 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Pet Nov 26, 2010 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žal je električni avto zaenkrat samo bluzenje zelenih in pumpanje subvencij. Znanih je nekaj tehnologij motorjev (klasični asinhronski, AC servo, potem se pa že neha) v različnih mehanskih izvedbah (v kolesu, dvojni rotor,...) in nekaj tehnologij baterij (svinec, Li s svojimi podizvedbami, Ni s podizvedbami). Glavni problem pa je vir polnjenja. Če hočeš v nekem doglednem času napolniti avtomobilski akumulator, rabiš ogromno priključno moč - reda več 100 kilovatov za eno parkirišče ali elektročrpalko.Če seštejemo približno porabo pridemo do tega, da rabimo vsaj eno nuklearko SAMO za polnjenje vozil, seveda z ustreznim distribucijskim omrežjem. Tu so potrebna vlaganja, ne pa v razvoj avtomobila. Hitro polnjenje je možno z zamenjavo akumulatorskega paketa (standardizacija!), če imamo dovolj virov - teh in prenosnih poti pa ni!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 12:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem velik pristaš elektro avta in nestrpno čakam na njegovo uvedbo v vsakdanjo rabo. Vendar se bojim, da bomo na to še dolgo čakali.
Eno oviro pri tem vidim v nasprotovanju naftnega lobija.
Drug problem je ta, ki ga je malo prej opisal @Gavran.
Tretji problem se mi pa zdi cena tega avta. Če bi bila dovolj samo nabavna cena novega, bi se še mogoče izšlo. Ker pa imajo baterije tako kratko življenjsko dobo, je pa skupni strošek tak, da je vprašanje konkurenčnosti tega avta. To pa pomeni zadostno zavoro za razvoj, kajti če se ne more prodati, nič ne pomaga tudi popolnoma razvita tehnologija.
Res bi zelo želel, da se pri vsem tem motim, vendar se nočem slepiti z lažnim upanjem.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2756 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Elektro avti ne bodo tako poceni kot klasični avtomobili na nafto. Vzrok je v temu, da danes dobiš avto "podarjen" in ga odplačuješ s servisi. Če je avto 8 k€, in za to dobiš 7 let garancije, si je potrebno pazljivo prebrati pogoje; piše namreč da velja samo ob rednem servisu na uradnih servisih. Tam v teh letih pustiš še dodatnih X k€.
Po izteku garancije bo pa začel omenjeni avto delati probleme, po domače crknil bo 3 dni po garanciji, saj je vse preračunano, da se iztroši po garancijski dobi in moraš kupiti nov avto, ali pa še več denarja pustiti servisom.
Podobno, kot kartuše in tiskalniki.
Pri elektro avtu ne bo tako veliko stroškov za redni servis (ni menjave olja, ni filtrov, ni svečk, je manj gibljivih delov-posledično manj okvar), edini strošek bodo gume, baterije in potrošnji materjal, posledično bo avto v štartu dražji. Prihranek bo tudi pri ceni €/km, saj danes je pri elekto avto ta cena 1 €/100 km, pri bencinskem pa okoli 10 €/km. Kako bo v prihodnosti pa žal ne ve nihče.
Naj še povem kako bo z ogrevanjem in hlajenjem, v sezonah:
avto bo potrebno bolj izolirati, saj današnji avtomobili praktično nimajo izolacije (dvojna zasteklitev, več izolacije na vratih in strehi...). Ker ne bo izpuha ne bo gretja iz spodnje strani, posledično bo potrebno manj hlajenja poleti.
Za gretje bo potreben grelec manjših moči, kot v današnjih avtih, če bo avto dobro izoliran. Podobno kot energetska primerjava sodobnih in starih hiš. Stare so energetsko zelo potratne, sodobne pasivne se pa praktično same ogrevajo, z minimalnim vložkom.
Nazadnje urejal/a qwertz Sob Nov 27, 2010 10:28 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.93
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Bil sem pa tudi na predavanju od Gorazda Lampiča, ki razvija "in wheel motorje" . Ti motorji so dosti boljši, saj se vsako kolo posebej krmili (stalni in kontrolirani 4 kolesni pogon), ni prenosov (menjalnik, difencial...), motor tehta okoli 20 kg... skratka v tej smeri se bodo razvijali motorji in avtomobili (vsaj upam). |
Boljši so samo zaradi izkoristka. Slabši pa zaradi vsega ostalega - nevzmetena teža
Citiram: |
Eno oviro pri tem vidim v nasprotovanju naftnega lobija.
|
Aja ? Ki je ?
