 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 25.71 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
SimonS je napisal/a: |
vonj po poletju, tišino in veter v laseh |
ter mušice v očeh in muhe v zobeh.
Vsaka stvar ima dobre in slabe strani. Elektro avto je OK za zaprte prostorre, da se ljudje v teh prostorih ne zadušijo, kjer je treba več dosega, pa tako vozilo odpade ko knof pri gatah.
Kaj boš z avtom na baterije v zimskem mrazu ? Pa v poletni vročini ? V obeh primerih ubogi akumulator odpove zelo prekmalu, čeprav že v idealnih razmerah njegov doseg in refill ni nekaj odličnega.
Nafte je dovolj za vsaj 10.000 let in zakaj bi jo šparali ? Za nek produkt, ki je bil odličen pred 100 leti, pred 80. leti pa je povsem zasluženo propadel zaradi vseh minusov, ki jih ima in v vsem tem času njegovi minusi niso bili odpravljeni, pravzaprav so se ob napredku avta na bencin le še povečali ?
Vprašanje bi se moralo glasiti: Imamo za transport kaj, kar je resnično vsestransko konkurenčno nafti in ne samo v zelo redkih in omejenih tržnih nišah ?
Odgovor je jasen: Nimamo !
Dolgo je bila dobra konkurenca para, na cesti do nekako 70 let nazaj, na vodi pa do 40 let nazaj. Sedaj pa so parniki samo še jedrske podmornice in letalonosilke, kjer reaktor zagotavlja izobilje moči.
Toda tudi uran ni gorivo za avtomobile jutrišnjega dne. Res imamo urana še za mnogo milijonov let (kdo greje sredico tega planeta ?), vendar so vse znane izvedbe fisijskih reaktorjev prevelike za avtomobile, RTG pa iz sebe spravi premalo moči.
Ne gre tudi, če se zanemari nerazumen odpor večine folka pred jedrsko energijo in dejstvo, da te stvari v dovolj neumnih, malomarnih ali zlobnih rokah postanejo nevarne.
Kaj pa fikcijski Mr. Fusion ?
Žal za fuzijske reaktorje pa še bolj velja, da ne morejo biti majhni in tako s filmskim Mr. Fusion tudi ne bo nič. Potrebno je vedeti, da več kot nekaj sekund delujoč fuzijski reaktor, ki ga je zgradil človek, sploh še ne obstaja. Vsi do sedaj zgrajeni so bili enostavno premajhni in je se je plazma prehitro ohladila in ni reakcija postala samovzdržna.
Mogoče bo celo Iter, ki ga packajo že zelo dolgo, še vedno premajhen.
Ampak v 10.000 letih bodo že kaj pogruntali, ni skrbeti. Za avto na baterije pa že vemo, da ob znani tehnologiji, to ni to. Za uporaben elektro avto rabimo nek hranilnik el. energije , ki v 1l prostornine spravi 10kWh in ga je mogoče napolniti v nekaj sekundah.
Prva zahteva je ob katastrofalno slabi energetski gostoti znanih konstrukcij električnih baterij in akumulatorjev - utopija, drugo pa izjemen tehničen problem, saj to pomeni mamutske tokove na zelo majhnem prostoru, naprava pa bi morala biti taka, da bi z njo lahko vsak ravnal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 18.15
|
Objavljeno: Sob Dec 25, 2010 11:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Nafte je dovolj za vsaj 10.000 let in zakaj bi jo šparali ? |
Včasih si izvrtal luknjo in je 1/3 nafte sama iztekla ven. Šele ko so iznašli varnejše vrtine, je postalo črpanje prve tretjine bolj nadzorovano.
Dandanes je treba imeti srečo, da se sploh še odkrije kakšno obetavno naftno polje. Tista, ki se nahajajo pod vrtinci morskih tokov, pa so običajno v globinah 5km+ in ne vem, če je nafte ob sedanji razsipni zlorabi dovolj za 10000 let.
Azrael je napisal/a: |
Sedaj pa so parniki samo še jedrske podmornice in letalonosilke, kjer reaktor zagotavlja izobilje moči.
