www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnilni tok Pb akumulatorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 2:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Očitno je servisant enostavno spregledal dejstvo, da se debata vrti okrog omejene napetosti, kar pomeni, da napetosti ne bomo presegli, kar avtomatično pomeni zmanjšanje toka. Akumulator se niti slučajno ne bo segrel na omembe vredno temperaturo, vse bo ostalo v mejah normale in dovoljenih vrednosti. Ker tukaj primeri dokazujejo, da akumulator le ni tako občutljiva stvar, se ni potrebno pretirano bati.
Res pa je, da bi polnjenje z velikim tokom povzročilo škodo akumulatorju, če bi to polnjenje nadaljevali predolgo, vendar bi v tem primeru presegli 16V in celo 17V kar sploh ni v redu. Ker pa debata že od začetka teče v smislu omejene napetosti, ne vem zakaj taka panika ... Rolling Eyes

Primer: če hočem akumulator 100Ah polniti s 50% tokom, bi ga teoretično napolnil v dobrih 2 urah ... vendar bi po nekaj minutah že presegel 13V, po nekaj 10 minutah bi presegel 14V, verjetno celo dosegel in presegel 15V, kar pa je že preveč, saj v tem času akumulator še ne bi bil 50% poln, kar pomeni polnjenje še vsaj 1 uro s 50% tokom .... Po dodatni uri polnjenja s takim tokom bi se akumulator že pošteno segrel, elektrolit bi že vrel, napetost pa bi bila že krepko čez 16V, verjetno tudi krepko čez 17V. Tako polnjenje bi akumulator uničilo v nekaj ciklih.
Spet se vrnimo k bistvu vprašanja te teme: napetost je omejena, torej bo tok avtomatično sam padel ... v čem je tukaj problem?

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
servisant
Član
Član



Pridružen-a: Čet 13 Okt 2005 16:05
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.13
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 3:50 am    Naslov sporočila:  Re: Polnilni tok Pb akumulatorja Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
servisant je napisal/a:
Iztok je napisal/a:
Zanima me kakšne so lahko posledice na avtomobilskem Pb akumulatorju, če ga pogosto polnimo z 30 do 50% nazivnega toka?

Npr. 12v/65Ah akumulator z 30 amperi toliko časa, da doseže vsaj 13,2v.


Slej ko prej bo šel rakom žvižgat. Pri tem pa ne gre za to da ga boš uničil zaradi prevelikega toka, pač pa zaradi pregrevanja. Temperatura akumulatorja ne sme preseči 55 stopinj celzija. ...

Očitno ne gre tako hitro žvižgat kar kaže življenska doba akumulatorjev v vozilih, ki so skoraj vsak dan izpostavljeni tokovom kakršne sem omenil in jih je podrobneje opisal tudi @reber. Pri tako močnih tokovih se akumulator napolne v nekaj minutah in se nima časa niti segreti.
Tudi trditev, da temperatura ne sme preseči 55 stopinj mi ravno ne gre v prakso. Večina avtomobilov ima akumulator v motornem prostoru, kjer je že na močnem soncu lahko tako vroče. Da se tam vročina dvigne tudi krepko čez 70 sploh ni redkost, še posebej ob počasni mestni vožnji v vročem vremenu.
V 25 letih odkar imam svoje avtomobile še nisem opazil bistvenih razlik pri teh temperaturnih vplivih na akumulator. Pri tem mislim na razliko med avti, ki imajo akumulator "na vročem" pri motorju ali pa zadaj pod mrzlim prtljažnikom.
Seveda pa se strinjam, da mraz (zimske temperature) zmanjša kapaciteto tudi do 50%.


