www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

stikalo pritiska olja
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 17, 2009 11:48 pm    Naslov sporočila:  stikalo pritiska olja Odgovori s citatom

Na mojem avtu VW golf 4 1.6 je stikalo za pritisk olja na eno žico. Pričakoval bi da stikalo deluje tako kot povsod kjer so stikala na en kontak, da pod pritiskom spoji maso na kontak ki nato vodi na kontrolno lučko, kateri je že dodan +.

No tu pri golfu je stvar čudna - meril sem upornost stikala pri ugasnjenem motorju kot pri prižganem in le ta je bila v obeh primerih precejšnja, skoraj neskončna.
Prav tako je čudno dejstvo da sem na konektorju meril napetost +3V, kolikor vem samo pri dvopolnem tlačnem stikalu dovajaš na stikalo +.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 18, 2009 10:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vmes je ECU (računalnik po domače), zato senzor ni nujno enostavno stikalo (znajo zakomplicirati, če hočejo). Tudi zato napetost na njem ni 12V ampak manj.

Upam seveda, da si res meril senzor za tlak olja in ne enega od temperaturnih ali za klenkanje.

V bistvu je tako, če lučka ne zasveti za nekaj sekund niti po menjavi olja (in je bil jasno takrat menjan tudi oljni filter), potem lahko upravičeno sumiš senzor (predvidevam, da kontrolo žarnic obstaja, čeprav gre za Golf).

Citiram:
da pod pritiskom spoji maso na kontak ki nato vodi na kontrolno lučko, kateri je že dodan +.
Ravno obratno je, tako stikalo je vklopljeno, ko je tlak nizek ali ga sploh ni. V nasprotnem bi lučka svetila takrat. ko pritisk olja je zadosten.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.09
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 18, 2009 10:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Ravno obratno je, tako stikalo je vklopljeno, ko je tlak nizek ali ga sploh ni. V nasprotnem bi lučka svetila takrat. ko pritisk olja je zadosten.



Tole ne vem, če je čisto res.
V avtomatiki so ponavadi varnostni tokokrogi izvedeni tako, da so sklenjeni, ko je vse OK. Je mogoče pri avtoelektriki kaj drugače ?

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 12:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@ mi747
Imaš prav varnostne verige so narejene preko mirnih kontaktov (tako, da če se žica pretrga, varnostna veriga zaustavi, ne dovoli, pogona/starta stroja).

Toda pri pritisku olja v motorju (z notranjim izgorevanjem) je drugače. Ravno v stanju zaustavitev - start se stanje tega stikala menja.

Zato ima za ta specifični primer prav @Azrael

Opozorilna lučka gori (stikalo sklenjeno) ob kontaktu, ko motor ne teče - stanje vizualne kontrole tokokroga.
Ko pa olje v motorju doseže dovolj velik tlak lučka ugasne.
(velja za motorje, kateri imajo samo vizualno kontrolo pritiska olja v motorju).

Starejše izvedbe motorjev kateri imajo v varnostni verigi tudi oljno stikalo, pa imajo za čas zagona tipko z mirnim kontaktom vezano zaporedno z oljnim stikalom, tako da s pritiskom na to tipko omogočimo gorivo v motor.

Tako imajo nekateri motorji MCU (motor control unit), kateri šele po nekaj sekundah (ko je motor že v pogonu) vklopi oljno stikalo v varnostni tokokrog.

Zadnji trije odstavki so zapisani tudi v pravilnem kronološkem zaporedju. Mogoče je tudi tu vzrok zakaj je stikalo pritiska olja v motorju izvedeno ravno tako.

PS
@ mi747
Strinjam se pa s tabo. Bolj pravilno bi bilo narejeno tako kot razmišljaš ti (saj, če se med vožnjo prekine žica oljnega stikala in nato pade pritisk olja v motorju, motor skoraj sigurno "zariba" - motor ni človek).
S strani izvedbe avtomatike na strojih, kjer so v nevarnosti človeška življenja, pa morajo biti varnostne verige izvedene po tvoji razlagi.

