 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Pet Avg 03, 2007 6:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezje je vgrajeno, opazil pa sem da je alternator najbrž nastavljen na 14,4 V, tako pa indikator pokaže "off-scale". Je 14,4 V zdravo za tak akumulator? Na internetnih straneh se priporoča polnjenje do 13,8 V maksimalno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Avg 03, 2007 7:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
na vseh gel akumulatorjih (kislinski so podobno) pišejo napetosti, priporočene za polnjenje - za standby uporabo do 13.8, za normalno (intenzivno) uporabo 14.4 do ----nekje 14.8 V mislim. 14.4 je čisto normalno. Boš moral malce prirediti (povečati) vhodni upor . Itak je za tak indikator dobro da imaš vsaj eno LEDico na koncu za indikacijo prenapetosti, torej naj bi bila recimo skala ---11 - 11.5 - 12 -12.5 - 13 - 13.5 - 14 - 14.5 - 15 - 15.5.
Ali pa podobno, tako da poleg tega da veš kdaj je prazen tudi veš če alternator crkne in ti preveč polni... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
harum Član

Pridružen-a: Sre 22 Feb 2006 8:25 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.73 Kraj: Vitanje
|
Objavljeno: Pet Avg 03, 2007 9:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
ravno se ukvarjam s problemom polnjenja kislinskih (avto) akumulatorjem , kjer sem ugotovil, da je le-ta poln že pri 12,2 do 12,6V.
bom poskusil najti kakšen datasheet če-teh. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Avg 03, 2007 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
hja...ta napetost je v mirovnem stanju, torej ko nanj ni priklopljen polnilec. Ko nehaš polniti, počakaš recimo 5, 10 minut in izmeriš napetost. ČE je tako, kot si rekel, je poln. Če bi meril napetost ko je gor polnilec, bi bilo več, kljub temu pa bi tekel minimalni tok - v bistvu samo tok skozi notranjo upornost akumulatorja. Enako je pri gel akkujih, podobno recimo pri NiMH in NiCd, kjer je napetost 1,2 V, ko polniš je 1.5 ali celo malo več - nekateri polnilci teh akkujev imajo celo tak sistem merjenja napetosti da za moment prekinejo polnjenje in takrat merijo napetost, ki pa v tem primeru ni 1.5, ampak 1.2 V, seveda.
Vsi avtomobili imajo napetost na akumulatorju med delovanjem motorja okoli 14V, celo več in vedno akumulatorji pridno držijo več let uporabe. Vem da sem enkrat bral da je neka razlika med kislinskimi in gel, menda je za malo malenkost nižja napetost pri polnem, mislim da je pri kislinskem, nisem pa siguren. Je pa ta razlika minimalna.
Bi bilo pa fino če bi našel kakšen datasheet, da se to dokončno razjasni. Če najdeš, prosim objavi link... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Pet Avg 03, 2007 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Itak je za tak indikator dobro da imaš vsaj eno LEDico na koncu za indikacijo prenapetosti, torej naj bi bila recimo skala ---11 - 11.5 - 12 -12.5 - 13 - 13.5 - 14 - 14.5 - 15 - 15.5.
|
No, sedaj sedaj sem nastavil točno tako. Sem našel še en datasheet podobnega indikatorja ki se prodaja kot KIT in ima tako. Mimogrede je KIT približno 2× dražji od doma narejenega.
Citiram: |
ravno se ukvarjam s problemom polnjenja kislinskih (avto) akumulatorjem , kjer sem ugotovil, da je le-ta poln že pri 12,2 do 12,6V.
bom poskusil najti kakšen datasheet če-teh. |
Morda gre za napetost odprtega kroga, ko akumulator ni priklopljen na polnilec/porabnik.
Takole gre:
12,65 V - 100% napolnjenost
12,45 V - 75% napolnjenost
12,24 V - 50% napolnjenost
12,06 V - 25& napolnjenost
11,89 V ali manj - akumulator je izpraznjen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Avg 05, 2007 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
No, s temi podatki bi se jaz kar strinjal...
S kitom je pa pač tako da plačaš tudi zaslužek tistega, ki je kit sestavljal. Največim je problem ploščica, zato se kiti tudi prodajajo. Če nekomu narediti ploščico ni problem, je pa definitivno doma narejeno ceneje. Tudi jaz sem imel do nedavnega podobne probleme, dokler nisem poskusil sistema z breskvico  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|