 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Vsi podatki, ki se beležijo (temperatura, vlažnost ...) so si identični. Kljub temu ena sušilnica občasno ne dosega želenih rezultatov. |
- občasno sem se ukvarjal s sušilnico Lignomat. V takih primerih, ko je zgledalo vse ok, rezultati pa napačni, smo umerjali oz. preverjali točnost kazanja vlage in temperature, predvsem vlage. To se je merilo z nekimi pivniki v razponu od 4 - 18%, če se prav spomnim. Ta pivnik sem nadomestil z uporom za 4% in uporom za 18% (10 ali celo 100 mega ohm, tu nekje) in nastavil "zero" in "span", da je bilo nekaj časa spet ok.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14677 Aktiv.: 61.80
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 2:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Moral bi voditi par statistik:
- kdo je zložil les noter (ga je zložil bolj na gosto)
- od katerega dobavitelja je les (eni ga namakajo v vodi in ceno obračunavajo na tono)
- kdo žaga les (skrhanost žage določa količino prahu, ki potem moti senzor vlage) |
Strinjam se, da vsi našteti parametri vplivajo na sušenje. Glede na to, da pa imajo že dolgoletne izkušnje z sušenjem lesa bi verjetno večina tega izključil. Če so motorji vodeni s frekvenčniki ne vem. Vem pa, da se menja smer pretoka zraka. Kolega je sicer elektro stroke. Ko bo utegnil upam, da bo tudi sam kaj napisal.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
selem Član


Pridružen-a: Ned 20 Nov 2005 16:08 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.08 Kraj: Radlje ob Dravi; Koroška
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 8:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni vsi v debati.
Sem glavni "krivec" te debate.
Naj malo opišem podrobneje problem. Silvo je že omenil glavni problem, to je da ena sušilnica posuši les hitro in v redu, ta druga pa porabi cca 30 % več časa in les ni pravilne kvalitete. Parametri v obeh sušilnicah so enaki. Motorji so reverzibilni in gnani preko frekvenčnika. Vse potrebne podatke elektronika dobi preko 4 tipal, ki tipajo temperaturo vlažnega in suhega termometra.
Naj omenim da sta sušilnico do pred kratkim obratovali OK. Ker so vsi parametri, ki jih lahko spremljam v mejah normale, sem pomislil na slab pretok zraka skozi zložaje. Da bi pa to lahko preveril, pa potrebujem neko metoda ali inštrument, s katerim bi stvar lahko izmeril.
V prilogi pošiljam prerez sušilnice, spodaj desno in levo se vidita dva para tipal (psihometra), preko kateri dobi elektronika glavne podatke o stanju temp. v sušilnici.
Les za v sušilnico žagamo sami, prav tako sem vedno prisoten pri polnjenju in praznjenju sušilnic.
Toliko za enkrat.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
21.63 KB |
Pogledana: |
51 krat |

|
_________________ L.p. oziroma 73
Poznamo dve vrsti štromarjev: Dobre in mrtve !
selem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imajo frekvenčniki nek zaslonček, se jih nastavi, da naj prikazujejo frekvenco ali vrtljaje. Nato se spremlja in primerja vrednosti v obeh sušilnicah. Če so vrtljaji malodane enaki, pretok ne more biti različen - meritev pretoka ni potrebna (ob predpostavljenih enakih fizikalnih lastnostih ventilatorjev).
Če niso enaki, je to zato, ker dobijo tak ukaz iz PLC-ja - meritev pretoka tudi ni potrebna (je zgolj posledica, vzrok je drugje).
Če so vsi nastavljeni parametri enaki, potem je problem v senzorju, ki popačeno zazna merjeno vrednost in PLC ne more sprejemati pravilnih odločitev.
Naprimer "zaznana" prevelika temperatura zmanjša gretje. Na zaslonu je temperatura OK, dejanska je pa nižja. Ob napačno izmerjeni temperaturi se meritev relativne vlažnosti povsem popači. Če je neka izmerjena vrednost preveč izven predvidene, lahko PLC vzpostavi delovanje "na slepo" po vnaprej predvidenem scenariju.
Preglej vse stike in spoje od sonde do PLC-ja. Tisto "občasno" je običajno napol prekinjen kabel, ki je OK, ko ga meriš in ni OK, ko bi moral delati.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.94
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zna biti da imaš nekje luknjo, kjer ti uhaja topel zrak.
Možno, da je kakšen grelec crknil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
selem Član