_________________
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 12:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prekinitveni tokokrogi so v avtomobilih že redkost. Sedaj je v uporabi digitalna tehnika, ki zaznava neodzivanje ali ekstremne (nepravilne) meritve senzorjev v lokalnem LAN omrežju kar se v avtomobilski tehniki imenuje CAN-BUS.

In ko smo ravno že pri meritvah avtomobilsko zelo pomembne krvi - olja ... v mojem že pred desetletjem načrtovanem avtu je poleg merilnika oljnega tlaka tudi merilnik nivoja olja v rezervoarju = karterju. Ta deluje na principu gretja in ohlajanja upora, ki je v olju ali izven njega ... nekaj podobnega kot sodobni merilniki pretoka zraka v motor (LMM - luft mass messer).

http://www.turnermotorsport.com/image/engine/Engine_Oil_Temp_Flange.pdf
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.16
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 1:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Že že @Iztok

Ampak govora je o kontroli pritiska olja,
ne pa o kontroli temperature olja.

Pa brez zamere!

_________________
Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.

LP
Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 3:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Senzor nivoja olja ima že Alfa 75, letnik 1988.

Problem je v tem, da je senzor pri tem avtu in verjetno tudi pri današnjih, ki to imajo (AR166), postavljen prenizko (da se izključi lažne alarme, če je avto parkiran v klanec) in je ob opozorilu, da je olja premalo, olja že hudo premalo (motor se hladi tudi z oljem) in zato šipka za nivo olja ni samo zaradi lepšega.

Sicer smo s tem senzorjem nivojem olja off topic, ampak v informacijo, da to ni neka huda novost in tudi ne predstavlja neke "must have" zadeve.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 6:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Marjanp je napisal/a:
...
Ampak govora je o kontroli pritiska olja,
ne pa o kontroli temperature olja.
...
Nikjer nisem govoril o temperaturnem senzorju, ampak nivojskem, ki je eden od prvih pogojev za pritisk ...

Azrael je napisal/a:
...
Problem je v tem, da je senzor pri tem avtu in verjetno tudi pri današnjih, ki to imajo (AR166), postavljen prenizko (da se izključi lažne alarme, če je avto parkiran v klanec) in je ob opozorilu, da je olja premalo, olja že hudo premalo (motor se hladi tudi z oljem) in zato šipka za nivo olja ni samo zaradi lepšega.

Sicer smo s tem senzorjem nivojem olja off topic, ampak v informacijo, da to ni neka huda novost in tudi ne predstavlja neke "must have" zadeve.
Meni nagib avta nikoli ne povzroča lažnih alarmov. Ker pa marsikateri novejši avto sploh nima več kontrolne šibke je ta senzor čedalje bolj "must have".
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.37
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 19, 2009 7:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Senzor nivoja je že zelo uporabna stvar vsaj zame, ki nisem ravno najbolj vesten suženj avtomobila. Mr. Green
Imam 1.9TDI-ja s štirimi krogi in mi na servisni interval popaca do liter olja. In ravno senzor nivoja me opozori za dolivanje, če se že sam ne. Nikoli pa ni lažnih alarmov s strani tega senzorja in deluje tudi tako, kot mora.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 20, 2009 7:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za koristne ogovore, dosti jih je in če malo razširim temo, tako kot ste jo nekateri že....
Glede senzorjev v vozilu tole...
Doma imamo audija, volkswagna in peugeota, zaot sem pri vseh malo vklapljal in odklapljal najpomembnejše senzorje in gledal kaj se zgodi.

