www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Nakup in montaža CBjke
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Naslednja
 
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> VF tehnika in sistemi radijskih zvez
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.09
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 24, 2011 11:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa se prav lepo da. Trik je v vertikalno postavljenem DIPOLU in ne lambda četrt vertikalni anteni. Če je barka dovolj dolga, ga lahko raztegneš tudi horizontalno, Če pa ima še jambor, potem pa ....
_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.09
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 25, 2011 2:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

satelitko je napisal/a:
Ma Darko, pustiva zdaj teorijo. Whistle

Ajme ća, Barba Felipe se raspisa oko stojnoga vala ka ...

Pa me res zanima, kakšen SWR se da doseči na plastinjači... Meni se včasih že na kamionu kazalec neusmiljeno približuje 1:2...



Ha, če montiraš anteno na čudna mesta, kjer se pleh zvija in lomi in tako zgublja kontakt, da ne govorimo o kakšni postavitvi ob kabino na ogledalu in podobne rešitve, ki sem jih videl na marsikaterem kamionu.

_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
DonFelipe
-2



Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39
Prispevkov: 267
Aktiv.: 1.51
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 26, 2011 10:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

SamoR je napisal/a:
Ha, če montiraš anteno na čudna mesta, kjer se pleh zvija in lomi in tako zgublja kontakt, da ne govorimo o kakšni postavitvi ob kabino na ogledalu in podobne rešitve, ki sem jih videl na marsikaterem kamionu.


Ja,to sem tudi jaz že videl na kamionu.
Ko antene lepo plapolajo. Nihče se žal niti malo ne potrudi, gleda samo kako ne bo uničil oziroma iznakazil izgleda vozila.
Potem pa jasno jamra da je naprava, pa naj bo CB ali radioveza zanič,kar pa sploh ni res.

Znanec,šofer šleperja, pa mi je povedal tale nasvet glede CB :
1.)CB območje (kanali 1 – 80) se uporablja za lokalno komunikacijo med ljubiteljskimi CBjaši.
2.)Nemški kanali 41 – 80 ne ustrezajo mednarodnemu oštevilčenju, te kanale
najdete na spodnjem frekvenčnem območju.
3.)OK za hobi in oživljanje nostalgije na malce bolj prefinjen način je to več kot odlična zadeva - s CBjem se žal ne dela več profesionalno kot se je še cca.10let nazaj
Danes večina za profesionalno delo uporablja radioveze in GSM/GPRS
4.) Če boš imel anteno na magnet, jo obvezno dajaj dol, ker jih kradejo ko srake
5.)Zakaj je AM tako uporaben? Ker nanj ne vpliva Doppler-jev Efekt, kar pomeni, da lahko z nekom komuniciraš, ko se približujeta vsak z svoje strani z cca 140km/h na avtocesti in signal ni popačen. Pri FM, je to drugače, zato tudi v aviaciji FM ni v uporabi, je pa za razliko od FM zvok nekako boljši, bolj razumljiv, ne pa kot da bi se po telefonu menil. Je pa tudi v uporabi SSB (o podrobnostih nebi), ki je na kratko enemu povedano nekomu ki se ne spozna na to, praktično isti šmoren, kot AM, le da ima svoje čare.........tako bi temu jaz rekel. Zakaj sem ti svetoval dvo ali več modulacijske postaje? Kljub temu, da je na "cesti" trenutno še vedno največ AM postaj, je že veliko tudi FM........in prav nerodno bi bilo, če bi naletela skupaj dva, ki uporabljata različno modulacijo........rezultat: kot da bi poslušal invezijo ponorelih žab, ko bi kvakale 100 na uro....... Seveda pazi, ko se boš spravil v to noter, da postajo in anteno pomeriš z SWR metrom, sicer zna bit kmalu eno sran.je, ko ti bo RX oglušel, TX pa se bo kopal v švicu njegovega močnostnega tranzistorja, ko se bo neizsevan signal vrnil nazaj in kuril izhodno enoto. Modulator se bo pa mučil in pregreval.......... (smešno a kruto, ko uničiš postajo). Pazi kakor na vseh postajah nasploh na SQL, z njim zapiraš sprejemnik, da ti sogovornik ne j**e z premocnim signalom RX. Maksimalna moč odajnika je 4W.

