 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.18 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj pa imaš še tukaj in tukaj . Pa tudi tukaj in tukaj se najde marsikaj uporabnega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Sre Nov 02, 2005 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.18 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 03, 2005 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Pokukaš pa lahko tudi sem , v bistvu je tu vse kar bi te utegnilo zanimati, Ron pa je kar avtoriteta kar se tiče brezkrtačnih pogonov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Ned Nov 06, 2005 4:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mare, mi lahko razlozis se dve stvari ?
1: Moje napajanje je recimo 12V DC. Ce uporabim polvalno napajanje (0-12V), prihranim tri tranzistorje. Altermativa temu je 6 mosfetov in polnovalno napajanje (0-6-12V, 6V za niclo amplitude). Vprasanje je: ali sem s polnovalnim napajanjem sploh kaj na boljsem ?
Moja laicna logika pravi, da prav nic z vidika izkoristka/moci (ki bo enak v obeh primerih), le da je drugi nacin drazji, pri prvem pa je potrebno nekje pokuriti tistih -12V, ki se inducirajo ob vsakokratnem izklopu napajanja (najbrz to pokurim na diodi, ki je namenjena zasciti mosfeta ?). Rad bi namrec zacel eksperimentirati s preprostejsim vezjem, torej s tremi mosfeti, ce je to izvedljivo.
2: V enem od dokumentov linke katerih sta mi dala z Jozetom je bilo nekaj omenjeno, da naj bi zagnal motor (= zacetno pozicioniranje v znan polozaj) pri nizji napetosti, saj da naj bi drugace motor potegnil v mirovanju z eno fazo vkljuceno ogromen tok. Jaz sem do zdaj zivel v prepricanju, da je tok omejen po U = R * I, pri cemer R navitja poznam, U napajanja tudi. Ali je tok res vecji od U / R, ce je ena faza pod stalno napetostjo in motor miruje (rotor *ni* pod mehansko obremenitvijo) in za koliko je vecji ? (da vem koliko rezerve vzeti pri dimenzioniranju)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.67
|
Objavljeno: Ned Nov 06, 2005 5:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, tok je večji le tistih par mS ob vklopu navitja zaradi tega ker je to induktivno breme. Za koliko je večji pa je odvisno od navitja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Ned Nov 06, 2005 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, torej sem si to prej narobe predstavljal. Gre tukaj za tok v rangu 2x, 3x vecji od trajne obremenitve ali recimo za 10x oz. 100x vecji ? Tranzistor bo itak prenesel krajsi impulz nad Id, pa ze tako bo predimenzioniran (9A Id za ocenjeno ~3.5A breme).
Se eno vprasanje v zvezi s tranzistorjem: en od linkov, ki so navedeni zgoraj vodi do enostavne sheme za priklop mosfeta za vklop navitja (desna shema na tej skici). Ni mi povsem jasno, kako bo to delovalo - ali ne bo ta tranzistor samo delno odprt, ce je krmilni signal TTL ?
*edit* ne bom izumljal tople vode, nasel sem nekaj driverjev, ki se zlozijo skupaj s TTL cipi kot LEGO kocke Tako bo tranzistor zagotovo odprt do konca in s tem ne bo tezav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Ned Nov 06, 2005 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi meni tole ne gre "v lajšto":
Zakaj bi tok bil večji od vrednosti U/Rohm navitja? Do sedaj sem bil prepričan ravno v nasprotno - da namreč tok skozi induktivno breme prav zaradi induktivnosti zaostaja za napetostjo in doseže polno vrednost omejeno na U/Rohm z od induktivnosti odvisnim časovnim zamikom (predpostavljamo da vir lahko da katerikoli potreben tok) - in da ta lastnost povzroča napetostne konice ob prekinitvi toka skozi induktivno breme.
Če motor (še) miruje tudi ne vidim možnosti inducirane napetosti/toka v motorju samem.
Kaj sem spregledal/pozabil/še nikoli vedel?
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2005 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da ne odpiram nove teme - tole je sicer bolj strojno (mehanicno) vprasanje kot iz elektronike, a je povezano s prejsnjo debato:
Spodaj so pripete slike enega motorcka z obeh strani. Ali ima kdo kaksno idejo kako lociti rotor od statorja in pri tem nic uniciti ? Nikjer ni za videti nicesar z navojem, os (vidna na sliki z zgornje strani) se pa vrti skupaj z rotorjem (torej je fiksirana v rotor in je z zgornje strani ne morem zbiti ven). Edina moznost se mi zdi porezkati stran tisto znotraj medeninastega obrocka na spodnji strani - ali je to prav ali ne ? (tista stvar znotraj obrocka je trdna - kot en pleh - in ne recimo papir ali nalepka tako kot pri ventilatorckih).