A4 (2007 letnik) ima tele senzorje:
senzor nivoja hladilne tekočine (meri upornost med dvema el kontaktoma)
senzor nivoja olja (nekdo je razlagal da je rešeno to z uporom, sam vem le to da je v tem senzorju integriran tudi senzor temp olja)
senzor nivoja zavorne tekočine (ne vem kako deluje, vendar ni po principu plovec-stikalo)
senzor pritiska olja (tlačno stikalo z fedrom na dva kontakta)
indikator obrabe zav ploščic (žica je integrirana v eni od zav ploščic in se z obrabo pretrga)
senzor temperature hladilne tekočine (termistor)
indikator pregorene žarnice (meri tok skozi žarnico)
senzor vode v filtru nafte (deluje po principu prevodnosti vode)

No zanimivo je da če vse odklopiš (razen senzor pritiska olja ker je preveč odmaknjen ga nisem uspel odklopiti), ne sveti nobena lučka dokler ne vžgeš motorja (pa še pol rabi par sekund predno jih vklopi). No to je pač stvar elektronike, vendar pohvalno vse deluje po varnem sistemu - pretrgana žica vkloplena opozorilna lučka, razen indikator pregorene žanice, ki ima to slabost da ne zazna napake dokler žarnice ne vklopiš - lahko bi deloval po principu merjenja upornosti in toka, kar pomeni da bi zaznal pregoreno žarnico tudi v mirovanju.

Senzor za nivo olja pa je tu zelo pomemben saj uporablja ta motor "longlife olje", ki je bolj viskozno in ga med servisnim intervalom (30.000km) popapa ne boš verjel 2.5L. Lučka za nizek pritisk pa se ne prižge tudi ko je nivo olja na min. Prav tako senzor pritiska olja ni ravno uporaben saj je nastavljen nižje kot je minimalen pritisk olja (to je pri vročem motorju pod štandgasom), tako da senzor lahko ne bo aktiviran tudi če manjka pol olja v karterju.

Pri Golfu (2000 letnik) imam:
senzor nivoja hladilne tekočine (meri upornost med dvema el kontaktoma)
senzor nivoja zavorne tekočine (po principu plovec-stikalo)
senzor pritiska olja (tlačno stikalo z fedrom na en kontakt)
senzor temperature hlad tekočine

če kabel odklopiš zagori le lučka za nivo hladilne tekočine ostalo ne zazna, kar je po mojem zelo slabo saj tak sistem ni varen.

Pri Peugeotu (2001 letnik) pa ima samo senzor pritiska olja in senzor temperature hladilne tekočine. Kot pri golfu je sistem povsem zgrešen.

No čisto druga pesem je pri opozorilni lučki za delovanje motorja. Pri golfu ki je bencinar sem odklopil LMM, eno svečko, pa nič. Tester je zaznal napako v messerju, zaznal je da 3. cilinder ne dela, vendar ne vem zakaj ni prižgal lučke za motor (lučka drugače dela in ni pregorena).

Audi, ki je diesel ni prižgal lučke ko sem odklopil LMM, drugega nisem odklapljal, Peugeot pa presenetljivo ki nima niti indikacije nivoja hladilne tekočine, pa je za vsako malenkost (messer, cin špula, EGR ventil...) prižgal lučko za motor.

Torej moje mnenje je da je edini nadzor to da redno sam preverjaš nivo olja in ostalih tekočin, ker se na ljudi ki so načrtovali te sisteme očitno ne gre zanesti.

BTW na trgu obstajajo tudi senzorji za nadzor kvalitete in obrabljenosti olja...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 20, 2009 7:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:

Ta deluje na principu gretja in ohlajanja upora, ki je v olju ali izven njega


Iztok, misliš da isti upor uporablja tudi za podatek o temperaturi - z temperaturo se namreč spreminja upornost (sem 100% da novejša vozila vsaj kar se tiče VAGov dobivajo iz ene škatlice ki je pod karterjem dva podatka, nivo in temp olja).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 20, 2009 11:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

elektronik z precko je napisal/a:
Iztok je napisal/a:

Ta deluje na principu gretja in ohlajanja upora, ki je v olju ali izven njega


Iztok, misliš da isti upor uporablja tudi za podatek o temperaturi - z temperaturo se namreč spreminja upornost (sem 100% da novejša vozila vsaj kar se tiče VAGov dobivajo iz ene škatlice ki je pod karterjem dva podatka, nivo in temp olja).

