www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Temperaturna vrednost vžigalne svečke.
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 30, 2024 12:47 am    Naslov sporočila:  Temperaturna vrednost vžigalne svečke. Odgovori s citatom

Novejše izboljšane vžigalne svečke imajo elektrodo nasajeno na bakrenem steblu zaradi boljšega odvajanja toplote iz vrha (konice) elektrode, pri starejših je bilo verjetno samo železo.

Sedaj me pa zanima če ima novi tip svečke zaradi tega višjo temperaturno vrednost kot stari tip kljub temu da je številčna vrednost na oznaki svečke še vedno enaka?

Za primer bom navedel dve svečki. Starejši tip Bosch WS9E in novejši WS9EC.
C v oznaki pomeni da ima elektroda bakreno steblo.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.24

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 30, 2024 1:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bakren vodnik v sveči je star nekje 100 let in ni nov design.
Vmesni design je narejen s uporom zaradi motenj, najnovejši pa je iridij špica in podobne eksotične zadeve, da se doseže 120.000km pred menjavo.

Sveča s bakrenim vložkom bo imela rahlo višjo temperaturno vzdržljivost oz. bila hladnejša, se pa baker hitreje obrablja.
Samo obnašanje pa je najbolj odvisno od količine in dolžine keramičnega izolatorja.
Če imaš veliko prostega teka rabiš bolj vročo svečo. Pri vseh pa gledaš po barvi, da je karamelno sajasta.

Pri elektronskem vžigu imaš kable s grafitom in sveče s uporom, pri klasičnem magnetu pa je vse žica. Tukaj nima smisla pretiravati, če gre to za 1cyl motor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 30, 2024 6:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Toplotna vrednost svečke istega proizvajalca z enako oznako, bo enaka, ne glede na izvedbo. Imajo verjetno neko toleranco, ampak je tam tam in za uporabnika nepomembno.
Za kateri motor pa rabiš?

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4222
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 30, 2024 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

https://www.denso.com/global/en/products-and-services/automotive-service-parts-and-accessories/plug/basic/heatrange/
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 01, 2024 2:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlažje je toplotno vrednost določit z testiranjem, če ne gre za standardni motor- tam so podatki v navodilih.
Ko je vplinjač nastavljen in vžig nastavljen, ogret motor obremeniš 100% , najbolje v hrib in polne bombe. 1-2km bo dovolj.
Potem hitro ugasnit in pogledat svečko. Toplotna vrednost je prava, ko je jeziček od mase do polovice temnejši, , od polovice naprej prosti elektrodi, pa svetlejši. Mora biti prehod barve nekje na sredini jezička.
Ob pravilni šobi in primernem predvžigu, mora biti keramika okrog elektrode čokoladno rjava. Če gre za zmerno vožnjo in malo litrsko moč, je lahko svečka v tem primeru svetlo rjava, če gre za navit motor in veliko tiščanja, je bolje, da je temno rjava.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 04, 2024 3:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Bakren vodnik v sveči je star nekje 100 let in ni nov design. ...

Sveča s bakrenim vložkom bo imela rahlo višjo temperaturno vzdržljivost oz. bila hladnejša, ...

Samo obnašanje pa je najbolj odvisno od količine in dolžine keramičnega izolatorja.


Bakren vodnik verjetno res ni nova iznajdba, se pa prej v preprostih bencinskih motorjih kakor so mopedi, kosilnice, motorne žage in ostalih manjših kmetijskih strojih ni toliko ali sploh ni uporabljalo.

Navsezadnje se pa sploh sprašujem čemu je to potrebno, vžigalna svečka mora imeti svojo toplotno vrednost, če dodaš bakren vodnik ne narediš nič drugega kot to da toplotno vrednost povečaš, kar pa lahko narediš tudi z krajšo dolžino (manjšo globino jarka) keramičnega izolatorja okoli elektrode.
Smiselno bi bilo edino pri navitih dirkalnih motorjih kjer nastopajo tako visoke temperature da s kratkim keramičnim izolatorjem ne moreš dovolj hladiti elektrode in potem dodaš še bakren vodnik za dodatno hlajenje.

ro-bi je napisal/a:
Toplotna vrednost svečke istega proizvajalca z enako oznako, bo enaka, ne glede na izvedbo. Imajo verjetno neko toleranco, ampak je tam tam in za uporabnika nepomembno.
Za kateri motor pa rabiš?


