Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Pet Maj 04, 2007 2:59 pm Naslov sporočila: Dodaten akumulator |
|
|
Pozdravljeni!
V prtlažnjik bi rad montiral še en akumulator.Zanima me če bi bilo vredu, če bi ga vezal vzporedno z spednjim akumulatorjem in med plus dal diodo, da bi mi ga sprednji akumulator filal.Zanima me samo približen tok med obema akumulatorjema pri ugasnjenem in prižganem avtomobilu.Zanima pa me tudi kako je potem z diodo ob zagonu avtomobila.Je možno, da bi dioda prgorela ker bi mogoče avto želel potegniti tok iz zadnjega akumulatorja in bi dioda to želela preprečiti?
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Domenius Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15 Prispevkov: 1188 Aktiv.: 5.01 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pet Maj 04, 2007 3:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pregorela nebi zaradi "želje" zaganjača po večjem toku, lahko bi kvečjemu prebila, če bi naredil kaj narobe na dodatnem akumulatorju. _________________ It's electric! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Pet Maj 04, 2007 4:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako pa je z amperažami med akumulatorji?Recimo, da je zadnji akumulator izpraznjen, nato pa mi rele ob zagonu avtomobila preklopi na polnenje zadnjega akumulatorja?
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Maj 04, 2007 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi obrazložil namen in potrebo po dodatnem akumulatorju bi bilo lažje ...
Enkrat sem podoben problem namesto z diodo rešil kar z 12V/55W žarnico, ki tudi pri veliki razliki napetosti med akumulatorjema poskrbi za kasnejše izenačenje napetosti med njima in hkrati brez posledic limitira prevelike polnilne tokove ob preveč izpraznjenem "sekundarnem" akumulatorju. Seveda so porabniki, ki se napajajo iz dodatnega akumulatorja, vezani direkt nanj ... žarnica je le za polnjenje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ghostrider Neznanec

Pridružen-a: Pet 04 Maj 2007 21:55 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rabis velik kratkostičen tok ali samo vec kapacitete? _________________ Avtoakustika - to pa je zame! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rabil bi za ojačevalce in hladilnik.Zato bi preko releja potem vezal, da bi bila pri ugasnjenem avtomobilu akumulatorja med sabo ločena.Se pravi, da bi lahko izpraznil samo dodatnega.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
V tem slučaju lahko plusa obeh akumulatorjev povežeš kar s kontakti releja in vmes daš še 30A varovalko. Rele naj bo vključen, ko motor deluje. Najbolje, da tuljavo releja vežeš med + kontakta in + zaganjača, da akumulatorja poveže ob kontaktu - delujočem motorju (da se polnita oba) in loči med "verglanjem", da ti ob zagonu uporabi samo originalni akumulator. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 2:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne zastopim kako misliš na plus zaganjača.Rabil bi + , ki se pojavi po zagonu motorja.Kje bi ta plus dobil?
Zanima me pa še...pa dam primer, da sta oba akuja 55Ah in da je recimo dodatni čisto prazen.Ko mi jih rele poveže, koliko amperov lahko maximalno steče med njima?Zanima me zaradi potrebne debeline žice, ker nebi rad videl da bi mi stvar pogorela.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 2:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi je v obvolansko ključavnico-stikalo pripeljan stalni + in iz nje pride + kontakta in + med delovanjem zaganjača ... ta dva plusa sem imel v mislih.
Malo boljša in zapletenejša varijanta je z dodatnim enostavnim ojačevalnikom, ki bi ti vključil rele šele, ko je kontakt in se ugasne lučka za pritisk olja.
Akumulatorja lahko povežeš z žico preseka vsaj 6mm. Pomožnega akumulatorja najbrž ne boš nikoli spraznil do nule in zato ni posebne nevarnosti za prevelike tokove. Tudi, če bi do tega slučajno prišlo, pa bo pregorela prej omenjena 30A varovalka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 2:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi rele vezal direktno na plus lučke za pritisk olja nebi bilo dobro?Je stvar prešvoh?
Morda en švoh rele za vklop tega glavnega releja?
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem, vendar sem razmišljal in ugotovil, da se lučka za pritisk olja po zagonu motorja izključi in plus tam zgubim.A je varianta, da bi kupil rele recimo s timerjem, ki ga vključi 30sekund po dobljenem plusu ali pa mogoče timer, ki bi bil samostojen.Seveda me zanima najcenejša varianta.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 3:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lučka za olje običajno dobi maso preko tlačnega stikala na motorju, ki ima kontakte NC. Zato tista žarnica po zagonu motorja "zgubi" minus. Tako bi lahko zvezal tudi rele na katerem pa bi moral uporabiti mirovni NC kontakt.
Dobijo pa se tudi časovniki kakršnega omenjaš. En primer je na sliki za cca. 15€. Lahko pa ga izdelaš tudi sam ...
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Cejko Član

Pridružen-a: Sre 18 Apr 2007 19:03 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.07 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa se tak timer lahko kupi?Zanima me tudi za rele-morda kakšnega ali kakšno oznako, ker se s tem nikoli nisem preveč ukvarjal.Timer bom kar kupil, ker nisem preveč navdušen nad izdelovanjem vezij...
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pegla Član


Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.20 Kraj: Sv.Anton
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 4:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Cejko je napisal/a: |
Če bi rele vezal direktno na plus lučke za pritisk olja nebi bilo dobro?Je stvar prešvoh?
Morda en švoh rele za vklop tega glavnega releja?
lp |
Priklopiš tuljavo releja direktno na kontakt ključavnico pri volanu .
Na ključavnici najdeš žico katera dobi+ ob kontaktu in prižganem avtomobilu in jo vežeš na tuljavo drugo pa na maso , ostalo pa kot je napisal Iztok.
Citiram: |
Akumulatorja lahko povežeš z žico preseka vsaj 6mm. Pomožnega akumulatorja najbrž ne boš nikoli spraznil do nule in zato ni posebne nevarnosti za prevelike tokove. Tudi, če bi do tega slučajno prišlo, pa bo pregorela prej omenjena 30A varovalka |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Maj 05, 2007 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
pegla je napisal/a: |
Priklopiš tuljavo releja direktno na kontakt ključavnico pri volanu .
Na ključavnici najdeš žico katera dobi+ ob kontaktu in prižganem avtomobilu in jo vežeš na tuljavo drugo pa na maso , ostalo pa kot je napisal Iztok. |
Jaz ne bi ... v tem slučaju bo ob vsakem zagonu motorja potegnilo tok iz obeh akumulatorjev. Za tak način je žica 6mm premalo in tudi 30A varovalka ne bo zdržala.
Cejko je napisal/a: |
Kje pa se tak timer lahko kupi?Zanima me tudi za rele-morda kakšnega ali kakšno oznako, ker se s tem nikoli nisem preveč ukvarjal.Timer bom kar kupil, ker nisem preveč navdušen nad izdelovanjem vezij...
lp |
Časovnik lahko nabaviš tukaj . Najdeš pa tudi rele in mogoče še ustrezno podnožje . |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|