Zaradi principa delovanja krepko dvomim, da bi en senzor v istem trenutku meril hkrati temperaturo in nivo olja. Ta senzor/upor za nivo olja namreč namerno ogrevamo s sosednjim uporom, da vidimo hitrost odvoda te temperature kar nam je zelo realen podatek za prisotnost/nivo olja. Skoraj enak princip je v merilniku količine/mase zraka v motor (LMM oziroma MAF senzor). Tudi tukaj je poleg dveh uporov (grelni & referenčni) še tretji fizično ločen za temperaturo zraka. Ponavadi je to kar kakšna dioda kar je primer na mojem avtu oziroma Bosch-evem LMMu.

Poleg tega imajo motorji ZELO redko nadzorovano temperaturo olja (teh meritev ne delajo niti v večini zelo obremenjenih športnih avtov), ker je prioriteta za merjenje vedno hladilna tekočina, ki količinsko prevlada v glavi motorja (ta je na pregrevanje namreč najbolj občutljiva) in njeno hlajenje tudi reguliramo na že dolgo znane načine hlajenja (termostatski ventili in tipala na "kilerju" za vklop el. ventilatorjev ali pa visco termično-oljne sklopke ventilatorjev).
Večina športnih avtov ima le analogni senzor za pritisk olja. Seveda tukaj ne mislim F1 in podobnih v svetovni špici ... Smile

Poleg tega je hladilne tekočine precej več in ima tudi precej nižje vrelišče od olja in je zato ravno ona prioriteta pri nadzoru in regulaciji temperature motorja.


Nazadnje urejal/a Iztok Sre Nov 04, 2009 12:23 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 4:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

da ne bom še enkrat odpiral teme, iztok kar vprašanje zate.
Na svojem motorju "AKL" oznaka mi je (nisem dolgo preverjal) manjkal liter in pol olja od štirih ki grejo v motor pa lučka za pritisk olja ni svetila.

Ko sem preveril delovanje samega tlačnega stikala deluje OK, saj je pri vžganem motorju na pinu stikla prisotna masa pri vgasnjenem motorju pa je ni.
Ta konfiguracija bi se tudi skladala z varnostnim faktorjem saj bi se pri pretrgani žici lučka prižgala.

No vendar pri tem avtu meni osebno ni nič logično in načrtovalci tega sistema so bili kar se mene tiče XXXXX (raje ne napišem)

Dejstvo je da stikalo nima nikakršnega pomena (njegova primarna funkcija bi morala biti obveščanje voznika o pomanjkanju olja), saj je karter lahko suh pa lučka ne posveti (stiklao deluje! lučka deluje!)

No da razložim še kako se odziva lučka. Če pri vgasnjenem motorju in z kontaktom na konektor tlačnega stikala dovedem maso začne lučka utripati, ko pa vžgem motor ugasne. Nadalnje lučka spet sveti če iz konektorja odstranim maso in jo dam nazaj.

Če pa motor vžgem brez mase na konektorju in jo dovedem kasneje se pa ne zgodi nič (tako deluje tlačno stikalo) in nič se ne zgodi če maso odstranim iz konektorja).

Torej glede na meritve bi lahko rekel da VW avto narejen po letu 2005 nima niti osnovnega opozorila za olje (mel ga je fičko iz leta 70)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot si že ugotovil stanje se kontrolira samo ob zagonu mašine, potem pa nič več.

