 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2006 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali ni to se en razlog vec v prid testerja kapacitete?
gl, DD+
--------------------------------------------------------
usoda akumulatorja je, da odpove, prej ali slej:
dobro pa je vedeti, ali je ta trenutek ze blizu |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2006 9:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bil tester kapacitete dovolj preprosta zadeva, bi še jaz imel kakšnega. Nedolgo tega se mi je namreč zgodilo, da je traktor začel slabše vžigati. Ob merjenju akumulatorja z voltmetrom je kazal normalno napetost, samo vžigal je slabše, sploh, če je bilo malo bolj mrzlo. Ker sem malo zavlačeval z novim akumulatorjem, se je zadeva poslabšala. Kupim sem nov aku. 100Ah in zadeva ni bila boljša. Nakar sem dal popraviti štarter. Bile so zanič ščetke+stator-skurjeno. Tako, da me je zadeva stala dodatnih 18ksit več. Serviser me je nato opozoril na slab akumulator, ki lahko uniči štarter. Sedaj traktor vžge brez predgretja.
Mogoče je dober indikator iztrošenega akumulatorja, daljši zagon motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2006 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tester ti omogoča dejansko meritev kontrola obnašanja s prižiganjem ventilatorja ob prižganih lučeh pa približno oceno. Zastavlja se mi vprašanje: kakšna je točnost kakega testerja in pri kateri kapaciteti je dobro zamenjati akumulator? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.95 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2006 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
Tester ti omogoča dejansko meritev kontrola obnašanja s prižiganjem ventilatorja ob prižganih lučeh pa približno oceno. Zastavlja se mi vprašanje: pri kateri kapaciteti je dobro zamenjati akumulator? |
Sam smatram, če je baterija starejša od 5-6 let je "zrela" za zamenjavo. Če je crknila sama prej pa je dobro ugotoviti vzrok zakaj. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2006 6:49 pm Naslov sporočila: se nekaj detaljev o BAT 121 testerju |
|
|
BAT 121 Battery Tester
10 second non-current loading test with OK / No OK results.
Test Parameter Identification by the low-temperature test current and the test method to IEC, DIN, SAE, and EU.
The battery test indicates Battery voltage / Starting capability and Battery charge.
Additional application for Alternator with 12v rated voltage.
Alternator test: Regulator output condition.
Concise, back-lit 8-line LCD display.
Documentation of text results on attachable thermal printer.
Choose from a large selection of language options in the language menu.
Power supply to BAT 121 from battery under test with protection against polarity reversal and overload.
Protection against vertically dripping water (IP 31 protection).
Battery rated voltage 12v.
Adjustable ampere
-50 A to 1000 A according to IEC type batteries
-50 A to 900 A according to DIN type batteries
-85 A to 1550 A according to SAE type batteries
-80 A to 1550 A according to EN type batteries
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 12:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz pravim, da je akumulator za zamenjat takoj, ko prvič ponagaja, da avto ne vžge takoj, ali pa sploh ne, pa da je napetost nekam nizka, da v mrazu avto težko vžge, seveda pod pogojem, da je akumulator star več kot 4 ali 5 let. Za dražje avte, z veliko elektronike, pa je treba biti še toliko bolj previden in zamenjati akumulator že preventivno, najkasneje po 6 letih. Kdor ima denar za drag avto ima denar tudi za nov akumulator (ali pa tudi ne, saj nekaterim ob nakupu dragega avta zmanjka tudi za kruh) Naj omenim redni servis, samo olje pride 20 jurjev vsako leto toliko o tem, koliko zmečemo za vzdrževanje "fancy" avtomobila. Že razmišljam o zamenjavi, kupil bi kar en starejši trpežen terenec.
O preventivni menjavi akumulatorja, višjega kakovostnega razreda sploh ni debate, da ne bi naredil.
Imam pa v drugem avtu Bosch Silver akumulator 74Ah in to v bencinarju, ki je star že gotovo 6 let, pa dela zelo v redu, brez problemov tudi v hudem mrazu. Ko bo prvič "počepnil" ga zamenjam brez odlašanja.
Naj omenim primer, kolega je imel težave z vžiganjem in kronično premalo napolnjeno batewrijo - akumulatorjem starim 1 leto, na koncu sva ugotovila slab spoj med kable čevljem in kablom na močnem priključku alternatorja. Tam je bil padec 0,3V in tudi več, ko so bili vključeni skoraj vsi porabniki. Na alternatorju je bilo dobrih 14V na akumulatorju pa 13,6V, pri mojem avtu, enakem, enaki mašini, pa je bila napetost akumulatorja višja. No, in ta slab spoj sem popravil, zamenjal čevelj in ga zacinil na kabel, napetost je bila takoj boljša, v roku 1 dneva so težave izginile.
