 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pegla Član


Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.20 Kraj: Sv.Anton
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 11:12 pm Naslov sporočila: Xsenonske žarnice |
|
|
Na netu sem zasledil, da so kompleti xsenonskih žarnic z napajalnikom precej
dragi cca 200€ za komplet. Samo žarnice (zadnja najnižja cena, ki sem ji zasledil)
pa 22€.
Napamet mi je prišlo, da bi kupil samo žarnice in rasmirnik naredil sam kar z PIC-em. Kot sem na netu zasledil ima izhod rasmirnika cca 85v +-13v tolerance in 35w moči in caa 0.4A na 85v in caa 3A na 12v.
Kaj vi menite o tem?
L.P. Pegla
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Jun 18, 2007 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš našel kakšno shemo za te kite se tudi jaz priporočam. Sam sem slišal, da bi naj bila napetost ranga kV na žarnice, zdaj pa kakšna je pa sam tudi ne vem.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 7:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Xenonske žarnice za vžig potrebujejo nekaj kV. Pri tem žarnica postane prevodna in potem lahko napetost pade na 85V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 8:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa firbec kako je narejen napajalnik oz balast za te žarnice.Je mogoče kdo zasledil kakšno shemo,kako je to konkretno izvedeno?
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 8:57 am Naslov sporočila: |
|
|
točno to sem že jaz razmišljal. Potem me je pa eden "razsvetlil" - namreč to ni navaden razsmernik. Ob zagonu mora dati ven par tisoč voltov da žarnica prebije, potem pa dokler ni ogreta daje ven večjo moč kot je nazivna, zato da v bistvu takoj sveti s polno močjo in se čimprej segreje na delovno temperaturo. Ta čas je izredno delikaten ker je možna explozija žarnice, zato je nujen natančen nadzor toka skozi žarnico in regulacija. Ko se žarnica segreje, se tok zmanjša na nominalno vrednost (poraba 35W). Medtem ko je še vedno treba stalno gledati če se žarnica slučajno ugasne(kar se zgodi) da se napetost takoj spet zviša na par tisoč da se ponovno vžge.
Pegla --> tisto "cca" odpade pri tem sistemu ker bo na žalost v tem primeru xenonka kaj hitro odšla adijo.
V glavnem, ne bi to sam delal. Jaz imam xenonke v meganu (coupe) in moram reči da je kot da bi prej vozil s parkirnimi lučmi. Je pa včasih lahko problem motenj - recimo kolega je dal v scenica H4 bixenon in so mu motile računalnik - avto se včasih ni hotel deblokirati (zaščite motorja) in jih je moral dati ven...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.37 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:15 am Naslov sporočila: |
|
|
To se pa moram strinjati, da so navadne halogenke parkirne v primerjavi s xenonskimi lučmi. Vožnja ponoči je skoraj kot podnevi, več ne bi hotel avta z navadnimi žarnicami (edino cena nove žarnice mi ni niti malo všeč )
Kolikor mi je znano, je potrebno nekje 35kV za vžig teh žarnic.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:22 am Naslov sporočila: |
|
|
razen kar je malo več motenja nasproti vozečih pri teh kitih. Jaz imam navadno višino snopa nastavljeno na 2 čez dan in ponoči na 0 ali 1, pač odvisno. dejstvo je da so novi žarometi narejeni drugače, predvsem so večina z lupo, ki omogoča bolj ostro mejo. Tudi tu je kot povsod, proizvajalci grejo na mejo legalnega, in tu so šli na mejo legalnega s H7, ne pa s xenonkami...(no, tisti s serijskimi ste tukaj na boljšem)
Mislim da ja, okoli 35kV...
Žarnice naj bi (teoretično) držale skoraj življenjsko dobo avta, izračunano je da naj bi pri povprečni hitrosti 60 na uro držale 180.000 km, tako da če je prava kvaliteta, je vse OK...prav tu pa se lahko zalomi - namreč ne kupovat poceni kitov na netu - pravijo da je zelo dober kaixen - pride malo pod 200 €. tisti za 150 baje crkujejo. Jaz sem sicer dal 300 z montažo, ni pa kaixen ampak enake če ne boljše kvalitete, od enega avtoelektričarja (ne bi reklame)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:27 am Naslov sporočila: Re: Xsenonske žarnice |
|
|
pegla je napisal/a: |
.. xsenonskih žarnic ... rasmirnik ... izhod rasmirnika |
Žarnice so xenonske, rasmirnik pa je razsmernik.
Napajalnik za te žarnice je precej kompliciran. Na popolnoma enak način deluje tudi napajalnik za plinski laser, samo napetosti in tokovi so drugačni. V končni fazi se je pokazalo, da je bilo ceneje dati 450 US$ za kos napajalnika, kot pa samogradnja. No money no fcuk.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.37 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, jaz imam serijske xenonske, ne kakšen kit. Imajo tudi avtomatsko nastavitev višine. Mogoče ve kdo kako deluje to?
Drugače pa pravijo, da grejo žarnice proti koncu, ko začnejo bolj rdeče svetiti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:46 am Naslov sporočila: |
|
|
menda imajo ene senzorje na prednji premi in potem pač gledajo naklon vozila.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da imajo skoraj vsi avti nastavitev višine žarometov (ročno) že ohoho let in, da tista avtomatska nastavitev ne reagira npr. na ležečih policajih ali kakšnih podobnih kratkih neravninah kjer avto zaniha in zaslepi nasproti vozeče, se mi zelo zdi, da je vse skupaj samo zarota izdelovalcev ksenonskih žarometov.
Kitajci prodajajo te ksenonske sisteme, ki jih vidiš na bolhi po 100$. In to so tisti boljši, z nekimi evro certifikati
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 10:05 am Naslov sporočila: |
|
|
s temi certifikati na kitajskih jajčkih je tako, da ti oni gor napišejo kar boš rekel. Če jim rečeš naj napišejo recimo "uporabno samo na štedilniku na plin", bojo to pač napisali. Ne pa verjet tem certifikatom. Jaz sicer nimam izkušenj s temi kitajskimi kiti ampak sem dosti bral po forumih da menda crkujejo, da se edino splača ali pri avtoelektriki ali ta kaixen komplet, ki ga naročiš v SLO(celje) preko neta in dobiš po pošti.
Je pa pač tako da "uradno" morajo xenonke imeti samodejno nastavitev višine in pranje. Sicer ne vem kako ampak uvoznik za kaixen pravi da imajo dovoljenje v nemčiji, srbiji, hrvaškem...v SLO še ne, ker sploh še ni zakona za ali proti - sivo področje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Jasno, da ti kitajci napišejo kar hočeš, zato pa sem dal smajlija na konec.
Tole je potek napetosti in toka skozi devterijevo žarnico, ki jo uporablja UV detektor. Žarnica ima ogrevano katodo za vžig.
Pomoje je situacija precej podobna pri ksenonskih žarnicah (razen vžiga).
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
42.81 KB |
Pogledana: |
37 krat |

|
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 3:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
ja, seveda---smajli----sori---
ja, bi se strinjal, razen vžiga bi to moralo biti to. V glavnem, zadevo kupit pa je...ni kej.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jun 19, 2007 4:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem videl ta teden Boscheve komplete s ceno okrog 150-200EUR (odvisno koliko si prijatelj). Kar se mene tiče, še vedno dobro vidim in počasi vozim, zato me take izboljšave nič ne mikajo. H4 je zame več kot dovolj. Pa še nasproti vozečih ne motim kaj dosti. Če bi pa radi ponoči videli kot podnevi, si privoščite "night vision " .
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|