 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
servisant Član

Pridružen-a: Čet 13 Okt 2005 16:05 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.13 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Jan 09, 2007 10:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
sailor je napisal/a: |
Matjaz, vcasih so trgovci prodajali tkzv. "suho-polnjene" akumulatorje,
v katere je bilo potrebno pred uporabo naliti destilirano vodo.
Ali danes tega ni vec?
gl, DD+ |
V suho polnjene (DC) baterije je bilo potrebno naliti elektrolit (H2S04) ki si ga dobil zraven v steklenici. Take baterije so še vedno kar razširjene za motorna kolesa
Lp J. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Tor Jan 09, 2007 11:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
matjay je napisal/a: |
Kapaciteto akumulatorja se meri, tako, da se ustrezen upor glede na kapacitivnost priklopi nanj in nato meri tok in padec napetosti v časovni enoti. Prikaz je bil včasih kazalčni instrument, ki je imel ustrezno skalo. Danes je to običajno displey. Ampak princip je enak. Doma imam še en tak instrument. |
Matjaz, prosim, ali lahko doma pogledas oznako tega tvojega instrumenta?
Morda imas tudi kaksno knjizico ali pa navodila zraven?
Rad bi nasel algoritem (formulo) za izracun preostale kapacitete.
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjay Član

Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07 Prispevkov: 537 Aktiv.: 2.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 10, 2007 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Popoldne bom poiskal doma instrument.
LP
Matjay |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjay Član

Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07 Prispevkov: 537 Aktiv.: 2.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 10, 2007 7:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem preiskal staro kramo. Instrument je iskra AS100, na katerega se natikajo različni upori, glede na velikost akumulatorja. Na žalost je za merjenje vsake celice posebej. Kot je bilo včasih. Mislim, da je za v smeti, povozil ga je čas. Svetujem obisk conrada in mogoče ogled starih elektorjev, sigurno je bila objavljena kakšna shema na to temo. Algoritem kaj naj instrument sploh zmeri, bi pa dobil iz karakteristi akumulatorja. Max dovoljen tok, tok polnjenja i.t.d.
LP
Matjay |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sre Jan 10, 2007 7:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za info Matjaz!
Spet mi je ena nada padla v vodo ... HI!
Elektorjev zal nimam, Gogle pa tudi
ne pokaze kaj uporabnega.
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
david_db Član

Pridružen-a: Čet 27 Apr 2006 11:19 Prispevkov: 104 Aktiv.: 0.45 Kraj: Vidim morje
|
Objavljeno: Pon Jan 15, 2007 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Danes zjutraj se vsedem v avto obrnem ključ in nič.
Pa smo tam.
lp
David |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jan 15, 2007 10:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem že mislil, da bo pri meni isto ... voltmeter je kazal le 11,2V na 6 let starem akuju.
Ampak je vseeno kresnil BP.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Pon Jan 15, 2007 3:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
david_db je napisal/a: |
Danes zjutraj se vsedem v avto obrnem ključ in nič.
Pa smo tam.
lp
David |
David, ali lahko pomeris:
1. napetost na klemah akuja
2. napetost med + klemo in maso nekje na motorju
3. isto kot pod 2., vendar s prizganimi lucmi
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ch4N93 Član

