www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Xsenonske žarnice
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
pegla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32
Prispevkov: 284
Aktiv.: 1.20
Kraj: Sv.Anton

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 18, 2007 11:12 pm    Naslov sporočila:  Xsenonske žarnice Odgovori s citatom

Na netu sem zasledil, da so kompleti xsenonskih žarnic z napajalnikom precej
dragi cca 200€ za komplet. Samo žarnice (zadnja najnižja cena, ki sem ji zasledil)
pa 22€.

Napamet mi je prišlo, da bi kupil samo žarnice in rasmirnik naredil sam kar z PIC-em. Kot sem na netu zasledil ima izhod rasmirnika cca 85v +-13v tolerance in 35w moči in caa 0.4A na 85v in caa 3A na 12v.

Kaj vi menite o tem?


L.P. Pegla
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 18, 2007 11:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če boš našel kakšno shemo za te kite se tudi jaz priporočam. Sam sem slišal, da bi naj bila napetost ranga kV na žarnice, zdaj pa kakšna je pa sam tudi ne vem.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bungee
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49
Prispevkov: 1479
Aktiv.: 6.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 7:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Xenonske žarnice za vžig potrebujejo nekaj kV. Pri tem žarnica postane prevodna in potem lahko napetost pade na 85V. Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 8:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene pa firbec kako je narejen napajalnik oz balast za te žarnice.Je mogoče kdo zasledil kakšno shemo,kako je to konkretno izvedeno?

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 8:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

točno to sem že jaz razmišljal. Potem me je pa eden "razsvetlil" - namreč to ni navaden razsmernik. Ob zagonu mora dati ven par tisoč voltov da žarnica prebije, potem pa dokler ni ogreta daje ven večjo moč kot je nazivna, zato da v bistvu takoj sveti s polno močjo in se čimprej segreje na delovno temperaturo. Ta čas je izredno delikaten ker je možna explozija žarnice, zato je nujen natančen nadzor toka skozi žarnico in regulacija. Ko se žarnica segreje, se tok zmanjša na nominalno vrednost (poraba 35W). Medtem ko je še vedno treba stalno gledati če se žarnica slučajno ugasne(kar se zgodi) da se napetost takoj spet zviša na par tisoč da se ponovno vžge.
Pegla --> tisto "cca" odpade pri tem sistemu ker bo na žalost v tem primeru xenonka kaj hitro odšla adijo.
V glavnem, ne bi to sam delal. Jaz imam xenonke v meganu (coupe) in moram reči da je kot da bi prej vozil s parkirnimi lučmi. Je pa včasih lahko problem motenj - recimo kolega je dal v scenica H4 bixenon in so mu motile računalnik - avto se včasih ni hotel deblokirati (zaščite motorja) in jih je moral dati ven...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.37
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To se pa moram strinjati, da so navadne halogenke parkirne v primerjavi s xenonskimi lučmi. Very Happy Vožnja ponoči je skoraj kot podnevi, več ne bi hotel avta z navadnimi žarnicami (edino cena nove žarnice mi ni niti malo všeč Confused )
Kolikor mi je znano, je potrebno nekje 35kV za vžig teh žarnic.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

razen kar je malo več motenja nasproti vozečih pri teh kitih. Jaz imam navadno višino snopa nastavljeno na 2 čez dan in ponoči na 0 ali 1, pač odvisno. dejstvo je da so novi žarometi narejeni drugače, predvsem so večina z lupo, ki omogoča bolj ostro mejo. Tudi tu je kot povsod, proizvajalci grejo na mejo legalnega, in tu so šli na mejo legalnega s H7, ne pa s xenonkami...(no, tisti s serijskimi ste tukaj na boljšem)
Mislim da ja, okoli 35kV...
Žarnice naj bi (teoretično) držale skoraj življenjsko dobo avta, izračunano je da naj bi pri povprečni hitrosti 60 na uro držale 180.000 km, tako da če je prava kvaliteta, je vse OK...prav tu pa se lahko zalomi - namreč ne kupovat poceni kitov na netu - pravijo da je zelo dober kaixen - pride malo pod 200 €. tisti za 150 baje crkujejo. Jaz sem sicer dal 300 z montažo, ni pa kaixen ampak enake če ne boljše kvalitete, od enega avtoelektričarja (ne bi reklame)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.70
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:27 am    Naslov sporočila:  Re: Xsenonske žarnice Odgovori s citatom