Citiram: |
Pri elektro avtu ne bo tako veliko stroškov za redni servis (ni menjave olja, ni filtrov, ni svečk, je manj gibljivih delov-posledično manj okvar), edini strošek bodo gume in baterije in potrošnji materjal, posledično bo avto v štartu dražji. Prihranek bo tudi pri ceni €/km, saj danes je pri elekto avto ta cena 1 €/100 km, pri bencinskem pa okoli 10 €/km. Kako bo v prihodnosti pa žal ne ve nihče. |
Svečke, filtri in olje so mizerno poceni
Cena elektrike je mogoče 1€ na 100km. Cena avta pa kake 10x več.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2756 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Svečke, filtri in olje so mizerno poceni
Cena elektrike je mogoče 1€ na 100km. Cena avta pa kake 10x več. |
Servisne ure so kar drage, npr. menjava šponarja in jermena je tudi 800 €, kar je zelo veliko!
Ne, ne bodo cene 10x višje, danes dobiš superhiter avtomobil (tesla roadster) za 75 k€, kar je primerljiva cena za avtomobil tega razreda. Mazda RX8 je pa okoli 30 k€.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.93
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Servisne ure so kar drage, npr. menjava šponarja in jermena je tudi 800 €, kar je zelo veliko!
|
Samo počakaj koliko ti bodo napali, če bodo menjali celoten akku, kaj šele ko ti bodo zribali in potrgali drate hub motorja, ko ti bodo menjali gume.
Citiram: |
Ne, ne bodo cene 10x višje, danes dobiš superhiter avtomobil (tesla roadster) za 75 k€, kar je primerljiva cena za avtomobil tega razreda. Mazda RX8 je pa okoli 30 k€. |
Si vštel strošek baterij noter ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Citiram: |
Eno oviro pri tem vidim v nasprotovanju naftnega lobija.
|
Aja ? Ki je ? |
...nam neviden.
Imam pa občutek, da je res v zadnjem času ta aktivnost manjša, ker ni potrebna, saj elektro avto trenutno še ne predstavlja resno grožnjo bencinskemu.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2756 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Si vštel strošek baterij noter ? |
Ne nisem, to je nabavna cena avtomobila. S časoma se bodo cene spustile na neko normalno raven in se bodo razlike v ceni zabrisale. Finta je v tem, da se ne bomo nič ceneje vozili, pač pa bo denar malo drugače razporejen; sedaj več poberejo servisi in naftna industrija, potem bodo pa v startu več pobrali proizvajalci in manj servisi in elektro podjetja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.93
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 11:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...nam neviden.
Imam pa občutek, da je res v zadnjem času ta aktivnost manjša, ker ni potrebna, saj elektro avto trenutno še ne predstavlja resno grožnjo bencinskemu. |
Torej ne obstaja.
Citiram: |
Ne nisem, to je nabavna cena avtomobila. S časoma se bodo cene spustile na neko normalno raven in se bodo razlike v ceni zabrisale. Finta je v tem, da se ne bomo nič ceneje vozili, pač pa bo denar malo drugače razporejen; sedaj več poberejo servisi in naftna industrija, potem bodo pa v startu več pobrali proizvajalci in manj servisi in elektro podjetja. |
Seveda, plačal boš enako, če ne še več.
Elektro avto je eden najdražjih načinov prevoza.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.78
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 3:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
dyfan je napisal/a: |
...
Eno oviro pri tem vidim v nasprotovanju naftnega lobija.
....
LP |
Tole so zgolj izgovori tistih, ki niso zadovoljni z razvojem električnega vozila. Zakaj bi nekdo zaviral razvoj tržno zanimivega artikla? Sploh pa tisti, ki ima denar. Zakaj ga enostavno ne bi kupil ter sam prodajal? Še naš mali Petrol prodaja elektriko...
Vsekakor pa verjamem, da razvoj pazljivo spremlja, pred vsem zaradi stavka, ki sem ga napisal pred tem.
