 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 28, 2009 1:47 am Naslov sporočila: Crknjen alternator |
|
|
aly je napisal/a: |
Danes mi je v MB crknil alternator pri avtu in sem od zavarovalnice dobil zastonj nočitev v hotelu za dve osebi, da lahko jutri rihtam naprej.
|
Aly; Ne vem če boš prišel do LJ brez alternatorja. Enkrat sem sicer naredil 60km brez alternatorja, a sem na pol poti zamenjal akumulator s polnim. Tudi motor ne dela najbolj pravilno, ker je elektronika narejena za delovanje pri 14V in ji 12V (ali manj) ne diši preveč (motor trokira, cuka, višji prosti tek itd).
Poglej v kak Bau* ipd, ne vem kaj imajo v MB, dobiš polnilec za 10 - 15eur. Potem se lahko kje vmes na bencinski ustaviš in poprosiš za malo elektrike da dofilaš, firbcem pa rečeš da imaš avto na elektriko  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sulc Član


Pridružen-a: Pet 28 Jan 2005 20:34 Prispevkov: 473 Aktiv.: 2.00
|
Objavljeno: Sob Mar 28, 2009 3:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poskusi malo 'nabutati' alternator... Sam sem se na ta način s prejšnjim avtom pripeljal iz Maribora v Ljubljano in še domov. Vsake toliko sem se ustavil in s kamnom potolkel po zadevi. _________________ LP Aljaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Mar 28, 2009 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sulc,zanimivo uporaba kamna.Kaj ima v zvezi alternatorja?Mogoče slab stik ali kaj drugega? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.70 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Mar 29, 2009 8:43 pm Naslov sporočila: Crknjen alternator |
|
|
@podboj, nič bat, sem brez težav prispel domov. Motor dela ko urca tudi pri 11.5V. Nižje raje nisem preizkušal.
V MB sem si kupil en stikalni napajalnik, 50W 12V, ki se ga da naviti na 14V. Čez noč sem akumulator napolnil in sem se brez težav pripeljal do Lj. Prednost Diesel mašine: večji akumulator in ne rabi energije za iskre.
V kabini se je pojavil nov instrument - multimeter
Ob štartu (MB) je bila napetost 12.5V, ob prihodu (LJ) pa 12.1V (oboje pri prižganem motorju - pri ugasnjenem motorju je nepetost višja, torej res ne polni). Vmes sem dvakrat "verglal". Približno 2/3 poti sem se vozil s pozicijskimi, 1/3 pa s prižganimi lučmi.
@sulc - to bi verjetno pomagalo, če so krtačke že slabe ali kakšen drug slab stik.
Glede na to, da alternator še žvižga zraven in da je to poznana (serijska) napaka tega modela (Volvo V50 ima Fordov motor ), bo treba v lov za drugim alternatorjem... _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Mar 29, 2009 10:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa za boljšim avtom  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.70 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Mar 29, 2009 11:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Ali pa za boljšim avtom |
Ne, Volvota pa ne dam stran...
Kateri naj bi bil boljši? Jaguar?
aja, smo offtopic  _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 12:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Aja, dizla imaš, potem ni tak problem kot z bencinarji, kjer imaš en kup elektronike in še električno pumpo ki ob prenizki napetosti verjetno ne ustvari dovolj tlaka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
podboj je napisal/a: |
Aja, dizla imaš, potem ni tak problem kot z bencinarji, kjer imaš en kup elektronike in še električno pumpo ki ob prenizki napetosti verjetno ne ustvari dovolj tlaka. |
Tole je pa precej mimo ... razen če ne govorimo o dizlih izpred 20 in več let.
Misliš da dizel pa nima elektronskih injektorjev in električne pumpe za gorivo? Ima jih! In to ne samo za 4 bare kot bencinar ... najnovejši delajo že na 1300 barov.
Pa požrešne grelne svečke dizlov, predgrevalnike goriva, EGR ventile, zgorevalnike sajastih delcev, itd. kar bencinarji sploh ne rabijo.
Zakaj imajo že dizli pri približno isti kubaturi in moči motorja serijsko vsaj 30% močnejši akumulator in alternator od bencinarjev ...
@Aly, imaš zelo dober akumulator, da si na opisan način prišel iz MB do LJ.
Pa še to: prvi znak nizke napetosti je skoraj pri vseh novejših avtih prižiganje lučk za ABS, ASC oziroma ESP in podobno. Ta sistem je na napetost najbolj občutljiv, ker ima svojo el. hidravlično črpalko in je namenoma bolj občutljiv na na zalogo v akumulatorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 1:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Pa menda ja nimajo električnih pump za teh 1300barov . Kot sem jaz bežno seznanjen z dizli imajo pumpo še vedno gnano mehansko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 6:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Podboj
Dizli dandanes že dolgo nimajo več mehanskih črpalk (vbrizgavanje) tudi tovornjaki ne....mogoče je kje še kakšna izjema....
lp
lado |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.07
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 7:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Zakaj imajo že dizli pri približno isti kubaturi in moči motorja serijsko vsaj 30% močnejši akumulator in alternator od bencinarjev ...  |
Zaradi precej višjega kompresijskega razmerja in zaradi tega precej večjega momenta za zagona motorja.
Med delovanjem pa dizel porabi manj elekrike. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.46 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 7:58 am Naslov sporočila: Re: Crknjen alternator |
|
|
aly je napisal/a: |
@podboj, nič bat, sem brez težav prispel domov. Motor dela ko urca tudi pri 11.5V. Nižje raje nisem preizkušal. |
Bencinar Subaru Justy 1990, monotočkovni ubrizg neha delat pri 5.4V No ja... Takrat začne cukat, samo kaj ko sem želel vključiti smernike  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 1:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bosch enotočkovni že pri 12V ne dela več prav
Kaj pa je prednost električnih visokotlačnih pump v primerjavi z mehanskimi? Jaz ne vidim prav nobene. Po mojem je spet ena stvar več, ki rada crkne in večja poraba zaradi izgub pri pretvorbah energije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole se pa malo bolj pozanimaj ker brcaš v temo:
električna črpalka nabija in ko doseže tlak stikalo izklopi, mehanska pa nabija naprej in višek rine nazaj v tank ( kdo je bolj učinkovit)
BMW se mi zdi da ima električne črpalke hladilne tekočine , ki črpajo zvezno po potrebi in ne stalno z vsemi obrati.Izračunali so , da jim požre kar nekaj konjev.
Nekaj so tuhtali da bi tudi motorne ventile krmilili z elektriko , ker jim prenosi do
odmikačev spet požrejo nekaj konjskih sil.A tu ne vem kako daleč so. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 30, 2009 3:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
No torej so še vedno mehanske za vbrizgavanje + električna nizkotlačna. Ni mi bilo jasno zakaj bi bila samo električna, ker to mora itak stalno delat, ne kot recimo pumpa servo volana, katere se zadnje čase nadomešča z električnimi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|