Starejši kolega,taksist pa mi je glede radioveze povedal tole :
Za v avtu, je uporaben band 144-145MHz (2m) ali 432-438MHz(70cm), moč odajnika seveda je tudi tukaj za trenutno III. razred 50W. Na Simpex kanalih, ter repetitorjih se uporablja FM, sicer pa SSB ali CW (za tiste najbolj zagrizene), zvezo lahko kakor jo tudi policaji zaščitiš z subtonom, kar pomeni, da zraven govora odajaš tudi nek signal, ki ga postaja na drugi strani sprejme in prepusti skozi na zvočnik (recimo v kratko varianti opisa), vse ostale signale, z vsemi motnjami KKSov pa blokira. Zato tudi ni panike, če narediš, kakor sem jaz naredil, ko sem naletel naravnost med policaje, ko sem na enem kanalu poslušal (skener) njih, na drugem kanalu pa se poskušal javit enemu amaterju, a sem se spozabil, da je postaja malce čudno nastavljena.... ops: (recimo da mi je ratalo vroče, a me je Bimmer (tudi amater) pomiril), a me zaradi aktiviranega subtona pri njih preprosto niso slišali............hvala bogu. Sicer pa lahko skeniraš vse frekvence, tudi brezzicnim stacionarnim telefonom (425MHz), da ne omenjam policajev, le dokler dobljenih informacij ne zlorabiš, ali motiš njihovo zvezo, ker takrat pa naj.bes 300 na uro.
LPD Te igrace so sicer zanimive in uporabne, a za kaksno resno delo in doseg ravno niso. Uporablja jih lahko gdorkoli. so v obliki mini vokitoki-jev , le da antene niso snemlive (po zakonu ne smes uporabljati drugih anten) in je moč odajnika omejena na nekaj 10 mW (torej doseg, kaksen km ali dva, kar pa je dovolj za kakšen "konvoj". Nerodno je le to, da je njihov band nekje vmes 70cm amaterskega.......sicer bi lahko v takšnem primeru naredil kakšno QSO z amaterjem, ampak ker bi on uporabljal večjo moč, kar mu licenca dovoli a ne z tabo, bi verjetno imel sitnosti on 8 verjetno filozofsko vprasanje ali da ali ne). Na teh frekvencah so vsi LPD uporabniki sekundarni uporabniki, kar pomeni obnašaj se lepo sicer bodo sitnosti.
RPM Te igrače so zelo zanimive za razne motoriste, saj so pravi mali GSMi, da ne omenjam njihovih dodatnih funkcij, saj jih lahko uporabljaš za Intercom (notranja zveza med voznikom-motoristom in potnikom zadaj), vmesnik za GSM,..........), sicer pa je skoraj enak šmoren kot LPD, le da je mislim malce dražji (logično, več funkcij, vecja cena).
Nasplosno pa bi samo omenil se obnasanje na frekvencah, ki ni tako, kot na GSMu, kjer začneš, kak je stari itd. saj imaš med pogovorom z sogovornikom še veliko anonimnih poslusalcev. kakor v eni smeri, pa tudi v drugi smeri ni prijetno, če se vtikaš v zvezo, ki te sploh ne briga, saj s tem samo motiš druge in jim povzročaš sive lase. No kakor v prometu je tudi tukaj nek bonton in nenapisana ali napisana), ki jih je pa pametno spoštovati.
Samo tole še ; če ima kdo namen uporabljati UKW oz. scaner za "prisluskovanjem" policajem, bi vedel kje stojijo, bi mu povedal, da naj ne zapravlja denarja za te neumnosti, ker ko bo zvedel kje je kakšna patrulja,.........bo že nasrkal enih 2x. Je pa to "prisluskovanje" zanimiva alnernativa za "Reporterja Milana", saj se velikokrat nasmejiš, ko se policaji sami sebi norca delajo ,žal z kislim priokusom, saj kaj hitro spoznas, da so zaradi tumastih šefov v to kratkomalo prisiljeni, zato je mene ze lep čas nazaj to početje minilo, ker jim tega ne privoščim, resda so smesni, a vendarle ljudje..........)
PS: Glede cen novih naprav: LPD dobis v OH (A) ali DL (D) ze za 25EUR/par, PRM je relativno dražji a še sprejemljiv za kakih 100EUR/kos in već začetne cene. CB se za solidno ceno suce ze od 100EUR/kos, a profesionalni DXiji so že okoli 500EUR/kos in vec (1000) UKW pa računaj za kaj solidnega za 250EUR/kos navzgor. Glede KV amaterske opreme pa glava peče, saj se vse zacne komaj pri 1000-1500EUR/kos. Rabljeno je relativno ceneje, če pa HAM zadevo izdelaš sam, pa je neglede na ceno stroškov to nepomembno, saj so pridobljene izkušnje neprecenljive.