Kupi 2 enaka akumulatorja, enega polni kot je predpisano, drugega pa tako kot si rekel. Po kakem letu pa mi pa oba prinesi, da ti ju dam v laboratorij na vse teste ki se izvajajo v EFL (elektro fizikalnem laboratoriju) v tovarni akumulatorjev, pa boš videl da je razlika...(res pa je, da večino teh zadev kot uporabnik sploh ne boš opazil, ampak iz teoretičnega vidika... JE RAZLIKA. (lahko je pa le ta vidna zgolj pri profesionalnem strokovnem pregledu)

Tudi jaz ne polnim baterij kot bi blo treba Wink Twisted Evil

LP J.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 10:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

... klub vsemu, pa bo življenska doba obeh akumulatorjev praktično enaka Wink lahko celo različna v prid naključnemu akumulatorju.
_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
pajo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50
Prispevkov: 687
Aktiv.: 2.90

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 19, 2006 12:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sealed Lead-Acid Standard-Charge
For applications which can allow a recharge period of 24 hours or more––any period from an extended “overnight” charge to a “float charge”–– the standard-charge is the regimen of choice. The reasons for this include:
• No charge termination required.
• Frequently requires no temperature compensation.
• Small power supply required to provide the chargingcurrent.
• Small charging circuit power components.
• Low overall charging system power dissipation.
• Excellent battery life due to low charging stress.An SLA standard-charge is relatively straightforward to implement. In “cookbook” form, such a charge requires:
• Charging Current: Limited to 0.25C or less.
• Charging Voltage: 2.25V/cell to 2.30V/cell, plus charger
overhead.
• Charging Temperature Range: 0°C to 40°C.
• Charging Time: 24 hours or longer.
• Charge Termination Method: None required.
• Secondary Charge Termination Methods: None required.
• Special issues which may require further consideration are: wide temperature range charging, wide temperature range discharging, and accurate gas gauging under varying conditions of use.
Sealed Lead-Acid (SLA) batteries are generally charged using a constant voltage source with a deliberately imposed current limit (essentially a current-limited voltage regulator), or a charger which will, in terms of the electrochemical
effects seen by the battery, act as if it were such a source. The charging regimen which this gives rise to is known as “Constant Voltage,” or more commonly, “Constant Potential.” For the purposes of this document the term “Constant Potential” (CP) will be used. The reasons for using a CP charge regimen are various, but the three principal ones are these:
• Charge acceptance (the efficiency of conversion of
previously removed electrical energy back into chemical
potential) is reduced as the charging current through
an SLA cell is increased.
• Once full charge is achieved, continued charging current
through an SLA cell will have an irreversible oxidizing
effect upon the positive plate of the battery, ultimately
reducing battery capacity.
• Most importantly from the standpoint of designing a
practical charger, there is no reliable way to know an
SLA cell’s state of charge based upon its terminal
voltage or its temperature.

Sealed Lead-Acid Fast-Charge
In many cases, 24 hours or more will constitute an excessive recharge time. Portable instrumentation is an excellent example–– even if the battery pack in an instrument can be “swapped out” for external recharge, it is often needed again before the day is out, fully charged and Figure A4. The battery temperature at which actual capacity is 85% of standard capacity is approximately 0°C.
Similarly, adjustment to the indicated capacity may be desired if the continuous discharge current will be at a rate significantly greater than 0.1C. It may be desirable to take these effects into account if gas gauging is to be done over
extended temperature ranges. If correction parameters for AN64-29
Application Note 64 ready for use. In this case the sophisticated fast-charge
techniques which the LTC1325 makes practical are the way to go. A fast-charge regimen implies:
• Significant recharge within one hour; 100% recharge
within three hours.
• Suitable means to determine charge termination point.
• A backup charge termination method to ensure best
battery life.
• Highly efficient use of available charging energy.
• Increased product value through better battery utilization and greater customer satisfaction.
An SLA fast-charge is very similar to an SLA standardcharge. It is recommended that the section on standardcharging of Sealed Lead-Acid batteries be read before
reading this section. There are only three significant differences between the two sections:
a) The charging voltage is increased (to increase the charging current).
b) Temperature compensation is definitely required at a rate of » –5mV/°C, preferably from a sensor mounted near or on the battery case.
c) Fast-charge termination is required.
• Charging Current: Vendor-dependent. The vendor used
as a reference suggests 1.5C.
• Charging Voltage: 2.45V/cell to 2.50V/cell, plus charger
overhead.
• Charging Temperature Range: 0°C to 30°C.
• Charge Termination Method: Current Cutoff.
• Charging Time: Three hours; 60% of charge is typically returned within the first hour.
• Secondary Charge Termination Methods: Timer.
• Special issues which may require further consideration are: wide temperature range charging, wide temperature range discharging, and accurate gas gauging under varying conditions of use.
The primary termination method, “Current Cutoff” (CCO), looks at the absolute value of the average charging current flowing into the battery. When that current drops below 0.01C the battery is charged and needs only a trickle current of about 0.002C. The backup method should be a 180-minute time-out, according to the recommendations of the vendor suggesting 1.5C as a high-rate current.
During fast-charge the battery will get warm and some venting may occur. It is prudent engineering to allow for these contingencies in the mechanical design stage of the equipment in which the battery will reside. The manufacturer of the SLA battery to be used should be consulted for specific guidance. In all other regards, the techniques for the fast-charging of SLA cells and batteries are the same as those used for standard-charging these devices. A simple circuit, coupled
with a straightforward software servo loop, provides a high performance SLA battery charger and gas gauge as well as significant built-in fault detection and protection mechanisms.