Tester akumulatorja v avto da ali ne ? če mene vprašate: NE, le zakaj, kot sem že napisal, in kot pravi tudi Silvo, ko je akumulator toliko star, je za zamenjat, če pa že odlašamo, pa ga zamenjajmo takoj, ko prvič malo ponagaja. No, pri kakšnih starih avtih skoraj brez elektronike, pa ni tako hudo narobe, če napetost močno zaniha, ampak vseeno, za zamenjat je. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 12:42 pm Naslov sporočila: re: |
|
|
Ko kupim akumilator , ga najprej oblepim z samolepilno peno ( taka kot je za klima naprave ) da ga zaščitim pred previsoko ali prenizko temperaturo - POMAGA
LP
Najslabše je če je na mrazu nezadosti napolnjen akumulator ; relice rekristalizirajo in se postavijo v ireverzibilno stanje tak akumulator je samo še za odpis _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tester, ali ne tester, tu je to vprašanje.
Najboljši tester za akumulator je merilec gostote elektrolita (bometer). Za uporabo je neprijeten, ker v njem vedno ostane nekaj kisline, ki kasneje kapne na napačno mesto. Dober bometer je steklen in dolg pol metra (lomljivo in veliko). Poceni majhni instrumenti pa niso točni. Pri zaprtih akumulatorjih ta meritev ne pride v poštev.
Uporovna metoda je dobra, ker inštrument pokaže neko številko, ki jo lahko primerjamo z kasnejšimi meritvami. Za vsakdanjo uporabo pa je zagon motorja dovolj dobra indikacija.
Veliko akumulatorjev je na avto (ali ladjo) priključeno slabo. Že majhna nečistoča ali oksid na akumulatorskem priključku lahko poveča kontaktno upornost. Pri velikih zagonskih tokovih se zaradi padca napetosti iskri in to povzroča vedno večje kontaktne težave. Take, da se zaradi tega akumulator ne polni do konca.
Kontakte se preveri tako, da se zažene avto in pri tem meri napetost med polom akumulatorja in kablom, ki pride na akumulator. Meri se seveda za oba pola akumulatorja. Če je napetost kaj dosti več, kot nič voltov, kontakt ni v redu. Ker je tok velik, že majhna napetost kaže na težave.
Akumulatorje kvarijo temperatura (prenizka), če ni pravilno polnjen in voda. Če ni destilirana ali če je je premalo, se bo kmalu poznalo. Defekten starter in alternator sta tudi faktorja.
Za velike tokove mora biti kabelski čevelj stisnjen na kabel ne prilotan. Sem videl, kako je staljen lot šprical naokoli pri lotanem aku priključku.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Kralj Član


Pridružen-a: Čet 24 Apr 2003 20:18 Prispevkov: 196 Aktiv.: 0.83 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole kar zadeva akumulatorje imate popolnoma prav. Moja današnja grenka izkušnja potrjuje skoraj vse napisano. Avto je star sedem let. V avtu je bil prvi akumulator. Danes se peljem v Velenje. Ker me je med vožnjo poklical prijatelj po telefon sem ustavil na parkirišče in ugasnil motor. Ko sem avto želel ponovno zagnati ni več zagnal motorja le škljoc-škljoc in kontrolne lučke so ugasnile. Avto je do sedaj normalno vžigal.
Namenil sem se na bencinski servis po nov akumulator. Na mojo srečo sem naprosil prijatelja da me je z njegovim avtom odvlekel do bencinskega servisa. Kupil sem nov akumulator VESNA 12V/100Ah. Namestim akumulator in ga priključim. Poizkusim startati motor in ni bilo nič, nato blokada motorja in alarm. Deaktiviram blokado motorja in izklopim alarm o vžigu ni govora. Poklical sem avtoelektrikarja, da mi pride v pomoč. Naročil mi je da avto pripeljem do njega z avtovleko. Poklical sem avtomobilsko asistenco da me pridejo odpeljati na servis. Nov akumulator sem odmontiral in ga nesel nazaj v trgovino. Zelo korekten trgovec mi je rekel da obstaja možnost da je že nov akumulator zanič. Dal mi je drugi akumulator
TOPLA 12V/100Ah. Ko sem namestil in priklopil ta akumulator je avto normalno štartal in lahko sem se odpeljal domov. Preden sem vrnil prvi akumulator VESNA sem pomeril napetost in je bila 9V.
Napisati sem hotel da se mi še nikoli ni zgodilo da bi nov akumulator bil zanič.
Lep pozdrav _________________ Zakaj ljudje verjemejo, da je na nebu nešteto zvezd, ne da bi jih šteli,
če pa na klopi piše "sveže pleskano" pa morajo preverit? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.95 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marko, kdaj je bilo - po tistem ko sva se midva pogovarjala.
