www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kdo je ubil električni avtomobil?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Novice
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.36
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 2:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Težko me bo kdo prepričal, da iz TE Šotanj dobim električno energijo z izkoristkom, ki je kaj prida večji kot 30%


Mislim, da proteusova trditev ka drži. Veliko energije namreč porabijo že za lastno rabo. (mlini za mletje premoga) Po spomninu ekskurzije iz pred 30-tih let po 4MW na en mlin!?

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ticla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Dec 2007 22:52
Prispevkov: 440
Aktiv.: 2.21
Kraj: Župečja vas

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 3:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Po drugi strani pa imamo v avtomobilu trenutno dve vrsti motorjev:
- bencinski, kjer boljši dosegajo izkoristek okrog 30% in
- dizelski z izkoristkom okrog 40%.


Ti izkoristki so podani samo za točno določene pogoje delovanja motorja (temperatura, obrati...). Povprečni izkoristek bencinskega motorja pri vožnji bi naj bil 5%. Zaradi tega se uvajajo ti. plug in avti, kateri bi naj imeli večji povrpečni izkoristek.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s56al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03
Prispevkov: 740
Aktiv.: 3.32
Kraj: JN66SI & JN76TM

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 4:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta trenutek največja in najbolj neposredna ekološka grožnja planetu je prevelika količina CO2 v ozračju. Uporabnega elekričnega avta, ki bo dovolj poceni za množice, še nekaj časa ne bo, je pa treba podpirati njegov razvoj. V tem času pa se lahko ugasne tudi TE Šoštanj in zgradi JEK II. Jedrska energija res ni idealna s stališča varnosti pred radioaktivnim onesnaženjem, prav tako proizvaja odpadno toploto kot vsaka termo elektrarna, ne ustvarja pa omembe vrednih izpustov CO2. Žal je jedrska energija poleg omejenih vodnih, vetrnih in solarnih virov ta trenutek edina znana tehnologija, ki je ob sprejemljivih okoljskih vplivih sposobna zagotoviti dovolj električne energije za potrebe načina življenja današnje civilizacije.

Sam vidim glavne prednosti električnega avta predvsem v povezavi z zadostno količino "čiste" električne energije. Pa naj bo to avto na akumulatorsko baterijo ali gorivno celico, v kateri se kuri metanol pod pogojem, da je slednji sintetiziran iz odpadnega CO2 in H2 z vložkom "čiste" elektrike. Tako pridobljen metanol potem komur ustreza lahko kuri tudi v avtu z motorjem na bate, če se mu finančno to izide.

Pa čimprej tovor s kamionov na vlake tam, kjer se le da Smile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Proteus
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03
Prispevkov: 1786
Aktiv.: 8.02

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 5:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Človek ne more verjeti, imam občutek, da sem na kakšnem forumu gospodinj ne pa tehnikov. Večina kar nekaj bluzi brez občutka za realnost. Nekateri bi kar porušili TE Šoštanj in podobne neumnosti.

Poglejmo zadevo s konkretnega stališča:

Iz članka, ki ga je pripel Silvo izhaja, da za prevoženih 714 km potrebujemo 0,152 MWh.
Letno bi torej potrebovali za povprečno prevoženih 20.000 km nekako 4,26 MWh po avtomobilu, kar pri 1.000.000 avtomobilih v SLO znese 4.257.703 MWh.

Na internet strani NEK lahko vidimo, da na mesec proizvede kakšnih 490.000 MWh, kar letno znese (1 mesec je običajno remont) 5.390.000 MWh.

Torej če povzamem, zgraditi bi morali eno novo nuklarko, če bi se hoteli vsi voziti z električnimi avtomobili.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igor_k
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44
Prispevkov: 992
Aktiv.: 4.45
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 6:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Letna poraba motornih goriv v Sloveniji je vsaj 1.500.000 ton. Torej bi bila ena nuklearka premalo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
xay
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jun 2008 9:24
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.21

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 6:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni pa se zdi električni avto kar dobra opcija, o kateri je dobro razmisliti... Če se prav spomnim iz ekskurzije, je izkoristek šoštanjske TE okrog 38%. Plus izkoristek omrežja in el. avtomobila in dobimo okrog 30%. Ampak ni to glavna fora. Fora je, da ponoči JEK (za druge elektrarne nisem zihr) dela s polno močjo (se je ne da "ugasnit") in to zato, da je Slovenija lahko ena izmed najbolj svetlobno onesnažena v EU. Akumulatorji bi se lahko napolnili ponoči. Pa še o izkoristku motorjev z notranjim izgorevanjem - izkoristek 30 do 40% je v laboratoriju, na cesti pa avtomobili dosegajo največ dvajset odstotkov (čakanje pred semaforjem, prenos,...). Poleg tega pa je tu nesmiselno govoriti, kaj bi bilo, če bi vsi vozili el. avto - zadeva bi se itak uvajala postopoma in sploh ni nujno, da bi električni avtomobili popolnoma izpodrinili bencinarje in dizle - bolj kot neka nova opcija, ki bi lahko prišla v poštev.

