www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Yamaha Xcitiy 250 - stator in polnjenje in .....
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 22, 2024 11:59 am    Naslov sporočila:  Yamaha Xcitiy 250 - stator in polnjenje in ..... Odgovori s citatom

Pozdrav.

Na moji Yamahi je "skoraj" crknilo statorsko navitje. Na eni fazi (od treh) je stik na ohišje. Posledično mi polnjenje ne deluje in motor porablja elektriko iz akumulatorja. Sem naročil novo, a jo dobim šele po 1.7., jaz bi pa motor potreboval naslednji teden.

Sem pa danes naredil test in mi ostali dve tuljavi deluje BP. Dobim na izhodi od 23Vac (prosti tek) do 70+Vac (ob obratih), in sem le to tudi obremenil z sušilnikom za lase 110V - delovalo je BP oz z 5-6A.

Kako bi to sedaj uporabil za polnjenje akumulatorja? Lahko jo usmerim in dobim do cca 100Vdc, kar bi bilo verjetno dovolj da bi se zagnal en navaden napajalnik 240Vac/12Vdc, vendar pri nizkih obratih to ne bo šlo.
Na voljo imam tudi DCDC step-down X7015, kjer je input do 80V, a je output samo 0.8A
Imam tudi DCDC X4015, kjer pa je output 5A, a je vhod samo do 36V

Ima še kdo ideje, kako bi teh 30-100Vdc spravil na 13V?

p.s.: Imam pa tudi na sumu regulator, saj ko sem ga preverjal na delovni mizi, mi je ob DC vhodu malo več kot 16Vdc šel v kratek stik. Ko sem ga odklopil in priklopil nazaj, je do 16V delovalo ok, potem pa isto... Je to v redu?
Ni mi jasno zakaj, ker če iz statorja dobim 3F, je na regulatorju 3 fazni gretz, a ni potem vseeno, če sem na AC vhod priklopil DC?



Stator coil.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  35.33 KB
 Pogledana:  1 krat

Stator coil.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 22, 2024 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obnašanje regulatorja, kot pišeš, je lahko normalno. Če je regulator tiristorski, deluje tako, da pri dovolj visoki napetosti daje generator v kratek stik. Če je regulator MOSFET, lahko deluje na enak način kot tiristorski, ni pa nujno. Tranzistorje lahko izklopiš, tiristorje pa ne tako preprosto, se izklopijo sami, ko tok pade pod samodržni tok Ih (I hold)

Generator ki je 3 fazni ima samo 3 žice, verjetno je vezan v zvezdo, tako da ohmsko ne moreš (ali zelo težko) pomerit stik proti ohišju za posamezno fazo, ohmmeter bo stik pokazal na vseh fazah. Brezhibno navitje praviloma nima kontakta z ohišjem.

Kar tako stator ne gre v stik proti jedru oziroma ohišju, bolj pogosto se dogaja, da gre v stik sam regulator.

Ne vem kako točno si meril medfazne napetosti, če je navitje v redu, bi morale biti medfazne napetosti enake in tudi tokovno bi moralo biti enako, ker je navitje simetrično. Vrstni red faz ni pomemben. V regulatorju, če je tiristorski, so 3 diode in 3 tiristorji. Če je MOSFET regulator, je lahko 3 diode + 3 tranzistorji ali pa kar 6 tranzistorjev. MOSFET regulatorji se ne grejejo, padec napetosti na njih je zelo majhen, na tiristorskem pa kot na silicijevih diodah, nekaj gretja je.

Lansko leto sem sosedu menjal ragulator, je bil v stiku, ne spomnim se točno kakšen stik je bil. Mislim, da je tudi Yamaha, ene sorte scooter. Regulator sem naročil v eni nemški spletni trgovini se mi zdi, ene 135-140eur je bilo s poštnino in v 2 dneh je prispel.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 22, 2024 3:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ok, potem regulator je lahko še izpraven. Itak ga še nisem naročil.

Glede navitja. Sem imel stator na delovni mizi in sem preveril upornost navitij po UI metodi in so imela vsa tri cca 0,15R ( oz cca 0,35R dva zaporedno) kar tudi ustreza serivnim navodilom. Nisem pa takrat preveril proti ohišju. Žal. Sad Ko sem pa sestavil nazaj v motor, sem še enkrat sledil servis manual, in ugotovil stik na šasijo.
In tudi danes, če priklopim samo eno fazo ( eno žico), teče tok cca 10Aac.