Toplotna vrednost, ne glede ali je bakren ali navaden železen vodnik, bo enaka če bo proizvajalec to korigiral z dolžino keramike (globino jarka) okoli elektrode, če bo pri obeh keramika enake oblike bo pa imela bakrena višjo temperaturno vrednost. Sedaj je samo vprašanje ali je številčna vrednost svečke dejansko toplotna vrednost ali je to številka oblike keramičnega izolatorja ki je vstavljen v kovinski del svečke.

Rabim pa za kitajsko motorno žago. Sicer gor piše Iskra, ampak je narejena na kitajskem. So se začeli problemi z vžiganjem in pri pregledu svečke je bila elektroda močno zapacana s sajami. Svečka ki je notri je Vistar L7TC, proizvajalec je zelo neznan, ga na spletu ne najdem, ampak oznaka je pa ista kot jih ima proizvajalec Torch. Odločil sem se da bom probal s svečko z nižjo toplotno vrednostjo da bi bila elektroda bolj vroča in bi saje na elektrodi požgalo, sedaj pa iščem primerno svečko.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brezimenko
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09
Prispevkov: 558
Aktiv.: 5.71

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 04, 2024 10:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa sploh imaš možnost izbirat toplotne vrednosti svečk? Jaz sem običajno prinesel staro svečko zaradi dimenzij ne pa zaradi toplotne vrednosti trgovcu, da mi je podobno prodal. Kje sploh lahko izbiram svečke po dimenzijah (obliki) in toplotni vrednosti?

Se pa okrog saj sprašujem, da imaš ali prebogato mešanico ali preveč olja v mešanici. Kitajci so brihte in napišejo količino olja za vtekanje motorja potem, ko je motor vtečen ne potrebuješ toliko olja.

Če misliš, da temu ni tako, lahko zamenjaš tudi olje iz delno sinteričnega na polnosintetičnega. Te olja so narejena za delovanje visoko obremenjenih motorjev in se oljni film ne sme pretrgati čene bi rezkiral poškodbe na motorju. Jaz ga dajem v nitkarco, ker je nastajal problem, da so se pojavljale poškodbe na cilindru in batu kadar se je motor zavrtel do konca in je bil brez obremenitve zaradi vstrajnosti težkih nožev. Svečka je zaradi tega še vedno primerne barve in ni sajasta zaradi preveč olja.

_________________
Izgubil sem račun pod imenom kobranka


Nazadnje urejal/a brezimenko Pet Okt 04, 2024 10:40 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 04, 2024 10:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes je pridobivanje podatkov zelo preprosto... oznako vpišeš v iskalnik (npr google) in slediš zadetkom... iščeš tehnične podatke o temperaturi, materialu elektrod, ... potem tudi najdeš ekvivalente.
Zadetki se nahajajo v katalogih, raznih tabelah, ...


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 04, 2024 1:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motorne žage so kar navite. Predlagam, da kupiš svečko za kako štilarco podobne kubature in potem preveriš med rezanjem večjih drv.
Pa ne več, kot 2% olja, ki naj bo kvalitetno (zadruge imajo za motorke dobro olje)

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4222
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 04, 2024 1:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

https://www.vmcchineseparts.com/products/ngk-spark-plug-bpm7a-7321-chinese-engines-equivalent-to-torch-l7tc

https://www.autodoc.si/ngk/1042924

----------------------------

jaz sem imel tudi pri kitajskem motokultivaturju NGK pa se kar dobro obnesejo .

meni naj bi dimila svečko preveč olja v karterju - to se je kazalo pri nepopolnem zgorevanju goriva in pregrevanju izpuha.

( sicer to ni problem pri motorki ) ampak če bi kdo imel probleme.

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.24

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 05, 2024 11:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kar nekaj težav pri starih strojih je zaradi količine etanola v gorivu, tu ni samo sveča kriva.

Citiram:
Navsezadnje se pa sploh sprašujem čemu je to potrebno, vžigalna svečka mora imeti svojo toplotno vrednost, če dodaš bakren vodnik ne narediš nič drugega kot to da toplotno vrednost povečaš, kar pa lahko narediš tudi z krajšo dolžino (manjšo globino jarka) keramičnega izolatorja okoli elektrode.

