 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Feb 22, 2025 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vseeno bi prosil za odgovor! _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 986 Aktiv.: 4.16 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 22, 2025 8:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Vseeno bi prosil za odgovor! |
Dobesedni prevod je "nasprotno krmiljenje". Ali je ta izraz pogosto uporabljan, pa ne vem, poznam samo angleškega.
Opisuje pa kako lahko začneš zavijati v ovinek. Enosledno vozilo se mora v ovinek nagniti. To lahko dosežeš tudi tako, da na začetku ovinka najprej krmilo za trenutek usmeriš v nasprotno smer, s tem se izmakne točka oprijema kolesa in masno središče zaradi vztrajnosti nadaljuje naravnost in s tem postane nagnjen v ovinek. Potem pa se skozi ovinek pelješ enako kot brez countersteering začetka. Lahko pa se s countersteeringom tudi v ovinku doda dodatni nagib.
Na angleški wikipedia je to lepše razloženo, slovenska pa nima teg vnosa.
p.s. vem kaj je countersteering, ga tudi občasno uporabljam, celo na biciklu, ko želim ostro zavit okol droga semaforja na drugi strani prehoda čez cesto, čeprav je to bolj verjetno potiskanje kolesa pod sebe (tudi tehnika pri motorjih), kot pa countersteering, čeprav se mi zdi da gre za enako fizikalijo...
Nazadnje urejal/a twom Sob Feb 22, 2025 8:13 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 986 Aktiv.: 4.16 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 22, 2025 8:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ampak kot sem zapisal v naslovu teme, in v popravljenem prvem sporočilu, me zanima kaj o countersteeringu na kolesu mislite kolesarji. Ker sam sicer imam mnenje o tem, samo kot ne pogost kolesar, se nimam za referenco o tem in sem si želel razširiti znanje.
Thanks |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.23
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2025 5:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni potrebe po tem, ker je kolo dovolj lahko, da samo premakneš svoje težišče in zavijaš. Enako kakor lahko zavijaš z vožnjo brez rok.
Večji motorji imajo 100-200kg in tukaj se stvari spremenijo, saj so težji od voznika.
Vsekakor imaš na kolesu krmilo, s katerim določaš smer gibanja in dejanske potrebe po takih manevrih ni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.41
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2025 5:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Vseeno bi prosil za odgovor! |
Včasih smo temu rekli lomljenje motorja... _________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Ned Feb 23, 2025 7:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem malo bicikliral https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1JMKXa4WbjcT28KSZA5i7w8UxVqMbwPg&usp=sharing
Bled, Rečica, Rčitno, Hotunjski Vrh (1107m), spust po smučišču do gostilne na Zatrniku (890m), ponoven vzpon proti Pokljuki, odcep (na 1000m) v Staro Pokljuko in spust v Jelo v Krnici in nazaj na Bled.
Zaradi snega nisem uspel ugotoviti ali countersteering uporabljam ali ne. Šele ko sem se vračal in sem prišel na asfalt v Krnici, sem malo probal. Nepripravljen, za hipno zavijanje oziroma obvijanje, se nekaj malega countersteeringa vseeno zgodi samo od sebe. Zaradi geometrije bicikla (enduro), kaj posebnega ni potrebno storiti, ker je kolo že samo po sebi namenjeno zahtevnim manevrom. Namenoma, oziroma zavestno, countersteeringa ne uporabljam, ni potrebe.
O tem se nikoli prej nisem spraševal, poglabljam se le v druge tehnike, ki jih najpogosteje uporabljam pri svojih vožnjah.
Ker je že na začetku te teme omenjeno kako se otrok nauči vozito kolo, bom dodal samo to, da ko so se moji otroci učili, sva jih z ženo učila, jih nihče ni obremenjeval z opisovanjem tehnik... preprosto otrok sam dobi občutek in se nauči. Poganjavček je dobra metoda, mnogi otroci se s tem spustijo po klancu in se peljejo, ko se vsedejo na kolo s pedali, pa je lahko kar nekaj težav, ker ima kar naenkrat opravka še s pedali. Vaja, vaja, vaja, vaja, ... velja za vse, tako za majhne otroke, kot za odrasle.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2025 6:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
bom napisal izkušnjo izpred 25 let.
Kolega mi je dal za probo ktm lc640. Konkretna krava. Se peljem in ga po cesti malo poteram. Pride blag ovinek, motor pa nikakor ni hotel zaviti. Sem nekako stelovadil in na srečo zvozil.
Kasneje sem izvedel za to tehniko in jo tudi večkrat zavestno uporabil. Če bi vedel prej, najverjetneje ne bi imel težav v tistem ovinku. Določeni motorji enostavno rabijo tisti kontra "kick", da padejo v ovinek. Verjetno je odvisno od kota vilic in vpetja krmila. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2025 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eni padejo lepše v ovinek, drugi manj. Večja kot je prednja guma, več rabi prepričevanja, odvisno tudi od teže, težišča in dolžine motorja. Ko je guma nova, pade lepše, ko je izrabljena (in ni več lepo okrogla) prav čutiš tisti rob, preko katerega ga moraš prevagniti.
Najlepše je padel v ovinek moj prvi, Yamaha MT03 660. Z vsemi kasnejšimi, mojimi in tujimi sem se moral bolj pomatrat.
