www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zaznava orientacije v neugodnih pogojih
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Merilna tehnika in senzorji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.09
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 1:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za to kar ti rabiš, je najboljša busola v tekočini s senzorji nagiba. Vedno ostane vodoravna in s pomočjo senzorja premikaš žaromet v treh oseh : gor, dol, levo, desno. Poglej si kakšno busolo, ki si jo džiparji nameščajo na armaturko za zaznavanje nagiba izven ceste. Mehanika tu ne zataji.


Tudi to si poglej

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=jKK_vrJuoqg&NR=1



4db6afc_inclinometro_fuoristrada_nero.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  42.05 KB
 Pogledana:  0 krat

4db6afc_inclinometro_fuoristrada_nero.jpg



_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 8:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
zal pa vse kar deluje na spremenjeno smer teznostnega pospeska glede na senzor odpade saj je motocikel zaradi centripetalne/centrifugalne sile "navidezno" vedno v pokoncni legi (smer pospeska nanj se v precni smeri ne spreminja), le teznostni pospesek nanj se spreminja, npr. pri pokoncni legi je 1 G, v nagibu +/-45° = 1,41 G. To pa ni dovolj da bi dolocil kot nagiba (ali je v plus ali minus).

zok je napisal/a:
Problem pri motociklih pa je v nasprotju z avtomobili ta, da je bocni pospesek v precni smeri glede na motocikel VEDNO okrog nicle.


zok je napisal/a:

Zal, vse kar deluje izkljucno na podlagi smeri gravitacije, tukaj odpove.

VolkD je napisal/a:
S pospeškometrom problem ni rešljiv.

zok je napisal/a:

sistem ki je uporaben pri avtomobilih je pri motociklih neuporaben, ker se avto prakticno ne nagiba.
ocitno na treh straneh nisem znal dovolj jasno opredeliti problema in okoliscin. Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo22
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25
Prispevkov: 510
Aktiv.: 2.81
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 8:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://gyroscope.com/Gyroscopes/

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/mechanics/bicycle.html

_________________
http://www.youtube.com/user/hscncmachines
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3388
Aktiv.: 15.95

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 11:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

SamoR: motor in džip sta glede uporabnosti tvoje "džiparske" dvojne busole dve vesolji narazen.

Po moje bi bilo najbolj uporabno merjenje razdalje do tal na obeh straneh motocikla. Potem pa z malce preračunavanja dobiš kot nagiba glede na podlago.

V odvisnosti od vrste uporabljenih senzorjev - če so analogni (z analognim izhodom), bi se morebiti dalo zadevo realizirati tudi s klasiko (diferencialni ojačevalnik?). Pri tem pa sploh nebi bilo potrebno vedeti, koliko ° je nagnjen motor.... Edinole neko sprejemljivo povprečenje (ki bi izničilo "motnje" meritev) bi moral aplicirat, da bo uporabno na motorju...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xfce
Član
Član



Pridružen-a: Čet 28 Jul 2011 8:06
Prispevkov: 521
Aktiv.: 3.07

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 11:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No sedaj mi je jasno, kaj pravzaprav želiš. Snop usmerjati glede na nagib motorja, da je le ta poravnan s cesto.

Pri tvojem grafu je vmes je Z os malo negativna zaradi centrifugalnega pospeška.

Tukaj je slika motorja in sile, ki delujejo nanjv v ovinku. Narisal sem še kako žaromet osvetlji cesto v ovinku - to je težava ja Smile

Kar se zgodi je to, da se v ovinku ti toliko nagneš, da se gravitacijska in centrifugalna izenačita, da te ne vrže z ovinka.

Tako, da z merilnikom pospeška pomojeda ne boš opravil nić. Razen mehanski žiroskop? Mogoče če bi kombiniral 3D merilnik zemljskega polja ampak so tudi motnje, dalnovodi, veliko kovine od motorja...
Mogoče bi blo še najlaže eno dimenzionalni merilnik pospeška samo po osi x in merilniki razdalje levo desno samo da ugotoviš kam je nagnjen, potem bi si pa pomagal z rezultanto pospeška Smile

Stvar vsekakor ni enostavna. Sploh s kakšno busolo (če bi bilo tako simpl bi žaromet predelal v "busolo" in bi se pač sam nagibal, pa ni tako)



motor.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  28.94 KB
 Pogledana:  2 krat

motor.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo22
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25
Prispevkov: 510
Aktiv.: 2.81
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 11:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ok. Zadeva mi je jasna in je rešljiva zgolj z utežjo in ročičnim mehanizmom.... Dancing Dancing
Če je poanta premikanje žarometa je to rešitev, če je poanta v elektronskem načinu pa je drug par klobas.

