 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:24 pm Naslov sporočila: Predelava avta v hibrid (elektrika - bencin) |
|
|
Živjo!
Takole malo razmišljam da bi bilo dobro povprečen avto preurediti v hibridnega.
In sicer bi pri pospeševanju kot dodatno moč uporabljal elektromotor, ki bi se napajal iz velikega kondezatorja. Le ta pa bi se polnil ob zaviranju (zaviral bi s pomočjo elektromotorja - generatorja).
Takole na hitro ocenjeno bi motor cca 10kW že kar nekaj pripopmogel, Iskra kondenzatorji d.d. pa delajo kondezatorje velikosti 1500 F/230v, mogoče tudi več. In če pomeni da je 1 F = 1As bi to pomenilo da bi s polnim kondezatorjem poganjal motor cca 30s (10kW/230v = 43A; 1500 F = 1500A * 1s = 45A * 34s).
Je kdo že razmišljal v tej smeri?
Je v zgornjih trditvah kaka bistvena napaka?
prosim za mnenje
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sergej Član

Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.22
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Cenejša rešitev:
Ko zaviraš, ti navija špiralno vzmet in ta se sprošča, ko pospešuješ!
Zakaj bi pretvarjal energijo, če lahko zelo enostavno skladiščiš kar mehansko? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:49 pm Naslov sporočila: Re: Predelava avta v hibrid (elektrika - bencin) |
|
|
malci je napisal/a: |
Iskra kondenzatorji d.d. pa delajo kondezatorje velikosti 1500 F/230v, mogoče tudi več. In če pomeni da je 1 F = 1As bi to pomenilo da bi s polnim kondezatorjem poganjal motor cca 30s (10kW/230v = 43A; 1500 F = 1500A * 1s = 45A * 34s).
Je v zgornjih trditvah kaka bistvena napaka?
|
Ja. V decimalkah ali v merski enoti.
1500uF = 1,5mF ali pa recimo do 1,5F še verjamem. 1500F je pa rahlo preveč.
Drugače je izračun pravilen, a izvedljiv le za sedlaste vlačilce (šleparje), da tovorijo s seboj kondenzator.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.72 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da če s sabo tovoriš tako velik kondenzator, več energije porabiš za to, da vozilo sploh premakneš, kot pa je profitiraš pri ustavljanju.
Kondenzatorji tu niso kaj prida. Si prepričan, da imaš to enoto pravilno?
1500 F bi lahko preko greatza uporabil za glajenje napetosti v DC trafo postaji (saj vem, da to ni ravno "popularno"). _________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano??? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.72 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo sem pogledal po iskrini spletno strani, že 1500 uF kondenzatorji so veliki kot elektro omaraica. Težko si predstavljam 1000 x večjega . Pa tudi cena takega kondenzatorja bi bila verjetno blizu lepega novega avta . _________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazadnje urejal/a gkrusi Sob Sep 15, 2007 11:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še en popravek:
1F = 1As/V
Drugače pa klikni zgoraj na "Išči" in vpiši noter: električni AND avto .
Marsičesa smo se že spomnili, a serijska proizvodnja nekako še ni stekla.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3358 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 7:41 am Naslov sporočila: gkrusi |
|
|
gkrusi!
1500F je milijonkrat več in ne tisočkrat več kot 1500uF
Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso.
Dobro ima to rešeno (enosmerna, verjetno pa tudi tista na izmenično napetost) električna železnica, kadar zavira vrača energijo preko trole v omrežje, najboljši akumulator in čist vir energije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:12 am Naslov sporočila: |
|
|
O velikosti kondenzatorja sem tudi sam bil presenečen, mogoče so res napake v pdf dokumentu, vsekakor pa zraven teh podatkov ni nobenega o teži le tega
http://www.iskra-semic.si/knk9101_9141.pdf
če je res kondezator na sliki samo 1500 mF ali 1500 uF se pa stvar malo zakomplicira
Razmišljal sem tudi v smeri shranjevaja energije v akumulatorjih (recimo 10 akum.) ob polnjenu vezanih vzporedno, ob praznjenu pa zaporedno ter trasnformatorju ki bi znižal napetost ob polnjenu, vendar vidim tu problem v sorazmerno kratki življenski dobi akumulatorjev (cca 600 ciklov)
Ne vem, verjeto bomo res ostali na bencinu, ali pač ne
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Domenius Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15 Prispevkov: 1188 Aktiv.: 5.02 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj v tabeli pri C piše spodaj v oklepaju uF. _________________ It's electric! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:52 am Naslov sporočila: |
|
|
jaz vidim v oklepaju pred F samo prazen prostor ( F). tako, da je verjetno res neka predpona pred F
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Naštudiraj si, kako je narejena Toyota Prius.
Na internetu je kar precej opisov.
Verjetno si oni niso izbrali najtežjo pot, ampak eno izmed lažjih.
Sem jo imel na testni vožnji in sem bil navdušen.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
malci je napisal/a: |
jaz vidim v oklepaju pred F samo prazen prostor ( F). tako, da je verjetno res neka predpona pred F |
Je, ja. MIKRO faradi so.
Nekaj ti očitno nagajajo fonti. Poglej, če imaš nameščene "Symbol.ttf" fonte. Pa posodobi si acrobat-a.
Kondenzatorji imajo, zaradi svojega imena (kopičenje naboja na elektrodah) slabi razmerji kapaciteta/masa in kapaciteta/volumen, v primerjavi z akumulatorji, kjer se energija shranjuje s kemično spremembo molekul.
Zanimiva bi bila kombinacija ogljikovodik (metan, etan,...) - gorivna celica - elektromotor. Pri zaviranju pa elektroliza nastale vode in ponovna uporaba vodika in kisika v gorivni celici.
Tako odpade nevarno shranjevanje velikih količin vodika, pa tudi ogljikovodike je varneje skladiščiti.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:42 pm Naslov sporočila: Re: gkrusi |
|
|
vilko je napisal/a: |
Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso. |
Super zadeva pri trku! Trčiš v Postojni, vztrajnik pa se ustavi nekje pri Logatcu.  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Sep 17, 2007 1:00 am Naslov sporočila: Re: gkrusi |
|
|
s55m je napisal/a: |
vilko je napisal/a: |
Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso. |
Super zadeva pri trku! Trčiš v Postojni, vztrajnik pa se ustavi nekje pri Logatcu.  |
Ampak bi tak avto 101% držal "špuro" naravnost in ne bi brali kronik v stilu "NENADOMA ZAPELJAL LEVO" ...
BTW, rešitev proti preveliki teži in volumnu kondenzatorjev bi bili GoldCap kondenzatorji ... potem pa bi bil najbrž problem v volumnu denarnice investitorja ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Pon Sep 17, 2007 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
... razen seveda takrat, ko bi bil na cesti ovinek v desno ... takih pa vemo da ni veliko, a se vseeno pojavijo  _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|