www.elektronik.si
metalizirane luknje
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  :||:
www.elektronik.si -> Elektronika

Avtor: piromanKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pon Apr 02, 2007 2:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hmmm, slabo kaže Sad

Kaj pa, poleg kositra, vsebuje Pb free spajka? Spomnim se samo srebra.

Avtor: stoki PrispevekObjavljeno: Tor Apr 01, 2008 8:19 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Piroman, a se delas na tem projektu? Imam par idej. Najprej, kako spraviti grafit v luknje? Tako da vrtas luknje na mini od mizarskega svincnika. To bi moralo nabiti grafit v porozne stene v FR4 izvrtane luknje.

In postopek bi bil sledec. Najprej se zjedka obe strani vezja po zeljenem postopku, potem se navadne luknje zvrta normalno, vije pa na grafitu. Nato bi vzpostavil stik z vsemi vezmi s finozicnato mrezo. Tu bi bilo potrebno malo eksperimentiranja. Mozen problem je da bi se mreza sprijela na baker. Mogoce bi ostali mosticki. No, samo ideja.

Avtor: piromanKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Apr 01, 2008 9:33 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Živijo,
ideja še živi, dela so pa malce zastala...

Predlog z mino je zanimiv. Vprašanje je, če se dosti oprime stene (da se bakrena plast ne odlušči z grafitom vred). Jaz sem namreč med grafit mešal še nekakšno "vezivo". Velja poizkusiti.

Kar se tiče same izdelave PCBja sem bolj ciljal na vrtanje pred jedkanjem. Ploščo zvrtaš, metaliziraš luknje in jih zaščitiš. Tu pride problem, na roke se mi tega ne počne, CNCja pa tudi še nisem prepričal, da bi znal nanašati nekakšno zaščito...
Morda bi poskusil luknje pokrit z dry photoresist folijo...

Tudi o tvoji ideji z mrežami in krtačami sem razmišljal vendar po moje tu nastopi problem, da kakšen net ostane nepriključen in luknja se ne metalizira. Tako je treba vse vie in luknje po metalizaciji preizkusit, ker je precej dela...

Avtor: juremKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Apr 01, 2008 10:38 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
O tem sem že pisal...

Mi najprej luknje zvrtamo, jih metaliziramo z LPKF pasto, nato platico sfrezamo s CNC-jem.

Metalizacija po jedkanju bi prišla v poštev tako, da platico najprej zjedkaš, nato na platico nalepiš samolepilno folijo z obeh strani, zvrtaš luknje in naneseš pasto za metalizacijo. Pasto skozi luknjice posesamo s sesalcem.

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Tor Apr 01, 2008 9:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
piroman je napisal/a:
Kar se tiče same izdelave PCBja sem bolj ciljal na vrtanje pred jedkanjem.
Jaz sem to poskusil.. Problem nastane še pri nanosu fotolaka, ki se v luknjicah neenakomerno razporedi. Razmišljal sem celo, da bi luknjice napolnil z kako snovjo, ki bi jo potem gladko obrisal in osušil. Tako bi se lak razlival bolj enakomerno.

No potem je prišel postopek z laminatorjem in poskusi so nekako obstali.

Avtor: . PrispevekObjavljeno: Tor Apr 01, 2008 11:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.

Avtor: bbfKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Sep 16, 2008 12:12 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
malo prebiram tole, pa vidm da se vam je ustavl..
imam jest eno idejo.

ploščico naredimo na fertik obe strani.
potem eno stran (in luknje) pošpricamo z grafitom in jo prelepimo s selotejpom. pustimo nekaj placa za anodno žico.
tako dobimo vse luknje skonektane na anodo.
Mogoče bi blo treba selotejp prepičit oziroma nekako pofrzenkat selotejp okol luknje s kakim malo večjim svedrom. lahko že pri prvem vrtanju s kakim stopničastim svedrom.
druga stran je lahko gola, ane?

še ena ideja na hitr:
lahko bi na vezje pred fotopostopkom (že v CADu) dodal tanke povezovalne linije.
tako bi po jedkanju imel še vedno vse linije povezane med sabo in bi lahko metaliziral. po metalizaciji pa bi vezje polakiral in spraskal dele, kjer so povezovalne linije in še enkrat jedkal.

Avtor: Batman PrispevekObjavljeno: Sob Sep 20, 2008 7:42 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pred mnogo leti sem delal na El-go line-u in smo imeli tak postopek izdelave dvostranskih vezij: najprej vrtanje lukenj, nato 1. metalizacija, ki se je začela z nanašanjem kemičnega(brez elektrolize) paladija, nato z nanašanjem kemičnega bakra, nato nanos bakra z elektrolizo. Tu se je reguliral nanos bakra z tokom in časom kopeli. Nato se je nanesel "suhi" film z laminatorjem, ki je bil negativen, torej je pri razvijanju odstopil tisti del, kjer mora baker ostati na ploščici. Nato so šle ploščice v 2. metalizacijo, kjer se je najprej še odebelilo sloj bakra na vezeh z elektrolizo, nato pa se je z elektrolizo nanašal še cin(Sn-Pb). Naslednji korak je bilo popolno odstranjevanje filma, tako da je na bakru ostalo vidno vezje z cina. Sledilo je jedkanje, mislim da z FeCl3, nisem siguren. Pa amonijak je bil močno prisoten, se spomnim kako je smrdelo v jedkalnici. V glavnem, jedkalo se je z kemikalijo, na katero je bil cin odporen, odstranilo pa je baker. Tekočina pa je bila plave barve in ogrevana. Po jedkanju so šle ploščice še v peč, da je stopilo cin in je postal svetleč. Po metalizaciji je bil namreč mat. Sledilo je še tiskanje stop maske in sheme elementov z sitotiskom. Celoten postopek je danes gledano predpotopni, ma to se je delalo v zadnjih Jugoslovanskih letih. Danes je postopek precej drugačen.

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Sob Sep 20, 2008 10:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hmmm.. no tole bi se pa dalo preizkusiti... Bom že izvohal kemijo !

Avtor: andrejjKraj: 8232 Šentrupert PrispevekObjavljeno: Čet Okt 09, 2008 12:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Na tej strani piše o metalizacije.Nekaj piše uporaba srebrov nitrat za prevlečiti lukjne.Ne vem če imam prav?Mogoče je boljše grafitni prah?Kaj pa bakrov prah,Darko si že poskisil?

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Čet Okt 09, 2008 1:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
andrejj je napisal/a:
Na tej strani piše o metalizacije.Nekaj piše uporaba srebrov nitrat za prevlečiti lukjne.Ne vem če imam prav?Mogoče je boljše grafitni prah?Kaj pa bakrov prah,Darko si že poskisil?


Nisem še. Bom pa poskusil. Ampak sedaj ne utegnem.

Stran 8 od 8

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group