www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

BMS za LiFePo4
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 7:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ločeno merjenje posameznih vej je ena od možnosti, seveda to pomeni dosledno in smeselno razporeditev porabnikov.

Merjenje toka ne glede na jakostno vejo je lahko nenatančno, če je vzorčenje nizko. Pogosti zagonski tokovi motorjev povzročijo veliko tokovnih konic, za katere ni nujno, da jih merilni sistem "ujame" in pravilno izmeri. Energija je bila porabljena, vendar ne zabeležena.Čeprav trajajo konice zelo kratek čas, že lahko vnašajo napako v merilni rezultat.

Pri SOC tako ali tako nisem nameraval komplicirat, ker se bo "števec" ponastavil vsakič, ko bo baterijski paket napolnjen do nastavljene meje in celice po potrebi zbalansirane.

Za vsakodnevno uporabo bo polnjenje nastavljeno na nižjo napetost, na maksimalno le v primeru, ko bom načrtoval dolgo vožnjo. S poskusi bom ugotovil koliko približno je dometa in to mi zadostuje. Domet je odvisen od načina in vrste vožnje, no, tudi od skupne teže. Kot sem že omenil, pri električnih vozilih je lahko zelo podobno in primerljivo z e-kolesom, kjer dodatno na porabo vpliva izbrana stopnja pomoči.

O namenskih čipih sem razmišljal in gledal kako bi rešil, ampak če želim sestaviti univerzalen sistem, se mi zaenkrat zdi rešitev s posameznimi moduli za vsako celico posebej kar dobra rešitev, ki je prav tako lahko poceni, zelo poceni... pod takimi pogoji temu primerno tudi manj natančna. Vpliv vlage je lahko pri takem pristopu precej problematičen, tako da v takih primerih je vsekakor boljši bolj centraliziran sistem z žicami iz vsake celice.

32S niti ni veliko, saj to je samo 96V.
Imam tega kitajčka http://www.tkingtruck.com/Electric-Car-a2.html
10kW motor, največja hitrost 85km/h, potegne pa tam do ene 250A, kar dobro preobremeni motor. Po papirjih, ki sem jih dobil zraven, je boost 200% nekaj normalnega. Igračka je registrirana kot štirikolesnik, tablica samo zadaj.

Trenutno je v fazi notranje prenove, originalni sedeži gredo ven, ker sedišče ni več školjkaste oblike, se je pena posedla, zamenjali jih bodo sedeži iz enega VW pasata, za dokončat so adapter nosilčki. Ko bodo sedeži končani, se moram lotit nosilcev za baterije, ki bodo tik za sedeži.

V originalu je bilo 8 svinčevih akumulatorjev, 2 spredaj, 4 spodaj zadaj v podvozju in dva v prtljažniku. Po novem bo 10 celic spredaj, 16 tik za sedeži in 6 v luknji prtljažnika, skozi katero je bil dostop do 4 akumulatorjev spodaj. Akumulatorji spodaj so bili izpostavljeni vodi iz cestišča, sedaj bo v luknjo vlepljeno korito, tako bo ta zmanjšani volumen pripadal prtljažnemu prostoru, vse baterije bodo zato na suhem. V luknji poleg 6 celic bo še polnilni sistem, ki bo pod omenjenimi 16 celicami. Ker bo to preizkusni projekt (kupil sem ga za igračo), bo vse zmontirano tako, da je možen fizični dostop do vseh celic zaradi meritev in montaže modulov.
V prtljažniku bo ostalo dovolj prostora, da bo šel noter velik zaboj za nakupovanje in še gajba piva zraven ali namesto tega nekaj kovčkov z orodjem.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 9:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdrav vsem.

Tudi sam bom nekoč nekdaj Smile naredil lasten BMS, oz ima ga namen. Ideja je pa podobna Reberjevi. Za vsako celico svoj modul, na njem pa attiny45 oz podoben procesor, praznilni upor, en mosfet za vklop le tega in optcoupler (oz dva) za komunikacijo. Vendar bi jaz naredil ene vrste token ring. Podatke o napetosti, temp., balanced... (btw, meril kar z internim ADC) bi si moduli podajali eden do drugega, master enota pa bi ta niz podatkov razčlenila in merila še tok (npr. s hall senzorjem, ali pa shuntom), Utotal, računala SOC, pošiljala podatek za izpis...
Težava lahko nastane pri komunikaciji med moduli. Enostavna se mi zdi serijska povezava (UART), hitrost bi lahko bila dokaj nizka (npr9600 ali manj), in če tudi kak cikel izpade (ob tokovni špici 400+A), ne vidim prevelike težave. Upoštevti bi moral še lastno rabo, a procesor v spanju ni nevem kako veliko breme.
Tak sistem bi bil navzgor neomejen po št. celic.
Če bo ideja uresničljiva pa poročam čez leto ali dve.