LP,

Blaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 716
Aktiv.: 3.22
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 6:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

El. avtomobile bi v glavnem filali ponoči , takrat pa so presežki el. energije v skoraj vseh tipih elektrarn.
Daj še enkrat dobro premisli kako korist naredi nafta v tvojem avtu ko ogrevaš zrak ob cesti ali pa paro za industrijo in ogrevanje stanovanj.
El. avto ima poleg same energetske učinkovitosti še druge prednosti:
- mazalna sredstva so omejena na minimum, zanemarljiva
- pri zaviranju vrača energijo in je s tem zrak zaradi zavornih oblog razbremenjen
- ni sklopke in crkavanja ob speljevanu in zato manj zastojev
- ko stoji pred semaforjem ne svinja in ne kuri energije
- ni filtrov zraka , olja , hladilnih tekočin svečk itd
-ni menjalnika in sranja povezanega s tem
-ni izpušnih sistemov in regulacije povezane s tem
-enormno olajšanje izvedbe raznih ABS,ESR , 4WD in ostalih kratic
- in še bla, bla , bla
Se pa pri mehano lobiju zelo vidi odpor do elektike.
To se najbolj vidi , ko prideš k avtomehaniku in se dobesedno "userje" če je kaj na "štromu".
Osebno pa menim , da se bo smer obrnila v to smer in tega nihče ne bo ustavil.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4590
Aktiv.: 20.61
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ha, ha, ha a veš, koliko industrije bo šlo v faliment Cool
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 12.63
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 7:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razvoj more it naprej.
koliko industrije je šlo v faliment ko so šli parni stroji..
Saj ni nujno, da se kar ukine bencinske motorje. Saj so lahko oboji. Tehnologija elektrike se mora razvijati. Saj kakor je več vrst elektrarn je lahko več vrst avtomobilov. Tudi meni je drugače bolj všeč glasba motorja na fosilna goriva kot električna.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 63.89
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 11:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo je to, da nihče ni omenil nekaj, kar nam je ves čas na nosu - električne lokomotive. Tu imamo namreč narejene že vse izračune in tehnične rešitve kar se elektromotorjev in ostalih problemov tiče. In el. lokomotive so se očitno zelo obnesle.
Povedano samo še daje dodatno težo dejstvu, da je edini problem, ki ga je potrebno rešiti pravzaprav problem baterij. Ta se bo rešil nekaj z napredkom tehnologije nekaj pa s spremembo načina razmišljanja uporabnikov avta. Že same primerjave med električnim in avtomobilom na nafto in bencin so v osnovi zgrešene. Ugotavljati moramo namreč, če tak avto zadovolji naše potrebe in na kakšen način.
Ostalo pa zgolj ekonomija. In v to ekonomijo bomo prej ali slej morali vključiti tudi stroške regeneracije našega okolja.

_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Dexboy
Član
Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46
Prispevkov: 1116
Aktiv.: 5.87
Kraj: Horjul

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 11:06 pm    Naslov sporočila:  Re: Da Odgovori s citatom

Proteus je napisal/a:
...V čem je torej štos električnega vozila?


Mene zanima naslednja teorija:
Električna vozila bi zares prišla do izraza z res superrazvojem sončnih (ali vsaj gorivnih) celic. Pod superrazvoj mislim res pravi razvoj, v katerega bi se vključile vse večje korporacije na svetu. Problem pa nastana pri naftnih "lobijih", ki, vsaj po mojem mnenju, ta razvoj blokirajo in si s tem zagotavljajo nadaljni dobiček...

_________________
Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein-
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Krampus
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07
Prispevkov: 1826
Aktiv.: 9.61

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 11:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj pa vsi razmišljamo o baterijah ali akumulatorjih.

Bi bilo dobro Tesla oživeti in poskrbeti za brezžični prenos električne enrgije.

Ali sem utopist Question

_________________
Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
surla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22
Prispevkov: 716
Aktiv.: 3.22
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 11:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na to koliko se stalno omenja v takih razpravah izkoristek prenosa el. energije po daljnovodih od elektrarne do hiše naj kdo , ki to res pozna pove kolik je sploh ta procent izgub.
Sicer bom pa malo še :google:

Ja evo :Transmission and distribution losses in the USA were estimated at 7.2% in 1995 [2], and in the UK at 7.4% in 1998. [3]

Hmm kar nekaj energije gre v nič.A v primerjavi z prenosom le te v menjalniku je to dosti manj.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04
Prispevkov: 16777193
Aktiv.: 75338.64

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 23, 2008 11:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Umnik
Član
Član



Pridružen-a: Čet 16 Sep 2004 17:52
Prispevkov: 958
Aktiv.: 4.30
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2008 12:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sicer bom zaradi teh besed še tepen ampak vseeno:

Vizionar, ki ima jajca bo zamižal na eno oko in stvar spravil na plano, tisti brez jajc bo pa napisal knjigo o tem, kako se stvari ne da izvesti.

Dajte me prosim spomnit, kako so "tankali" prve motorje z notranjim izgorevanjem?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Novice Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Naslednja
Stran 4 od 16

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 67 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group