Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2016 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Zakon izgleda res! Tudi sam hočem narediti nekaj takega!
Torej, včeraj sem priklopil 12V omrežno napajanje na direktno na ščetke, + sponko napajanja na sponko DF, negativno sponko napajanja na maso. Ob ročnem vrtenju rotorja čutim silo zaradi tega vzbujanja. Izmeril sem, da teče okrog 1,5 A toka v ščetke.
Problem pa je, da med sponkama B+ (ki naj bi bil izhod iz mostička) in maso alternatorja, ne izmerim nobene napetosti, ko rotor poganjam z bormašino. Povezal sem tudi maso motorja z negativno sponko napajanja. Kakšna ideja kaj sem narobe naredil?
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2016 9:51 am Naslov sporočila: |
|
|
rplink3r je napisal/a: |
Znalo bi tudi lepo delovati z konstantno napetostjo 12V in samo PWM duty cycle nastavljat. Tega še nisem preizkusil, ker mi trenutni sistem dela.
. |
Tudi tako deluje. Jaz imam med reglerjem in krtačkami pwm in se da lepo regulirat. Pa še regler skrbi, da napetost ne gre previsoko.
Je pa malo na tesno bilo povezat, ker so krtačke direkt na reglerju in sem kar telovadil, da sem prekinil in naredil izvoda.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2016 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Ve kdo mogoče ali bi tole vezje lahko bil regulator?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
284.24 KB |
Pogledana: |
16 krat |
![201608200935051[1].jpg](files/thumbs/t_201608200935051_1_.jpg)
|
_________________ Andraz23
Nazadnje urejal/a Andraz23 Ned Avg 21, 2016 1:15 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Avg 20, 2016 10:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole je regler. Med reglerjem in krtačkami moraš dat vmes pwm
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 6:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakšno vlogo pa ima regler? Se dobi kakšna shema da bi bolje razumel? Ponavadi je v shemah narisan samo regulator...
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lojz Član


Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31 Prispevkov: 668 Aktiv.: 2.82 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 7:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Andraz23 je napisal/a: |
Kakšno vlogo pa ima regler? Se dobi kakšna shema da bi bolje razumel? Ponavadi je v shemah narisan samo regulator... |
Tukaj imaš opisano vse. Drugače pa
_________________ LP
Lojz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 10:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Andraz23 je napisal/a: |
Kakšno vlogo pa ima regler? Se dobi kakšna shema da bi bolje razumel? Ponavadi je v shemah narisan samo regulator... |
Regler = regulator.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 1:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej, če želimo krmiliti vzbujanje preko PWM-ja naredimo naslednje: Odstranimo regulator(regler) in nato direktno na ščetke priklopimo PWM. Napajanje za PWM bi lahko pripeljali iz skupnega akumulatorja kamor bi tudi vezali sponko B+ in sproti še filali akumulator.
Mi lahko prosim kdo potrdi spodnjo električno shemo, če je ok?
Kam vezati breme, med B+ in B - ?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
210.72 KB |
Pogledana: |
20 krat |

|
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 4:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Regler moraš pustit, ker ti omejuje voltažo.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 8:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nevem če bo tole držalo, ker mislim, da je PWM potem namesto regulatorja...
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
PWM ti bo samo zmanjšal tok vzbujanja in s tem tok polnjenja. Napetosti navzgor pa ti ne bo omejil.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
In ko bo šel tok vzbujanja proti 0 bo tudi napetost izginila.
Menim, da Andraz tole kar pravilno razume. Seveda mora PWM regulator upoštevat tudi napetost, to se mi zdi samoumevno.
Bolj je pomembno da bo regulacija 120% zanesljiva (da se ne bo kak arduino obesil z izhodom na 1).
Saj originalni regler tudi ni breme, par mA pa itak že PWM vezje ali kar akumulator požre. Tale prigrajeni PWM pač mora v osnovi delat kot napetostni regulator, z možnostjo omejitve toka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andraz23 Član

Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 12:51 Prispevkov: 28 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm še nekaj mi ni jasno...torej s PWM bi spreminjal vzbujalni tok in s tem silo, ki bi bila potrebna na gredi za vrtenje rotorja. Večje kot je vzbujanje več navora bi bilo potrebno za isto hitrost vrtenja?
Meritev napetosti pa je potrebna na sponki B+, da ima akumulator vedno pravo napetost da se polni? 13 V ?
_________________ Andraz23 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Ned Avg 21, 2016 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še marsikaj ti ni jasno... Ampak napreduješ
Moment x vrtilna hitrost = moč. Tole ti sicer še nekako gre (čeprav ne čisto jasno), ampak...
V primeru praznega akumulatorja boš s tokom (vzbujanja, posledično polnjenja) določal težavnost pedaliranja (=> moč iz alternatorja).
Ko pa bo akumulator poln, pa bo tok iz alternatorja upadel in komot se zgodi, da ne boš mogel nastavit željene težavnosti pedaliranja ker bo napetost že na meji dovoljene. Morda boš rabil kako breme, najenostavneje kar žarnice.
Max. dovoljena napetost na akumulatorju je okrog 14V, ker pa ga ne boš polnil nonstop je lahko tudi 14.5V, kar pa je absolutni maksimum.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Avg 22, 2016 8:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Ce bo pwm krmiljen z arduinotom in bo uposteval napetost, potem reglerja ne rabis. Lahko pa das na pwm samo potenciometer in pustis regler v funkciji.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|