Tisti, ki ki še vedno trdite, da naftni lobiji zavirajo ravoj elektro vozila priporočam naj malo osvežijo osnovnošolsko znanje. Že pred 30-sitimi leti so nas učili, da se iz nafte izdeluje preko 2000 proizvodov, kot so recimo, kemikalije, umetne mase, zdravila, gnojila, maziva, celo prehrambene izdelke...(žal niti električnega vozila ne bi šlo izdelati brez nafte) Delež goriv ni tako zelo velik. Prav tako se goriva delijo na različna. (od mazutov do plinskih olj) Delež goriv, ki jih porabijo osebni avtomobili je po moji presoji sila majhen. Veliki porabniki, kot so tankerji, avioni, kamioni, delovni stroji, kotlarne, toplarne... ne bodo nikoli na elektriko. Zakaj bi se potem naftni lobiji "bali" električnega avtomobila? Poleg tega je potrebno vedeti, da bi tudi revoluconalno odkitje na tem področju rabilo desetletja, da bi osvojilo trg.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14679 Aktiv.: 61.78
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 3:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Našel eno "osnovnošolsko" gradivo o nafti.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
kem_ref_nafta_08__uporaba_v_kemijski_industriji_01.doc |
Velikost datoteke: |
59 KB |
Downloadano: |
3 krat |
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.69 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 6:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa pravi hibridi? Ne to kar je sedaj, ko je mešaniča bencinskega in elektro motorja kateri se vklopi pod 50 km na uro.
Tisti ki jim v tank tankaš vodik in iz vodika pri svoji reakciji pridobivaš izredno veliko električne moči stranski produkt je samo voda, akumulatorje pa potrebuješ samo za zagon. Vodik bi se dalo z razcepljanjem pridobivati iz morske vode, kar se mi zdi da bi bilo ceneje kot pa pobirati iz zraka. Načeloma bi ga bilo možno pridobivati tudi doma če bi imel nazalogi zadosti destilirane vode in sode ter elektrolizator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.93
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 6:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pridobivanje vodika je neumnost prve klase.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem toliko v tem, da bi lahko sam objektivno ocenjeval vse okoliščine okrog nastajanja elektro avta.
O naftnem lobiju sem pač večkrat slišal. Verjamem pa, da po tem, kar pišete, ta zgodba ni več aktualna.
Žal pa ostale ovire na tej poti še ostajajo.
Upam, da se kmalu kaj bolj odločno premakne k uresničitvi moje želje - to je električni avto za enake stroške, kot jih imam sedaj z bencinskim.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fluffy111 Član


Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44 Prispevkov: 351 Aktiv.: 1.74 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Nov 27, 2010 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Pridobivanje vodika je neumnost prve klase. |
Prav tako je spanje, saj tako zapravimo 12 ur življenja na dan, pa še zmerom hodiš na nočni počitek.
Vodik je osnovni gradnik vesolja in ga je v neomejenih količinah. Proizvodnja (in ne pridobivanje, ker ga ne kopljemo, črpamo, itd.) je dokaj enostavna (vsaj princip). Razmerje med potrebno energijo, ki jo potrebujemo za ločevanje iz vode, in energijo, ki jo vodik nato proizvede, pa je dandanes kar v prid energiji, ki jo odda. Predstavljaj si, da zbiraš deževnico (ki je zastonj tako mimogrede), ločiš vodik iz vode nato pa ga nekaj nafilaš v avto, nekaj gre za kurjavo, nekaj za proizvodnjo elektrike. Sam sebi zagotoviš večino elementov, ki jih gospodinjstvo potrebuje: gorivo za avto, kuriš si, greješ vodo, proizvajaš elektriko,... Je še vedno neumnost prve klase? Taki sistemi že obstajajo, vendar so zelo predragi, saj je njihova izgradnja dokaj komplicirana.
Veš kaj je pa najboljše? Da ob izgorevanju vodika nastane samo vodna para, ki potem v obliki vode spet pade na zemljo, kar pa da vodo, ki jo potrebuješ za proizvodnjo vodika.
Ko me boš z dobrimi argumenti prepričal, da je vse, kar sem napisal laž in da je res proizvodnja vodika prvovrstna bedarija, potem ti častim pivo. Do tedaj pa je vodik eno izmed goriv, ki imajo največje možnosti da izpodrinejo bencin in nafto.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|