 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Jul 24, 2013 9:48 am Naslov sporočila: |
|
|
smatjaz je napisal/a: |
Priključi jo na 12V(+), (-) pa prekinjaj. Na izhod daj svečko, kateri ohišje povežeš z (-) som.
če se kaj bliska na svečki je tuljava v redu. Glede na to, da si jo že zamenjal imaš nekaj narobe s platinami in/ali kondenzatorju. Če tega nimaš se nekje okrog tuljave vrti permanenti magnet. Lp M. |
Vžigalna tuljava za BCS stestirana in je v redu.
Testiral sem tuljavo z motorja ACME AL480. Imela je stik na maso zaradi preobilice cina. Po sanaciji dela tudi na motorju v redu .
Prav tako sem poskusno testiral novejši tip vžigalne tuljave z motorja Lombardini LAP490, ki je skozi delovala v redu.
Tuljavi imata ohmsko povsem različne vrednosti, fizično popolnoma različno obliko in dimenzije.
Oba motorja sta vgrajena na starih BCS kosilnicah in sta po pritrditvenih točkah preizkušeno kompatibilna, ter zamenljiva.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bozon Član

Pridružen-a: Tor 10 Jul 2012 22:39 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.08 Kraj: sežana
|
Objavljeno: Sre Jul 24, 2013 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spomnim se težav pred leti na kultivatorju na katerem je bil montiran 4T motor-jugo kopija lombardinija.
Ob notranjem obodu vztrajnika (kateri je imel na določenem mestu magnet) je bila pritrjena vžigalna tuljava (enake oblike kot iz Ciklonove slike) povezana s črno žico na belo ohišje,na katerem je bila tudi tipka za ugasnit.
To belo pvc ohišje (cca 50x50) je bilo nameščeno na bloku motorja,iz njega je bila speljana le ena črna žica,masa okoli vijaka ter tipka za izklop.
Vse skupaj je bilo zalito v smolo skozi katero je bil razviden obris kondezatorja.
Razen vžigalne tuljave in te dislocirane bele škatlice ni vžig vseboval nobenih drugih elementov.
Torej-moment iskre vžiga je dirigirala sama vžigalna tuljava..
Da se vrnem k zgoraj omenjenenim težavam: vžigalna tuljava brez priklopljene famozne škatle ni dala iskre,ne glede,če je bila črna žica v zraku ali na masi.
Problem sem odpravil z zamenjavo te bele škatle,žal pa nisem preveril kaj je razen kondezatorja vsebovala..
Enaki motorji z omenjenim vžigom so poganjali tudi generatorje,spomnim se le,da so bili oranžne barve in s Severjevim generatorjem 1,5kW..
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jul 24, 2013 11:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo ena vžigalna tuljava ob kateri se vrti magnet ne more poskrbet niti za iskro še manj pa za točen vžig, ki mora biti v kotno stopinjo točen.
Take točnosti pa od sinusne oblike naboja v eni tuljavi ne moremo dobit, če v trenutku največjega naboja ne pride do sprostitve tega naboja v primarju kar povzroči VN na sekundarni strani za povzročitev iskre na svečki.
Zato so poleg takih tuljav nujne platine (kakršne smo imeli v tomos-u ali puch-u) ali pa sodobnejši elektronski prekinjevalniki s senzorjem.
Obstaja pa še tretja varijanta kakršno je na sliki pripel lucca brassi, ki ima poleg glavne še vzbujalno tuljavo in posebno zarezo ali prožilno ploščico na rotorju kot se jasno vidi na sliki:
Takrat so te tuljave vezane zaporedno in vzbujalna tuljava povzroči v točno določenem trenutku (cca. 5 stopinj pred GMT) nihaj v glavni, da pride do VN in iskre.
Takšne vžigalne tuljave je zato skoraj nemogoče testirat in pomaga le test z novo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.82 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Čet Jul 25, 2013 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi samo prosil kakega od administratorjev, da popravi naslov v Kako testirati vžigalno tuljavo, saj je na koncu teme kar nekaj zanimivih podatkov, ki jih bo pod "cinkšpulo" z iskalnikom težje najti.
HVALA!
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Samo1994 Član