_________________
http://www.youtube.com/user/hscncmachines
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 11:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lojzek je napisal/a:
Po moje bi bilo najbolj uporabno merjenje razdalje do tal na obeh straneh motocikla. Potem pa z malce preračunavanja dobiš kot nagiba glede na podlago.

V odvisnosti od vrste uporabljenih senzorjev - če so analogni (z analognim izhodom), bi se morebiti dalo zadevo realizirati tudi s klasiko (diferencialni ojačevalnik?). Pri tem pa sploh nebi bilo potrebno vedeti, koliko ° je nagnjen motor.... Edinole neko sprejemljivo povprečenje (ki bi izničilo "motnje" meritev) bi moral aplicirat, da bo uporabno na motorju...
Tocno to imam tudi sam v mislih. Nekako se nagibam k infrastrukturi ki je pripeta v priponki. Ce gresta oba servota gor se luc dvigne, oba dol luc spustita, en gor en dol pa pomeni nagib.

Za poskus bom kupil tri IR senzorje (http://www.ebay.com/itm/SHARP-IR-Ranger-Sensor-GP2D12-Arduino-/220925079892?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3370293154) in jih z Vernierjem LabPro ter laptopom za logiranje preizkusil na avtomobilu na poti v sluzbo in domov - enkrat vsak na svoji visini (recimo na 20, 35 in 50 cm od tal), enkrat pa vsi trije na enaki oddaljenosti od tal. Ce se bo izkazalo da vsi kazejo priblizno pricakovane rezultate brez omembe vrednih odstopanj, se bo verjetno obneslo tudi na motociklu.

Glede povprecja bi lahko zadevo resil nekako takole:
Koda:
dim levopovprecje as word
dim desnopovprecje as word
dim zadajpovprecje as word
dim levi(20) as word
dim desni(20) as word
dim zadaj(20) as word
dim indeks as integer
dim i as integer
indeks = 1
Start Adc
on timer0 zajempodatkov


do
...glavna koda...
loop



zajempodatkov:
levi(indeks) = Getadc(0)
desni(indeks) = Getadc(1)
zadaj(indeks) = Getadc(2)

desnopovprecje = 0
levopovprecje = 0
zadaj povprecje = 0
  for i=1 to 20
     desnopovprecje = desnopovprecje + desno(i)
     levopovprecje = levopovprecje + levo(i)
     zadajpovprecje = zadajpovprecje + zadaj(i)
  next
incr indeks
  if indeks = 21 then
  indeks = 1
  endif
return


S tem bi na enostaven nacin dosegel da se kot spremenljivka izmerjeno vrednost uporabi sestevek zadnjih dvajsetih meritev. Ce je ena totalno mimo (recimo namesto neke vrednosti je 0), se to pozna max 5%. Ker bi pa meritve potekale hitro, bi se tudi napaka hitro izbrisala iz polja. Tu gre samo za vprasanje procenta (ne)kvalitetnih meritev. To bom pa videl sele ko bom zadevo testiral na avtomobilu.

Glede dela s klasiko bi slo ze tako da bi vsak stranski senzor preko vmesnika (servo testerja in nekaj malega periferije) priklopil po en servo (desni senzor na desni servo in obratno), ampak mislim da bi bilo tisto skoraj malo prevec partizanska resitev za diplomsko. Mr. Green


Nazadnje urejal/a zok Čet Apr 11, 2013 8:29 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

xfce je napisal/a:
Razen mehanski žiroskop? Mogoče če bi kombiniral 3D merilnik zemljskega polja ampak so tudi motnje, dalnovodi, veliko kovine od motorja...
Mogoče bi blo še najlaže eno dimenzionalni merilnik pospeška samo po osi x in merilniki razdalje levo desno samo da ugotoviš kam je nagnjen, potem bi si pa pomagal z rezultanto pospeška Smile
merilnik zemeljskega polja bi bil uporaben mogoce za inicializacijo giroskopskega senzorja da si doloci nicelno lego preden motor vzgem, potem pa mislim da mu blizina vzigalnih kablov ne bi ravno ugajala. Mr. Green

Tudi merilnik pospeska po X osi sem imel v mislih, potem pa je eden izmed forumasov omenil klancine - ko se cesta zacne/neha vzpenjati/spuscati, hm... no go. Smile