Bom verjetno danes še enkrat razdrl motor in poskusil ugotoviti katero navitje je v stiku in le tega odklopiti. Ali pa sanirati stik. Bo pa to kar težko, saj je stator zalit z motornim oljem... Sad

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 22, 2024 7:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem začasno rešen.
Sem vzel stator iz motorja in na delovni mizi ugotovil, da sta dva navitja v stiku na ohišje. Tretji je OK (tudi na sliki se vidi, da je kar precej črno, verjetno ne od olja). Sem okvarjena dva odrezal in konec prvega povezal z žico, katera je šla na drugo navitje. Sestavil in preizkusil. Deluje. Sicer v prostem teku je prenizka napetost, tako da se akumulatorja ne polni, a že z malo povišanimi obrati navitje proizvaja 10Aac.
In tudi regulator je OK.

Mislim, da dokler ne dobim novega navitja bi to moralo zadostovati. Res se pa nimam namena voziti ponoči z dolgimi lučmi,

lp

Uroš



statrsko navitje original poškodovano.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  106.65 KB
 Pogledana:  10 krat

statrsko navitje original poškodovano.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1441
Aktiv.: 7.21
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 22, 2024 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preveri:
-da nimaš kje slab stik, predvsem preveri maso.
-dobro preveri tudi varovalke ter ležišča.

Drugače se ti zna zadeva ponoviti z novim navitjem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maki
Član
Član



Pridružen-a: Čet 17 Jan 2008 8:02
Prispevkov: 319
Aktiv.: 1.50
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 23, 2024 9:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

še mojih 5c, po pogovoru z kolegom (ki je imel enak motor kot moj) s podobnim vendar večjim agregatom: to lahko crkne ker voziš s preniskimi obrati (mašina ima ogromno navora) in je posledično hlajenje z oljem premalo. Moral sem zamenjati celotno tuljavo....
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2024 11:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še zaključek.

Včeraj dobil novo tuljavo iz Aliexpresa in sem le to tuljavo zamenjal in motor deluje BP in je napetost lepo 13.5V, tudi akumulator je polnilo s cca 5A. In tudi regulator je delujoč, kar pomeni da ima res tiristrko regulacijo, in ko sem testiral z enosmerno napetostjo je prav, da je bil stik na maso

(btw, OneEkpress ga je dostavljal iz Lj do mene 6 dni, vsak dano dobil obvestilo de je naloženo, zvečer pa opravičilo ker ni bilo dostavljeno. Na maile ne odgovrjajo, na klic in SMS-e se kuriri ni odzival...ko pa sem na klicnem centru po 5-ih dneh zahteval klic njegovega nadrjenega, mi je čudežno vrnil klic v pol ure in celo upal vprašati, če lahko paket pusti 5km stran v lokalni trgovini),


Je pa konec Junija bila kar avatura s tem motorjem, saj sem pred tem "popravil" na način, da se uporabil samo delujočo tuljavo ( 1 od 3) in je zasilo polnilo. Odklopil sem zasenčeno luč in je šlo. Okrog doma cca 150km. In potem grem s takim motorja na 3-dnevni krog v it. dolomite. A mi že prvi dan, malo pred Cotrina di Ampezo preneha polnjenje. Sem imel za vsak slučaj še en mini akumulator od 50ccm skuterja (in tudi 12V polnilec) in znjim sem se se privlekel do kampa pod marmolado. Na cilju je imel smao še 9V. A kako sedaj domov???
Ja nič, drugi dan sem našel en avtoservis, kjer so mi prodali rabljen 12v 60Ah akumulator (imel je 12.6V), le tega sem pritrdil na sedež (in ga zavil v brisačo, da nisem zbujal čudnih pogledov Smile ) , povezal na osnovni akumulator in z njim sem se vozil še 5h do Lago di Garda, ponoči v kampu napolnil in drugi dan še 7h do doma. Uspelo je. Sicer bi pa bilo verjetno kar drago spraviti motor iz Bolzana.

lp
Uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 17, 2024 5:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo.

Ponovno težave s tuljavo. Skoraj enake. Na novi (kitajski) tuljavi je po dobrem tednu uporabe zopet prenehalo polnjenje. Ko vzamem tuljavo ven, opazim, da je težava v koncih navitij, kjer so povezani v zvezdo. Slab spoj in se je grelo, dokler stik ni popustil.

Kako to kvalitetno popraviti? S spajkanjem? Bi konce navitij povil med seboj, pospajkal in čez njih samokrčno cevko? oz mogoče kar bužirko iz stare tuljave? Še kaka ideja?

lp



tuljava nova okvara.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  122.87 KB
 Pogledana:  15 krat

tuljava nova okvara.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 17, 2024 6:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če prav vidim je na sliki samo zvezdišče.
Če dobro očistiš lak ter lepo pospajkaš bi moralo biti OK.

Bi pa na tvojemu mestu pomeril, kaj ti vleće toliko toka, da se je ponovilo.

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 17, 2024 8:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Drži tudi v tovarni, kjer izdelujemo navitja se cinijo
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 18, 2024 12:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

robert je napisal/a:
Bi pa na tvojemu mestu pomeril, kaj ti vleće toliko toka, da se je ponovilo.