Nazadnje urejal/a DonFelipe Čet Jul 28, 2011 4:59 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s56al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03
Prispevkov: 788
Aktiv.: 3.32
Kraj: JN66SI & JN76TM

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 28, 2011 3:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

DonFelipe je napisal/a:
rudiP je napisal/a:
Enkrat za zmeraj razčisti kaj je to CBjka. To je radijska postaja, katera dela na 11m
valovni dolžini.....


Jaz ima razčiščeno kaj je CBjka in kaj je radijska postaja...


Lej don Filip, brez zamere, ampak čeprav mi je skrajno neljubo soliti pamet drugim članom foruma, glede na pazljivo prebran tvoj zadnji ekspoze (zapisniški povzetek slišanega od znancev) ne morem drugače, kot da se odpovem svojim načelom ter se pridružim kolegu Rudiju in ti resno in brez trohice zlobe ali arogance priporočim udeležbo na kakem seminarju ali branje literature na temo radijskih zvez. Če ti ni za brat knjig ali sprejeti tega, kar ti skušajo razložiti kolegi na forumu, potem ti je prva enostavna varianta:

http://www.rzm.si/smohor2011/VabiloSMOHOR2011.pdf
http://www.rzm.si/smohor2011/

če le ustrezaš starostnemu kriteriju.

Mimogrede, tudi CB je RADIOVEZA, prav tako je radioveza to, kar imenuješ "UKV", pa tudi "radioamaterski" radio služi vzpostavljanju radiovez. Nenazadnje je RADIOVEZA tudi povezava osebnega računalnika v omrežje WiFi, povezava mobilnega telefona v omrežje GSM/UMTS, sprejem podatkov s satelitov GPS v "Garmina" ali odpiranje garažnih vrat z daljincem LPD. Po drugi strani pa uporaba CB v neprofitne namene tudi spada med amaterski radio. In RADIJSKA POSTAJA je lahko CB, radijska postaja je lahko profesionalna, kot tudi UKV amaterska ali UKV profesionalna ali UKV nelicenčna PMR ali LPD. Ne morem trditi, da vsega tega ne razumeš ali ne veš, vendar v svojih besedilih tu na forumu vse to izrazoslovje pomešaš ali uporabljaš skrajno nedosledno ali celo napačno.

Z "RPM" (omenjeno v tvojem povzetku eno sporočilo prej - v sredini tretjega odstavka) si verjetno mislil PMR466. Ker že ravno omenjaš motoriste, za motoriste je PMR466 večinoma zgodovina, danes se za spodobno komunikacijo s sopotnikom ali drugimi motoristi v skupini uporablja polna dupleksna Bluetooth radijska zveza... Ni poceni, je pa kvaliteta neprimerno boljša. PMR466 je pa še vedno čisto OK za gobe nabirat ali otroke, da se igrajo policaje Cool.

Še enkrat brez zamere,
Sandi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5820
Aktiv.: 24.50
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 28, 2011 11:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

DonFelipe je napisal/a:
...........zvezo lahko kakor jo tudi policaji zaščitiš z subtonom, kar pomeni, da zraven govora odajaš tudi nek signal, ki ga postaja na drugi strani sprejme in prepusti skozi na zvočnik (recimo v kratko varianti opisa), vse ostale signale, z vsemi motnjami KKSov pa blokira..........

Ni mi jasno, komu so namenjeni tvoji posti, občutek imam, da to kar pišeš, pišeš samo zaradi sebe. O nekaterih nesmislih v tvojih prispevkih, iz katerih je razbrati, da se ti sanja nekaj na približno, so napisali že drugi, dodal sem še enega, katerega pa ti nima smisla razlagati, kajne? Samo na kratko, tisti signal (subton), ki ga oddajaš poleg govora ne pride na zvočnik!
In, upoštevaj, kar je napisal Sandi!

