 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2008 1:36 pm Naslov sporočila: Problemi z UPS-om |
|
|
Pred kratkim sem postal lastnik APC-jevega UPS-a. Gre za Smart-UPS 3000 (rackmount, 5U, 3000VA, težek kot hudič... ) Dali so ga v odpis, pa sem ga dobil skoraj zastonj. Problem je, da očitno prej niso dobro skrbeli zanj, ker je bil več kot leto in pol v neuporabi in je prišlo do sulfatizacije akumulatorjev. Ko sem ga priklopu, je javil, da ima iztrošene baterije, pol jih je pa sicer začel polnit. Ko so bile napolnjene, sem preizkusil avtonomijo, ki jo je bilo smešno malo (par minut), za priključen samo en PC.
Pol sem pa škatlo malo odprl, k me je firbec matral, kako vezje zgleda. Pa tud akumulatorje sem ven pobral (4x 12V-17Ah, vezani zaporedno) in jih nesel na servis. Trem so uspel obnoviti kapaciteto na 67%, eden pa ima sesedeno celico tako, da ima le 10V napetosti.
Prinesem akumulatorje iz servisa, vse max. napolnjene in ko naredi UPS pri vklopu test, pade indikator napolnjenosti (pet ledic) v nekaj sekundah iz 5 na 1, potem prižge ledico za iztoršenost baterij in začne piskat.
Potem začne polnit akumulatorje in po 4 urah gori vseh 5/5 ledic, vendar pa tudi ledica za iztrošenost.
Izklopim UPS in ga spet vklopim. Self test, v par sekundah iz 5/5 na 3/5, tokrat brez rdeče ledice za iztrošenost. Spet počakam par ur do stanja 5/5, priklopim gor en PC (~150W), izključim omrežno napetost in PC v trenutku crkne. Vzamem ven baterije in so precej segrete (37°C).
Nič mi ni več jasno.
Zdaj pa vprašanja (vzemite v zakup, da sem se z elektriko nazadnje srečal pri fiziki v srednji šoli, pa če boste odgovarjal, dajte na zahtevnosti "za telebane"):
1.) Zakaj je sedaj stanje slabše? Če bi imele baterije polno kapaciteto, bi morala biti po specifikacijah avtonomija vsaj 5min in to pri polni obremenitvi (2,2kW). Ali 67% kapaciteta potem pomeni tudi 67% tega časa?
2.) Zakaj UPS polni baterije (in se zato pregrevajo), ki so jih na servisu maksimalno napolnili, če pa je napetost preko 50V (izmeril, preden sem dal baterije nazaj v UPS)?
3.) Ali ima sesedena celica kaj zveze s tem? Konec koncev je bila sesedena že prej, pa je vse skupaj vsaj par minut delovalo in baterije nikoli niso imele take temperature.
4.) Ali naj zamenjam samo defekten akumulator ali vse 4? Ker je to precejšen strošek, sem ravno zato najprej šel na servis in niti sanjalo se mi ni, da bo potem slabše.
5.) Ali je možno, da je z UPS-om kaj narobe, ker potem kupovat baterije nima smisla.
6.) Kaj menite o teh akumulatorjih:
http://b2c.hte.si/article.asp?ArticleID=12617
http://www.delko.si/sql/eshop/catalog/product_info.php?products_id=472
http://www.delko.si/sql/eshop/catalog/product_info.php?products_id=264
Rad bi čim ceneje prišel skozi. UPS bo v domači uporabi (trije PC, kar bo skupaj s periferijo manj kot 1kW). Ne zahtevam velike avtonomije. Najbolj mi gre za zaščito pred prenapetostnimi sunki iz omrežja (ob nevihtah) in da lahko ob izpadu elektrike kište normalno ugasnem.
Zdaj pa še par elektrotehniških vprašanj. Ukvarjam se z računalništvom, v teoriji perfektno vem kako ups dela, kakšna je razlika med on-line in line-interactive, ko sem pa stvar odprl, mi ni blo več kaj dosti jasno, ker se ne spoznam na elemente (kot boste ugotovili iz vprašanj ob slikcah).
Upam, da nisem preveč zakompliciral in hvala, če mi bo kdo kaj razjasnil.
LP, Gašper.