lp
URoš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi sam sem razmišljal o ATtiny13A, žal se je zataknilo pri odsotnosti hardverskega serijskega vodila. Rešitev s softverskim serijskim vodilom vzame toliko flasha, da je to na malčku najbrž nemogoče uporabiti, vsaj na arduino okolju ne bi šlo, mogoče v asemblerju.

Vsak modul bi moral imeti lasten unikatni ID za komunikacijo po skupnem vodilu. Softverski vpis ID za vsak modul posebej je možen, žal to lahko postane malce nerodno, ko pride do okvare enega modula... imamo lahko že pripravljeno rezervo, ampak je treba najpres sprogramirati ustrezen ID, zato sem se odločil za hardverski vpis ID... to pa pomeni, da rabim nekaj prostih pinov, za vpis vsaj 64 kombinacij, torej vsaj 6 pinov.

Hitro se je izkazalo, da 8 pinski uC ne pride v poštev. Naslednja izbira je bila brskanje za večjim po številu pinov in seveda da ima hardverski serijski port in dovolj spomina.

Za začetek sem se odločil za poceni Mega8L, ki ga lahko nadomestim tudi z novejšim Mega328, trenutno jih čakam 100 kosov. Izbrati sem moral tudi model, ki dela pod 3V, čeprav nimam namena baterij prazniti pod to napetost. Če zaradi nizke napetosti uC preneha delovat ali se bo obnašal čudno, bo glavna enota to zaznala in javila napako, v nadaljevanju tudi preprečila praznjenje baterij, torej izklopila sistem.

V mislih imam kar RS485 komunikacijo, zadeva bi morala delovat preko 2 optocouplerjev na vsakem modulu.

Ideja nekoliko temelji na boostech sistemu
https://www.boostech.de/en/battery-management-system/bms-individual-components/bms-cell-boards/
Najprej sem imel v mislih nekaj podobnega 1-wire, potem sem ugotovil, da bi bilo bolje delat na CAN vodilu, lahko tudi RS485. Nisem delal reverse engineeringa, tako da mi še ni popolnoma jasno zakaj imajo na modulih 3 optocouplerje, če pa je po mojem mnenju dovolj 2. Mogoče se bom lotil, se mi valja en tak modul od kolega... pri boostechu so mu odklonili podporo, ker naj bi imel zastarel sistem, ki mu ga je zmontiral en avstrijec, želijo mu prodat novega... seveda spet krepko preko "jurja".

Glavna enota bo imela dovolj zmogljiv uC da bo lahko preračunavala marsikaj, tudi o uporabi Raspberry pie sem razmišljal, ampak če bo baziralo na arduinotu, bo to arduino mega.

Senzorji za zajemanje ostalih podatkov bi bili tudi modularni, relejski moduli prav tako... in vsak modul bi se lahko kasneje zamenjal za bolj sodobnega, bolj natančnega, če bi bilo potrebno.

Ker bo projekt odprtokoden, je vsak dobrodošel in vabljen k sodelovanju... tudi če nima znanja za resno programiranje ali pomoč pri razvoju elektronike, so tudi ideje zelo dobrodošle. No, saj veste kje me dobite oziroma kontaktirate.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 23, 2020 11:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sicer je tema res malo zašla glede na vprašanje Iztok_š, a vseeno...

Citiram:
Vsak modul bi moral imeti lasten unikatni ID za komunikacijo po skupnem vodilu. Softverski vpis ID za vsak modul posebej je možen, žal to lahko postane malce nerodno, ko pride do okvare enega modula... imamo lahko že pripravljeno rezervo, ampak je treba najpres sprogramirati ustrezen ID, zato sem se odločil za hardverski vpis ID... to pa pomeni, da rabim nekaj prostih pinov, za vpis vsaj 64 kombinacij, torej vsaj 6 pinov.