Pridružen-a: Ned 20 Nov 2005 16:08 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.08 Kraj: Radlje ob Dravi; Koroška
|
Objavljeno: Pet Apr 22, 2011 2:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Če imajo frekvenčniki nek zaslonček, se jih nastavi, da naj prikazujejo frekvenco ali vrtljaje. Nato se spremlja in primerja vrednosti v obeh sušilnicah. Če so vrtljaji malodane enaki, pretok ne more biti različen - meritev pretoka ni potrebna (ob predpostavljenih enakih fizikalnih lastnostih ventilatorjev).
Če niso enaki, je to zato, ker dobijo tak ukaz iz PLC-ja - meritev pretoka tudi ni potrebna (je zgolj posledica, vzrok je drugje).
Če so vsi nastavljeni parametri enaki, potem je problem v senzorju, ki popačeno zazna merjeno vrednost in PLC ne more sprejemati pravilnih odločitev.
Naprimer "zaznana" prevelika temperatura zmanjša gretje. Na zaslonu je temperatura OK, dejanska je pa nižja. Ob napačno izmerjeni temperaturi se meritev relativne vlažnosti povsem popači. Če je neka izmerjena vrednost preveč izven predvidene, lahko PLC vzpostavi delovanje "na slepo" po vnaprej predvidenem scenariju.
Preglej vse stike in spoje od sonde do PLC-ja. Tisto "občasno" je običajno napol prekinjen kabel, ki je OK, ko ga meriš in ni OK, ko bi moral delati. |
Hay.
Frekvenco regulira PLC glede na pogoje v sušilnici. Senzorji se vklopljeni izmenično in sicer so v aktivni takrat ko na njega prihaj zrak direktno iz ventilatorja. Slabega stika tako ne more biti, ker bi se to pokazalo na vrednostih. Tako pa oba senzorja prikazujeta približno enake vrednosti. Tudi ob resetu, so vrednosti enake.
L.P.
_________________ L.p. oziroma 73
Poznamo dve vrsti štromarjev: Dobre in mrtve !
selem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
selem Član


Pridružen-a: Ned 20 Nov 2005 16:08 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.08 Kraj: Radlje ob Dravi; Koroška
|
Objavljeno: Pet Apr 22, 2011 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Zna biti da imaš nekje luknjo, kjer ti uhaja topel zrak.
Možno, da je kakšen grelec crknil. |
Hay.
Toplega zraka je več kot dovolj (hy).
_________________ L.p. oziroma 73
Poznamo dve vrsti štromarjev: Dobre in mrtve !
selem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.98 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 1:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
<Malo kasneje>
S prijateljem sma se odločila za izdelavo flow bencha, za merjenja pretoka zraka na glavi motorjev.
Torej kako bi priporočali meriti pretok? Tu ni potrebna absolutno točna meritev, ampak bolj dobra ponovljivost in pa točne meritve before/after.
a) Venturi cev in 2 senzorja tlaka (K tej se bolj nagibam)
b) Kakšen MAF senzor iz avtomobila?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Varijanta B. Vzameš MAF senzor pri nekem avtu, na njegovem izhodu meriš napetost in preko OBD diagnostike pogledaš koliko L/s takrat vleče vase motor. To narediš na cca. 3. referenčnih različnih obratih motorja in imaš stvar že umerjeno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.98 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa da bi dobil podatke iz kakšnega datasheeta za MAF napetost vs pretok pa ne bi šlo? Kaj avto še kje drugje kot pa MAF dobi podatke o pretoku?
Torej imam pa passata 1.9TDI in ODB2 bluetooth adapter. Kupim delujoč MAF za passata in ga dam na avto. Zmerim napetosti in pretok na računalniku kot si rekel, in je to to? Pa seveda ta MAF ki je bil, dam nazaj gor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
Kaj pa da bi dobil podatke iz kakšnega datasheeta za MAF napetost vs pretok pa ne bi šlo? Kaj avto še kje drugje kot pa MAF dobi podatke o pretoku? |
Ti datasheeti razen pinoutov ponavadi niso ravno v vpogled javnosti. Verjetno ga boš moral na podlagi lastnih meritev sam poštudirat.
vitez93 je napisal/a: |
Torej imam pa passata 1.9TDI in ODB2 bluetooth adapter. Kupim delujoč MAF za passata in ga dam na avto. |
A ta avto nima že MAF senzorja, da boš dajal gor še enega?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.98 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 8:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
S prijateljem sma se odločila za izdelavo flow bencha, za merjenja pretoka zraka na glavi motorjev.
|
Delama napravo za merjene pretoka zraka na sesalnem delu glave motorja, da se vidijo razlike in sploh kaj je nastalo po obdelavi kanalov na glavi. Gleda se pa krivulja pretoka pri različnem dvigu ventila.
Nekaj takega
http://www.youtube.com/watch?v=fLrDjNqj5rQ
Če prav razumem potem lahko samo pogledam pretok pri določenih napetostih in če kupim drug enak MAF bodo podatki enaki?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
...
Če prav razumem potem lahko samo pogledam pretok pri določenih napetostih in če kupim drug enak MAF bodo podatki enaki? |
Morali bi bit enaki. Lahko pa za vsak slučaj na avtu delaš meritve z novim senzorjem, ki ga boš kasneje uporabljal kot "kalibriranega"
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.98 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spotoma pa še obstoječega na avtu ščistim.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.71 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Precej enostavna vendar delujoča zadeva, sta dve diodi, ki sta enako obremenjeni (ogreti), le da je ena izpostavljena tekočemu zraku, druga pa ne in se posledično manj segreje. To se rezultira v razliki padca napetosti na njima... Zadeva sicer ne daje točne informacije o pretoku, je pa ta kar ponovljiva, še posebej za majhne pretoke zraka.
Pa še link.
_________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano??? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|