Z utezjo zagotovo ne bo slo. Slo bi z mehanskim giroskopom, ampak moj cilj je zadevo realizirat s cim manj mehanskimi komponentami - tako zaradi cene, kot tudi zaradi vzdrzljivosti in zanimivosti za industrijo. Ce se le da, je najbolje za vecino problemov poskrbeti s softverom - to je bistveno cenejsa resitev kot hardver, in danes vsa avto/moto industrija tezi h kar se le da minimalizirani kolicini hardvera da je se mozno da se neka funkcija zanesljivo izvaja..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3388
Aktiv.: 15.95

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 12:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
Glede dela s klasiko bi slo ze tako da bi vsak stranski senzor preko vmesnika (servo testerja in nekaj malega periferije) priklopil po en servo (desni senzor na desni servo in obratno), ampak mislim da bi bilo tisto skoraj malo prevec partizanska resitev za diplomsko. Mr. Green


Najbolj "partizanske" rešitve so ponavadi v kruti realnosti najboljše. Na žalost pa bi s tem res težko prišel skozi diplomo Brick wall
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.09
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 2:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:


... kot tudi zaradi vzdrzljivosti in zanimivosti za industrijo. Ce se le da, je najbolje za vecino problemov poskrbeti s softverom - to je bistveno cenejsa resitev kot hardver, in danes vsa avto/moto industrija tezi h kar se le da minimalizirani kolicini hardvera da je se mozno da se neka funkcija zanesljivo izvaja..


Elektronika je v avtu - motorju bistveno manj vzdržljiva od mehanike ravno zaradi cenenosti izdelave. Prevozna sredstva izpred petdesetih let še prav lepo delajo, pa razen vžigalne tuljave niso imela nikakršne elektronike. Vprašanje pa je, ali bodo današnja prevozna sredstvs še delala čez pet, pa naj bo deset let, ne da bi kakšen elektronski del crknil.
Žalostno je, da se industrija nagiba k elektroniki, ne zaradi kvalitete, temveč zaradi cenenosti in pa zaradi nezmožnosti uporabnika, da bi sam popravil stvar. Drago prodati ceneno elektroniko kot rezervni del, je cilj današnje industrije prevoznih sredstev.

_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res je. Ampak predstavljaj si stare avtomobile s toliko funkcijami kot jih imajo danasnji avtomobili - bog ne daj da bi imeli vse funkcije mehansko resene (ABS, ESP, BC, EFI itd) - verjetno bi bilo tudi to povsem neprimerljivo med seboj. Bojim se, da celo v obratnem sorazmerju kot zanesljivost starejsih generacij avtomobilov. Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SamoR
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58
Prispevkov: 393
Aktiv.: 2.09
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 2:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri starih avtomobilih vsega tega nisi potrebival, saj so komajda dosegli hitrost 100
km/h. Pa tudi nestrpnih "šoferjev" je bilo manj. Pa še razvajeni smo postali.

_________________
ISF

Boljše je sovražnik dobrega!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 06, 2012 11:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Material se pocasi nabira... Na zalogi sta ze dva serva (by Hobbyking), HID projektroski zaromet Valeo G3 z Osram zarnico D2S (by Renault Safrane Phase II), mini HID balast 12 V 35 W, mikrokontrolerje imam na zalogi, na ebayu pa sem narocil tudi senzor razdalje (zaradi cene zaenkrat samo enega), s katerim moram opraviti nekaj meritev da vidim kako se dejansko obnese v "nasih" okoliscinah. Ce se bo izkazal, narocim se dva.

Nazadnje urejal/a zok Čet Apr 11, 2013 8:31 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eddie
Član
Član



Pridružen-a: Sre 10 Dec 2003 21:02
Prispevkov: 723
Aktiv.: 3.04
Kraj: Severna primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 06, 2012 11:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tisto "povprečenje" ki si ga navedel pa nebo ravno OK.
Ti 20 povprečuješ 1 meritev iz ADCja!
Še branje ADCja v zanko pa bo malo bolje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 06, 2012 12:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

za popestritev se slika "zrtve" tele predelave v druzbi Fjeste - moje lbezni, ki je zal ze prodana.Sad Tudi Fiesta je imela projektorske bixenon zaromete - ena najboljsih predelav kar sem jih naredil na njej (poleg motornega tuninga in predelav podvozja itd).


DSC_0535.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.23 MB
 Pogledana:  14 krat

DSC_0535.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Merilna tehnika in senzorji Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 7 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group