Jaz pa ne vidim težave. Če si moduli nize podajajo naprej in vsak doda svoj delček, imaš na koncu lep pregled. Ko bi prvi modul po Rx dobil znak "x", bi temu x-u dodal zank "a", napetost (mV),temperaturo, stanje balansiranja in to poslal po Tx dalje. Naslednji bi dodal znak "b"+napetost+temp+balace... tretji bi dodal znak "c"+... do zadnjega.
Na koncu bi dobil niz v obliki "xa3150,26,0;b3140,24,0;c3155,25,0;.......z3145,24,0". Če bi šel kateri modul v okvaro, bi ga z bypass-om lahko lociral in zamenjal z enakim.

dolžina niza: cca 10B/celico = za 24 celic 240B. Mislim da bi tak niz pri 9600bps moral zakrožiti prej kot v 1s.

Pri token ring povezavi bi bil dovolj 1 optocoupler/modul.
Kako bi pa vplivale motnje na samo komunikacijo....? Bi rekel, da z oklopljenimi kabli in pravilno zasnovo ploščic ter z nizko hitrostjo prenosa, da bi moralo iti.

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 24, 2020 12:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se strinjam malci, token ring serijska komunikacija bi delovala z enim samim optocouplerjem po modulu.

S tem pristopom bi se znebil tudi sorazmerno velikega napetostnega potenciala na modulih, ki se nahajajo na najvišjih celicah. Če je komunikacija Rx in Tx preko dveh optocouplerjev, je v tej 3 žični povezavi prisoten GND. Sicer optocouplerji omogočajo izolacijo za dovolj visoko napetost, zatakne pa se na samem vezju, če pride do močne kondenzacije v visoki vlagi. Rezkane prekinitve na vezju sicer zelo pomagajo, pa vseeno lahko pride do plazečih tokov in/ali prebojev. Lakiranje modulov pomaga ali popolnoma prepreči take primere, rešuje se lahko tudi z zalivanjem z raznimi zalivkami.

Pri token ring komunikaciji bi se preprosto znebil velikih potencialov, saj bi bila razlika v potencialu le za napetost dveh celic. Le pri zadnji celici bi lahko nastal problem, ki bi ga lahko rešil z dodatnim optocouplerjem na Rx vhodu glavne enote. Hardware tega načina komunikacije bi bil bolj preprost, dodatno pa moduli ne bi potrebovali lastnega ID, ker bi se preštevali sami sproti.
Ne vem kaj to pomeni za programiranje, čisto vsak modul bi moral iz niza razbrati še ukaz za balansiranje, torej vklop bremenskega upora. Komunikacijska povezava med moduli bi bila samo 2 žična... žal pri prekinitvi povezave sistem popolnoma počepne, ker informacija ne more naprej.

Ne vem, ideja je vsekakor zanimiva, kako bi šlo to skozi v praksi in kako bi tako dolg podatek prebavili posamezni moduli pa ne vem, pri večjem številu modulov bi bil podatek že zelo dolg.

Pri direktnem naslavljanju bi glavna enota "klicala" vsak modul posebej, odgovoril bi samo "poklicani" modul in tako naprej, "nepoklicani" muduli bi komunikacijo sprejemali, vendar se ne bi odzivali, dokler ne dobijo nedvoumen poziv glede na ID modula. Pri tem načinu komunikacije takoj točno veš kateri modul ne dela, odgovori modulov bi bili kratki. Obdelava prejetih podatkov bi bila verjetno lažja, samo ugibam, ker s tem nimam skoraj nič izkušenj.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 505
Aktiv.: 4.52
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 24, 2020 12:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisti, ki me poznate veste, da vedno česarkoli se lotim to naredim do konca in v piko. Če mi ni uspelo prvič sem se na projekte vračal, dokler nisem zadev spilil v piko. BMS katerega potrebujem za navtiko mora biti narejen v piko in če se ga bom lotil bo to TOP ali pa se tega raje ne grem.

Pri delu z BMS2405 od Msisa sem videl, da je izjemno težko, da ne rečem skoraj nemogoče izdelati algoritme za SOC SOH..., ki bi bili vsaj do neke mere primerljivi z algoritmi kot jih trenutno ponuja Maxim, katere je omenil Mucek. V taki rešitvi vidim še cel kup prednosti, predvsem v tem, da je izdelava takega BMSa nepojmljivo bolj enostavna, veliko zaneslivejša in izjemno natančna ter na koncu profesionalna.