pegla je napisal/a:
.. xsenonskih žarnic ... rasmirnik ... izhod rasmirnika

Žarnice so xenonske, rasmirnik pa je razsmernik.

Napajalnik za te žarnice je precej kompliciran. Na popolnoma enak način deluje tudi napajalnik za plinski laser, samo napetosti in tokovi so drugačni. V končni fazi se je pokazalo, da je bilo ceneje dati 450 US$ za kos napajalnika, kot pa samogradnja. No money no fcuk.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.37
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, jaz imam serijske xenonske, ne kakšen kit. Imajo tudi avtomatsko nastavitev višine. Mogoče ve kdo kako deluje to?

Drugače pa pravijo, da grejo žarnice proti koncu, ko začnejo bolj rdeče svetiti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

menda imajo ene senzorje na prednji premi in potem pač gledajo naklon vozila.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 9:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na to, da imajo skoraj vsi avti nastavitev višine žarometov (ročno) že ohoho let in, da tista avtomatska nastavitev ne reagira npr. na ležečih policajih ali kakšnih podobnih kratkih neravninah kjer avto zaniha in zaslepi nasproti vozeče, se mi zelo zdi, da je vse skupaj samo zarota izdelovalcev ksenonskih žarometov.

Kitajci prodajajo te ksenonske sisteme, ki jih vidiš na bolhi po 100$. In to so tisti boljši, z nekimi evro certifikati Wink

_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 10:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

s temi certifikati na kitajskih jajčkih je tako, da ti oni gor napišejo kar boš rekel. Če jim rečeš naj napišejo recimo "uporabno samo na štedilniku na plin", bojo to pač napisali. Ne pa verjet tem certifikatom. Jaz sicer nimam izkušenj s temi kitajskimi kiti ampak sem dosti bral po forumih da menda crkujejo, da se edino splača ali pri avtoelektriki ali ta kaixen komplet, ki ga naročiš v SLO(celje) preko neta in dobiš po pošti.
Je pa pač tako da "uradno" morajo xenonke imeti samodejno nastavitev višine in pranje. Sicer ne vem kako ampak uvoznik za kaixen pravi da imajo dovoljenje v nemčiji, srbiji, hrvaškem...v SLO še ne, ker sploh še ni zakona za ali proti - sivo področje Confused
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jasno, da ti kitajci napišejo kar hočeš, zato pa sem dal smajlija na konec.

Tole je potek napetosti in toka skozi devterijevo žarnico, ki jo uporablja UV detektor. Žarnica ima ogrevano katodo za vžig.
Pomoje je situacija precej podobna pri ksenonskih žarnicah (razen vžiga).



uv.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  42.81 KB
 Pogledana:  37 krat

uv.JPG



_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 3:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ja, seveda---smajli----sori---
ja, bi se strinjal, razen vžiga bi to moralo biti to. V glavnem, zadevo kupit pa je...ni kej.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.01
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 4:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem videl ta teden Boscheve komplete s ceno okrog 150-200EUR (odvisno koliko si prijatelj). Kar se mene tiče, še vedno dobro vidim in počasi vozim, zato me take izboljšave nič ne mikajo. H4 je zame več kot dovolj. Pa še nasproti vozečih ne motim kaj dosti. Če bi pa radi ponoči videli kot podnevi, si privoščite "night vision " Smile .
_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
Stran 1 od 7

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group