 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 499 Aktiv.: 3.85
|
Objavljeno: Čet Dec 12, 2024 1:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem, kako bodo nekateri skrbeli za varnost v prometu preko foruma, če še momentne enačbe ne razumejo. Na ročaj moment ključa zapneš vago, vlečeš do klika (pravokotno na ročaj) in potem izmerjeno ročico od vrtišča ključa (na mestu vijaka) pomnožiš z izmerjenimi kilami in za našo preljubo Zemljo še z 9,81 in dobiš Nm. Lahko gremo še v detajle, da ni vseeno kje moment ključ držiš, da pravilno pokaže, pa ne bi zdaj še te problematike odpiral...
ro-bi je omenil dolge vijake v glavi motorja. Ja, ti so lep primer prednapete vijačne zveze, ki lahko gre pa še korak dlje. Nekatere izvedbe so zasnovane celo tako, da jih zategneš toliko, da se material že plastificira, kar pomeni da bo z večjo obremenitvijo v cilindru motorja v vijaku rastla (skoraj) samo deformacija, osna sila v vijaku bo pa skoraj konstantna. Tako, da pri nekaterih izvedbah motorjev se te vijake vrže stran in obvezno vgradi nove, če se odpira motor.
Predebel nanos barve v spoju je lahko velik problem, sem ga že doživel. Razlog je spet v tem, da se s časom raztezek vijaka izgubi, ker se barva posede in stisne in vijačna zveza popusti.
Kaj dela pa pravilno vijačno zvezo bolj odporno proti odvitju, je pa večja deformacija vijaka za neko osno silo. To pomeni, da se mora vijak bolj zavrteti, da popusti. In večji raztezek pri bolj elastičnem vijaku in togi prirobnici da to rezervo. Zato pa je pomembno, da ni vmes nekih smeti in nesnage, ki to hitro izničijo, še posebej pri togih vijakih.
V neko področje hudih in konstantnih vibracij in posledično odvijanju vijakov se ne bi tu zdaj spuščal. Obstajajo rešitve, kako tudi to preprečiti. Malo Nord-Lock stran preglejte. Samo ni za vsak dan in za doma...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2742 Aktiv.: 13.22 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Čet Dec 12, 2024 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moment ključi so dokaj dostopni. Danes jih že v vsakem diskontu dobiš poleg kruha.
In tudi vulkanizerji jih kupujejo tam, kjer navadni smrtniki.
Če vulkanizer kaj da nase, bi moral ta ključ poslati na kalibracijo vsako leto, saj je od tega ključa odvisno kar nekaj življenj. Cena kalibracije moment ključa je sicer med 50 in 100 eur. Ključ se da dobiti od cca. 30 eur dalje. In spet, če da vulkanizer kaj nase, bo kupil kako dražje in bolj zanesljivo orodje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 499 Aktiv.: 3.85
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dorijan Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2564 Aktiv.: 12.40 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 1:30 am Naslov sporočila: |
|
|
V lidlu je 25€ ta teden. Manj kot guma/klepar itd...
_________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ravne Član

Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02 Prispevkov: 193 Aktiv.: 2.61
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Dorijan je napisal/a: |
V lidlu je 25€ ta teden. Manj kot guma/klepar itd... |
Ne najdem v njihovem katalogu. Kakšen pa je razpon navora?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Danes je sobota in imam čas za iskanje vira o mazanju kolesnih vijakov. Našel sem ga kar v uporabniškem priročniku svojega avtomobila Opel Astra.
Stran 203, desno spodaj, zadnji odstavek, posebej za @v.j. in ostale strokovnjake (ne glede na njihovo višino).
Piše da se namaže samo konus na glavi vijaka, in nič ne piše da tudi navoj.
Kdo je sedaj dovolj visok da se lahko zoperstavi strokovnjakom General motors, eni izmed tistih ki imajo najdaljšo tradicijo pri razvoju avtomobilov.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
224.16 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
252.3 KB |
Pogledana: |
21 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
278.6 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Dec 14, 2024 11:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.23
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Težava pri tem je, da vijak potem rjavi v navojih in na drugi strani, kjer nekaj navojev gleda ven.
Razlika, če tak vijak namažeš je samo v tem, da ne rjavi.
Vsak avto proizvajalec tudi priporoča servisiranje izključno na uradnih servisih. Veliko sreče.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Halon Član

Pridružen-a: Ned 11 Apr 2010 10:02 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.44 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Navoj na vijaku se ne maže. Maže se samo konus, še posebej je pomembno, če imaš aluminjasta platišča.
Navoj nič ne rjavi, če ti navoji gledajo na drugi strani ven, imaš predolge vijake.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.23
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 12:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja pa kaj še
Vsak kolesni vijak bo gledal malenkost ven in tam zarosta in prime.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
jozkoc je napisal/a: |
Stran 203, desno spodaj, zadnji odstavek, posebej za @v.j. in ostale strokovnjake (ne glede na njihovo višino).
Piše da se namaže samo konus na glavi vijaka, in nič ne piše da tudi navoj.
Kdo je sedaj dovolj visok da se lahko zoperstavi strokovnjakom General motors, eni izmed tistih ki imajo najdaljšo tradicijo pri razvoju avtomobilov. |
Nikjer ne piše, da se navoj ne sme mazat ...
Iz zapisa je razbrati, da mazanje ni potrebno, ali je res, se lahko kregate še ene 5 strani če vam paše.
.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 499 Aktiv.: 3.85
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ste pa praktični. Konus bi mazali, navoja pa ne. Bravo. Ko namažeš konus, bo v praksi namazan cel vijak. Strokovnjaki gor ali pa dol, tudi sam se srečujem s pisanjem navodil za kar kompleksne stroje, pa takšno neumnost napiše nekdo, ki ni nikoli vijaka in masti držal v roki.
Iz prakse vam povem, da okoli pravih strojev je vedno vse mastno, razen če ne delaš res samo za farmacijo in prehrambeno industrijo. In bolj praktično je upoštevati, da bo vijak namazan kot pa ne. Ste že kdaj videli mehanika s čistimi rokami?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
Iz zapisa je razbrati, da mazanje ni potrebno .... |
Tako je, ni potrebno.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Dec 15, 2024 8:48 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Vsak avto proizvajalec tudi priporoča servisiranje izključno na uradnih servisih. Veliko sreče. |
Žal še kako res. Če samo pomislim na neumnosti, ki sem jih v preteklosti kasiral na uradnih servisih, me ti skoraj gotovo ne bodo videli več.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja @frenki, se strinjam, tudi jaz sem razočaran nad uradnimi servisi, olje pa bremz ploščice še znajo zamenjati če je pa kaj drugega je pa že vprašanje kdaj, če sploh, in za koliko denarja da je še znosno.
Zato je pa dobro da tukaj na forumu izmenjamo kakšne koristne informacije, da znamo tudi sami kaj narediti.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Dec 15, 2024 8:48 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|