 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 10:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Adi, res je, ti si samo podal predlog.....
Jaz sem tvoj predlog že dolgo časa nazaj izboljšal, vsaj za moje potrebe. Namreč pišem iz izkušenj in vem, da je motor od pralnega stroja preslaboten (preizkušeno), kajti že sam alternator potrebuje za svoje delovanje kar nekaj moči da sploh štarta.
Jaz imam avtomobilski alternator cca 55A in motor z močjo 750W, pa še zmeraj "počepne" ko ga obremeniš z nekje 15A... Prilagam še dve slikici.
LP, Jani
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
265.07 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
218.57 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jernej Š. Član

Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 23:33 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.38 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 10:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Kar se tiče golega problema polnjenja akumulatorja, se jaz držim starega pravila za počasno in zdravo polnjenje: polni se z virom konstantnega toka, ki je enak 1/10 kapacitete akumulatorja. Pri 5 Ah akumulatorju torej znaša ta tok 0,5 A. Tokovni vir za tak tok ni problematična zadeva, lahko si pomagaš tudi z usmernikom s tokovno omejitvijo. Drugače pa bi morda kaj našel na www.epanorama.net. Polnjenje je v tem primeru dolgo, kakih 14 ur.
Jernej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Jernej Š., živiš v zmoti. Polnenje kot si ga opisal ti, velja le za NiCd in NiMH akumulatorje, ne pa tudi za Pb. V tej temi govorimo o Pb akumulatorjih
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 10:55 am Naslov sporočila: |
|
|
... povrhu vsega pa je tema rahlo zavila v smer polnjenja akumulatorjev za viličarje, kjer 1/10 kapacitete pri cca 1000 Ah ni ravno malo.
Naš domači Enostaven polnilec ima velik trifazen trafo (varovalke 3 x 16A) z odcepi za standardne napetosti (24V, 36V, 48V, 60V, 72V, 80V) in regulator.
Domači malo manj enostaven polnilec pa ima 3f transformator in elektroniko, ki skrbi za: vzdrževalno/nočno/hitro/urgentno polnjenje, tiristorsko regulacijo na primarju, ...
Moči polnilcev se pri viličarjih merijo v kilovatih pri 3f napetosti.
Seveda pa akumulatorju nič ne škodi, če se ga polni po predlogu Jani-ja ali s55m, in je na voljo dovolj časa.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jani, od 300W do 750W, ki jih imaš ti, je samo cca "3 decibele" razlike. Če bi se malce poigral s prenosi, bi se dalo izvleči še kaj.
Vsekakor, predlog se da realizirati
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.27 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni ga prenosa, ki bi večal moč, razen gg
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 12:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Igor_k tudi meni se tako zdi S prenosom (razmerjem velikosti jermenic) samo dosežemo to, da se alternator primerno hitro vrti. Se pravi ne prehitro in ne prepočasi in nič drugega. Ali pač?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.07 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jani je napisal/a: |
Igor_k tudi meni se tako zdi S prenosom (razmerjem velikosti jermenic) samo dosežemo to, da se alternator primerno hitro vrti. Se pravi ne prehitro in ne prepočasi in nič drugega. Ali pač? |
Ja Pač ! To je pravzaprav regulacija prilagoditve. S pravim prestavnim razmerjem bodo izgube sistema najmanjše.
Pri prenosu moči v sistemih se pojem še enkrat toliko resnično lepo sliši, a v resnici nima take magične moči. To je kot pravi adi le 3 db razlike. Človeška čutila zaznajo to razliko le izjemoma.
_________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.27 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stroka za gg (gravitacijski generator) bi mogoče imela kakšno pripombo
s55m, oprosti, ampak ob tvojih 3 db me je res skoraj zvilo od smeha..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
igor_k je napisal/a: |
Stroka za gg (gravitacijski generator) bi mogoče imela kakšno pripombo
s55m, oprosti, ampak ob tvojih 3 db me je res skoraj zvilo od smeha.. |
No, ker sem te spravil v dobro voljo, bom drugič na tvoj način popil 3dB piva več. To pa človeška čutila zmorejo čutiti.
Sicer pa ne vem, zakaj so te 3dB spravili v smeh?
Izkoristek, ki ga omenja Jani je na oko 30%. Ali se ti ne zdi malo čudno, da je tako majhen? (verjetno si me razumel narobe in tiste 3dB razumel kot povečevanje moči čez 750W...)
Prestavno razmerje se pač lahko optimizira.
Mene spravlja v smeh nategovanje stvari za 1dB, ki jo potem zaznajo le instrumenti .
Vse skupaj, kar pišemo tukaj je eno navadno "prestreljevanje".
Dejstvo je pa le to, da sem edini podal predlog na zastavljeno vprašanje. Če bo človek potreboval 1000A, bo pač uporabil temu primeren motor (razen če ne bo izkoriščal kozmične energije).
A je morda še kdo podal uporaben predlog???
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 1:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče je bilo pa mišleno 3dB kot dvakrat več ropota Šalo na stran.
Kot sem že napisal sem sprobal obe varianti in verjeli ali ne motor od pralnega stroja NI bil dober. Vse kar je dal od sebe je to, da je s težavo poganjal alternator, ta pa žarnico H4. Se pa strinjam da bi komu to popolnoma zadostovalo. Se pa vprašam, če je res vredno imeti toliko hrupa za tiste dobre 4A????
Hiter in priblišen račun:
alternator 13.8V/55A =>759W+še nekaj W za vzbujanje + izgube na jermenici ter ležajih => primeren elektromotor slabih 1000W
LP, Jani
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 1:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je to Jani! Zakaj ti iz njega ne dobiš več kot 15A z 750W motorjem???
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jernej Š. Član