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
DonFelipe
-2



Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39
Prispevkov: 267
Aktiv.: 1.51
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 29, 2011 12:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz imam vse razčiščeno.
Nevem (za)kaj vidva komplicirata za brezveze.


CB klub Međimurje
http://www.youtube.com/watch?v=r-yJSpMKH6g
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 29, 2011 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

VolkD je napisal/a:
DonFelipe, pojma nimaš !
In tako bo tudi ostalo, ker si pretrmast, da bi si dal dopovedati !

:closed:
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastiant
Član
Član



Pridružen-a: Čet 20 Jul 2006 11:43
Prispevkov: 1814
Aktiv.: 7.86
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 29, 2011 6:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Don Felipe, čeprav je malo zastarelo za motoriste, pa vseeno:

Uscom.si:

PMR 446


Je oznaka za zvrst radijskih zvez katere lahko skladno z EU zakonodajo uprablja kdorkoli v vseh državah ki uporabljajo harmonizirane predpise za uporabo radijskega medija.

Uporaba je v določenih državah sicer pogojena s plačilom takse, a v Sloveniji je uporaba prosta.

PMR446 radijske postaje delujejo na UHF frekvenčnem področju kjer je valovna dolžina radijskega vala cca. 70 cm,

oziroma na frekvencah od 446,00625 do 446,09375.

FREKVENCE
Na voljo je 8 radijskih kanalov širine 12,5kHz

Kanal Frekvenca (MHz)
1 446,00625
2 446,01875
3 446,03125
4 446,04375
5 446,05625
6 446,06875
7 446,08125
8 446,09375


POGOJI UPORABE
Pogoji za prosto rabo radijskih postaj PMR446 predpisujejo maksimalno izhodno moč radijske postaje na max. 500mW (ERP)
Zahteva je tudi da se naprava uporablja izključno s tovarniško vgrajeno anteno zato pri PMR446 radijskih postajah antene niso snemljive in se ne da (niti se ne sme) uporabljati usmerjenih anten (YAGI).

SUBTON
Za večjo zasebnost pogovorov ter zaščito proti radijskim motnjam (šum in prasketanje) se lahko na večini radijskih postaj PMR446 nastavi tudi subtonsko zaporo.

Subton je signalizacija v obliki tona ki se oddaja hkrati z oddajo govora.
Hkrati se lahko oddaja zato ker s ečloveški govor oddaja v "telefonskem" audio frekvenčnem pasu 300-3200 Hz
Subton pa je stalni ton ki se oddaja hkrati z govorom vendar na nižjih frekvencah (67Hz -254Hz)

UPORABA SUBTONSKE SIGNALIZACIJE
Če želi več uporabnikov PMR446 radijskih postaj medsebojno komunicirati z uporabo subtonske signalizacije je prvi predpogoj da vsi uporabljajo isti radijski kanal.

Na izbranem kanalu si vsi uporabniki nastavijo enak subton (isto št. tona).
V kolikor so to uspešno naredili bodo vsi lahko medsebojno komunicirali (slišali sprejet signal).
V kolikor subton ni pravilno nastavljen postaja sicer lahko pokaže da sprejema signal (v kolikor ima takšen indikator), a postaja ne reproducira zvoka.
Subton torej deluje kot logični pogoj za reprodukcijo zvoka.
Če je pogoj pravilno izpolnjen se zvok reproducira, če ni se pač ne!

Radijske postaje ki imajo nastavljen subton tudi nikoli ne reproducirajo šumov ali prasketanja, medtem ko postaje ki imajo subton izključen lahko občasno reproducirajo tudi motnje v kolikor imajo te motnje močan signal (starejše vozilo ki se pelje mimo...)

Seznam subtonov
Subton se označuje tudi s kratico CTCSS ki pomeni Continous Tone Coded Squelch System) Pri čemer je Squelch funkcija ki skrbi za "odpiranje zvočnika" in reprodukcijo.