Opis: |
Zakaj sta notri 2 transformatorja? Tisti del, ko gredo 4 žice notri, a to gredo na primarno navitje? Zakaj so 4? Črna in bela pa sta sekundarno? Iz slikce se sicer ne vidi ampak bela, ki gre iz enaga transformatorja, je povezana s črno na drugem, zakaj? |
|
Velikost datoteke: |
146.31 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
Tisti dve tuljavi (?) levo zgoraj, a to je filter za frekvenčne motnje iz ~220V omrežja? 4 modri lementi okoli ene od tuljav, kaj so? Modri "tulci" so kondenzatorji od usmernika, ki gladijo napetost? Bel element v obliki kvadra (na zgornji sliki); google |
|
Velikost datoteke: |
267.46 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
Rjava "stvar" na dnu slike; nič ne piše na njej; kaj je? |
|
Velikost datoteke: |
196.88 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.35
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2008 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvič slišim, da obstaja servis za obnovo baterij ? V glavnem nove baterije pa bo pomoje pomoje to to Za zaščito pred "prenapetostih" ob nevihtah lahko pozabiš, če se ti gre za varnost opreme jo enostavno izključi iz omrežja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2008 2:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče sem se malo nerodno izrazil, obnovijo ti kapaciteto. Tudi jaz nisem o tem nič vedel, pol sem pa malo po spletu pobrskal in našel na http://www.akumulatorstvo-grajzar.si/strokovni_clanki/VZDRZEVANJE_AKUMULATORJEV.doc
tale članek (del citata):
"Sulfatizacija je najpogostejša napaka pri akumulatorjih, ki so veliko v stanju mirovanja. Do sulfatizacije pride zaradi zelo močne izpraznjenosti akumulatorja (izpraznjen ali nepopolno napolnjen akumulator miruje več mesecev). Pri tem pride do močne spremembe strukture svinčevega sulfata v elektrodah, kar v daljšem časovnem obdobju lahko povzroči uničenje akumulatorja.
Najuspešneje tak akumulator napolnimo s polnilniki, ki imajo možnost nastavitve konstantnega polnilnega toka, tako da lahko generirajo zelo velike izhodne napetosti (več kot 50 do 60 V). To je potrebno, ker ima sulfatiziran akumulator zelo veliko notranjo upornost. Pri takšnem polnjenju so opazni znaki elektrolize (plinjenje, vrenje, segrevanje, rahlo pokanje), katerih intenzivnost je odvisna od velikosti polnilnega toka in stopnje sulfatizacije. Za tako izpraznjene akumulatorje je priporočljivo, da se polnjenje opravi v strokovno usposobljeni delavnici, saj z veliko serijskimi cenenimi polnilci, ki imajo napetostno omejene karakteristike, akumulatorja praktično ni mogoče napolniti."
In sem dal akumulatorje "popravt", ker sem mislil, da bom za 20€ dobil vsaj začasno rešitev.
LP, G.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2008 3:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih izkušnjah so APCji izjemno občutljivi na slabe akumulatorje.
Akumulatorji pa niso zadeve, ki bi jih lahko za malo denarja povrnil v novo stanje.
Tista rjava stvar na dve nogi je pa kondenzator.
Vzdrževalna napetost je odvisna od mnogočesa, ampak zaokrožimo na 13.7 za 12V akumulator. 4x13.7=54.8, torej "preko 50" še zdaleč ne pomeni da so polne.
Pri zaporedni vezavi gre za sistem "najšibkejši člen" in ker je povsem možno, da je aku s sesedeno celico po "vpihovanju življenja" v še slabšem stanju kot prej, imaš zdaj slabši rezultat.
Pravilno polnjenje naj bi, poenostavljeno rečeno, potekalo čim hitreje po praznjenju, do recimo 14.5V, ko vezje zazna da je aku poln in preklopi na vzdrževalno napetost. Zato tebi UPS polni po tvoje že polne akuje.
Menja se vedno vse akumulatorje v kompletu, pri čemer je priporočljivo komplet sestavit celo iz iste serije akumulatorjev, ne le iste firme.
Že komplet novih akumulatorjev različnih proizvajalcev ti lahko skrajša življ. dobo za več kot polovico.
Da bi pa samo en aku menjal pa raje takoj pozabi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dexboy Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46 Prispevkov: 1116 Aktiv.: 5.46 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Ned Sep 14, 2008 12:38 am Naslov sporočila: |
|
|
bel element je Omron rele - z oznako G7L-2A-P-CB 24V DC (kolikor je razvidno iz slike)
povezava na datasheet (če koga zanima):
http://tinyurl.com/5vsguj
Imel sem podobne težave z IMV-jevim UPSom; težave so bile podobne.. Dobil sem rabljen UPS, akumulator je bil fuč.. totalno.. Ampak to sem izvedel šele po tem, ko sem premeril pol UPS-a z osciloskopom (baterija je namreč kazala 12V - vendar se je v trenutko ko je UPS zagnal razsmernik, napetost padla na 6V in se je UPS izklopil..)
No.. v glavnem, pravim da bi lahko bili vzroki težav akumulatorji.. Resda niso poceni, vendar tudi nov takšen UPS ni
Mogoče bi lahko to kako preizkusil na kakšnem močnem 48V napajalniku... Mislim da se ta napetost uporablja za polnjenje električnih viličarjev (za 80V vem, za to nisem 100%)
Samo predlog
_________________ Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|