povzeto iz:
http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0,C1,C1154,C1009,C1021,P1275,D4153
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 20, 2006 12:02 am    Naslov sporočila:  Re: Polnilni tok Pb akumulatorja Odgovori s citatom

servisant je napisal/a:
Kupi 2 enaka akumulatorja, enega polni kot je predpisano, drugega pa tako kot si rekel. Po kakem letu pa mi pa oba prinesi, da ti ju dam v laboratorij na vse teste ki se izvajajo v EFL (elektro fizikalnem laboratoriju) v tovarni akumulatorjev, pa boš videl da je razlika...(res pa je, da večino teh zadev kot uporabnik sploh ne boš opazil, ampak iz teoretičnega vidika... JE RAZLIKA. (lahko je pa le ta vidna zgolj pri profesionalnem strokovnem pregledu)

Tudi jaz ne polnim baterij kot bi blo treba Wink Twisted Evil

LP J.

Verjameš ali ne, to sem v zadnjih 12 letih naredil že dvakrat. Enkrat s popolnoma enakima akumulatorjema, drugič pa z isto močnima od različnih proizvajalcev. Tega sicer nisem počel z namenom testa, ampak sem si hkrati zamenjal akumulator v avtu in v hiši, ker imam v stanovanju dvojno instalacijo oziroma sistem, ki mi del luči ob izpadu 220v preklopi na akumulatorsko napajanje (halogenke).
Oba sta obakrat po cca. 6 letih oslabela pod 50% kapacitete in se nista dala več napolnit, čeprav je bil tisti "hišni" stalno na sobni temperaturi, polnjen z max. tokom od 6 do 8A in nikoli izpraznjen pod 10,5V. Tako da ... Wink

Verjamem, da bi laboratorijski testi pokazali marsikakšno teoretično razliko, vendar mi takšni praktični dokazi popolnoma zadostujejo. Verjamim jim celo bolj kot laboratorijskim, ker je oče pred leti kupil nov akumulator in ga po dveh mesecih pravilnega skladiščenja vgradil v avto. Seveda ga je tik pred tem napolnil po vseh predpisanih postopkih proizvajalca. Avto kljub svežemu akumulatorju ni vžgal. Shocked
Sposodil sem si profesionalni tester za akumulatorje (bremenski z 0,12 Omega uporom), ki mi je pokazal, da napetost pade na 2V po 3 sekundah pri začetnem toku 100A, kar je pomenilo, da je ta akumalator daleč od tistih deklariranih 65Ah.
Ko sem ga reklamiral so ga iz trgovine poslali proizvajalcu, ta pa v laboratorij svojim "forenzikom". Rezultat je bil pričakovan: "Krida stranke" samo razlogu, ki se je glasil "Pregloboko izpraznjenje" kot elektronik nikakor nisem mogel verjeti, ker akumulator sploh ni bil rabljen in je tudi prodajalec na dan nakupa zatrdil, da so jih ravno dobili v trgovino direkt iz tovarne.
Seveda sem po tako "strokovni ugotovitvi pooblaščenih forenzikov" proizvajalca TOPLA kot stranka samo še ... no oni pa so na ta račun prodali že kar nekaj akumulatorjev manj, ki sem jih od takrat kupoval pri drugi firmi in tako svetoval tudi mnogim znancem, ki so me v zadnjih letih, kot dokaj dobrega poznavalca avtoelektronike, spraševali katero firmo naj kupijo ....