Subton Frekvenca
1 67,0
2 71,9
3 74,4
4 77,0
5 79,7
6 82,5
7 85,4
8 88,5
9 91,5
10 94,8
11 97,4
12 100,0
13 103,5
14 107,2
15 110,9
16 114,8
17 118,8
18 123,0
19 127,3
20 131,8
21 136,5
22 141,3
23 146,2
24 151,4
25 156,7
26 162,2
27 167,9
28 173,8
29 179,9
30 186,2
31 192,8
32 203,5
33 210,7
34 218,1
35 225,7
36 233,6
37 241,8
38 250,3

_________________
LP Sebastian


Nazadnje urejal/a sebastiant Pet Jul 29, 2011 6:38 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiox
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13
Prispevkov: 906
Aktiv.: 4.79
Kraj: Metlika

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 29, 2011 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdi se mi škoda teme za ta prepucavanja.
_________________
http://mcmetlika.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
DonFelipe
-2



Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39
Prispevkov: 267
Aktiv.: 1.51
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 29, 2011 8:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sebastiant in Audiox hvala.

Hrvatski savez CB radio klubova
http://www.hscb.hr/index.php

CB v Toyoti LandCruiser
http://www.bolha.com/toyota/toyota-landcruiser-hdj-80-vx-4-2-td-klima-oglas1275117467

in Mercedes E W123
http://www.benzworld.org/forums/w123-e-ce-d-cd-td/1576094-cb-radio.html
http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/2011/02/CBRadio.jpg
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 30, 2011 12:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

audiox je napisal/a:
Zdi se mi škoda teme za ta prepucavanja.

Ne samo to. Škoda je celega foruma, kjer se taka solata kopiči, ne samo teme.
Saj dečko se res nekaj trudi in že miljavžnt linkov je prilepil, a dejansko se mu niti ne sanja kaj je subton, kako deluje in zakaj se uporablja, ne loči kaj je CB kaj KV kaj UKV, kaj PMR in kaj so profesionalne zveze, kaj so radioamaterski operaterski razredi, za CEPT še sploh slišal ni, kako zadeve delujejo ne bo nikoli razumel, prav tako ne razume kaj je SWR in zakaj ga včasih ni mogoče spraviti v pričakovano vrednost....
Vse je samo "slišal od sodelavca, kateremu je rekel prijatelj, kar je slišal od nekega kolega".... Baba ćula, baba kazala. Brez trohice razumevanja, le samozaverovanost kako pa on že ima vse razčiščeno kako in kaj je s tem.

DonFelipe, dokazal si, da znaš neumorno se zaletavat z glavo v zid.
Da bi pa pokazal razumevanje vsega, ma ne vsega-vsaj delčka tega, kar si do zdaj linkal in copy/pastal, ti pa žal ne uspeva.
Zatorej preberi celo temo in vse linke, ki si jih prilepil vsaj ene 30x, da boš začel vsaj razumevat osnove.
Do takrat pa, lepo prosim, ne soli pameti forumašem, kateri s(m)o že desetletja CBjaši, radioamaterji, samograditelji, serviserji, inovatorji in ne vem kaj še vse, dali skozi roke na desetine VF aparatur, jih uporabljali, testirali, popravljali, nastavljali, montirali....

Upam, da se tema zaklene, preden se vanjo nalepijo vsi linki od strička Guglna, kar jih višje omenjeni mladi mož uspe prilimat.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12
Prispevkov: 1035
Aktiv.: 5.61

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 30, 2011 12:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

DonFelipe je napisal/a:
Ja,to sem tudi jaz že videl na kamionu.
Ko antene lepo plapolajo. Nihče se žal niti malo ne potrudi, gleda samo kako ne bo uničil oziroma iznakazil izgleda vozila.
Potem pa jasno jamra da je naprava, pa naj bo CB ali radioveza zanič,kar pa sploh ni res.

Znanec,šofer šleperja, pa mi je povedal tale nasvet glede CB :
1.)CB območje (kanali 1 – 80) se uporablja za lokalno komunikacijo med ljubiteljskimi CBjaši.
2.)Nemški kanali 41 – 80 ne ustrezajo mednarodnemu oštevilčenju, te kanale
najdete na spodnjem frekvenčnem območju.
3.)OK za hobi in oživljanje nostalgije na malce bolj prefinjen način je to več kot odlična zadeva - s CBjem se žal ne dela več profesionalno kot se je še cca.10let nazaj


