 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
climb Član


Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 14:57 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 2:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
@vilibald če boš nabavljal frekvenčnik potem obvezno vektorskega, sicer boš imel probleme z izgubo moči pri drugačnih obratih. Z nekaj sreče ga uspeš dokaj ugodno izlicitirati tudi na eBayu. Če bi kupoval, bi kupil samo izdelke preverjenih proizvajalcev. Glede moči pa, če ne želiš peči palačink na njemu ali imeti indijanskega plesa okoli kurišča, nabavi nekaj kar je močnejše od nazivne moči motorja.
Vektorskih frekvenčnikov obstaja ogromno, že samo v okviru enega proizvajalca. Tako, da ne kupuj na pamet Preštudiraj prej specifikacije ponujene robe, šele na to se odločaj o nakupu/licitacji. Frekvenčniki se razlikujejo po kodi, ne samo po imenu!
Glede parametrov, vsak jih ima "sto in enega". Veliko večino jih verjetno na začetku ne boš potreboval. Tiste ki pa, pa moraš primerno nastaviti. Nastavljanje ni noben bav-bav. Na netu si že itak prej poiskal PDF manual zanj, not pa je vse lepo opisano. Glej da nabaviš frekvenčnik z vgrajenim kotrolerjem za vnos parametrov, sicer boš imel problem programiranja. Ko enkrat nastaviš ostane samo še priklop in uporaba. Manjše moči lahko vežeš 1f/3f, večje moči pa je bolj smiselno 3f/3f. Veliko frekvenčnikov omogoča oboje, dobiš pa tudi specifično izdelane, ki ne omogočajo prehodov med eno in več faznimi sistemi. Nekateri imajo vgrajene RF filtre, nekateri tudi zavorne upore.
Tu spodaj lahko vidiš enega od mojih. Je Simensov, vektorski tip, 3kW, nanj je priključen 1.5 kW motor rezkalnega stroja.
Opis: |
3kW vektorski frekvenčni regulator |
|
Velikost datoteke: |
409.2 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
Pogonski motor rezkalnega stroja |
|
Velikost datoteke: |
106.16 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 3:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK, Toshiba frekvenčnik že nekaj tednov dela brez težav. Vsaj uporabniki nič ne javijo. Regulator poganja oljno črpalko za premik ploč, ki se uporabljajo na tehničnem pregledu za preizkus zračnosti končnikov.
Torej plusi:
- definitivno enostaven priklop z minimalnim posegom v obstoječo inštalacijo (ko je enkrat nastavljen)
- potreben čas za priklop cca. 10 minut
In minus:
- odzivni čas ob prvem vklopu je med 2 - 3 sekundam.
Rezultat:
Glede na zahtevano hitrost, bo naslednji takšen primer rešen s previjanjem motorja.
lp
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
climb Član


Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 14:57 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.18 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
- odzivni čas ob prvem vklopu je med 2 - 3 sekundam. |
Odvisno kako si sprogramiral zagon, rampo in morebitne zakasnitve.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rampa je mogoče kriva za 0,5 do 1 s ostalo je pretvornik.
Težava je zaradi sistema, kjer je frekvenčnik brez napajanja kadar motor ni v pogonu. Ko je dana komanda za premik se frekvenčnik najprej vklpi in izvede zagonski cikel (samo kontrola in "Hello" na LCD-ju). Šele po tem štarta rampo. Je pa velika sreča v delovanju, da se po izpadu napajanja ne ugasne takoj. V nasprotnem primeru bi bila zadeva dokaj neugodna. Ker sta to dve plošči, kjer se ena premika naprej in nazaj, druga pa naprej, nazaj, levo in desno se zadeva zakomplicira. Med vsako komando (sprememba smeri) je pretvornik brez napajanja. Sprememb je najmanj 10 in vsaka traja cca 1s. Torej namesto 3s + 10s * 1 bi postopek trajal 10 * 3s.
lp
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.55 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa saj se lahko vklop/izklop, levo/desno vrši preko stikal, ki se jih priklopi na zato namenjene priključke na frekvenčniku. Tole stalno vklapljanje in izklapljanje napajanja, verjetno celo brez tega, da bi frekvenčnik bil na stop, pa sigurno ni dobro zanj.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor se mora vrteti le v eno, pravo, smer sicer oljna črpalka ne deluje.
Sistem je sestavljen iz komandnih tipkal in stikal, elektronike, ki te signale procesira in pošlje napajanje motorju in elektro magnetnim ventilom na črpalki. Torej v izogib predelave elektronike in razkopavanju sem pretvornik postavil med kontaktor in motor.
Na ta način komandna elektronika dela isto kot prej, le motor se počasnje zažene in vrti, ko doseže končne obrate.
lp
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Pet Sep 02, 2011 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj za vraga pa hidravlična črpalka potrebuje za pogon frekvenčnik?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slavko p Član

Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01 Prispevkov: 151 Aktiv.: 0.82 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 7:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Frekvenčnik mora biti pod stalnim napajanjem in za pogon motorja potrebuje samo start signal. Vse ostalo je v nastavitvah parametrov.
Lep pozdrav
Slavko p
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.97
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
silvo22 je napisal/a: |
Zakaj za vraga pa hidravlična črpalka potrebuje za pogon frekvenčnik? |
Vprašanje na mestu.
Pri hidravliki se tlake itak nastavlja s tlačnimi regulatorji, pretoke pa z dušilkami.
Očitno nekdo ni naredil domače naloge, pa išče rešitve v napačni smeri.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.72 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 10:07 am Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
silvo22 je napisal/a: |
Zakaj za vraga pa hidravlična črpalka potrebuje za pogon frekvenčnik? |
Vprašanje na mestu.
Pri hidravliki se tlake itak nastavlja s tlačnimi regulatorji, pretoke pa z dušilkami.
Očitno nekdo ni naredil domače naloge, pa išče rešitve v napačni smeri. |
Očitno je za hidravlično črpalko uporabljen kar glavni pogonski motor, po sliki sklepam da ej to tudi edini motor na stroju. Neke druge možznosti ravni ni za pogon črpalke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.98 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 11:44 am Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
Torej v izogib predelave elektronike in razkopavanju sem pretvornik postavil med kontaktor in motor |
Kaj pa predelava močnostnega dela? Če so izpolnjeni vsi naslednji pogoji:
- volja do prevezave,
- ima naprava glavni (mrežni) kontaktor,
- ima kontaktor za vklop motorja vsaj en pomožni delovni kontakt (ali pa se, v najslabšem primeru, odklopi dovod z enega močnostnega kontakta in se uporabi ta kontakt)
bi za mrežnim kontaktorjem priklopil frekvenčnik in nanj motor. Pomožni (signalni) delovni kontakt kontaktorja, ki je vklapljal motor, bi uporabil za zagon frekvenčnika (start signal, kot je že bilo predlagano).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
boriskozjan je napisal/a: |
MadMax je napisal/a: |
silvo22 je napisal/a: |
Zakaj za vraga pa hidravlična črpalka potrebuje za pogon frekvenčnik? |
Vprašanje na mestu.
Pri hidravliki se tlake itak nastavlja s tlačnimi regulatorji, pretoke pa z dušilkami.
Očitno nekdo ni naredil domače naloge, pa išče rešitve v napačni smeri. |
Očitno je za hidravlično črpalko uporabljen kar glavni pogonski motor, po sliki sklepam da ej to tudi edini motor na stroju. Neke druge možznosti ravni ni za pogon črpalke. |
Kolega, ki je zadolžen za hidravlilko je naredil in preizkusil vse kar je bilo možno. Žal brez uspeha. Če se ne motim, na to hidravlično črpalko ni možno priklopit tlačnega regulatorja, zaradi same izvedbe, dušilke so se pa znato pregrevale in brez velikega učinka.
@ 6dan8:
Kot že v predhodnih objavah povedano, ni bila znana zahtevana hitrost pomika plošč in s tem tudi motorja. Torej je rizik po večkratnem prevezaovanju prevelik. Prav tako bi to pomenilo več dnevni izpad, ki ni bil sprejemljiv. Že tistih nekaj minut za priklop pretvornika so komaj počakali.
Možna bi bila izvedba, kjer bi odklopil motor s kontaktorja in ga priklopil na pretvornik. Pretvornik priklopil direktno na napajanje in bi kontaktor (rahlo predimenzioniran) pošiljal signal za zagon na pretvornik. V tem primeru, bi zaradi prostorke stiske bila potrebna dodatna napeljava močnostnih in komunikacijskih vodov. Tudi težava v izvedbi in časovni pomisleki.
Bo pa ta izvedba zagotovo prišla v poštev pri bodočih instalacijah, kjer bo možno predhodno pripraviti teren. Seveda, je pa trenutno zaradi rezultatov favorit izvedba s prevezavo statorja.
lp
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Sob Sep 03, 2011 10:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
In ta zadeva funkcionira v ustanovi kjer bi naprave za ugotavljanje brezhibnosti vozil morale zadostovati nekaterim predpisom in merskim standardom? Povej kateri preglednik je to da ziher ne peljem avta tja...
Vsak hidravlični agregat kateri se uporablja oziroma je vgrajen v napravo s strani pooblaščenega izvajalca mora ustrezati normam katere vključujejo regulacijo najvišjega dovoljenega in delavnega tlaka. Po tem se vgradi dodatne elemente za regulacijo pretokov, hitrosti, ostalih potrebnih tlakov medija itd...
Zatorej tisti frekvenčnik odstranite in poštimajte hidravlični agregat z napeljavo tako kot se gre. Primeren hidravlični agregat z vsemi potrebnimi elementi za zdravo in brezhibno delovanje naprave stane kot malo boljši frekvenčnik.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Sep 04, 2011 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez skrbi Silvo, ta pregled je brez merskih enot in kakršnih koli standardov. Pregledniki ti zgolj na osnovi iskušenj povedo, da pelji avto mehaniku. Gre za vizuelni pregled podvozja in pripadajočih delov. Glede samih končnikov so bili večkrat v debati s kakšnim inšpektorjem, a je vedno zmagal tisti z več iskušnjami v avto servisu, beri preglednik.
Sicer pa mehanska izvedba plošč zagotavlja zadostne premike in omogoča preglednikom dober vpogled v stanje končnikov. V primeru prehitrih premikov pa žal težje ocenijo zračnost. Kot stranka pa verjetno ne boš opazil razlike, če ne boš ravno meril hitrosti. Tako, da kar brez skrbi, ker vsaj kolikor lahko sam ocenim imamo v naši "koki" dobre tehnične preglede, kot tudi preglednike.
lp
PS: Mogoče bi bilo potrebno pohvaliti dotične preglednike, ker so zahtevali dedelavo naprave s katero pripomorejo varnosti na naših cestah.
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Pon Sep 05, 2011 8:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Gre se le za to da javna ustanova uporablja napravo ki ne ustreza predpisom. Lahko bi rekel da je pregled luftov podvozja potemtakem brez pomena ker je pravno neveljaven in me ne more zavrniti zaradi lufta v končniku.....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|