Upam, da ti v mislih nisi imel istega laboratorija ... Laughing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 20, 2006 1:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akumulatorji Topla so to večkrat naredili, da so praktično novi kar umrli. Prav tako sem slišal za TAB da se dogajajo čudne stvari. Prav nasprotno pa imam izkušnje z TAB motion, ki ni štartni akumulator, je pa primeren za čolne, razne akumulatorske stroje (čistilci, sesalci, ...) za solarne sisteme, ... UPS, ... in imam dobre izkušnje. Lahko da imam srečo, lahko pa so umrli akumulatorji samo slučaj. Prav tako poznam kar dosti primerov, kjer akumulator Topla v traktorju ali avtu deluje čisto normalno.
Očitno je, da vsi akumulatorji le niso enaki, in da vsi akumulatorji le niso natančno pregledani na končni kontroli.
Prav tako bi bilo verjetno dobro, da nov akumulator preizkusimo in da akumulator kupimo šele ko ga rabimo in ne 2 meseca prej.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek4
Član
Član



Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52
Prispevkov: 2952
Aktiv.: 12.46
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 12, 2007 4:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na vikendu imam celotno napeljavo iz rabljenega avtomobilskega akumulatorja in preko razsmernika. Zadnjič sem šel k naključnemu avtoelektričarju in rekel, če ima kakšen rabljen aku zame. Po tem sem mu povedal zakaj in je rekel. Saj ne rabiš močnega, saj nimaš velikih tokov. Rekel sem mu da bi bilo bolje večjega, saj mi ga ni treba vsake 14 dni nositi domov in polniti, on pa da je večji samo za večje začetne tokove, da pri manjših tokovih ne bo zdržal ni dalj časa.

Torej je res, da bi pri porabi 3A (11W + 20W varčna žarnica + radio + poraba inverterja) akumulator 35 Ah zdržal isto časa kot recimo 55 ali celo 85 Ah? Moje sicer pomanjkljivo znanje pravi da ne, želel bi pa vaš odgovor..

Hvala.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Domenius
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15
Prispevkov: 1188
Aktiv.: 5.02
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 12, 2007 6:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tvoje znanje ima prav. Čeprav se tudi avtoelektričar ne moti v vsem - več Ah, večji zagonski tok.
_________________
It's electric!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.80
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 2:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Akumulatorji Topla so to večkrat naredili, da so praktično novi kar umrli. Prav tako sem slišal za TAB da se dogajajo čudne stvari. .


Reber - ne me zdaj strašit Wink sem ravno mesec nazaj kupil TAB akku, zdaj pa tole berem... res pa je da sem nabavil TAB Magic Rolling Eyes , ki je menda Bosch sistem Shocked , pa 3 leta garanicje Very Happy
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 3:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mucek4 je napisal/a:
...Torej je res, da bi pri porabi 3A (11W + 20W varčna žarnica + radio + poraba inverterja) akumulator 35 Ah zdržal isto časa kot recimo 55 ali celo 85 Ah?


35 Ah akumulator bo zdržal 0.6 (33/55) časa, kot bi zdržal 55 Ah akumulator. Oziroma približno trikrat manj, kot 85 Ah akumulator. Ne glede na breme (varčne ali nevarčne žarnice). Trditev torej ne drži. Večji Ah pomeni, da je v njem več električne energije. Dvakrat več Ah pomeni, da bo žarnica svetila dvakrat dalj.
Večji akumulatorji imajo večje svinčene plošče in manjšo notranjo upornost, kar pomeni, da zmorejo večje zagonske tokove. Večji zagonski tok pa bo seveda akumulator tudi hitro izpraznil.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 3:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mucek4 je napisal/a:
... pri porabi 3A (11W + 20W varčna žarnica + radio + poraba inverterja) akumulator 35 Ah zdržal ...