1. Si že kdaj razmišljal da antene ob kabini ali montirane ob ogledalu (in večinoma niso montiralne še vertikalno ampak v diagonali) niso zaradi malomarnosti ali iznekaženosti vozila samega ?
Namreč nevem kako ti gre seštevanje, ampak sam kamion je ponavadi (klasika) visok 4,10m, kabina pa 4m. Primer antene turbo 3000 ki je dolga 1,7m in mora biti montirana vertikalno NA kabini. To preprosto pomeni 4+1,7 = 5,7m skupne višine in posledice tako montiranih anten so večinoma odtrgane, zvite antene, saj je večkrat treba pri kamionu še spuščati blazine da prideš pod kakšnim mostom kjer gre v centimetre.. da o anteni ne govorim.

2. Šoferji v sloveniji in tujini uporabljajo kanale od 1-40 (26.965 MHz -27.405 MHz ) V Sloveniji uporabljajo 16-ti kanal, nemški šoferji pa večinoma kanal 9. Druge države pa odvisno, najvčekrat na 9. Ostale kanale pa se uporablja za posamezni konvoj kjer teče svoja debata. od 40-80 pa se uporablja kvečjemu za kakšni izredni prevoz, pa še to boljporedko saj je postaj do 80 kanalov v vozilih izjemno malo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 30, 2011 1:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ziga555 je napisal/a:
Šoferji v sloveniji in tujini uporabljajo kanale od 1-40 (26.965 MHz -27.405 MHz )

Ne glede na to, koliko njih in katere "kanale" je naprava sposobna obvladovat, so samo zgoraj navedeni dejansko CB. Pa še znotraj navedenega obsega je par kanalov, ki niso CB.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
DonFelipe
-2



Pridružen-a: Pet 07 Jan 2011 12:39
Prispevkov: 267
Aktiv.: 1.51
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 30, 2011 10:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MadMax je napisal/a:

Ne glede na to, koliko njih in katere "kanale" je naprava sposobna obvladovat, so samo zgoraj navedeni dejansko CB. Pa še znotraj navedenega obsega je par kanalov, ki niso CB.


Seveda, tudi meni se je že zgodilo, da sem tako z UKV, kot tudi z CB postajo ujel marsikaj, kar sploh ni na omenjenih frekvencah oziroma valovih.
Jasno, v zraku je polno sevanja in valov, ki se lepo prekrivajo.

P.s.
Razno klicarjenje po mobitelih je omejeno in precej zamudno, če želimo vse udeležence o čem obvestiti. Rešitev je seveda CB postaja, nakup katere pa postane smiselen le, če se zanjo odloči vsaj večina road-triperjev,ter se zbere na določenem kanalu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12
Prispevkov: 1035
Aktiv.: 5.61

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 30, 2011 1:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

DonFelipe je napisal/a:


Ostala vozila, predvsem tovornjaki in avtobusi nimajo toliko porabnikov, a imajo 24V instalacijo.



Si ti sploh že kdaj v življenju sedel v "sodobnem tovornjaku". Prosim za razlago zgoraj odebeljenega teksta. Shocked


DonFelipe je napisal/a:

Kaj pa pravite na tole CBjko Motorolla http://www.avto.net/ad.asp?id=4693956 ?
Imel sem mobitel te znamke in je res odličen, saj dobro lovi v zaprtih prostorih in v hribih.
Kako se pa kaj ostali izdelki te znamke obnesejo?


DonFelipe je napisal/a:
Mogoče kdo ve, kako se obnesejo CB postaje Cobra?

Tole si ogledujem http://www.masspro.eu/264510.html pri omenjenem zastopniku


Mi lahko še poveš kaj imaš trenutno sploh v avtu, in če si kupil CB postajo ali se zanjo odločaš več mesecev ?

Ker gledaš eno, čez en dan drugo in tako naprej....
Ti pa sam svetujem da kupi postajo President ker je ena izmed najboljših postaj na trgu (v razmerju denar/kvaliteta)

http://p.pr-txmu403.p.taylor.iii.asc.uscom.si/

http://p.pr-txmu567.p.johnson.ii.asc.uscom.si/

Glede na to da imaš xm-a pa ti svetujem to anteno:
http://p.sr-2202405.46.p.turbo.3000.uscom.si/
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> VF tehnika in sistemi radijskih zvez Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Naslednja
Stran 11 od 12

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 8 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group