Toda tudi uran ni gorivo za avtomobile jutrišnjega dne. Res imamo urana še za mnogo milijonov let (kdo greje sredico tega planeta ?), vendar so vse znane izvedbe fisijskih reaktorjev prevelike za avtomobile, RTG pa iz sebe spravi premalo moči. |
Sredica planeta ima eno sila neprijetno lastnost. Do nje vodi tekoča pot v kateri se potopi vse, kar je gostejše od nje. Uran je gostejši in pot v sredico je enosmerna. Recimo, da bi ga šli iskat s "podmornicami" iz volframa, ki bi jih spustili v vulkane.
Sicer je daleč najvarneje skladiščiti jedrske odpadke v globokomorskih jarkih na obrobju Tihega oceana, kjer jih trajno pogoltne tektonika. A jedrske odpadke bi lahko v prihodnosti še zelo koristni uporabili, zato bi s tem napravili še bolj medvedjo uslugo našim zanamcem, kot s sedanjim "pristopom" - puščanje jedrskih tempiranih bomb v morjih tretjega sveta.
Azrael je napisal/a: |
Ne gre tudi, če se zanemari nerazumen odpor večine folka pred jedrsko energijo in dejstvo, da te stvari v dovolj neumnih, malomarnih ali zlobnih rokah postanejo nevarne. |
Ja, to je zelo resen problem. Trčenja potniškega letala v krško nuklearko so se prvi domislili Srbi. Pa niso najbolj problematičen narod na svetu.
Azrael je napisal/a: |
Kaj pa fikcijski Mr. Fusion ?
Žal za fuzijske reaktorje pa še bolj velja, da ne morejo biti majhni in tako s filmskim Mr. Fusion tudi ne bo nič. Potrebno je vedeti, da več kot nekaj sekund delujoč fuzijski reaktor, ki ga je zgradil človek, sploh še ne obstaja. Vsi do sedaj zgrajeni so bili enostavno premajhni in je se je plazma prehitro ohladila in ni reakcija postala samovzdržna.
Mogoče bo celo Iter, ki ga packajo že zelo dolgo, še vedno premajhen.
Ampak v 10.000 letih bodo že kaj pogruntali, ni skrbeti. Za avto na baterije pa že vemo, da ob znani tehnologiji, to ni to. Za uporaben elektro avto rabimo nek hranilnik el. energije , ki v 1l prostornine spravi 10kWh in ga je mogoče napolniti v nekaj sekundah.
Prva zahteva je ob katastrofalno slabi energetski gostoti znanih konstrukcij električnih baterij in akumulatorjev - utopija, drugo pa izjemen tehničen problem, saj to pomeni mamutske tokove na zelo majhnem prostoru, naprava pa bi morala biti taka, da bi z njo lahko vsak ravnal. |
Stvar je v tem, da je treba za stacionarne sisteme ogrevanja in pridobivanja elektrike uporabiti sonce. Pa ne solarne celice današnje tehnologije, ampak bo treba iznajti nekaj z večjim izkoristkom in manj energijsko potratno izdelavo.
Vse strehe je učinkoviteje pokriti s kolektorji za gretje vode in toploto uporabiti tudi za kuhanje.
...
Za premične sisteme, v katerih se uporabljajo naftni derivati, pa bi bilo treba spet uvesti avtobuse - naprimer ob hkratni prepovedi vožnje za osebna vozila znotraj LJ obvoznice.
@Electro:
Ne kompliciraj.
Čez praznike izklopi glavno stikalo v hiši.
Čez en teden ga spet vklopi in poročaj o rezultatih. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 25.71 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kdo govori o nafti, ki v Arabiji teče kar sama ven ? Naj jo čim prej zmanjka, bodo zdolgočaseni šejki nehali podpirati razne "borce za svobodo" in se mogoče oprijeli česa bolj konstruktivnega.
10.000 letne zaloge nafte so v bitumenskih peskih v Utahu, Wayomingu, Koloradu, Alberti, pa tudi Venezulea ne zaostaja, če bi se EU jebivetri odpovedali zavezništvu z ZDA. Ekonomsko upravičeno je njihovo izkoriščanje že danes.
