 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 14.17 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 5:44 am Naslov sporočila: Google Sketchup |
|
|
Pred časom mi je nekdo na tem forumu omenil program Google Sketchup.
Kot 'tutorial videi' kažejo, se da s tem orodjem lepo izdelati tridimenzionalne načrte.
Toda, ko potem želim ponoviti vajo, ki mi jo kažejo na videu, se počutim kot človek, ki ga je prevaril rokohiterc. Na videu na hitro nekaj narede, a potem nekako ne povedo, na kaj je potrebno paziti.
Knjiga, ki je na voljo, pa stane cca 130USD. Ni veliko, če veš, da boš s tem orodjem res delal, je pa veliko, če boš kasneje ugotovil, da to ni to.
Primer, ki ga prilagam:
Pravokotnik se lahko nahaja v ravnini XY, ali XZ ali YZ. Kako programu dopovedati, v kateri ravnini narediti pravokotnik? Poizkušal sem to in ono, in uspel, a ne vem kako in ne znam ponoviti..
Mora biti nek predefiniran postopek..
Ali mi kdo lahko da smer, po kateri pridem do elementarnega poznavanja koncepta orientacije v prostoru pri tem programu?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
11.31 KB |
Pogledana: |
12541 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.61 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 6:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj ni neka znanost,...najprej si nariši osnovno ploskev, iz katere izhajaš in "vlečeš ven" Tako je najlažje, odvečne dele pa potem odrežeš. Najtežje je v prazen prostor nekje narisat pravokotnik, saj ne ve, po kateri osi želiš. Če malo vlečeš z miško (ko še držiš in razteguješ pravokotnik), se ti rob črte izriše v barvi osi, po kateri vlečeš. Malo zakroži, da spremeni na željeno os,...
Pa vedno začni iz presečišča osi, in pravokotnik potegni po osi, tako ti bo vedno izrisal po pravi ravnini. Pa izbriši tistega tipa ob sečišču, da ti ne bo v napoto.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mkezmah Član

Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 16:30 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.10 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 7:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Veliko lažje bo tudi, če spremeniš pogled tako, da gledaš praktično pravokotno na recimo xy os. Potem pa pogled spreminjaš po potrebi (sredinski miškin gumb in vlečeš miško). V pomoč so ti tudi virtualne osi, ki se ti sproti kažejo ko rišeš (npr. zelena barva je x os,...) risanje na njih pa omejiš z držanjem shifta ali ctrl (ne vem točno, sem pozabil).
Drugače pa je res, da lahko s sketchupom zelo hitro narediš ogromno uporabnih stvari, samo spoznati ga je treba - za to pa je dovolj ogromno tutorialov na internetu.
LP
Marko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 14.17 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 9:51 am Naslov sporočila: Kašen pomen ima |
|
|
Hvala Marko,
Ja, če se postavim skoraj pravokotno na steno, tedaj mu nekako lažje 'kapne' kaj hočem.
Tako sem le uspel narediti dva kvadrata na yz osi. Pri tem se opazil, da ni vseeno, kako vlečem diagonalo.
Kvadrata je različno označil, glej sliko! Kakšen pomen ima to?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
6.26 KB |
Pogledana: |
12465 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4226 Aktiv.: 17.79 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 9:56 am Naslov sporočila: |
|
|
če se ne motim je na netu vodnik ''Sketch for dummies'' demonoid
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5537 Aktiv.: 24.02 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 1:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na hitro dve uporabni finti iz morja (Vis) (žena dela kosilo, pa je čas )
Če ob tem, ko vlečeš nek objekt držiš eno od puščic na kurzorju gor/dol/levo/desno? se potem objekt zasidra na tisto os.
Če po tem, ko narišeš črto ali kvadrat (ali izvedeš premik) pritisneš Enter, potem direktno vpišeš dimenzijo in objekt se ti poveča/pomanjša na želeno vrednost.
LP, Grega
p.s. Drugače pa ima Google Sketchup še precej takšnih in drugačnih bližnjic, da se da narediti zadeve res hitro ...
p.p.s. Vilko, ne se smilit sam sebi - jest se zdej SolidWorks učim ... To ti je šele muka in znanost
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mkezmah Član

Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 16:30 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.10 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 6:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsak lik, ki ga narišeš ima površino, ki ima dve strani. Ena stran je bela, druga bolj modrikasta (privzeto). Če bi recimo označil površino, levo kliknil in izbral reverse faces bi se ti barva površine spremenila. Ugotovil boš, da se barva površine spremeni tudi, če lik pogledaš iz druge strani.
Drugače pa se "problem" površin lahko pojavi takrat, ko rišeš en lik na drugega in program ne ve točno katera površina bi naj bila na vrhu - saj lika na nek način zasedata isti prostor, potem pa prihaja do popačitev (ne vem če so to težavo v novejši verziji Sketchupa popravili).
Drugače pa kot je napisal lucca brassi - če greš skozi Sketchup for dummies ti bo postalo marsikaj jasno. Jaz sem šel in mi ni žal (pa še ne vzame ne vem koliko časa).
LP
Marko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TIBET Član

Pridružen-a: Čet 13 Sep 2007 23:39 Prispevkov: 163 Aktiv.: 0.75 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 8:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem začel pred par leti risat z omenjenim programom, brez kakršne koli literature. Veliko poskusov pa gre. (potegni-povleči, pa je). Največ dela pa je bilo s tem:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
438.04 KB |
Pogledana: |
23 krat |

|
_________________ LP. Aleš |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nakamichi Član

Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51 Prispevkov: 845 Aktiv.: 3.68 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
To bi v SolidWorksu imel precej hitro zrisano saj je navaden array. Konec je pa na obeh straneh enak, torej samo 1× narišeš. Tukaj se pozna prednost malo boljših programov.
L.P.,
Miha
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tacer12 Član

Pridružen-a: Ned 01 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 236 Aktiv.: 1.18 Kraj: Dramlje
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
TIBET
Zelo lepo narisano. Si mogoče narisal vsak del ostrešja kot samostojno komponento?
VILKO
Lahko ti pošljem vodnik v pdf obliki ''Sketch for dummies''. Datoteka je velika 14MB. Se jo splača pogledat. meni je v veliko pomoč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mkezmah Član

Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 16:30 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.10 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi v Sketchupu se da to zelo hitro narisat, ker je tudi enostavno kopirat array - samo do komand malo težje prideš če se učiš samo z metodo poskusov in napak... (označiš skupino, izbereš move, držiš CRTL in "premakneš" - to pomeni naj kopira. Stisneš enter, vpišeš x4, enter in ti isto stvar še 4 x skopira v istih presledkih) - torej če narišeš 1 tram, imaš celotno stransko konstrukcijo končano v par sekundah
LP
Marko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1OVER0 Član

Pridružen-a: Sob 01 Dec 2007 14:06 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.19 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Oh kje je že to ko sem sem začel z SketchUp - čisto na začetku ko še Googlu ni bilo ne duha ne sluha in je bil ta program plačljiv (sicer prvih par ur je bil v odprt). Potem sem ga pred ~6 leti nehal uporabljati - uporabljal sem ga tako ali tako bolj za hoby. Velik plus je v tem da ima dokaj veliko brezplačno bazo 3D objektov samo je problem ker ima svoj zapis in teh objektov kolikor vem ne moreš izvažati v bolj splošno razširjene oblike (IGES, STEP, Parasolid..) - ali kdo ve če se to da (tudi s kakšnim eksternim programom?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 14.17 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Čet Sep 17, 2009 10:21 pm Naslov sporočila: Zakaj si ga pa nehal uporabljati |
|
|
Zakaj si ga pa nehal uporabljati in kaj uporabljaš sedaj?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1OVER0 Član

Pridružen-a: Sob 01 Dec 2007 14:06 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.19 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Pet Sep 18, 2009 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
UG NX4 (Unigraphics NX)
Tedaj SketchUp še ni bil brezplačen tako kot sedaj - naveličal sem se [cenzurirano] zaradi licence.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tacer12 Član

Pridružen-a: Ned 01 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 236 Aktiv.: 1.18 Kraj: Dramlje
|
Objavljeno: Pet Sep 18, 2009 8:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
1OVER0 je napisal/a: |
UG NX4 (Unigraphics NX)
Tedaj SketchUp še ni bil brezplačen tako kot sedaj - naveličal sem se [cenzurirano] zaradi licence. |
Tudi je sedaj ni brezplačen, če uporabljaš profi verzijo. Brezplačna je pa hoby verzija.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|