Pri tej porabi (cca. 4A) ti bo dober akumulator 35Ah vzdržal cca. 3 do 4 ure ...
... čeprav se s tem marsikdo (teoretično) ne bo strinjal. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 3:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtomobilski akumulator ni najbolj primeren za takšno uporabo-namenjen je za plitvo praznjenje ob velikih tokovih, kar pri tebi ni slučaj.Še več, globoko praznjenje takšnega startnega akumulatorja ga sigurno poškoduje....Zato raje nabavi kakšen solarni ali trakcijski akumulator in ti bo zadeva bistveno dlje delala...

Razlika med startnim in trakcijskimi akumulatorji je v osnovni konstrukciji.Startni ima debelejše elektrode (manjša notranja upornost) in posledično zmore velike tokove ima pa zelo malo aktivne mase v ploščah zato ne prenese globokih praznjen...
Trakcijski je pa ravno obratno -tanše elektrode in veliko mase...(so tudi precej težji ob isti kapaciteti)

Zato bi bilo najbolje dobiti kak solarni akumulator VARTA, SONENSHINE,...EXIDE..
je pa tudi res da so precej dražji--za to izbiraj kaj imaš rajši neprestano prenašanje polnjenje,iskanje drugih še uporabnih akumulatorjev...ali...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.80
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 4:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

moj nečak ima na vikendu npr. dwa akkumulatorja po 120 Ah d'oh! in sončne celice, mislim da skupaj 60 W. Confused Poraba je par žarnic, ena varčna...definitivno pod 10 A ker več regler ne da. Namesto enega cca 80 Ah solar akku (recimo v conradu preko 80.000 SIT Shocked ) je raje dal omenjena dwa rabljena, ki sta dobra, samo ne zmoreta več velikih zagonskih tokov. Mu je kolega zrihtal za(stonj) malepare.
Delata že dwe sezoni, pa če koj crkneta se splača.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek4
Član
Član



Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52
Prispevkov: 2952
Aktiv.: 12.46
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 5:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Pri tej porabi (cca. 4A) ti bo dober akumulator 35Ah vzdržal cca. 3 do 4 ure ...
... čeprav se s tem marsikdo (teoretično) ne bo strinjal. Wink


Jaz se teoretično strinjam s tabo. Praktično pa vem da je akumulator 45Ah (upam, ker na njem piše samo Junker) in pri takem toku zdržal 8 ur v kosu ker smo imeli žurko.

Glede akumulatorjev pa. Dobim jih pri tem autoelektričarju brezplačno, stare mi vzame brezplačno, pravi pa da ima stranke, ki so starejše osebe... Le te menjajo svinčene škatlice v svojih jeklenih konjičkih tudi na vsako leto. Takega imam sedaj in mi presenetljivo dobro deluje že od septembra in sploh še nimam sončne celice. Ko voltmeter pokaže napetost pod 11V (oz. ko razsmernik varnostno izklopi) ga vzamem domov in napolnim z navadnim polnilnikom za akumulatorje.

Iztok. Ker moji izračuni so nekako dali naslednjo formulo koliko časa bo akumulator zdržal:
(Kapaciteta - 5Ah) / poraba v amperih = število delavnih ur.

Ne vem koliko je to po knjigah, vendar to sem dobil iz prakse to zimo. Uporabljam pa navadne 220V varčne luči in razsmernik iz Conrada kat. št. 512190
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.80
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 13, 2007 5:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mucek-->po moje se ti dolgoročno bolj splača kupit 12V varčno žarnico...ti razsmerniki majo mal izgube, tukaj se pa vsak amper pozna. Res pa je da so 12V šparlampe drage...a si mogoče kaj meril koliko ti kuri razsmernik pri priključeni (recimo 15W) žarnici...da vidiš koliko so izgube?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group