Ideje ?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
542.62 KB |
Pogledana: |
35 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
543.58 KB |
Pogledana: |
33 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2005 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, sem resil en del uganke, morda bo se komu pomagalo: primes rotor in ga mocno potegnes stran od tiste ploscice spodaj, ki drzi stator. Vse gre narazen. Zdaj sem pred novo oviro: kako dobiti stator dol iz nosilca lezaja, na katerega je nekako pritrjen ? Sklepam, da je prilepljen, torej je verjetno potrebno posteno mahniti po nosilcu in imeti stator nekam vpet, pa bo lepilo popustilo in bosta sla narazen ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70625.42
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2005 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2005 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za navitje mi je seveda vseeno, ploscico bi pa rad obdrzal v dobrem stanju, zato se kar bojim z vzvodom spravljati stvari narazen - ploscica je namrec iz mocnega materiala (spodaj pleh, zgoraj ena sinteticna stvar, kar se pac uporablja za tak PCB laminat s plehom), torej bi vanjo lahko zelo enostavno zvrtal luknje za pritrditev, poleg tega pa so gor ze montirani trije hall senzorcki (na sliki se jih ne vidi, ker so ravno nekje v senci oz. skriti pod rotorjem), ki bi mi zagotovo olajsali sofiranje, ce z back-EMF ne bom nic pametnega naredil. Ce ploscico unicim, ta plan propade, pa se nov nosilec bom moral nekako narediti (sedanji nosilec je ocitno "prinetan" na to ploscico, kot se vidi na sliki s spodnje strani).
Stator je debel ~6.00-6.50 mm in zgleda precej trden, nisem pa se nikoli take reci vpel v primez (hehe, kar nekaj casa se nisem mogel spomniti pravilnega slovenskega izraza ) in mlatil po nosilcu, ki se ga drzi na sredini, tako da ne vem kaj bom prej unicil - ali stator ali pa le locil nosilec od statorja tako kot to zelim Pomanjkanje prakticnih izkusenj ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.90 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Nov 20, 2005 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Na prvi sliki se vidi pokrovček vtisnjen 6krat. Ta pokrovček bi moral ven in je mogoče notri vzmetni obroček ki drži os.Tako jaz mislim.Lažje bi bilo videti notranjost na rentgen. Pogledal sem,če imam takšnega,pa niso podobno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.27 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 20, 2005 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me, če se da te motorje na kakšen enostaven način krmilit, npr s kakšnim logičnim vezjem, timerjem in nekaj tranzistorji?
Zanima me še, če kdo ve, kakšno moč se da iztisnit iz takega motorja in koliko časa bi pri taki obremenitvi deloval. Mal sem gledal linke in se mi zdi, da je moč okol 20W. Sem pogledal en filmček ki je na enem od linkov in je zanimivo, da lahko letalo lebdi v zraku obrnjeno z motorjem navzgor , tako, da mislim, da je moč večja
Kakšno moč pa bi se dalo dobit iz motorja od disketnika (3.5"), če bi menjal magnete?
Vem, da bi dobil odgovore na katerem od linkov, a žal nimam časa vsega brat, ker me ta teden čakajo kolokviji, tako, da če kdo ve, naj prosim napiše
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.27 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 20, 2005 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat: kaj ta motor boš rabil za modelarstvo? Ker drugače ga je brez veze previjati, saj isti učinek dosežeš z dvigom napetosti. Moral pa bi menjati magnete
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Ned Nov 20, 2005 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, podboj, rad bi ga uporabvil za modelarstvo (v bistvu to ni originalni namen, a v nekaj ga moram zmontirati, ce zelim videti kako dobro/slabo mi bo uspelo).
Po porocilih drugih sklepam, da tak motorcek da od sebe kaksnih 200W. Sam bom precej zadovoljen s pol te vrednosti, ker gre bolj za radovednost, kot pa za prakticno uporabo (kot sem napisal se zgoraj).
Motorji iz disketnika imajo ponavadi rotor precej bolj neprakticne oblike (ploscat in sirok, namesto ozek in visok), sicer pa ni nobenih ovir, da se ga tudi ne bi dalo predelati.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|