Harleyi bi šli najraje naravnost, pač primerno ameriškim cestam.
Countersteering uporabljamo vsi, nihče pa zavestno, ker to bi bila že vožnja na silo, ki pa je nevarna. Vse se mora dogajati mehko in samo od sebe.
Nazadnje urejal/a Fantocci Pon Feb 24, 2025 9:29 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.06 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2025 9:28 pm Naslov sporočila: Re: Kolesarji in countersteering |
|
|
twom je napisal/a: |
Koliko kolesarji uprabljate countersteering, kdaj, zakaj? Ali se otrok nauči vozit kolo s countersteeringom? Lp
Prosim, tema je o KOLESARJIH IN COUNTERSTEERINGU (dopisano ob 18:36)
Upam, da vsi sodelujoči razumemo kaj je countersteering, mene pa zanima v povezavi z biciklom. |
Želel je mnenja o vožnji bicikla in ne motornega kolesa. _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Fantocci Član

Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 384 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2025 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakoni fizike in posledično osnove so isti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2025 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem govoril s sinom (bil na obisku) in ga vprašal za tehniko countersteeringa, ker je bil na nadaljevalnem tečaju za motoriste, če so jih učili to na Vranskem. Ja, so imeli to v programu in je potrdil, da tehniko uporablja glede na motor (geometrija), gume, hitrost in ostrina ovinka.
Ja, zakoni fizike in osnove so res isti za motor in kolo, ampak so številke v formulah drugačne. Tudi način vožnje skozi ovinek je v cestnem prometu drugačen kot na moto GP... na dirkališču se motorist nagne še bolj kot motor in že drsi po progi, na cesti pa praviloma položiš motor s telesom si pa višje in s težiščem tako poskrbiš za oprijem gum. Seveda se na dirkališču uporablja druge vrste gum...
Pri biciklih je res podobno, po drugi strani pa popolnoma drugače.
Motor vozi praviloma le kdor ima izpit in "jajca", no, tudi "jajčnike" da ne delam krivice motoristkam, če jih pozabim omenit.
Kolo vozi skoraj vsak mulc, vsaka stara mama in ata, praktično vsak, ki se zna vozit in seveda od pojava električnih koles naprej, se vozi po cesti vsak aberveznik za vožnjo in je v prvi vrsti najprej nevaren sebi, potem pa še ostalim.
Večina ljudi, ki se vozi s kolesom, še niso kolesarji. Ker se vozijo s kolesom, so tehnično gledano "kolesarji", ampak pravi kolesarji, vozimo kolo, ki je sestavljeno po meri in za določen namen, uporabljamo gume ki nikakor niso univerzalne, ampak spet za točno določen namen, vozimo kolo za določen namen, geometrija kolesa za določen namen, ... praviloma je "custom made bicycle" ki je prilagojeno osebi, ki ga vozi.
Kakor koli, večina ljudi, ki se vozi s kolesom, se s pojmom countersteering ne ukvarja, niti se s tem ne rabi ukvarjat in ne rabi vedeti kaj to sploh je.
PS
Na e-mail sem od nekoga dobil vprašanje, kaj uporabljam za sledenje, kakšno napravo in cena...
Ker menim, da to zanima marsikoga, bom odgovoril kar tukaj:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.basicairdata.graziano.gpslogger&hl=en
Gre za brezplačno aplikacijo na pametnem telefonu. Preizkusil sem več različnih, tale resnično deluje in nima nobenih reklam. Aplikacija omogoča deljenje GPX in KML na več različnih načinov, jaz uporabim e-mail, privzeto mi preko gmaila pošlje datoteke kot priponke na izbran naslov, pošljem sam sebi. Ta način je najhitrejši, da te datoteke dobim na računalnik, kjer jih vnesem v "My maps" in potem analiziram sledi. Analiza sledi mi je še najbolj pomembna kadar se vozim po brezpotjih, za namene raziskovanja terena in obstoječih cest. Karte bi lahko prišle porav tudi za namene reševanja, upam, da do tega ne bo nikoli pričlo.
Predhodno sem uporabljal aplikacijo Bikeometer
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fehmin.bikeometer&hl=en
aplikacija sicer deluje, na prejšnjem telefonu Samsung S4 sem lahko datoteke izvozil, na Huawei Mate 20 Lite pa to žal ne gre več, ker nimam dostopa do bikeometer mape v pomnilniku telefona. No, nisem se kaj dosti poglabljal, saj aplikacija vsebuje reklame in sem se odločil za zamenjavo le te, ker tudi do baterije ni bila prijazna.
Natančnost teh GPS aplikacij je kakršna je, lahko zgreši za več kot 5m, tudi 10m in več na kakšnih ovinkih, dodatno je lahko sled danes taka, jutri nekaj metrov stran, pa se peljem po isti stezi. Za silo je, seveda so lahko tudi poti na zemljevidu narobe vrisane, enako velja za zračne posnetke, ni nujno da so popolnoma točni.
Ali položaj telefona kaj vpliva ne vem. Prejšnji telefon sem imel v posebnem ovitku na krmilu kolesa, trenutni telefon pa dam v nahrbtnik ali v hrbtni žep, seveda v mehurčkasti vrečki zaradi vlage na hrbtu. Ali si bom kdaj omislil kakšnega Garmina? ne vem, mogoče, ...
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|