www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Predelava avta v hibrid (elektrika - bencin)
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:24 pm    Naslov sporočila:  Predelava avta v hibrid (elektrika - bencin) Odgovori s citatom

Živjo!
Takole malo razmišljam da bi bilo dobro povprečen avto preurediti v hibridnega.

In sicer bi pri pospeševanju kot dodatno moč uporabljal elektromotor, ki bi se napajal iz velikega kondezatorja. Le ta pa bi se polnil ob zaviranju (zaviral bi s pomočjo elektromotorja - generatorja).

Takole na hitro ocenjeno bi motor cca 10kW že kar nekaj pripopmogel, Iskra kondenzatorji d.d. pa delajo kondezatorje velikosti 1500 F/230v, mogoče tudi več. In če pomeni da je 1 F = 1As bi to pomenilo da bi s polnim kondezatorjem poganjal motor cca 30s (10kW/230v = 43A; 1500 F = 1500A * 1s = 45A * 34s).

Je kdo že razmišljal v tej smeri?
Je v zgornjih trditvah kaka bistvena napaka?

prosim za mnenje

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sergej
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Avg 2006 19:43
Prispevkov: 280
Aktiv.: 1.22

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Cenejša rešitev:

Ko zaviraš, ti navija špiralno vzmet in ta se sprošča, ko pospešuješ!

Zakaj bi pretvarjal energijo, če lahko zelo enostavno skladiščiš kar mehansko?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 9:49 pm    Naslov sporočila:  Re: Predelava avta v hibrid (elektrika - bencin) Odgovori s citatom

malci je napisal/a:
Iskra kondenzatorji d.d. pa delajo kondezatorje velikosti 1500 F/230v, mogoče tudi več. In če pomeni da je 1 F = 1As bi to pomenilo da bi s polnim kondezatorjem poganjal motor cca 30s (10kW/230v = 43A; 1500 F = 1500A * 1s = 45A * 34s).

Je v zgornjih trditvah kaka bistvena napaka?
Ja. V decimalkah ali v merski enoti.
1500uF = 1,5mF ali pa recimo do 1,5F še verjamem. 1500F je pa rahlo preveč.
Drugače je izračun pravilen, a izvedljiv le za sedlaste vlačilce (šleparje), da tovorijo s seboj kondenzator.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.72
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da če s sabo tovoriš tako velik kondenzator, več energije porabiš za to, da vozilo sploh premakneš, kot pa je profitiraš pri ustavljanju. Laughing
Kondenzatorji tu niso kaj prida. Si prepričan, da imaš to enoto pravilno?
1500 F bi lahko preko greatza uporabil za glajenje napetosti v DC trafo postaji Twisted Evil (saj vem, da to ni ravno "popularno").

_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.72
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo sem pogledal po iskrini spletno strani, že 1500 uF kondenzatorji so veliki kot elektro omaraica. Težko si predstavljam 1000 x večjega Razz . Pa tudi cena takega kondenzatorja bi bila verjetno blizu lepega novega avta Cool .
_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???


Nazadnje urejal/a gkrusi Sob Sep 15, 2007 11:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 11:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še en popravek:

1F = 1As/V Exclamation

Drugače pa klikni zgoraj na "Išči" in vpiši noter: električni AND avto .
Marsičesa smo se že spomnili, a serijska proizvodnja nekako še ni stekla.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3358
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 7:41 am    Naslov sporočila:  gkrusi Odgovori s citatom

gkrusi!

1500F je milijonkrat več in ne tisočkrat več kot 1500uF

Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso.
Dobro ima to rešeno (enosmerna, verjetno pa tudi tista na izmenično napetost) električna železnica, kadar zavira vrača energijo preko trole v omrežje, najboljši akumulator in čist vir energije.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

O velikosti kondenzatorja sem tudi sam bil presenečen, mogoče so res napake v pdf dokumentu, vsekakor pa zraven teh podatkov ni nobenega o teži le tega

http://www.iskra-semic.si/knk9101_9141.pdf

če je res kondezator na sliki samo 1500 mF ali 1500 uF se pa stvar malo zakomplicira

Razmišljal sem tudi v smeri shranjevaja energije v akumulatorjih (recimo 10 akum.) ob polnjenu vezanih vzporedno, ob praznjenu pa zaporedno ter trasnformatorju ki bi znižal napetost ob polnjenu, vendar vidim tu problem v sorazmerno kratki življenski dobi akumulatorjev (cca 600 ciklov)

Ne vem, verjeto bomo res ostali na bencinu, ali pač ne

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Domenius
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15
Prispevkov: 1188
Aktiv.: 5.02
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj v tabeli pri C piše spodaj v oklepaju uF.
_________________
It's electric!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jaz vidim v oklepaju pred F samo prazen prostor ( F). tako, da je verjetno res neka predpona pred F

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.09
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 9:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naštudiraj si, kako je narejena Toyota Prius.
Na internetu je kar precej opisov.
Verjetno si oni niso izbrali najtežjo pot, ampak eno izmed lažjih.

Sem jo imel na testni vožnji in sem bil navdušen.

LP
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malci je napisal/a:
jaz vidim v oklepaju pred F samo prazen prostor ( F). tako, da je verjetno res neka predpona pred F
Je, ja. MIKRO faradi so.
Nekaj ti očitno nagajajo fonti. Poglej, če imaš nameščene "Symbol.ttf" fonte. Pa posodobi si acrobat-a.

Kondenzatorji imajo, zaradi svojega imena (kopičenje naboja na elektrodah) slabi razmerji kapaciteta/masa in kapaciteta/volumen, v primerjavi z akumulatorji, kjer se energija shranjuje s kemično spremembo molekul.

Zanimiva bi bila kombinacija ogljikovodik (metan, etan,...) - gorivna celica - elektromotor. Pri zaviranju pa elektroliza nastale vode in ponovna uporaba vodika in kisika v gorivni celici.

Tako odpade nevarno shranjevanje velikih količin vodika, pa tudi ogljikovodike je varneje skladiščiti.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.01
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:42 pm    Naslov sporočila:  Re: gkrusi Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:

Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso.


Super zadeva pri trku! Trčiš v Postojni, vztrajnik pa se ustavi nekje pri Logatcu. Laughing

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 17, 2007 1:00 am    Naslov sporočila:  Re: gkrusi Odgovori s citatom

s55m je napisal/a:
vilko je napisal/a:

Je pa ideja že večkrat pogrevana, nekaj se spomnim tudi avtomobil na vrteči se vztrajnik z visokimi obrati in veliko maso.


Super zadeva pri trku! Trčiš v Postojni, vztrajnik pa se ustavi nekje pri Logatcu. Laughing

Ampak bi tak avto 101% držal "špuro" naravnost in ne bi brali kronik v stilu "NENADOMA ZAPELJAL LEVO" ... Laughing

BTW, rešitev proti preveliki teži in volumnu kondenzatorjev bi bili GoldCap kondenzatorji ... potem pa bi bil najbrž problem v volumnu denarnice investitorja ... Very Happy
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.57

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 17, 2007 1:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

... razen seveda takrat, ko bi bil na cesti ovinek v desno ... takih pa vemo da ni veliko, a se vseeno pojavijo Very Happy
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group