Več.
Urana je že v granitu več kot dovolj (1g urana v eni toni granita), ko bo zmanjkalo bolj donosnih rud in ne bo več kaj potegniti iz izrabljenega goriva.
Še dolgo ne bo treba v sredico planeta po uran. Res pa bilo iz granita pridobljen uran edino smiselno pokuriti v FBR reaktorjih, ki skuhajo več goriva kot ga pokurijo. Energije kar jo hočeš.
Zato Iter stagnira, ni nobene strateške ali ekonomske potrebe zanj.
Mimogrede, FBR so še najbližje temu kar predstavlja politična floskula "obnovljivi viri". Floskula zato ker 2. zakon termodinamike pove, da to ni mogoče.
Oklep nuklearke zdrži še precej več kot trčenje s frčalom, sicer pa so flak in zaporni ogenj ostalega protiletalskega orožja, poznali in učinkovito uporabljali že v drugi svetovni vojni.
Bolj bi bil problem RTG z načetim oklepom v kombinaciji z "borcem za svobodo" oblečenim v telovnik napolnjen z dinamitom. Zato RTG reaktorjev še lep čas ne bo moč kupiti v diskontu, čeprav je zadeva mnogo boljša kot akumulatorji in baterije, v aplikacijah kjer je potrebno stalno napajanje majhne moči. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 18.15
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potem je že enostavneje iti na Luno po He3.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helium-3
Gremo napraviti robota za lunarno rudarjenje?
Vsako leto je razpis s 500k$ nagrade za naj robota. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 19.22 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 11:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Celo film so posneli kako naj bi se to delalo.  _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 25.71 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Dec 26, 2010 11:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da He-3 nima prav nobenega smisla voziti z Lune. Ni ne ekonomsko, ne praktično upravičeno.
V morski vodi je več kot dovolj devterija za nekaj eonov. Sploh pa se poraja resno vprašanje, če bo sploh kdaj kaj uporabnega iz Iter reaktorja. Enota je majhna, prav lahko premajna in v tem primeru bo dala od sebe manj energije, kot jo bo porabila zase.
Torej, dokler ni uporabnega in zanesljivega fuzijskega reaktorja, je razmišljanje o gradnji baze na luni zaradi pridobivanja He-3, brezpredmetno in še v primeru uporabnega reaktorja bi se lunarni He-3 lepo skuril kar tam. Devterija in urana je na Zemlji dovolj, do konca njenega obstoja, ni potrebe po uvozu iz drugih svetov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 27.61
|
Objavljeno: Pon Dec 27, 2010 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Problem devterija v vodi je njegova redkost.
Žlička sladkorja v škafu vode. Ogromno energije bi šlo da tisti cuker kristaliziraš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frapor Član

Pridružen-a: Pon 02 Apr 2007 17:24 Prispevkov: 240 Aktiv.: 1.23 Kraj: okolica Kranja
|
Objavljeno: Pon Dec 27, 2010 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da prepiranje o tem " Who Killed the Electric Car?" ni več smiselno.
Američani so že posneli nadaljevanko tega dokumentarca in se imenuje : “Revenge of the Electric Car" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14352 Aktiv.: 68.37 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Maj 04, 2022 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da nadaljujem temo iz pred 14-tih let...
Temna plat elektrike: električni avtomobili vse prej kot nedolžni
.....Elektrifikacija avtomobilov skozi prizmo varovanja okolja tako sploh ni tako zelo učinkovita, kot ste morda mislili. E-avtomobili v resnici malo, če sploh kaj v primerjavi z drugimi vrstami pogona, pripomorejo k občutnemu zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov v okolje. ....
Več in vir 24ur.com
Da ne bom spet izpadel kot nasprotnik električnega vozila lahko povem, da sem z električnim vozilom kar dobro seznanjen.
Sestra je lansko leto kupila novega električnega golfa. Razlog verjetno - dnevni km ranga 10km- služba, lastna sončna elektrarna. (višek denarja?? ) Avto je kot 4. vozilo v hiši. Služi ji v glavnem za vožnjo v službo. Mislim, da se dlje kot 50km od hiše se z njim še ni peljala.
