www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Varjenje alumninija - kje?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 20, 2006 1:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali je že kdo lastnoročno poizkusil AL 75 lotanje?

Google na to temo (AL 75) ne najde skoraj nič. Podobno kot za ceneno in nepreveč kvalitetno alpha-tools in hercules orodje iz bau*a. Glede na na to koliko stane in koliko kratek je tisti konček AL 75 žice na sliki, zgleda kot kakšno supermagično čistilo, ki očisti vsemogočo svinjarijo brez sledu. Glede ne to, da je spajanje aluminija problematično, bi tako učinkovito metodo (če je res) moral uporabljati že vsakdo.

ja, na linku www.al75.de ponujajo med drugim tudi african safari...


Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 20, 2006 2:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za ta stvar sem mislil lani,ko sem na sejmu Celje.Pa njega ni bilo,ki bi predstavil.Lansko leto je bil in sem,pa nisem imel časa.Ker je bilo preveč ljudi okrog,pa še sam ne slišim.Mogoče pa letos bom šel v Celje na sejem.Spomnim pa,da ko sem delal v službi.Problem smo imeli s spajkanjem Al ohišje.Ker bi morali spajkati kos žice v ohišju zaradi mase.In smo dobili pasto iz Nemčije.Kako se imenuje ne vem več.Je pa rjavkasta tekočina v zeleni plastični steklenici.Mogoče se bom enkrat oglasil v podjetju,Če sploh imajo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 20, 2006 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem gledal tipa - demonstratorja pri delu. Tam zadeva izgleda navdušujoče enostavno in učinkovito. V lastni praksi pa hitro naletiš na težave.
- Težko je kaj zlotati če stvar ni na ravnem (staljen lot je zelo tekoč, oz. šele ko je staljen, pod lužico (zaščito) lota čistiš površino osnovnega materiala, da ga lot sploh omoči in poveže.
-Za spajanje malo večjih kosov alu rabiš kar konkreten plinski gorilnik (vsaj 2 kW moči), sicer ostariš pri segrevanju na 380/420°C.
-Po lotanju je okolica lota toplotno spremenjena (mehka).
-Cena lota je za splošno rabo veliko previsoka.

Morda sem štorast, morda bi po intenzivni uporabi/praksi šlo bolje - ampak očitno je to postopek namenjen zelo zelo ozkemu profilu uporabe, kjer varjenje ne pride v poštev.

L.p.; Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04
Prispevkov: 16777193
Aktiv.: 70833.59

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 20, 2006 2:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 20, 2006 2:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

glede lotanja sem tudi jaz poskusil in stvar je presenetljivo dobra.Seveda je odvisno za kaj rabiš.Jaz sem na primer zalotal tanko cevko na kondenzator avto klime tega z varjenjem ni možno ali pa skrajno težko.
Za verjenje oz lotanjeje pa najbolje če se obrneš na Janež Pavel- mislim da se vozi v službo v LJ.(verjetno je bilo premalo zanimanja za te lote da bi lahko samo s tem preživel).Če boš pa varil bodo robovi okrogli pa še obdelovati jih boš moral.V ljubljani je tudi firma ki se ukvarja z laserskim varjenjem tam bi to znali zavariti zelo lepo samo ura je 12k sit! za to zavarit pa bi rabili sigurno pol ure...
Firma je nanetu molo pogoglaj...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55
Prispevkov: 375
Aktiv.: 1.58
Kraj: Pod krvavcem nekje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 21, 2006 11:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja tudi jaz bi rabil včasih takšno spajko za varjenje aluminija samo se mi pa zdi 50€ za tako malo spajke pa kar draga zadeva posebno če prvič delaš z njo (ko se učiš spajkat) tako da mogoče v prihodnosti nabavim stvar. Je pa res da malokdo zna varit aluminij moraš imeti "grif" za take stvari pa tapravi aparat za varjenje

LP Peter

_________________
Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
šlosar
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Jan 2004 20:07
Prispevkov: 68
Aktiv.: 0.29

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 21, 2006 11:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zelo zanimiva debata o " lotanju " alumunija.?! to je nekako tako kot bi " švasali " upore na tiskanino.
Sicer pa v kolikor bi Luka res želel tisto, kar je spraševal na začetku, bi zadevo že zdavnaj rešil. V kolikor bi res želel zavariti okvir, je po varjenju okvir potrebno obdelati, to je obrusiti in nato galvansko obdelati.
Pa še mogoče namig. poglej si Al. vrata. Profili na spojih niso varjeni, temveč natančno odrezani. Prav lepo se stikajo in so na pogled lepši kot varjeni. Varjenje aluminija je zahteven postopek, katerega ne obvlada vsakdo.
Potrebuješ namreč stroj, recimo TIG - AC. torej izmenično napestost in velikooooo prakse. Mogoče bo kdo vprašal zakaj izmenično. Aluminij prav hitro oksidira in tvori na površini plast oksida, katero enosmerna napetost ne more " prebiti" , zato z inpulzi " prebije" zgornjo plast in stali oziroma stopi material. O varjenju aluminija bi lahko še veliko govorili, vendar ne neko fantastiko o varjenju, Al "folije". ( Le zakaj bi varil folijo). Prispevek sem napisal zato, da se boš lažje odločil, kako se zadeve lotiti in da bom spet " aktiven ", no vsaj upam.

