 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 9:22 pm Naslov sporočila: Ko prižgem/ugasnem ventilacijo, se mi radio resetira |
|
|
V avtu se mi dogaja nekaj čudnega. Ko vključim ventilacijo, mi radio za nekaj sekund ugasne, nato se ponovno prižge. Ko ventilacijo izključim se spet ponovi.
Direktno iz akumulatorja imam potegnjen + kabel za avtoradio in ojačevalec (2x50W). Kabel gre direktno na ojačevalec, od tam naprej pa je preko filtra (dušilka+elektrolit) speljan do avtoradia.
Napetost na akumulatorju je pri prižganem motorju pri vseh obratih točno 14.5V. Nekaj dni nazaj sem na sopotnikov sedež dal voltmeter, s katerim sem meril napetost v cigaretni vtičnici in se šel peljat. Napetost je bila stalno okrog 14V (0,5V je verjetno padca na instalaciji zaradi prižganih luči). V trenutku vklopa/izklopa ventilacije pa je voltmeter pokazal do 16V. Voltmeter ima precej delaya, tako, da je pri vklopu/izklopu kar precej večja napetostna špica. Pri vklopu katere koli druge naprave v avtomobilu se ne zgodi nič podobnega, niti pri vklopu ventilatorja hladilnika, brisalcev ali med zagonom motorja.
Ima kdo kakšno idejo zakaj se mi to dogaja in kaj bi bila rešitev?
Z avtom drugače ni težav, kar se elektrike tiče. Akumulator je nekaj mesecev star - Topla 40Ah |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trobida Član


Pridružen-a: Ned 09 Jul 2006 12:13 Prispevkov: 1250 Aktiv.: 5.42 Kraj: Savinjska dolina-okolica Gornjega Grada
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si izmeril tok, ki ga ventilator potegne ? _________________ Lp
Tomaž, S57KO |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dvomim, da je kriv tok, saj se mi radio resetira že, ko vključim ventilator na prvo stopnjo od treh (preko uporov). Tudi dvomim, da potegne na prvi stopnji več toka kot zaganjač - med zaganjanjem motorja radio dela normalno. Rekel bi, da se ugasne zaradi previsoke napetosti. Vzrok bi lahko bil alternator, sama induktivnost motorja ventilatorja, filter pred radiem, ojačevalec... Rabim nekaj nasvetov, da čimprej najdem napako, ker je zadnje čase preveč slabo vreme, da bi cel dan šaril po avtu.
Če ne bo šlo drugače, bom pred AR vezal kondenzator 10.000uF, da ublaži špico, a mislim, da to ni primerna rešitev, saj ne bi odpravil vzroka težav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TOTAL Član

Pridružen-a: Sre 25 Jan 2006 9:18 Prispevkov: 109 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
[slovenščina je zame španska vas] sem imel podobne težave sam je bil problem padec napetosti pri vžigu. Tako da ti iz izkušenj ne morem kaj dosti pomagat. Se je to začelo pojavlajt samo al si na avtu karkoli rihtal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
TOTAL je napisal/a: |
[slovenščina je zame španska vas] sem imel podobne težave sam je bil problem padec napetosti pri vžigu. Tako da ti iz izkušenj ne morem kaj dosti pomagat. Se je to začelo pojavlajt samo al si na avtu karkoli rihtal. |
Poleti nisem dosti rabil ventilatorja, tako, da nisem čisto prepričan kdaj se je to začelo. Padec napetosti sigurno ni vzrok. Če se mi radio ne resetira med zagonom motorja (~100A) zakaj se mi potem pri par A od ventilatorja. Med zagonom se mi je resetiral, dokler sem imel prejšnji akumulator
Kakšnih večjih posegov v elektro instalacijo avtomobila ni bilo, razen napajanja ojačevalca, radia in še par malenkosti (osvetlitev prtljažnika, motornega prostora...), ki nimajo veze.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda bi bilo dobro na kontakte motorja nalotat elektrolit od par tisoč uF in še en folijski kondenzator. Upam, da mi ne bo treba podirat armature.
Možno je namreč, da mi vleče kakšne motnje v AR, ker sem ga malo predelal . Ker je radio montiran nizko in sem med vožnjo preveč časa porabil za iskanje pravih tipk (nekajkrat bi kmalu šel s ceste), sem ploščico prestavil pol metra višje, blizu volana in jo povezal z žicami do AR |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70829.94
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 11:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
podboj je napisal/a: |
Možno je namreč, da mi vleče kakšne motnje v AR, ker sem ga malo predelal . Ker je radio montiran nizko in sem med vožnjo preveč časa porabil za iskanje pravih tipk (nekajkrat bi kmalu šel s ceste), sem ploščico prestavil pol metra višje, blizu volana in jo povezal z žicami do AR |
Poveži z Oklopljenim UTP kablom ali dvema. In zadaj za ploščico dodaj ozemljeno kovinsko ploščico.
LP, Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazadnje urejal/a igo Sre Nov 22, 2006 11:04 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.37 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
borisz je napisal/a: |
podboj je napisal/a: |
Možno je namreč, da mi vleče kakšne motnje v AR, ker sem ga malo predelal . Ker je radio montiran nizko in sem med vožnjo preveč časa porabil za iskanje pravih tipk (nekajkrat bi kmalu šel s ceste), sem ploščico prestavil pol metra višje, blizu volana in jo povezal z žicami do AR |
Ja pa si po mojem odkril napako.
lp
Boris |
To bo verjetno to! Sploh, če je npr. ploščica radia povezna preko kakšnega serijskega vodila je stvar zelo občutljiva na motnje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 22, 2006 11:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore , se že odpravljam zamenjat kabel z oklopljenim UTP kablom
Upam, da je le to vzrok težav
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TOTAL Član

Pridružen-a: Sre 25 Jan 2006 9:18 Prispevkov: 109 Aktiv.: 0.46
|
Objavljeno: Čet Nov 23, 2006 12:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja [slovenščina je zame španska vas] bi ploščico poskusil montirt tako kot je original. Če radio dela je to krivo, ker tudi oklopljen kabel še ne pomeni da bo delovalo. Tako boš siguren da je to krivo, nasledni korak pa je oklopljen kabel, in premontaža ploščice. Poročaj kako boš rešil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 23, 2006 6:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je bil problem v kablu. Zdaj radio preživi vklop/izklop, le v zvočnikih se sliši pok pri izklopu ventilatorja. Verjetno bo najbolje na kontakte motorja prispajkati elektrolit recimo 2200uF? Z odpravljanjem takih motenj nimam kaj dosti izkušenj
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70829.94
|
Objavljeno: Čet Nov 23, 2006 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 23, 2006 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na diodo pa sploh nisem pomislil. Hvala, bom poskusil.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milans Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36 Prispevkov: 167 Aktiv.: 0.71 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pet Nov 24, 2006 12:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Morda bi bilo dobro, da preveriš kako dobro imaš radio in vse dodatne naprave povezane na maso. Minus (masa) vodniki so prav tako pomembni in če ti niso dobro vezani na MINUS POL, oziroma direktno na ohišje vozila se ti prav tako lahko dogajajo stvari, kot si jih opisal (razna prekinjanja ali resetiranja). _________________ l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|