 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2005 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ rimci, tudi sam sem imel podobno težavo s tem pedalom, ker se je na fotouporu nabral prah. Dvomim pa, da tega že sam ne bi opazil.
Kaj se pa zgodi če obračaš trimer 3k? Sicer je v načrtu napačno vrisan, kot da je vezan v samostojen krog z uporom 3k3, kar v resnici ne bi počelo nič. Tudi element CR2AM ni tiristor ampak triak.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2005 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok res sem narobe narisal shemo kar se triče vezave okoli trimerja (sem popravil in prilepil). Kar se pa tiče trimerja, se z njegovim spreminjanjem spreminja napetost na zener diodi za 3V (od ene skrajne lege do druge). S tem se regulirajo obrati pri počasnem hodu (ko le stikalo sklenem).
Glede triaka oz. tiristorja: po data sheetu sem gledal in je piše da je tiristor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2005 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mirko,imaš mogoče v redu kolektorski motorček.Kako gre direktno preko 220V,če se lepo vrti?Pogledal sem shemo od rimci.Pa me zanima,če je tiristor dela na enosmerni(da bi motorček preko gretz diode,če bi uporabil triak,ta bi deloval na izmenični.V knjigi(Tiristori,Branislav Đurić) sem pogledal kup načrtov za regulacijo,so večinoma triak,je pa na tiristor.Ampak preko gretz.Imam tudi jaz motorček za šivalni stroj in zraven pedala.Notri je verjetno upor,kar piše na nalepki92W 800 Ohm.Je stara (Bagat)Oprostite za pisavo.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2005 9:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Okrog tega CR2AM je zadeva res malo čudna. Prej sem na hitro pogledal tole stran http://www.geocities.com/newport_elec/triacs.htm kjer piše, da je to triak. Podrobnejših podatkov pa nisem iskal. Tudi zato ne, ker sem iz vezave sklepal, da je to klasična polnovalna (neg. in poz. del periode). Ko sem sedaj še enkrat pogledal vezavo pa sem tudi jaz bolj prepričan, da gre za tiristor že zaradi elektrolita na Gate.
V tem slučaju pa je princip vezja predviden za polvalno krmiljenje. Tvoj poizkus s premostitvijo A in K pa je na motor spustil polnovalno napetost in zato je logično motor deloval hitreje.
Poizkusi z osciloskopom merit kakšen je signal na Gate in kakšna oblika napetosti pride na motor.
Mogoče pa je stvar že v osnovi tako zamišljena?
Pa še to. Ali popravljaš šivalni stroj, ki je "zgubil" hitrost ali želiš motor in pedal uporabit za kakšen drug namen?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok popravljam šivalni stroj ki je izgubil hitrost oz. moč. Sicer ko je jermen snet regulacija vrtljajev še kolikor toliko dela ,ko pa dam jermen gor pa motor izgubi na moči in dela samo počasni hod. To je pa tudi razumljivo saj napetost ki gre na motor preko tiristorja je samo 125V namesto 220V.
Kar se pa tiče merjenja z osciloskopom pa se "bojim" da nebi kaj "kuril" saj nimam ločilnega transformatorja. Zanimivo je da ko dam samo minus od osciloskopa na minus kondenzatorja 4u7 oz. anodo zenerce 33V, se napetost "sesede" in ko pedalo pritisnem do konca dela samo počasni hod. A je problem v tako veliki notranji upornosti osciloskopa?
Andrejj oprosti ampak vsega kar si napisal nisem prepričan če se nanaša name. Poznam te pedale o kateri pišeš. Res je v teh pedalah keramični upor ki služi za regulacijo. Novejši Bagati (višnja danica....) pa imajo že vsi elektonsko regulacijo ki je narejena z tiristorji.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej če motor priklopiš direktno na 220V dela na polno moč ali ne? Če ne, je krivec že znan - torej crkava motor.
Sicer pa če je krmilni element res tiristor in ne triac potem mora za polno moč nekje biti vsaj še ena dioda, ki bi (recimo) pri določenem hodu pedala povezala še drugo polperiodo omrežne napetosti, ali pač gretz ki usmerja napetost pred tiristorjem. Drugače na motorju za 220 V ne moreš dobiti polne moči.
Si poskusil odklopiti G elektrodo iz vezja in nanjo preko primernega upora pripeljati 12 V galvansko ločene enosmerne napetosti. (minus na K). To da delaš z 220 V pa itak veš in paziš. Če bi motor zdaj delal je krivec krmilno vezje sicer pa tiristor/triac.
Ali je res kondenzator med K in G tiristorja 1 mikroF? Ne vidim mu prave vloge.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Kar se pa tiče merjenja z osciloskopom pa se "bojim" da nebi kaj "kuril" saj nimam ločilnega transformatorja. |
Moj osciloskop ima odklopljeno ozemljitev . Glede same regulacije.
Glede same regulacije:
Sam še tovrstne regulacije nisem videl. Sam bi kot prvo preveril sam fotoupor. Le tem se s časom spremenijo karekteristike. To sem dostikrat opazil na fotorelejih za zunanjo razsvetljavo. Preveri tudi v kakem stanju je tlivka. Mogoče ne sveti več dovolj močno.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem,kako je z tlivko.Ker nekatere tlivke notri počrnijo,kako vplivajo na občutljivost fotoupora?
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z Andrejem sva bila v istem času istih misli
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez ločilnega TR je res problem za take meritve. Sam že dolgo uporabljam baterijskega in sem zato že malo pozabil na to.
