 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Okt 24, 2013 11:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
S Tenergy Propel Sub C 5000mAh NiMH, se da podaljšat avtonomijo na kakšno uro. Imajo že spajkalne priključke, cena pa je cca $8 po kosu. Litijeva kemija je sicer pri isti kapaciteti pol lažja in pol cenejša, če odmislimo predelavo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Pismo ... Imam 10 Ah LiPo, dimenzije 90x140x8,7. 5 Ah LiPo Turnigy je široka 46 mm, se pravi bi bil pack 92x140 - presneti milimetri ...
LP,
Gregor _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Musty Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54 Prispevkov: 1575 Aktiv.: 7.13 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko 3D natisnemo malo drugačen pokrov prostora za akumulator, pa bo dovolj prostora.
Še v enaki barvi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 9:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni problem v debelini, ampak v višini ... No - moram dobiti respirator sem, pa bom bolj točno pomeril. Je pa dobro vedeti tole, glede tiskanja; mogoče bi veljalo natisniti kar cel "battery pack" tako, da bi bile celice notri in bi se potem samo vstavil noter (to bo sploh optimalna rešitev, če se gre v sistem izmenljive baterije). Bomo jutri kakšno rekli na to temo
Lp, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skalpel Član


Pridružen-a: Tor 31 Jan 2012 19:46 Prispevkov: 432 Aktiv.: 2.65 Kraj: Šenčur
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 10:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa takšna baterija, 20000mAh je pa že za kakšne 2h
Upam da to ni reklama. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KrEn Član

Pridružen-a: Pon 14 Sep 2009 8:55 Prispevkov: 180 Aktiv.: 0.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 11:02 am Naslov sporočila: Dodatni podatki |
|
|
Ok, imam dve vprašanji:
- zakaj je tako velika poraba naprave. Kakor sem razumel je to crpalka/kompresor zraka? Se motim? Dobrodošla bi bila kaksna slika notranjosti naprave. In pa razlozeno kako se vse skupaj uporablja..
- v prvi fazi predlagam zamenjavo baterij z standardnimi, malo bolj kvalitetnimi.
Obenem pa bi tudi nasli resitev z LIxxx akumulatorji.
In pa preverit moznost, kako je z optimizacijo porabe energije.. mislilm da je tukaj mozno tudi nekaj naredit.
lp
KrEn |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skalpel Član


Pridružen-a: Tor 31 Jan 2012 19:46 Prispevkov: 432 Aktiv.: 2.65 Kraj: Šenčur
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 11:05 am Naslov sporočila: Re: Dodatni podatki |
|
|
KrEn je napisal/a: |
Ok, imam dve vprašanji:
- zakaj je tako velika poraba naprave. Kakor sem razumel je to crpalka/kompresor zraka? Se motim? |
Aparat deluje kot sesalec, zakaj velika poraba pa nevem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 11:31 am Naslov sporočila: |
|
|
@skalpel: Ne zaupaj kitajskim mAh ... Je pa to verjetno tudi kapaciteta (kao ...) ene celice - mi rabimo 3/4 (LiPo/LiFePO4). Zamenjava na litij je že v tej fazi povsem enostavna in mogoča - pa tudi smotrna. Napram originalni kapaciteti se bo dalo doseči cca. 2-3 kratno izboljšanje avtonomije (večino orinese kapaciteta, nekaj pa tudi boljše celice - manjša notranja upornost in posledično višja tokovna zmogljivost).
Za izboljšanje izkoristka bi verjetno moral obstoječi (predvidevam da krtačni) motor zamenjati z BLCD in seveda ustreznim kontrolerjem. Ni tako enostavno, niti si ne bi v tako pomembno zadevo upal tlačiti kitajskih motorčkov in - Bog ne daj - regulatorjev
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
snoopy Član


