay designed for AC and DC voltage with a maximum current 100A DC (at 36VDC)

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Sre Dec 07, 2022 3:02 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Lahko da dva vzporedno, bo še vedno mnogo ceneje kot Tyco Smile
Drugače pa tukaj po mojem ne bi smela biti težava, ker ne bo nekega toka ob vklopu (polnilec najprej zazna aku, šele nato začne polnjenje) in izklopu (aku že napolnjen).

LP, g

Avtor: Proteus PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 2:14 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Saj problem je bolj pri prekinjanju, kot pa vklapljanju. Mogoče bi celo zdržal, če bi zadevo lahko izklopil samo takrat ko tok polnjenja pade ali pa potem, ko bi izklopil polnilec na AC strani.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 3:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. Pričakovana napetostna razlika pri razklenjenih kontaktih je majhna.
Sicer pa bi pri več kW polnilniku pričakoval, da ima tudi kakšen krmilni vhod.

Avtor: Proteus PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:09 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bostjang je napisal/a:
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme.

Izklapljanje DC napetosti je problematično samo po sebi in to takoj, ko začneš povečevati napetost. Takoj, ko je napetost dovolj visoka, da lahko povzroči iskrenje nastane štala.

Za razliko od AC, DC ne gre nikoli čez ničlo, da bi se takšen lok lahko pogasil.

Poglej pripet diagram (uporovno breme), kako izklopna zmogljivost dokaj hitro pada z višanjem napetosti (pri enem kontaktu):
- pri 30 VDC -> >10 A
- pri 100 VDC -> 0,8 A
torej pri 100 V imaš več kot 10x manjša zmogljivost izklopa, kot pa pri 30 V in to pri uporovnem bremenu.

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
... zato pa obstajajo resitve, namenjene ugasanju obloka. Najbolj enostavna in efektivna je mocan magnet. To smo uporabili tudi pri AC stikalih na nasih bremenih (=300 in 500 W zarnice), ko smo testirali frekvencnik, ker je sem in tja kakega zazgalo. Od magnetov dalje nobenega. Tyco, na primer, pa ima v ta namen vakuum v celici preklopa.

Lp, G

Avtor: Proteus PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 5:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ena izmed rešitev se vidi tudi na diagramu, kontakte v releju vežeš zaporedno.
Je pa še vedno bolj kilavo Wink

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 7:18 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Proteus je napisal/a:
bostjang je napisal/a:
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme.

Izklapljanje DC napetosti je problematično samo po sebi in to takoj, ko začneš povečevati napetost. Takoj, ko je napetost dovolj visoka, da lahko povzroči iskrenje nastane štala.

Da, ampak tukaj ne gre za 80V. Recimo, da je to največja polnilna napetost 80V in da ima prazen akumulator 3/4 tega, torej 60V. Napetostna razlika, ki naj bi jo kontaktor blokiral je torej 20V. Torej imamo v primeru pripetega diagrama polno tokovno zmogljivost.

Drugače pa iz lastnih izkušenj in testov vem, kako izgleda izklapljanje DC.


Nazadnje urejal/a bostjang Pet Dec 09, 2022 9:48 am; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: lojzek PrispevekObjavljeno: Čet Dec 08, 2022 7:21 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bostjang je napisal/a:
Menim, da tudi odklapljanje ni problem. Akumulator namreč ni niti induktivno niti zgolj uporovno breme. Pričakovana napetostna razlika pri razklenjenih kontaktih je majhna.


Potrjujem, sicer ne iz polnilnikov viličarja ampak velikih stacionarnih baterij. Ko prekineš povezavo med polnilcem in dobrim! akujem, je med njima običajno napetost kakega volta ali malo več. Tako da iskrenja pravzaprav ni.. Dovolj bi bila ustrezna tokovna zmogljivost preklopnega elementa.
Robni pogoji (crknjen aku ali polnilec, kratki stik, izklop bremena na "temo", ipd) pa je že nekaj drugega.

Avtor: jozkocKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Dec 11, 2022 2:05 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
mucek je napisal/a:
... zato pa obstajajo resitve, namenjene ugasanju obloka. Najbolj enostavna in efektivna je mocan magnet. To smo uporabili tudi pri AC stikalih na nasih bremenih (=300 in 500 W zarnice), ko smo testirali frekvencnik, ker je sem in tja kakega zazgalo. Od magnetov dalje nobenega. Tyco, na primer, pa ima v ta namen vakuum v celici preklopa.

Lp, G


Proteus je napisal/a:
Ena izmed rešitev se vidi tudi na diagramu, kontakte v releju vežeš zaporedno.
Je pa še vedno bolj kilavo


Pred kratkim je nekdo na temu forumu, v neki temi, omenil RC snubber, člen ki se ga veže preko preklopnih/stikalnih kontaktov releja in prepreči iskrenje pri razklenitvi.
Sem prišel na idejo Question , če vklapljaš in izklapljaš DC napajanje lahko zadevo malenkost izboljšaš če RC členu dodaš še diodo.

Nekako tako ...

Avtor: H20Kraj: Litija PrispevekObjavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Imam malo podoben problem. Moj polnilec se tudi ne vklopi, če ga ne resetiraš po končanem polnjenju. Želel bi, da se samodejno pnovno vklopi. Potreboval bi nekakšen rele ali neko elektroniko. Ravno tako bi rad da se prekine napestost med aku in polnilcem, ker troši 0,03A. Polnilec 24v mislim da je 20A.
Ali je kdo videl kaj podobnega?

Akumulatorji so pa drugače priklopljeni na panel. Potrebujem dopolnitev v času, ko je premalo sonca. NAredil bom pa tudi tako, da se bo polnilec vklopil šele ko bo cenejša elektrika. Morda bi s časovno uro že rešil odklop od omrežja. Ostane še odklop od akumulatorjev...

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group