Drugače pa upam, da bo ta grenka markova izkušna odprla oči tistemu, ki še vedno misli, da je negov šest let star akumolator še vedno "nov". Kot je napisal Vili - akumolator je kot olje, filtri, zavorne ploščice ... potrošni material. Cena glede na ostali potrošni material ne predstavlja večjega stroška. Dostikrat na vozilu brez potrebe menjamo določene stvari, ki sploh niso izrablene, oz se da izrabljenost ugotoviti na servisu. (svečke, zavorne ploščice...) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Kralj Član


Pridružen-a: Čet 24 Apr 2003 20:18 Prispevkov: 196 Aktiv.: 0.83 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Pon Jan 09, 2006 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne Silvo, ravno takrat ko sva se midva pogovarjala so me "šlepali" do bensinskega servisa. Ta moj dogodek je bil cca 1 uro pred tem.
Lep pozdrav  _________________ Zakaj ljudje verjemejo, da je na nebu nešteto zvezd, ne da bi jih šteli,
če pa na klopi piše "sveže pleskano" pa morajo preverit? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kemik Član


Pridružen-a: Pet 01 Avg 2003 1:35 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2006 12:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Svoj čas, sem preko študentskega servisa delal na Petrolu (jesensko-zimski čas). Akumulatorji so se prodajali kot tople žemlice. Imeli smo Vesna, Topla in neke zaprte (Fulmen), ki so bili pri isti kapaciteti še enkrat dražji kot od Slovenskih proizvajalcev. Praktično vsi so se vrnili v nekaj dneh, šef jih je nehal naročati. Kasneje sem videl v internih okrožnicah, da je treba pojačati prodajo teh akumulatorjev, ker je Petrol dobil za neko ugodno ceno (po tistem, ko so se tako slabo izkazali). To je bila sicer slaba serija, vendar se uporabi zaprtih akumulatorjev izogibam, tudi kolega ga ni imel dolgo časa.
Lp
Boštjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
oversc0re Član

Pridružen-a: Tor 13 Sep 2005 15:20 Prispevkov: 460 Aktiv.: 1.94 Kraj: Radomlje
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2006 1:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo... Moj je še originalni zaprtega tipa (firma neznana, avto Mitsubishi Carisma) in drži že deveto leto brez težav. Vednar ste me prepričali, da ga počasi zamenjam. Zbiram ideje, kaj bi lahko počel s starim, ker je še dober  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Jan 10, 2006 10:54 am Naslov sporočila: |
|
|
S starim ne boš kaj veliko počel. Mojemu očetu je šel akumulator pri škodi feliciji cca 9 let, original akumulator, ko mu je kar naenkrat začel nagajat in končno je odpovedal kar na hitro. Bilo pa je to že septembra meseca, ko sploh ni bilo še nič hladno. Tudi jaz sem mislil da bo še za kaj uporaben, pa žal ni bil, sesula se je ena celica. Čisto normalno je to za tako star akumulator. Star akumulator pa sem mislil testirati kako se obnese za napajanje električnih pastirjev. No, s testiranjem ni bilo nič.
Sam imam v škodi feliciji Bosch silver, prej je bil noter en original, ki je po dobrih 4 letih v mrazu že začel nagajati. No, tisti Bosch silver je bil prej nekaj let v formanu. Akumulator je zaprtega tipa, nimam kaj dolivat. Prav, naj bo pa tako, ko bo crknil bo pač za zamenjat. V octaviji pa je original Varta, in ko bo star 5 let, ga menjam, no, mogoče pa takrat, ko bo star 5,5 let, ko bo ravno jesen, da ga pred mrazom zamenjam. Avto ima toliko elektronike, da si ne upam privoščit, da se mu kaj zblede, kakšna vlečna in servis, pa čeprav samo priklop na tester, bi bilo dražje kot cel akumulator, da o izgubljen čas sploh ne omenjam.
Priključki na akumulator in tudi priključki, kabel čevlji na vseh močnih povezavah morajo biti stisnjeni in potem po možnosti še zaščiteni. Kvaliteta spoja se meri z mili volt metrom na čim večji obremenitvi. Priključek zacinim samo v sili, ko ne gre drugače, seveda prej stisnem in za povrh še zacinim in dam gor skrčno bužirko z lepilom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sob Jan 14, 2006 4:36 pm Naslov sporočila: Nov akumulator zanic? |
|
|
Kralj je napisal/a: |
Nov akumulator sem odmontiral in ga nesel nazaj v trgovino. Zelo korekten trgovec mi je rekel da obstaja možnost da je že nov akumulator zanič. Dal mi je drugi akumulator
TOPLA 12V/100Ah. Ko sem namestil in priklopil ta akumulator je avto normalno štartal in lahko sem se odpeljal domov. Preden sem vrnil prvi akumulator VESNA sem pomeril napetost in je bila 9V.
Napisati sem hotel da se mi še nikoli ni zgodilo da bi nov akumulator bil zanič.
Lep pozdrav |
- Ali je mogoce, da je VESNA aku v trgovini zelo dolgo
stal na polici, pa se je enostavno izpraznil?
- Ali pa, da ze v tovarni ni bil pravilno napolnjen?
- Ali lahko vprasas trgovca, kaj se je potem zgodilo s tem akujem?
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|