Če bi se npr. malenkostno odvil filter za olje (nekateri proizvajalci oljnih filtrov imajo res slaba tesnila), in bi olje med vožnjo kapljalo ven in bi olja zmanjkalo med dolgo furo, bi samo slišal kaj se je zgodilo. Nobenih opozorilnih lučk, edino mogoče za temperaturo vode, ampak takrat bi bilo za ležaje verjetno že prepozno.

Enaka filozofija stoji tudi za tipali za nivo olja. Stanje se preveri samo ob zagonu. Če olje gre med vožnjo, ne bo javilo nič.

V glavnem namesto enostavnih in zanesljivo delujočih rešitev, kompliciranje z bolj ali manj zanesljivimi senzorji, ker kaže, da je danes lažje menjati mašino kot enostavnio preveriti koliko je olja s šipko in ali je pritisk zadosten s tlačnim stikalom in žarnico.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 12:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preden karkoli pišem dalje naj omenim, da mešate hruške in jabolka. Za nadzor tlaka olja je en senzor, za nivo in temperaturo pa čisto drugi. Oba sta sicer v stiku z oljem, vendar merita različne parametre in to na zelo različen način.

1. Senzor tlaka je ponavadi tlačno stikalo z mirovnim ali delovnim kontaktom.
a. ta stikala so ne glede na izvedbo NO ali NC v funkciji cel čas delovanja motorja
b. starejša vozila imajo mirovno stikalo kar je enostavnejša izvedba, ki daje maso kontrolni lučki za pritisk olja s stalnim kontakt plusom kadar NI tlaka olja.
c. novejša vozila imajo delovno stikalo, ki se sklene kadar JE tlak olja. Ta signal (ki je prav tako proti masi) pa se naknadno invertira v elektroniki instrument plošče, da kontrolna lučka za premajhen pritisk olja ugasne, ko se sklene kontakt.
d. način z delovnim kontaktom je boljši zaradi nazora linije-žice, čeprav ima lahko tudi slabo stran, če pregori kontrolna žarnica. Pri FIČOtu si že pred zagonom videl, da lučka gori (je žica OK) in potem ugasne, ko naraste pritisk olja. Vem, da imajo novejši avtu po večini že start ali self check žarnic, vendar ga od začetka še niso imeli vsi ...


2. Senzor nivoja olja, ki se nahaja v novejših vozilih pa je sestavljen iz dveh uporov (torej analogno delovanje). En upor je kontrolni PTK ali NTK, drugi pa grelni tik ob njemu. Ta kontrola pa deluje v dveh fazah in opravlja dve meritvi.
a. ti sporočijo prenizek nivo, ko je olja cca. pod 50% določene količine ali še manj in je oljna črpalka tik pred tem, da začne grabit samo še zrak.
b. ko damo kontakt in še nekaj sekund potem ima grelni upor napajanje s čimer segreva kontrolni upor. Če je olja premalo (prenizek nivo) se temperatura iz grelnega upora hitro prenese na kontrolnega (ni olja - ni odvoda temperature), kar je znak za prenizek nivo olja.
c. druga faza in drug stalni način delovanja tega kontrolnega upora pa se začne cca. 15 sek. po zagonu motorja. Takrat se olje začne segrevat in bi bilo merjenje nivoja na ta način nezanesljivo in tudi nepotrebno, ker ima takrat nadzor nad bistvom - tlakom olja tlačni senzor, ki deluje stalno in poleg tlaka nadzira posledično tudi nivo. Če preveč pade nivo olja črpalka v karterju ne bo več dajala pritiska in takrat vstopi v funkcijo tlačno stikalo in spet bo ena rdeča lučka ...
d. ko motor že teče in se olje segreva pa prej omenjeni kontrolni upor lahko prevzame funkcijo senzorja za temp. olja (redko uporabljeno) in grelni upor ostane ugasnjen vse do ponovnega zagona motorja.