Moje mnenje - vozilo ima sicer zelo dobre vozne lastnosti. Vseeno ga sam ne bi imel, če tudi bi bilo za polovico cenješe od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem.
Letno sicer ne delam dosti km ampak, da bom razmišljal kako bom prišel domov, če bi šel v en 100km oddaljen kraj ... Hvala ... takega vozila ne potrebujem. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 425 Aktiv.: 2.79 Kraj: Bled
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
grega09 Član

Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17 Prispevkov: 270 Aktiv.: 2.63
|
Objavljeno: Čet Maj 05, 2022 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa saj tega je polno po TV in spletu zdaj, ko je teh avtomobilov več in se uporabniki seznanjajo s kruto tehnično realnostjo takšnih igrač na začetku njihove uporabe.
Pač klasični Gartner hype cikel, prihajamo na vrh prvega hriba, kmalu bo pa streznitev na vrsti. Potem čez nekaj desetletij pa uporabnost. Sigurno pa ne do 2035, kot lapajo neki birokrati. Napredek in izboljšave so počasne, nekje od 1-3% na leto v tehničnih sektorjih. Ljudje edino ne razumejo tega, ker jim lapajo o Moorovem zakonu (cca. 35% napredek na leto), ki jim je dal (tudi) male naprave v roke v zadnjih 10 letih, v resnici je pa izrodek proti vsem ostalim rangom napredka, ki so veliko počasnejši in terjajo ogromno dela, da se stvari kam premaknejo.
Pa škoda bi bila ravno zdaj, ko smo dobili lepo zanesljive in poceni avte z motorjem na notranje izgorevanje. Če kupiš nekaj po svojih zmožnostih lahko za male pare lepo vzdržuješ in se voziš brez problemov. Tile nas pa silijo v neke nove neznanke in uganke. Najprej naj javni transport porihtajo... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 816 Aktiv.: 3.89 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 06, 2022 9:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšna bo pa kaj cena 10 ali 15 let starih rabljenih električnih avtomobilov?
Oziroma po N letih, ko bo originalna baterija fuč?
Če sedaj kupim nov bencinski avto za 20.000 bo čez 10 let vreden okoli 5.000.
Če za isto ceno kupim električnega, bo imel čez 10 let fuč baterijo. Vreden bo koliko? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 816 Aktiv.: 3.89 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 07, 2022 10:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Električni avto je priročen samo kot drugi ali tretji avto pri hiši, kot igračka. Sam bi si v tem primeru raje kupil roadstarčka (lahko tudi eletričnega).
Za dopust, potovanje ali daljši izlet se pa rabi tazaresen avto. Sicer pa poznam ljudi, ki zmorejo tudi brez avtomobila.
Trenutno tudi še ni ifrastrukture za električne avtomobile. Dokler so električni avti veselje entuziastov še gre, ko nas bo pa 10 čakal v vrsti za polnit, bo pa problem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bonus Član

Pridružen-a: Sob 22 Mar 2014 22:50 Prispevkov: 112 Aktiv.: 1.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 07, 2022 10:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Imamo službenega e-golfa Leto in pol. Prevoženih 16k km, polni se na samooskrbni SE. Na običajni relaciji 130km porabi 20kWh. Od LJ do KP gremo običajno na Petrolovo hitro polnilnico za 20 minut. Do zdaj smo za to plačali cca 20€.
Računica je odvisna od potreb. Čez 10 let bo pa najbrž tudi cena nadomestne baterije sprejemljiva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bonus Član

Pridružen-a: Sob 22 Mar 2014 22:50 Prispevkov: 112 Aktiv.: 1.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 07, 2022 10:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Imamo službenega e-golfa Leto in pol. Prevoženih 16k km, polni se na samooskrbni SE. Na običajni relaciji 130km porabi 20kWh. Od LJ do KP gremo običajno na Petrolovo hitro polnilnico za 20 minut. Do zdaj smo za to plačali cca 20€.
Računica je odvisna od potreb. Čez 10 let bo pa najbrž tudi cena nadomestne baterije sprejemljiva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 267 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|