 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
prvee Član

Pridružen-a: Ned 05 Avg 2007 13:50 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:02 am Naslov sporočila: Potrebujem napetosti 4.5V, 6V, 9V v avtomobilu. |
|
|
Torej, kako bi na preprosti način dobil z avtomobilskega priključka 9V, 6V ter 4.5V. Nekaj sem že poskušal z uporovnim delilnikom, pa mi nekak ni najbolj všeč, potem pa sem razmišljal, oz. ravnokar sem zasledil na straneh HTE - elektronike da obstajajo pozitivni regulatorji za 6V in 9V, 4.5V pa potem ne bo problem dobiti ven. Omenjeno zadevo bi pa koristil za polnjenje Silverlit-ovih letal ki se polnijo preko komande in sicer imajo odcepe ravno za 4.5V(napajanje vezja), 6V(nadzor polnjenja aku-jev) in pa 9V za samo polnjenje. Pri nekaterih rabiš napetosti pri vseh, pri nekaterih pa samo 6 in 9V. Torej, zanima me, če sem prav zasledil da so to regulatorji omenjenih napetosti, IC 7809 CV -CT - je 9V, IC 7806 CV - 6V? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.58
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Si pravilno zasledil, a si pozabil omeniti tok polnjenja. Regulatorji zmorejo (brez dodatnega tranzistorja) samo dolocen tok, pri tem pa se razlika v napetosti med 12V iz avtomobilskega akumulatorja in izhodno napetostjo "pokuri" na linearnem regulatorju. Pri toku, ki je vecji od nekaj deset miliamperov, se regulator zacne prav nemarno greti, ce nima dodatnega hlajenja.
Obstajajo malo bolj komplicirani, a precej bolj ucinkoviti regulatorji (switching), ki se grejejo manj. Ti ponavadi potrebujejo nekaj vec zunanjih komponent za delovanje (izjema so integrirani DC-DC moduli). _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prvee Član

Pridružen-a: Ned 05 Avg 2007 13:50 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Za točen tok polnjenja žal nebi vedel, so pa v letalih akuji 160mAh, ki se običajno polnijo iz 6-ih 1.5V baterij oz. 6-ih 1.2 aku-jev, kjer jih lahko napolniš nekje 3x, potem pa ponovno polnjenje ali pa nove baterije, tako da mislim da bi vse skupaj lahko zdržalo polnilni tok, seveda pa bi preventivno namestil hladilno telo na regulator. Kaka druga ideja morda, ker s switching regulatorjem, posebej če zahteva več komponent nebi želel izgubljati preveč časa, sicer pa hvala za pomoč in odgovore
lp, |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
chaos Član


Pridružen-a: Sob 16 Sep 2006 22:12 Prispevkov: 1063 Aktiv.: 4.66 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:52 am Naslov sporočila: |
|
|
78xx prebavi tudi 1A toka. Hladilnik pa ne sme manjkati ...
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
damo Član


Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 13:45 Prispevkov: 2008 Aktiv.: 8.48 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Obstajajo switcherji, ki se vštekajo v vtičnico za vžigalnik, na sebi pa imajo stikalo za izbiro napetosti. Ne spomnim se več, kje sem ga kupil pred cca 10 leti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poleg 78xx regulatorji obstojajo tudi v 78Sxx verziji (enako ohišje), ki imogoča dva ampera toka namesto enega. Če dodaš še hladilnik, bo povsem ustrezno. Za 4.5 voltov lahko upotabilš lm317 regulator, ki je nastavljiv.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
roman Neznanec

Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 14:23 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 2:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na tvoje zahteve laho uprabiš naslednje elemente
4.5V LM317
6V MC 7806
9V MCS 7809
vse tri elemente obvezno montiraj na hladilik
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prvee Član

Pridružen-a: Ned 05 Avg 2007 13:50 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo, zaenkrat zadeva deluje, greje se le 7809 med tem ko sta ostala dva razmeroma mlačna, namreč potrebujeta izredno malo toka. Par preskusov še opravim, pa še kaj sporočim, zaenkrat pa hvala vsem za pomoč in odgovore!
lp,
Matic |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prvee Član

Pridružen-a: Ned 05 Avg 2007 13:50 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.07
|
Objavljeno: Sre Jan 30, 2008 11:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok, nekaj ne zastopim, kadar so baterije v daljincu, led-ica za polnjenje sveti in ugasne ko je aku letala poln. Ko pa priklopim napajanje z regulatorji se normalno deluje, razen ta led-ica za polnjenje ne sveti!? Sicer polnilni tok teče, nekje 9V - 200mA pri aku-jih pa cca. 7.2V 150mA. Je morda iskati vzroke v notranjih upornostih izvorov, ali kje drugje? To sem preizkusil na adapterju ki ima izhode prilagojene, stabilizirane na 3--12V, sicer pričakujem da bi na akumulatorju avtomobila moralo normalno delovati.
lp, |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|