Pridružen-a: Ned 11 Maj 2003 1:17 Prispevkov: 230 Aktiv.: 0.97 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
So to baterije velikosti AA? V tem primeru lepo pack Eneloopk, pa bo super!
Lp, g |
Če se odločite za enostavno in hitro nadomestilo z eneloop baterijam, jaz častim 4 kose novih 2000mAh, vendar niso povezane v pack. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eno vprašanje. Pa zadeva sploh sme obratovati dalj časa? Kakšna oprema ima določene cikle obratovanja. Torej koliko časa je lahko prižgana / koliko časa mora biti ugasnjena - da se ne pregreje ali kaj podobnega.
Ali je zadeva mišljena, da imaš vključeno na 230V pa je baterija samo za primer izpada elektrike, pa kakšen kratek transport. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da se baterija nahaja spodaj pod napravo, ni nujno, da paše v tisto luknjo. Lahko se 3D natisne (in z acetonom zlepi skupaj posamezne dele) celoten podstavek za napravo in v njem bo bistveno več prostora. Samo s težo se ne sme pretiravati, drugih omejitev avtonomije ni. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.05 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Pet Okt 25, 2013 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi v Društvu smo se nekaj pogovarjali v tej smeri. Predlagam, da se problema loti Mucek, ker se na baterije najbolje spozna. Jaz imam dovolj energije in volje, da stvari izdelam. Musti bo pa ohišja naredil. Nekaj denarja se bo našlo v društvu, ostalo bomo poiskali sponzorje.
Moj predlog je, da se naredi tri enaka ohišja. 3Dprinter bo tu res lahko odigral svojo vlogo. V dva ohišja se da sodobne baterije tipa li-xxxx. Eno ohišje pa se pripravi tako, da se vanj lahko vstavi baterije, kupljene v prvi najbližji trgovini. Slednje se mi zdi zelo pomembno.
Narediti bo potrebno še ustrezen polnilec za dve bateriji. Polnilec mora biti narejen tako, da baterije lahko polni iz omrežja, lahko pa tudi iz 12V vira(avtomobil). _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 70804.85
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 12:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 8:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Vsekakor! Če se spravimo v to, predlagam, da se zadevo dela pod eno od open-source licenc v sklopu Društva.
Glede uporabe navadnih baterij (Volkov post) bo potrebno najprej opraviti par meritev; bojim se namreč, da z "navadnimi" Hofer baterijami ne bo šlo, ker imam občutek, da je tokovna obremenitev kar precejšnja. Mogoče bi to kakšne Eneloop ali modelarske SubC še zadovoljivo peljale (mogoče tudi ne za dalj časa - ravno tokovna obremenitev je namreč tista, ki je trn v peti življenski dobi originalnih celic!), navadne cenene AA baterije pa zagotovo ne. Če pa bi šel na C ali D velikost, pa bi paket postal že hudo zajeten ( 10 celic!).
Odprta vprašanja za debato (baterije in BMS):
1) Katero "kemijo" izbrati; LiPo ali LiFePO4? Je pomembnejše razmerje volumen+masa vs. kapaciteta (LiPo vs. LiFePO4 = cca 1,25 : 1) ali življenska doba in varnost (LiPo: 400-1000 ciklov (odvisno do kam polnimo), LiFePO4: 2000-4000 ciklov) ). Moje mnenje je, da je pravilnejša izbira LiFePO4 (4SxP konfiguracija).
2) Velikost paketa: sam bi vsekakor predlagal, da se naredi paket takih dimenzij, da paše na obstoječe mesto; v kolikor pa se pokaže potreba po večji avtonomiji, pa se lahko (a) naredi tudi večji pack ali (b) enostavno uporabi 2 manjša packa, ki jih uporabnik enostavno zamenja. Prva opcija je tudi primernejša s stališča prenašanja naprave (saj je uporabnik povedal, da je pri otroku problem teže naprave).
FRENKI: Se lahko prosim pozanimaš o tem, kakšna bi bila želena in potrebna kapaciteta (oz. s stališča uporabnika - kakšna bi bila želena avtonomija)? Če ima mogoče kontakt od koga tam, kjer so mu ta aparat zrihtali (če prav zastopim, so to zastopniki in servis za te aparate?), bi bilo tudi to dobro imeti, da se jih da mogoče kaj povprašati.
3) Glede polnilca bi predlagal, da ima baterijski pack v sebi BMS z MOSFETi, tako da lahko zadevo polniš s poljubnim "neumnim" polnilcem oz. v sili celo z direktnim priklopom na avtoinštalacijo (v vsakem primeru BMS preko MOSFETa nadzira polnjenje in v primeru npr. previsoke napetosti ene od celic vse skupaj odklopi - služi pa še več drugim stvarem; balansiranju celic, računanju SOC, odklopu paketa pri prenizki napetosti (spet preko MOSFETa - treba se je odločiti, ali uporabimo samo enega (tako za polnjenje kot proti porabniku) ali ločene za porabnike in polnjenje).
4) Potrebno je preveriti dovoljeni režim delovanja (Higlagov post!) kot tudi dobro izmeriti, kaj se dogaja s porabo (to bom lahko storil jaz; s Frenkijem sva se dogovorila, da se poskusi dogovoriti, da mi napravo pošljejo, pa bom potem jaz zadeve dodobra premeril). Na podlagi teh meritev bomo določili točne parametre baterije.
Dosti zaenkrat - gremo robo v avto pakirat
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Okt 26, 2013 11:14 am Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
FRENKI: Se lahko prosim pozanimaš o tem, kakšna bi bila želena in potrebna kapaciteta (oz. s stališča uporabnika - kakšna bi bila želena avtonomija)? Če ima mogoče kontakt od koga tam, kjer so mu ta aparat zrihtali (če prav zastopim, so to zastopniki in servis za te aparate?), bi bilo tudi to dobro imeti, da se jih da mogoče kaj povprašati. |
Ja, odgovore na ta vprašanja bom dobil.
Naprava je bila dana na pošto, tako da bo pri Mucku predvidoma v kar doglednem času. Po opravljenih meritvah bo verjetno tudi več jasnega.
Highlag je napisal/a: |
Eno vprašanje. Pa zadeva sploh sme obratovati dalj časa? Kakšna oprema ima določene cikle obratovanja. Torej koliko časa je lahko prižgana / koliko časa mora biti ugasnjena - da se ne pregreje ali kaj podobnega. |
Iz navodil, ki so pripeta na prvi strani:
The device has been designed for an intermittent use 20 minutes on / 40 minutes off.
Lp, Frenki |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|