Pridružen-a: Čet 05 Jul 2012 19:49 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.08 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 5:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Imam eno vprašanje, imamo eno hobi "laksarco", ki noče vžgati. Preveril sem iskro in je praktično ni...vsake toliko se pojavi, vendar je tako slaba da ni variante da vžge mašino.
Na priloženi sliki je vžigalna tuljava in stvar je sledeča. Na tista dva jezička sta priklopljena kabelčka za vklop, oz izklop mašine, vendar ko sem s piskačem poizkusil medsebojno povezavo mi piska- torej je stalna povezava med jezičkoma. Po moji logiki bi moral bit en jeziček masa, drugi pa +, da lahko izklopiš oz prižgeš mašino. Preden naročim novo, vas prosim za potrditel mojega suma, da je zanič.
Hvala
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
925.79 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
896.8 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 5:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
shema
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
55.27 KB |
Pogledana: |
27 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imaš na Youtube video kako stestirat. Sicer pa pomeri upornosti med železom in VN kablom, ter železom in obema priključkoma. Na priključkih mora biti par ohmov, na izhodu pa nekje okoli 20k. Tako sem jo preveril ravno pred nekaj dnevi in to uspešno.
Pa še en nasvet. Namreč že drugič se je zgodilo, da sem problem rešil z izolirnim trakom. Cel VN kabel oblepi z eno plastjo izolirnega traka, sestavi in preizkusi. Če je možno kabel odvijačiti pa zamenjaj kar le tega. Če to ne bo šlo, menjaj svečko, četudi se zdi, da je ok in preveri ali stikala delujejo.
Že dve zadevi v roku nekaj mesecev sem rešil z ovijanjem kabla oziroma priklopa za svečko. Sem tudi sam sumil tuljave, a so bile povsem ok. Enostavno nekje prebija, a tega seveda ni videti.
Pa pazi, da boš namontiral tuljavo dovolj blizu magnetom.
In ja popravljam napisano z moje strani na začetku teme. Upornost pomaga, samo kolik ja zanesljivo, če ravno ne pokaže, da je zanič je pa vprašanje. Ker kV so kV par V na multimetru pa je nekaj drugega.
Prvi motor s to težavo je bil motor kitajskega generatorja, drugi pa Subaru Robin.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.71 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
@PZUFIC:
https://www.youtube.com/watch?v=Et1AS0yrf8M
Upornost vžigalne tuljave je ena plat medalje. Druga plat je pa prebijanje napetosti v tuljavi sami...
Aprilia RS 125 sem spravil čez 18kRPM z isto tuljavo, kot je na posnetku (mislim da od Yugo-ta in lastnim TCI-jem).
LP
PS: S toploto se hitro zgodi, da tuljava prebije.
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsekakor v tem stilu ohm meter ne da zanesljivega rezultata.
Vsekakor bi jaz najprej ovil kabel. Izkušnje čedalje bolj kažejo, da je problem v tem. Oba tako popravljena motorja sta delovala potem dlje časa in ni bilo nobenih težav tudi po ponovnem zagonu. Pri generatorju pravzaprav ni bil problem v kablu, ampak konektorju.
Če pa prav vidim, ima avtor to nesrečo, da samega kabla ni moč ločiti od tuljave.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Samo1994 Član

Pridružen-a: Čet 05 Jul 2012 19:49 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.08 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 9:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislm da je problem, ker se je to kosilnico preveč gonilo,in se je res vse skupaj pregrelo, namreč to je bolj za "pletje" kot pa košnja 1-2h v eno.
Drugače sem imel vse razdrto, kabel čisto ločen od kovinskih delov tako da do preboja kabla ni moglo pridt. Sem premeril upornosti in mi med kablom (sem ga odstranil in zmeril direktno na vijaku, ki služi za pritrditev kabla) ter železom in mi pokaže 4,75k. Prav tako do vsakega jezička, ki je za ugasnit. Med železom in jezički pa upornosti praktično ni, oz je enaka kot medsebojna med jezičkoma- 0,1
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Močno dvomim, da daš lahko kabel stran od kovinskih delov in lahko pri tem še zaženeš koso, razen mogoče z vijačnikom na zaganjalni kroni.
Poizkusi oviti kabel, saj te nič ne stane.
Upornost se mi zdi čudna, upam, da bo Matej kaj več napisal, ker se bolj profesionalno s tem ukvarja. Mogoče bi pomagalo, če bi imel kakšno podobno delujočo tuljavo za primerjavo.
Malce čudno bi bilo, da bi bil vzrok v pregretju. Pri nas prav tako bočna kosa 2KM kitajskega=Ho*er izvora deluje že 3 ali 4 leto. Kosi se pa po 4 ure večino časa na poln plin, pavze pa samo za dolitje in menjavo nitke, pa ni bilo nikoli težav.
Če gre za manjšo ceneno koso pa je vprašanje, če je menjava tuljave smiselna, saj tuljava potem takem stane pol kose.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Samo1994 Član

Pridružen-a: Čet 05 Jul 2012 19:49 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.08 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede ločitve kabla sem imel v mislih tako, da se ni ničesar dotikala- da bi prebijalo na maso. No, oviti mi seveda ni problem, bom probal. Gre se pa za AL-KO FRS 351 Vario koso, vžigalna tuljava pa pride 46€
Drugače pa nikoli ni prav rada delala, po določenem času košnje si jo ugasnil, pa potem ni hotla vžgati, vendar spet po xy času je ratalo. Zdej pa ni šanse da bi jo zagnal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
blasny Član

Pridružen-a: Ned 21 Okt 2012 19:13 Prispevkov: 70 Aktiv.: 0.45 Kraj: Tepanjce
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|