Priključitev mase osciloskopa na kondenzator sredi vezja, ki je napajano iz istega potencijala res ni bil pravi način. Si imel srečo da se ni od kje pokadilo. Edini način meritev v takem primeru je masa osc. na N (nulo) in sonda x10, pod pogojem, da to dopusti hišni FID. Pa še v tem primeru je potrebna previdnost, da faza zaradi obrnjenega vtikača, ne pride na sponko N od vezja. Da previdnosti zaradi dela pod napetostjo 220v sploh ne omenjam.
Poizkusi še vezavo tako, da motorček priključiš direktno na 220v preko diode, tako da dobi samo polvalno napajanje, kot neke vrste simulacija vezja pod "polnim gasom".
Kot so ti ostali že omenili je lahko vzrok tudi tlivka. Tudi to lahko hitro preveriš iz kakšno ročno svetilko ....
Kako se bo cela stvar potem obnašala?
Mogoče pa je napaka v motorčku, kar tudi ni tako redko.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.79
|
Objavljeno: Ned Feb 27, 2005 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Mogoče pa je napaka v motorčku, kar tudi ni tako redko. |
Res tudi tovrstna okvara je možna (čudi me sicer, da dobi motor ustrezne polne obrate, ko se premosti triac ) Vseeno preveri krtačke ter kolektor.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Pon Feb 28, 2005 2:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej hvala na pripravljenosti da pomagate
Janez03, zdaj res več niti sam ne vem ali je tiristor ali triak. Po data sheetu res piše da je tiristor (prilagam data sheet). Se pravi da v kolikor je v vezju tiristor to vezje takšno kot je ne more pravilno delovati. Kar se tiče kondenzatorja ki je priključen med G in K je res 1uF.
Mogoče bom usekal kakšno neumnost. Kolikor jest vem se triaki prožijo z diaki. Kaj pa če je tisti element, ki sem ga jaz vrisal kot zener diodo 3V diak in ni zenerca (na njej je oznaka 3 in zglada tudi kot zener dioda zato sem jo tudi označil kot zenerco). Sicer kakšna bi naj bila vloga te zenerce?
Silvo in andrejj sumita fotoupor ali tlivko. Fotoupor sem probal zamenjat (stvar se nič ne spremeni). Namesto tlivke pa sem uporabil baterijsko svetilko in tudi ni spremembe.
Vse ostalo kar ste mi še svetovali na probam in preverim bom naredil danes popoldan pa bom poročal.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
CR2AM.pdf |
Velikost datoteke: |
72.7 KB |
Downloadano: |
25 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rimci Član

Pridružen-a: Sre 30 Apr 2003 19:01 Prispevkov: 461 Aktiv.: 1.94 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: Pon Feb 28, 2005 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
Preizkusil sem varjanto ki jo je predlagal Janez, tako da sem odklopil G in nanjo pripeljal zunanjo napetost. Motorček dela vendar tako kot če ima polvalno napajanje (nima polnih obratov)
Nato sem probal varjanto ki jo je predlagal Iztok. Direktno sem priključil motorček na 220V preko diode, tako da dobi samo polvalno napajanje in motorček se obnaša enako kot v prvem primeru (ni polnih obratov)
Iz tega se da zaključiti da vezje dela pravilno s tem tiristorjem in sploh s takim vezjem ne morem dobiti polnih obratov. Prosim popravite me če se motim. Samo ne razumem kako pa je lahko potem ta stroj prej delal saj ni videti da bi kdopo ploščici kaj "šaral".
Posnel sem tudi nekaj diagramov in slik ki jih prilagam
Opis: |
napetost na vratih G tiristorja |
|
Velikost datoteke: |
26.19 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
Opis: |
napetost na katodi K tiristorja |
|
Velikost datoteke: |
26.42 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
49.47 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
643.29 KB |
Pogledana: |
36 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pon Feb 28, 2005 9:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gledal sem to vezje,najbrž je fotoupor spodaj.Je v redu tiristor?Če vse ok,potem mogoče motor ni v redu.Ne vem pa ,kako se vrti motorček direktno na 220V.Zgodi se,da je lahko ima rotor stik med navitje.Jaz bi poskusil z drugo podobno moč motorča.Ne vem pa, kako bi šlo.Če bi priključil namesto motorčka žarnico za preizskus.
Lp Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pon Feb 28, 2005 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva je res dokaj čudna. Si prepričan, da je ta tiristor že od nekdaj v vezju in da ni kdo "po občutku" z njim zamenjal (originalni) triak.
Tako kot je, motor ne dobi polne moči, saj je v najboljšem primeru priključen na eno polperiodo napetosti, (in tako na 110V efektivne napetosti) ki jo prepušča tiristor.
Jaz vidim tele možnosti: Če vzamem da krmilno vezje vključno s tlivko in fotouporom deluje prav, kar sklepam po tem da tudi direktno krmiljenje G elektrode z enosmerno napetostjo da na izhodu le eno polperiodo je krmilni element nedvomno tiristor in ne triac.
Tiristor lahko krmili zgolj eno polperiodo in zato:
-ali je( bi moral biti) motor za napetost 110V
-ali je nekje skrit gretz in bi na vhodu moral dobivati usmerjenih 220 V- po oscilogramih izgleda da ne
-ali je nekje še ena dioda ki jo vključi neko stikalo v tokokrog da prevaja še drugo polperiodo napetosti.
-Sicer pa jaz nisem požrl vse pameti tega sveta in nimam pojma kaj bi še bilo.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|