Pridružen-a: Tor 21 Jun 2005 0:21 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.24 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Tor Jan 16, 2007 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako ste me "sprovocirali", da sem pomeril še svoj akumulator, ki je rahlo zatajil že pred dvema letoma. Zaradi nizkih temperatur, pomanjkanja elektrolita ter 3-dnevne neuporabe se je izpraznil do te mere, da je notranja lučka samo tlela in ne svetila.
Takrat sem dolil destilirano vodo, ter ga polnil čez noč, po tistem pa nimam nobenih težav.
Avto: Škoda Felicia 1.3 Bencin letnik 95
Akumulator: Vesna Starter 50 Ah, letnica neznana (na akumulatorju je neka številka P10003398, vendar ne vem ali je to datum izdelave ali pa kaka serijska)
rezultati meritev:
napetost med priključkoma: 12,52 V
pri vklopljenih dolgih lučeh ter ventilatorju na 1:
napetost med priključkoma: 11,48 V
padec napetosti med priključkom ter kablom-klemo (+ pol): cca. 0,5 mV
padec napetosti med priključkom ter kablom-klemo (- pol): cca. 1 mV
padec napetosti med minus priključkom ter karoserijo (prvi vijak, ki sem ga zagledal) : cca. 121 mV
Mislim, da še bo zdržal nekaj časa, čeprav če je tista številka datum izdelave (33 teden leta 98 ), je že precej star.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sre Jan 17, 2007 7:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lepo da si se okorajzil in se lepse, da si tudi napisal!
Upam, da si to meril pri ugasnjenem motorju ....
--------------------------------------------------------
Opisa tvojih prvih dveh meritev zal ne razumem,
ampak, vazna je tretja meritev
t.j. padec napetosti med -klemo Akuja in sasijo.
Po obcutku se mi zdi malo velik,
ali pa je Skoda sparala s presekom povezovalne zice?
Pri moji Opel Corsi s vsemi prizganimi lucmi
je padec napetosti se vedno manjsi od 20 mV.
(ali lahko se kdo pomeri na svojem avtu?)
Poskusi pogledati, ce imas dober kontakt
na -klemi in masi na sasiji,
malce zategni, pa izmeri ce je kaj razlike?
Na splosno pa: kapo dol pred tvojim AKUjem!
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ch4N93 Član

Pridružen-a: Tor 21 Jun 2005 0:21 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.24 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sre Jan 17, 2007 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
padec napetosti med priključkom ter kablom-klemo (+ pol):
S tem je mišljeno merjenje padca napetosti med priključkom na akumulatorju ter med priključno klemo. Za to meritev sem se odločil, ker je jur napisal, da so velikokrat problemi ravno s stikom akumulatorja ter kleme (razna nečistoča, oksidacija). Seveda sem pa meril pri ugasnjenem motorju.
Bom pa še preveril spoj na karoserijo (ob priliki ), meril sem namreč včeraj zvečer ob ne ravno najboljših svetlobnih pogojih.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
david_db Član

Pridružen-a: Čet 27 Apr 2006 11:19 Prispevkov: 104 Aktiv.: 0.45 Kraj: Vidim morje
|
Objavljeno: Čet Jan 18, 2007 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
sailor je napisal/a: |
david_db je napisal/a: |
Danes zjutraj se vsedem v avto obrnem ključ in nič.
Pa smo tam.
lp
David |
David, ali lahko pomeris:
1. napetost na klemah akuja
2. napetost med + klemo in maso nekje na motorju
3. isto kot pod 2., vendar s prizganimi lucmi
gl, DD+ |
Sorry, ej
Sem bil tako zaseden,da nisem bil nič na netu odkar sem napisal sporočilo. Accu sem pa zamenjal včeraj zvečer. Vse kar ti lahko povem, ja da je ko sem dal kontakt je imel napetost okoli 8V, to sem pogledal na BoardComputer, Vm nisem niti vzel v roke.
Zdaj imam accu na mizi v delavnici, pa ga bom nafilal. Ampak v avto ne gre več. Od 14 let starega avta zahtevam da vžge vsakič ko obrnem ključ, tudi ko stoji 1x mesec 7 dni na mrazu brez premikanja (stalna praksa) - služben voz.
Če ti lahko zdaj kaj pomerim preden ga nafilam povej.
lp
David |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.95 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Čet Jan 18, 2007 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Zdaj imam accu na mizi v delavnici, pa ga bom nafilal. Ampak v avto ne gre več. Od 14 let starega avta zahtevam da vžge vsakič ko obrnem ključ, tudi ko stoji 1x mesec 7 dni na mrazu brez premikanja (stalna praksa) - služben voz.
Če ti lahko zdaj kaj pomerim preden ga nafilam povej.
lp
David |
Prav si se odlocil David.
Vsak dan, ko ti je AKU delal preko garancijskega roka, ti je bil poklonjen.
Stari AKU pa lahko raziskujes, ce se ti da;
drugace pa se ga resi v skladu s predpisi.
gl, DD++ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|