Sem preveril, a ne vem, če je to OK.
1. Ker je ferkvenca cca 400hz in ne vem, če moj insštrument kaže točno pri tej ferkvenci, a recimo da je to pravilno.

2. Izmeril sem cca 10-12A po fazi, stem da je bil akumulator praktično poln - <0.5A.

Je to razlog v načinu regulacije, katera je tiristorska? In nad določeno napetost prevaja na maso. Bi rekel da je. Samo, a ni na voljo kake bolj pametne regulacije, ne da bi venomer obremenjavali stator z 10A (žica je fi 1mm)? Recimo en wide rang step down DC/DC pretvornik? In verjetno je kljub vezavi proti masi, še vedno neka napetost/moč, in so posledično izgube po nepotrebnem?

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1441
Aktiv.: 7.21
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 18, 2024 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot sem že omenil, da premeri ali nimaš kakega defekta na inštalaciji.
Preveri mostič.
Ne samo diodno obremeni ga z DC tokom in pomeri padce napetosti.
Po možnosti še vibracijski test.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 388
Aktiv.: 2.92
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 19, 2024 10:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malci je napisal/a:
robert je napisal/a:
Bi pa na tvojemu mestu pomeril, kaj ti vleće toliko toka, da se je ponovilo.


Sem preveril, a ne vem, če je to OK.
1. Ker je ferkvenca cca 400hz in ne vem, če moj insštrument kaže točno pri tej ferkvenci, a recimo da je to pravilno.

2. Izmeril sem cca 10-12A po fazi, stem da je bil akumulator praktično poln - <0.5A.

Je to razlog v načinu regulacije, katera je tiristorska? In nad določeno napetost prevaja na maso. Bi rekel da je. Samo, a ni na voljo kake bolj pametne regulacije, ne da bi venomer obremenjavali stator z 10A (žica je fi 1mm)? Recimo en wide rang step down DC/DC pretvornik? In verjetno je kljub vezavi proti masi, še vedno neka napetost/moč, in so posledično izgube po nepotrebnem?

lp


Rabil bi nekaj takega, s tem da bi moral dodati še trifazni gretz na vhod. Ne vem pa, če bo vhodna napetost tega regulatorja v mejah za tvoj primer. Ta ima vhodno napetost od 8V do 40V, boš moral preveriti kolikšna je napetost minimalno obremenjenega statorja!

https://www.ebay.com/itm/355736788973?_trkparms
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 19, 2024 4:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, nekaj takega, samo za bistveno večji razpon. Nekje od 35V do 150V DC.

Sem izmeril še napetost ob priklopljenem regulatorju. Približno 12V in 10A po fazi kar znese cca 200VA izgube... Očitno že tako mora biti.

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 10, 2024 12:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na skurjenost prvega in ponovno kurjenje drugega statorja, bi rekel, da je nekaj narobe v regulaciji ali napeljavi.
Res je, da stvar dela kakor shunt regulator, kratkostiči višje vrednosti, vendar vseeno to nebi smelo kuriti ničesar. Preglej diodni paket, če ni vse integrirano in zalito. Lahko, da ena dioda pušča, saj ti je prvič skurilo 2 navitja, ne pa vseh. Preveri iz vseh navitij proti masi, kakšna je upornost, pa tudi kablov motorja in regulatorja. Masa bi morala biti skupna, + pol pa v zraku. Izhodi statorja pa ločeni.
Regulacija je narejena, da v prostem teku motor deluje mirno, elektrike pa je ravno dovolj, da svetijo luči, akku se malenkost polne in dela ECU in elektronika vžiga.

Sam regulator, ko začne prevajat višji tok zaradi povišane napetosti, res, da bolj kuri stator, vendar je stator narejen do tistih 10A in se na njemu sprošča samo toplota iz navitja, samo vzbujanje pa je slabljeno, saj je omejeno s močjo magnetov.

Če je problematično oz. bi rad izkoristil napetost prostega teka, bi jaz vzel en step-down, še raje pa switcher za na 110VAC (UK), dodal 3-fazni gretz in iz izhoda napeljal napajanje sistema.

Problematično pri teh skuterjih je, če imaš še kakšne ekstra kondenzatorje, led in podobno za svetila, sam sistem pa je bil narejen za nek zelo slab DC in halogenske lampe, ki je skoraj AC in to mede regulator.
Cena pri kitajcih je okoli 30€ na kos 150VDC-12VDC 10A.

Preveri tudi veternico, če ni polomljena ali pa je notri med rebri zabito z listjem. Če se ne motim ima ta skuter zračno hlajenje. Hlajenje pa je neposredno povezano z obrati motorja, tako, da je včasih bolje s lažjim gasom in višjimi vrtljaji rinit po cesti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group