 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 8:58 am Naslov sporočila: Soprem odvijalec ne deluje |
|
|
Pozdravljeni, spet potrebujem pomoč. Zopet gre za eden manjši odvijalec, ki pa se je pokvaril ne vem zaradi česa.
Normalno je deloval, malo je včasih imel težave, nakar je "izdihnil". Pridem do odvijalca in vidim, da je avtomatski odklopnik opravil svoje. Ko sem ga vključil nazaj, so bile vse varovalke na odvijalcu OK. Nakar ugotovim, da se je "mehansko zaskočil", saj je bil okoli navit šlauf in tega delavec ni videl.
No motor ni trznil nič. Nakar vzamem ven "reulator" in ugotovim da je bila pcb povezava po diacu popolnoma "prežgana". Dejansko jo je kar odlepilo od plošče in je ni bilo več. Povezavo dopolnim in po vključitvi stroja, se elektromotor kar naprej vrti. Regulacija vrtljajev ne dela niti ne "časovna" regulacija vklopa. Tako da je po mojem šel še kakšen element na ploščici. Prilagam tudi slike tega regulatorja.
Zanima me sledeče; lahko takšen motor (ki je na sliki), krmilim z frekvenčnikom? Ne vem namreč kakšen je ta motor, razen tega da potrebuje 220V za delovanje. Moti me, ker ima tam ko so sorniki, kar osem sornikov. Potem pa je še nekakšna ""elektronska zavora", na shemi označena z TG 3? Kaj sploh je to in zakaj je na tem motorju?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
537.42 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
439.39 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
595.65 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
463.26 KB |
Pogledana: |
16 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
512.39 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:00 am Naslov sporočila: |
|
|
še ostale slike
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
404.61 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
596.2 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
533.65 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
567.47 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Tisto kar ti imenuješ "diak", je najbrž triak. Po oznaki se bo dalo ugotoviti. In najbrž je prebit, v kratkem stiku.
To lahko pomeriš.
Motor je trifazni v enofazni vezavi . TG je taho generator, ki daje regulatorju povratno informacijo o hitrosti vrtenja.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:31 am Naslov sporočila: |
|
|
No ja, rečem "diac" slovensko je triak, če je pravilno.
Sem meril tudi triak pa ne vem kakšne bi morale biti specifične vrednosti. Ne morem ga pretestirati, ker nimam pri sebi nobenega generatorja napetosti.
Ozaka triaka je TW 12N800 CX. Je tole 12A 800V triak? Skratka upornost ima cca 60 ohmov, če dam multimeter na testiranje diod, pa pokaže 0.2V v obeh smereh.
Zdaj pa ne vem, ali je to kakšen specialen triak, da vklopi že pri tako malih napetostih?
Ponavadi vklopijo pri +/- 30V+ in ga z multimetrom ne moreš ravno "vklopiti"?.
Torej bo triak za zamenjat verjetno? Imajo tole v HTEju?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot je napisal Jože, skoraj zagotovo je odletel triac (element v kovinskem ohišju na hladilu). Napiši kaka je oznaka na njem, da vidimo a gre res za triac.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne, diac in triac sta dva popolnoma različna elementa s povsem različnimi funkcijami. Triak pomeriš s čisto navadnim multimetrom - območje merjenja diod. In triak (čisto mogoče je tudi tiristor) ima tri priključke, ti pa si ga meril samo med gejtom in eno od anod (ali pa katodo če gre za tiristor). Ohišje elementa je tudi priključek.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Oznaka je, kot sem že napisal;
AEG 11N2 v naslednji vrstici pa
TW 12N800 CX in šele sedaj sem bil pozoren, ima tri priključke da, tudi ohišje, ampak me je zmotilo to, da sta pin in ohišje povezana in sem mislil, da gre za isto stvar.
Kako naj izmerim stvar, da bom 100%?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Vidim, da si pred mojim odgovorom že napisal, kaj sem spraševal - vmes, ko sem pisal sem imel opravek, tako da tistega sporočila nisem videl preden tega nisem oddal.
Tisto bo 12A 800V triac. Po moje bo brez problema delal BTA12 800 katerega boš dobil v vsaki trgovini z elektroniko. Je edino v TO-220 ohišju. Boš moral prilagodit montažo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 9:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Riven je napisal/a: |
...
Kako naj izmerim stvar, da bom 100%? |
Odklopi oba priključka. Med debelejšum priključkom in ohišjem ne sme prevajati v nobeno smer (na instrumenti nastavi področje za merjenje polprevodikov) . Prevajati pa mora med tanjšim in debelejšim priključkom v obe smeri. Tukaj bo bo neka upornost.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 10:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Riven je napisal/a: |
...
Kako naj izmerim stvar, da bom 100%? |
Odklopi oba priključka. Med debelejšum priključkom in ohišjem ne sme prevajati v nobeno smer (na instrumenti nastavi področje za merjenje polprevodikov) . Prevajati pa mora med tanjšim in debelejšim priključkom v obe smeri. Tukaj bo bo neka upornost. |
Med debelejšim priključkom in ohišjem je stik (s piskačem), prav tako na merjenju poprevodniku kaže 0.02V, padca napetosti.
Se pravi ker je tiristor v kratkem stiku se motor vseskozi vrti. No čudno mi je to, da ga ga ni neslo in bi bil kot da bi bile odprte sponke. Je pri teh bolj močnostnih polprevodnikih pogosto tako, da so v kratkem stiku in ne kot odrte sponke?
Drugače pa se oglasim v HTE kasneje in povprašam če imajo mogoče v prvotnem ohišju, drugače bom pa malo prevezal stvar. Načeloma je vseeno kje je anota in kje katoda, glede na to da prevaja v obeh smereh?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem malo prebrskal po pisani literaturi, katero imam.
Evo več podatkov o triacu iz ECE tht
Priključkov ne moreš menjati. A1 gre na A1 A2 gre na A2 G gre na G.
Bom naredil še fotografijo pinouta.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Glej K2b
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Riven Član


Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.27 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Čakaj, sedaj mi pa ni več jasno nič. Ali niso na vrhu vedno A1 in G? ohišje pa je potem A2? Lahko sta sicer A1 in A2 zamenjana.
Pri meni je trenutno namreč debelejši verjetno A1, ohišje A2, gate pa kratka/ozka nogica?
Če to ni vedno tako, kako naj zvem za moj primer, ker ni spletnih podatkov? Sprašujem za A1 in A2.
Potem ko bom imel kaj je A2 in kaj A2(K2), ni problema, bom že prelotal, če bom imel na primer drugo ohišje.
Problem imam, če dobim isto ohišje in drugačno razporeditov pinov? Ni to standardno?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Avg 30, 2016 11:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Zgoraj imaš vse podatke za tvoj triac. Glej tabelo. Rapored za TW 12N800 je K2b Tisto imaš na spodnjih dveh fotografijah. Ohišje je K2 rapzored je v tabeli pod "b"
torej 1=K 2=A 3=G kar pomeni za triac K=A1 A=A2 (glej opombo spodaj)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|