elektronik z precko je napisal/a:
da ne bom še enkrat odpiral teme, iztok kar vprašanje zate.
Na svojem motorju "AKL" oznaka mi je (nisem dolgo preverjal) manjkal liter in pol olja od štirih ki grejo v motor pa lučka za pritisk olja ni svetila.
Predvidevam, da imaš v mislih motor 1,6, 74kW, ki so se izdelovali do leta 2005 in spada malo med starejše in malo med novejše.
Preberi točko 2a

elektronik z precko je napisal/a:
Ko sem preveril delovanje samega tlačnega stikala deluje OK, saj je pri vžganem motorju na pinu stikla prisotna masa pri vgasnjenem motorju pa je ni.
Ta konfiguracija bi se tudi skladala z varnostnim faktorjem saj bi se pri pretrgani žici lučka prižgala.
Točka 1c in tudi 1d



elektronik z precko je napisal/a:
Dejstvo je da stikalo nima nikakršnega pomena (njegova primarna funkcija bi morala biti obveščanje voznika o pomanjkanju olja), saj je karter lahko suh pa lučka ne posveti (stiklao deluje! lučka deluje!)
Beri točko 2c - še posebej zadnji del


elektronik z precko je napisal/a:
No da razložim še kako se odziva lučka. Če pri vgasnjenem motorju in z kontaktom na konektor tlačnega stikala dovedem maso začne lučka utripati, ko pa vžgem motor ugasne. Nadalnje lučka spet sveti če iz konektorja odstranim maso in jo dam nazaj.
Na tak način simuliraš napako, ker ni logično, da je kontakt sklenjen (kar pomeni pritisk olja) kadar motor stoji. Zato lučka utripa.


elektronik z precko je napisal/a:
Če pa motor vžgem brez mase na konektorju in jo dovedem kasneje se pa ne zgodi nič (tako deluje tlačno stikalo) in nič se ne zgodi če maso odstranim iz konektorja).
Tole je malo nerazumljivo napisano. Rdeča lučka za olje se ti mora prižgat, če motor deluje in odstraniš žico iz senzorja tlaka.


elektronik z precko je napisal/a:
Torej glede na meritve bi lahko rekel da VW avto narejen po letu 2005 nima niti osnovnega opozorila za olje (mel ga je fičko iz leta 70)
Glede na opisano nekaj že ima ... Cool


Azrael je napisal/a:
Kot si že ugotovil stanje se kontrolira samo ob zagonu mašine, potem pa nič več.
Beri točko 1a


Azrael je napisal/a:
Če bi se npr. malenkostno odvil filter za olje (nekateri proizvajalci oljnih filtrov imajo res slaba tesnila), in bi olje med vožnjo kapljalo ven in bi olja zmanjkalo med dolgo furo, bi samo slišal kaj se je zgodilo. Nobenih opozorilnih lučk, edino mogoče za temperaturo vode, ampak takrat bi bilo za ležaje verjetno že prepozno.
Beri točko 2c - zadnji del


Azrael je napisal/a:
Enaka filozofija stoji tudi za tipali za nivo olja. Stanje se preveri samo ob zagonu. Če olje gre med vožnjo, ne bo javilo nič.
Spet beri 2c - zadnji del


Azrael je napisal/a:
V glavnem namesto enostavnih in zanesljivo delujočih rešitev, kompliciranje z bolj ali manj zanesljivimi senzorji, ker kaže, da je danes lažje menjati mašino kot enostavnio preveriti koliko je olja s šipko in ali je pritisk zadosten s tlačnim stikalom in žarnico.
In šibka je zate med vožnjo (če npr. odviješ malo filter olja) zanesljivejša kot pa klasična ali novejša stikala, ki ti padec pritiska javita z lučko še isto sekundo ... Question

Tudi od tega se bo treba počasi posloviti, ker najnovejši avtomobili šibke za olje sploh nimajo več Cool

******************************************************************

Vprašanja zakaj je tako pa naslovite na proizvajalce in konstruktorje avtov. Jaz sem samo napisal kako to deluje Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group