 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Ravne Član

Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02 Prispevkov: 193 Aktiv.: 2.61
|
Objavljeno: Ned Dec 29, 2024 10:29 am Naslov sporočila: Re: varilni aparat - vezava priklopnega kabla |
|
|
trot je napisal/a: |
Kupil sem si varilni aparat Iskra MigMag 200. |
Daj še kakšno sliko s sprednje strani. Morda ima preklopnik 230/400V? Očitno obstaja več različic.
trot je napisal/a: |
Aparat ima kabel s štirimi žilami. Črna, rjava, modra in zeleno/rumena.
Moti me modra žila. Pričakoval bi, da bo 5 žil, ali pa 4 (3 faze in zemlja). Sedaj pa mi ni jasno, kako naj vežem. Imam shemo (glej sliko), na kateri je narisanih vseh 5 žil, na varilnem aparatu pa so dejansko vezane samo 4 (glej sliko). |
Morda je že kaj predelan? Morda shema ni za točno ta aparat?
Jaz bi sicer rekel, da je moder vodnik skoraj sigurno nula.
trot je napisal/a: |
Edini porabnik, ki je na shemi priključen na 220V, je ventilator in MV (predvidevam, da je to motor za podajanje žice). Tudi pri meni je ventilator, specificiran na 220V (glej sliko). Modri kabel sem zvezal na tretjo fazo (to mi je edino logično), vključil aparat in pomeril napetost na ventilatorju - dobim 360V AC. Napajanje je 400V AC |
Preveri še kontaktor za kakšno napetost ima navitje. Če je ventilator za 220V, potem je 360V AC na njemu konkretno preveč!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Dec 29, 2024 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem preveril kontaktor (slika spodaj), ampak iz tega nisem uspel razbrat, s kakšno napetostjo se proži. Na njem sicer piše 240V ac, ampak to spet ni logično, če ga proži elektronika, ki se napaja s 28V ac.
Sem slikal še fronto - nima nič za preklapljat (slika spodaj).
Sem demontiral še EM ventil, na njem ravno tako piše 220V ac.
Sem pa pomeril ta autotransformator z več odcepi (slika spodaj). Ima 5 sponk, upornosti navitja glede na prvo sponko so: 10, 18, 20 in 21 Ohm. Trenutno je priklopljena ena faza na prvo sponko in druga na četrto sponko (20 Ohm), odcep (18 Ohm) pa je uporabljen za napajanje ventilatorja in EM ventila.
Pomoje bi bilo najbolje, da priključim drugo fazo tretjo sponko (18 Ohm), odcep za napajanje pa vežem na drugo sponko (10 Ohm) in je zadeva rešena. Me pa čudi, da je zadeva zvezana kot je, ker to nima nobene logike, dvomim pa, da je to kdo predeloval.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
315.09 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
342.6 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
438.51 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.61 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2024 8:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
zoran je napisal/a: |
prel1 je napisal/a: |
zoran je napisal/a: |
Načrt za ta varilni aparat je čisto v redu in pravilen, stvar je samo v tem, da moraš zamenjati sedanji 4 žilni kabel za 5 žilnega, kot je predvideno v načrtu. Ventilator je priklopljen direktno na 230V faza preko glavnega stikala. Tako je tudi ventil MV - ničla direktno, faza pa preko ene faze kontaktorja, ki gredo na stikalo s katerim se preklaplja primarno navitje transformatorja
Se pravi tri faze (označene še z R S T), ničelni vodnik (Mp) in ozemljitev (tista 'smrekica'). Transformator 380/28V je priklopljen na 2 fazi.
Prej je bil aparat verjetno priklopljen nekje, kjer sta bili ozemljitev in ničelni vodnik spojena skupaj.
Tako da, 5 žilni kabel in stvar rešena. |
Tako enostavno ne bo šlo oziroma se nič ne bo spremenilo z zamenjavo kabla,dodan ničelni vodnik ne bo imel funkcije. Na strani aparata ni ničelnega vodnika,če pogledaš priključne sponke. |
Kako ne bo imel funkcije. Poglej načrt - to je sponka 'Mp'. Iz te gre na MV (sponka 2) in na ventilator. Ozemljitev gre direktno na ohišje, tri faze pa preko stikala na kontaktor in naprej na stikalo s katerim preklapljaš navitja primarja na transformatorju. En odcep iz kontaktorja gre tudi na MV (sponka 1). Na drugi transformator 380/28V gresta dve fazi direktno iz glavnega stikala, vse tri pa seveda na kontaktor. Kontaktor pa dobi napajanje preko elektronike E160 (sponka 5 in 12) |
Razumem kaj želiš povedati na podlagi načrta,jaz kot vidim ta aparat ni povezan po tem načrtu po katerem se sklicuješ. Mp sponka ne obstaja,da bi dobil ničelni vodnik pomen je potrebna prevezava,da se ujema z omenjenim načrtom. Torej zamenjava kabla z dodatnim ničelnim vodnikom plus prevezave v samem aparatu.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ravne Član

Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02 Prispevkov: 193 Aktiv.: 2.61
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.72 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Sre Jan 01, 2025 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pomoje predelan ni bil, ker so vse žice med seboj še vedno lepo povezane z vrvrvico. Skratka vse izgleda original.
EM ventil in ventilator se obadva napajata iz tega sredinskega odcepa avtotransfirnatorja (ta, ki ni na shemi). Zdaj sem samo pretaknil eno fazo in sredinski odcep (kot sem opisal zgoraj), tako da sedaj dobim 230V ac.
Sem poskusil varit in dela brez problemov.
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|