Pridružen-a: Pon 25 Jun 2007 23:33 Prispevkov: 83 Aktiv.: 0.38 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 1:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če se malo vrnem na prvo vprašanje - kako najbolj enostavno napolniti 5 Ah Pb akumulator. To jaz počnem z običanim transformatorjem z več odcepi, ki je sposoben dati iz sebe 5 A toka. Za njim imam še en usmerniški mostiček in kondenzator (ki po mojem ni nujno potreben, ampak ta usmernik uporabljam še v druge namene). Akumulator priklopim na usmernik, izberem tak odcep, na katerem teče v akumulator tok 1/10 kapacitete (lahko tudi več ali pa manj, pač odvisno od časa, v katerem bi rad napolnil akumulator), in pustim stvar priklopljeno čez noč. Ta način lepo deluje pri avtomobilskem akumulatorju 50 Ah. Za 5 Ah pa sploh ne bi bil problem.
Jernej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 1:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je najbolj enostavno napolniti akumulator z ustreznim transformatorjem in grecem (tako delujejo cenejši polnilci). Če se ne motim lahko Pb akumulator polnimo s kar precej velikim tokom (ko je prazen), paziti moramo le da ga ne napolnimo preveč.
Adi:
Maksimalen tok, ki sem ga meril je bil 18.7A, več si nisem upal zaradi instrumenta, pa tudi ni bilo potrebe po tem.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor_k Član

Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 1011 Aktiv.: 4.27 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Tor Jun 26, 2007 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m, če gremo na pivo se bo meni (alkohola popolnima nenavajen) teh 3 db zelo poznalo .
Sicer pa po mojem izkoristek sistemov motor->generator ni kaj dosti večji od 50%, in ker se je govorilo o polnilcu 100A/24V je jasno, da je motor od pralnega stroja popolnoma neuporaben. To ti je želel povedati Jani.
Med 300 in 750W pa ni cca 3 db razlike ampak točno 450W. Neskončno veliko, če jih nimaš od kod vzeti.
Na pivo pa lahko vseeno gremo vsi skupaj .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|