 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:02 am Naslov sporočila: Alternator Rover kot generator |
|
|
Pozdravljeni,
želim uporabiti alternator Rover tip: A121 - 65 kot generator. Prikažem ga na spodnjih slikah.
Problem je, da ne poznam vezave in nevem med katerima sponkama naj pomerim napetost. Meril sem že vse živo vendar ne dobim nobene napetosti ko ga vrtim. To vrtenje pa ustvarjam s cestnim kolesom in direktnim kontaktom z osjo alternatorja. Mislim, da je obratov dovolj, da bi alternator moral generirati nekaj napetosti, vendar se to ne zgodil.
Mi lahko prosim kdo pove, kako vezati zadevo na voltmeter, da bom pomiril enosmerno napetost?
Hvala in lep pozdrav
Slike pripni na forum!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
307.92 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
319.59 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
_________________ Andraz23
Nazadnje urejal/a Andraz23 Ned Avg 21, 2016 1:19 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Altenator rabi vzbujanje, sicer ne dela. Preberi tole temo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 10:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Za poganjanje s cestnim kolesom, ti svetujem, da uporabiš generator s stalnimi magneti, npr. kak 3 fazni outrunner. Potem samo 3 fazni usmernik in to je to.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem razmišljal tudi o tovrstnih motorjih, vendar mi tale alternator leži doma in bi ga rad uporabil.
Mogoče kakšna ideja kaj bi kakšna sponka pomenila na temle alternatorju? Kam vezati vzbujanje in kam voltmeter? (označil sem še priklučke na spodnji sliki)
http://hopsasa/f/25/It/1VNKC8Wl/1/16082016-11-11-13.png
_________________ Andraz23
Nazadnje urejal/a Andraz23 Tor Avg 16, 2016 12:44 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa je ta slika?
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Avtohacker Član

Pridružen-a: Pon 24 Dec 2007 22:14 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.12 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 11:45 am Naslov sporočila: |
|
|
1- Vzbujanje
2 in 3 je B+
6- B-
Med 1 in 2 ali 3 moraš vezati kontrolno žarnico, B+ na + baterije, B- na minus baterije...
Zavrteti ga bo treba kar hitro, 2000 obratov, boš začutil kdaj začenja polnit...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Avg 16, 2016 12:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
800 obratov je za stoenkin alternator dovolj, da začne polnit.
Je pa problem, ker ko bo začel polnit, bo naenkrat velik tok dal ven in ti bo pedala ustavilo. Alternator za tvojo aplikacijo ni primeren, tudi če ga imaš doma.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Sre Avg 17, 2016 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avtohacker je napisal/a: |
1- Vzbujanje
2 in 3 je B+
6- B-
Med 1 in 2 ali 3 moraš vezati kontrolno žarnico, B+ na + baterije, B- na minus baterije...
Zavrteti ga bo treba kar hitro, 2000 obratov, boš začutil kdaj začenja polnit... |
Hvala lepa za info!
Še vedno pa ne razumem, med katerima sponkama potem dobim izmenično napetost? Torej vzbujanje za rotor je 12 V enosmerno. To zagotovimo s priklopom pozitivnega pola akumulatorja na sponko B+ , ki je pravzaprav isti potencial kot sponka 1 - vzbujanje. B- priklopimo na negativni pol baterije.
Je zadnji odstavek pravilno napisan? Med katerima sponkama bi lahko dobili izmenično napetost?
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2016 6:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Izmenične napetosti (praviloma) ne moreš dobiti, ker ima alternator vgrajen usmernik iz 6 diod in daje ven takoj enosmerno napetost. Če bi res rad izmenično, potem moraš odstraniti usmerniški modul. Izmenična napetost je na treh? žicah, ki so priklopljene nanj.
Pa kolikor vem, je kontrolna žarnica nujna za delovanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rplink3r Član


Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02 Prispevkov: 507 Aktiv.: 2.27 Kraj: Levec
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2016 7:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo,
Jaz imam to narejeno na predelanem sobnem kolesu.
Alternatorju sem odstranil regulator, pustil sem diodni mostič. Krtačke so direktno priklopljene na PWM krmiljenje z Arduinom, kateri tudi skrbi za približno konstantno polnjenje akumulatorjev, pa tudi da napetost ne preseže željene. Odvečna energija, če so akumulatorji polni in goniš več, gre v grelec. Glede na to, da imam med obratovanjem priklopljen računalnik ki troši okoli 200W, se pa to še ni zgodilo.
Alternator z prisilnim vzbujanjem deluje pri katerihkoli obratih, le polnilni tok bo pri majhnih obratih majhen. So pa zgube, katerih pi motorju z permanentnimi magneti ni.
_________________ "The statement below is false."
"The statement above is true." |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2016 7:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Ce imas vzbujanje preko pwmja je pa druga pesem. Direkt pa ne bi delalo.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rplink3r Član


Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02 Prispevkov: 507 Aktiv.: 2.27 Kraj: Levec
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2016 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nevem zakaj nebi delalo ? Sprva sem to testiral z linearnim laboratorijskim napajalnikom direktno na krtačke alternatorja in je delovalo, potem sem zaradi praktične izvedbe in manjših komponent naredil z PWM.
_________________ "The statement below is false."
"The statement above is true." |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Avg 18, 2016 12:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako sem jaz rešil na vikendu, kjer alternator vrti peltonova turbina. Le da sem pwm fiksno nstavil na max. moč turbine.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 6:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
rplink3r, tvoja ideja se mi sliši odlična!
Torej PWM imaš povezan na krtačke za regulacijo, ok. Ne razumem pa kam imaš nato zvezano enosmerno napetost iz notranjega usmernika alternatorja? Imaš izhod iz mostiča povezan nazaj na enak akumulator iz katerega daješ tudi energijo za PWM?
Mogoče kdo ve koliko toka približno rabi alternator za vzbujanje? bi lahko napajal ščetke preko utičnice + usmernik in nato meril enosmerno napetost med sponkama B+ in maso alternatorja?
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rplink3r Član


Pridružen-a: Tor 06 Feb 2007 20:02 Prispevkov: 507 Aktiv.: 2.27 Kraj: Levec
|
Objavljeno: Pet Avg 19, 2016 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse skupaj je napajano z akumulatorja kateri se polni. Mostič alternatorja je zvezan preko hallovega senzorja na ta akumulator.
Na akumulator imam priključen UPS, kateri napaja računalnik, monitor in zvočnike. Ko grem na kolo, si dam kak film, serijo... In gonim, da se to napaja.
Trenutno imam narejeno tako, da imam regulacijo konstantnega toka rotorja na alternatorju preko PWM krmiljenja(z allegrotovim hallovim senzorjem 5A merim tok), ker napetost niha. Tok nastavljam do 2A.
Znalo bi tudi lepo delovati z konstantno napetostjo 12V in samo PWM duty cycle nastavljat. Tega še nisem preizkusil, ker mi trenutni sistem dela.
Merim še polnilni tok do 50A in seveda napetost na akumulatorju, da mi računa trenutno moč.
_________________ "The statement below is false."
"The statement above is true." |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|