Glede na moje izkušnje z BMSi za velike sisteme mora biti merjenje napetosti celic obvezno na 1mV natančno !

Danes sem govoril s T.A. in izvedel nekaj ozadij težav, ki so jih imeli nekateri uporabniki. Kot sem videl je bila večinoma krivda za težave v raznih regulatorjih predvsem solarnih in največkrat še v kombinaciji z nepopolno montažo. Trenutno se mi mudi in bom BMS najverjetneje naročil v RECu. Vsekakor me to področje zelo zanima in sovpada s področjem, ki mi je bil dolga leta delo in hobi obenem, zato se BMSa za sisteme 12V in 24V vsekakor lotim.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 505
Aktiv.: 4.52
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 23, 2025 6:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj vode je preteklo.
Rec-BMS se obnese odlično v vseh aplikacijah. Nikjer nimam težav. Vsekakor je to izjemno kvaliteten produkt.

Prijatelj s katerim se potapljava je nabavil manjši čoln. Imam sonar katerega sem pripravil za enostaven transport. V manjši kovček sem vgradil baterije in nanj postavil nosilec. Za ta mali baterijski komplet iščem manjši BMS z balanserjem in BT za spremljanje stanja.
Ker ne bi rad sprobaval vse po vrsti vprašam, če ima kdo od vas priporočilo za kakšen dober, preizkušen manjši BMS, kajti na Aliju je tega veliko?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5528
Aktiv.: 24.06
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 23, 2025 8:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Daly kar pohvalijo vsi po vrsti ... Nekaj jih ima celo TME.
https://www.tme.eu/en/katalog/p,daly_1435/

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 505
Aktiv.: 4.52
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 23, 2025 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mucek hvala za ta info. Točno to sem rabil pa še iz TME naročamo redno in ne bo treba čakat predolgo.
Obenem pa mi je od nekaj projektov ostalo še nekal LiIon celic in jih bom sedaj porabil za nekaj koristnega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 23, 2025 10:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z bratom imava v čolnu tole:
https://www.ebay.com/itm/404721646224?var=674719565791

Ima BT, zaenkrat se obnese odlično, je pa res, da je šele 1 leto notri.
Čez zimo oz po nekem obdobju neuporabe, se bms da v spanje in ni dosegljiv na BT. Moraš ga zbudit eli z porabnikom, ali z polnjenjem. Med spanjem nima porabe nič in ni bilo treba dopolnjevat.



IMG_20240513_143324.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.23 MB
 Pogledana:  10 krat

IMG_20240513_143324.jpg



_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 505
Aktiv.: 4.52
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 24, 2025 9:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Točno takega (rdeč Daly z BT) sem moral zbuditi prijatelju na način, da sem odklopil minus na BMSju. Paket prizmatičnih celic je imel zapakiran v ohišje in nedostopno zmontiran in to ni bilo ravno za vsakega. Je imel kar strah to narediti sam.
Za tega navodil praktično ni bilo, kar pa smo našli pa o tem sleep modu ni pisalo, zato se na prvo žogo nisem odločil za RDEČE DALY BMSje z BT.

Verjetno bom za moj sonar z LiIon baterijami 4S (8Ah) uporabil kar baterijsko ZAŠČITO iz TMEja. Pravi BMS bi moral poleg zaščite skrbeti tudi za balansiranje in imeti vsaj nek način za sporočanje stanja baterije, zato sem to poimenoval raje samo ZAŠČITA baterij. Že indikacija s 4 ledicami bi bila za take primere sprejemljiva tudi če ni BTja in aplikacije ampak tega nisem zasledil.
Če ne najdem kaj boljšega bom vgradil poleg paketa panel meter, da bom lahko občasno preverjal napetost celic in iz tega sklepal koliko "soka" ima.

@ Robi, ali ima ta Daly vgrajen balaser? Mislim, da obstaja za tega zunanji. Ali ga imata?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Nomad
Član
Član



Pridružen-a: Sre 22 Jul 2009 10:05
Prispevkov: 104
Aktiv.: 0.54
Kraj: Steiermark

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 24, 2025 10:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče kaj od JKBMS?

Nkon

Pri meni je v uporabi že 1 leto nonstop, brez pripomb.
Ima Bluetooth, povežeš se na njega preko aplikacije. Ima balanser, odvisno od modela od 0,6 do 2A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group