Ni potrebe.
Sicer, če ti saje premostijo svečo ni problem v sveči temveč porabi goriva.
Lahko sicer daš zelo vročo svečo in saj bo manj, se bodo pa spet nabirali dodatki v olju, kakor bel prah.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 05, 2024 2:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:

Lahko sicer daš zelo vročo svečo in saj bo manj, se bodo pa spet nabirali dodatki v olju, kakor bel prah.


Z prevročo svečko lahko uničiš motor, ker klenka. Če je prehladna, jo pa zalije in ne vžge več

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 09, 2024 5:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

brezimenko je napisal/a:
Pa sploh imaš možnost izbirat toplotne vrednosti svečk? Jaz sem običajno prinesel staro svečko zaradi dimenzij ne pa zaradi toplotne vrednosti trgovcu, da mi je podobno prodal. Kje sploh lahko izbiram svečke po dimenzijah (obliki) in toplotni vrednosti?

Sedaj v dobi interneta imam navado da pred nakupom svečke že sam preverim katere so možne zamenjave. Najdem spark plug cross reference pdf datoteke ali pa pogledam na spletno stran https://www.sparkplug-crossreference.com/
Čeprav ta stran ni najboljša ker ponudi preveč zadetkov od katerih so nekateri tudi zelo napačni, tako da je potrebno preverit na različnih virih in potem izločiti manj verjetne možnosti.
NGK svečke so pri naših trgovcih kar dobro zastopane, če nima ravno prave toplotne vrednosti se pa dogovoriš da ti jo naroči. Potem se pri nas prodaja tudi Champion, Denso, Bosch že ne toliko več, no ja, pa na Petrol črpalkah se dobi nekaj od Super Bosna, sedaj po noven Bosna Enker, v zadrugah lahko tudi Oregon. Evo, toliko sem izvedel ko sem poizvedoval o možnostih.

brezimenko je napisal/a:
Se pa okrog saj sprašujem, da imaš ali prebogato mešanico ali preveč olja v mešanici. Kitajci so brihte in napišejo količino olja za vtekanje motorja potem, ko je motor vtečen ne potrebuješ toliko olja.

Olje ki ga uporabljam za mešanico je rdeče barve, ne vem, ali je to pol sintetično, ker tisto sintetično naj bi bilo modre barve, znamka olja pa kakor kdaj katera. Delam 4% mešanico, mogoče kdaj malo manj, kdaj pa malo več, pri tem opravilu nisem preveč natančen.
Lahko da je prebogata mešanica bencin/zrak ker mi hladna motorka zmeraj vžge brez čoka (dušilna loputa), čok uporabim samo na začetku da potegne gorivo, ko vidim da hoče vžgati čok oduzamem in potem v prvem ali drugem poiskusu običajno vžge.

Razmišljal sem tudi da imam sajasto svečko ker mi motorka veliko dela ko je še hladna, neogreta. V sadovnjaku motorko prižgem, odžagam vejo ali dve in nato ugasnem.

ro-bi je napisal/a:
Z prevročo svečko lahko uničiš motor, ker klenka. ...

Ja, je potrebno biti previden da ne daš svečko s premajhno toplotno vrednostjo (vroča elektroda), ker se potem pri veliki obremenitvi (zelo vroč motor) zmes goriva in zraka vžge še predno pride do iskre (zaradi žareče elektrode), kar pomeni da se vžge še predno bat doseže najvišjo točko in zaradi tega pride do protiudara takoimenovanega klenkanja ki ga slišiš pri delovanju motorja, in če to ignoriraš lahko pride do okvare motorja.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 09, 2024 5:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:

Olje ki ga uporabljam za mešanico je rdeče barve, ne vem, ali je to pol sintetično, ker tisto sintetično naj bi bilo modre barve, znamka olja pa kakor kdaj katera. Delam 4% mešanico.

Za motorko je 2% kvalitetnega olja čisto vredu. Lahko je zaradi preveč olja svečka sajasta.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 09, 2024 6:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ro-bi je napisal/a:
Za motorko je 2% kvalitetnega olja čisto vredu. Lahko je zaradi preveč olja svečka sajasta.

Tako je. V navodilih za uporabo Husqvarna motorne žage naprimer je to tudi navedeno. Napisani pa so tudi priporočeni tipi vžigalnih svečk in razdalja elektrode.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group