_________________
---------
Marjan
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04
Prispevkov: 16777193
Aktiv.: 70833.59

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2006 12:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2006 1:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej je treba pojasnit pojme spajkanje ter varenje.
Torej pri spajkanju je temperatura bistveno nižja kot je tališče materiala katerega želimo spojiti. Dodan mateiral je pa je nižjega tališča.
(spajkanje v elektroniki - bakrena ploščica (tališče 1083°C če se še prav spomnim)
Cin se topi že pod 300°C
"Hardlotanje" avtogeno spajkanje železnega materiala. Tukaj je dodan material medenina (zlitna bakra in cinka)

Pri varenju se material segreje na temperaturo tališča. Dodan materal je po navadi enake sestave kot material, ki ga varimo.


Avtogeni postopek spajanja aluminija s pomočjo praška ter dodanega materala je bolj podoben varenju. Dodan material je prav tako aluminij. Potrebna temperatura je blzu tališča aluminija (ca. 660°C) V podjetju sem dostikrat opzoval kleparja pri spajkanju/varenju žlebov. Povedal je da je postopek problematičen ravno zaradi zelo kritične temperature.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pingo
Član
Član



Pridružen-a: Pet 18 Nov 2005 9:48
Prispevkov: 44
Aktiv.: 0.19

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 1:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po našem kraju varijo aluminij v več delavnicah. Ni nobena posebnost... Vari pa se z navadnim CO2 varilnima aparatom. Zamenja se žica in plin (iz CO2 v ARGON) Pa tudi vodilno cev do pištole in pištolo se zamenja. Aluminij potrebuje malo boljšo vodilno plastiko za dovajanje Al žice.

Lp
miha
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
iskra
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2003 10:13
Prispevkov: 797
Aktiv.: 3.36
Kraj: Lokev ,Boa , KOPER

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pingo je napisal/a:
Po našem kraju varijo aluminij v več delavnicah. Ni nobena posebnost... Vari pa se z navadnim CO2 varilnima aparatom. Zamenja se žica in plin (iz CO2 v ARGON) Pa tudi vodilno cev do pištole in pištolo se zamenja. Aluminij potrebuje malo boljšo vodilno plastiko za dovajanje Al žice.

Lp
miha

Cool 99,9% čistost Argona zahteva ta mala sprememba plina in če je vodilo daljše od 0,5 metra še dodaten pogon v pištoli . V praksi to znese vsaj nekajkrat dražje varjenej od "čisto navadnega CO2". Najenostavnejše je verjetno kar z TIG in malo prakse.

_________________
L.P. iskra
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 24, 2006 1:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Spajkanje aluminija se mi zdi koristno. Na primer v soboto zvečer bi rad spojil dva kosa aluminija. Na primer dva kosa kvadratne cevi 20x20 mm v obliko črke T. Brez vijakov. Varilci v sobotah ne delajo. Lepila nimam, ali ni dovolj močno. Spajanje kot pri aluminijastih oknih in vratih, je problem, ker je potrebno imeti posebne profile. ...
Ostane le še spajkanje (al75).

Aluminij se da spajkati tudi tako. Na Al se kapne strojno olje. Skozi olje se z konico spraska Al oksid do gole kovine. Olje mora biti v tankem sloju, ravno toliko, da prepreči oksidacijo. Z malo večje višine se kapne večjo kapljo vročega lota na očiščeno površino. Če imamo srečo, bo cin izpodrinil olje in se prijel na sveži Al. Ker je razmazani cin tanek, ga je potrebno še nekaj dodati. Z vročim in močnim spajkalnikom (Al dobro hladi spoj). Ker mora biti sloj olja dovolj debel, se da lotati samo vodoravne površine. Če olje odteče, je sloj pretanek.

Varjenje aluminija je težavno zato, ker AL takoj oksidira na zraku. Al oksid je izredno trd (uporablja se za brušenje) in ima tališče približno trikrat višje od Al.
Pri segrevanju od varjenja se najprej stali aluminij v notranjosti, šele kasneje se prebije sloj oksida, talina pa pljuskne na dan. Če ni plina v bližini, pa spet takoj zakorodira.

Argon je zaščitni plin za Al. Biti mora zelo čist, kar pomeni visoko ceno. Argon se zaradi svojih lastnosti uporablja v žarnicah. Te lastnosti pripomorejo, da električni oblok pri varjenju povzroča več škodljivega sevanja in zato je varjenje Al bolj nevarno, kot varjenje drugih materialov.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group