www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Avto na električni pogon-anketa
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Ankete
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Če bi avtomobil na električni pogon izdelovali serijsko, bi ga kupil
V vsakem primeru, služilo bi mi kot prvo vozilo
20%
 20%  [ 39 ]
Če bi imel zagotovljeno polnjenje na lokacijah vožnje
37%
 37%  [ 70 ]
V vsakem primeru, služilo bi mi kot drugo vozilo
6%
 6%  [ 12 ]
V primeru, če bi bila cena bistveno nižja od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem, kot 1. vozilo
17%
 17%  [ 33 ]
V primeru, če bi bila cena bistveno nižja od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem, kot 2. vozilo
9%
 9%  [ 18 ]
V tem trenutku se v nobenem primeru ne bi odločil za nakup vozila na električni pogon
8%
 8%  [ 17 ]
Skupaj glasov : 189

Avtor Sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 24.01
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 3:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Skoraj si bi upal trditi je tehnologija pri teh vozilih bistveno naprednejša kot pri poskusnih modelih elektroavtomobilov. Razlog je preprost. Ta vozila se izdelujejejo serijsko

Z napisanim se globoko strinjam. Danes je najbolj razvpit elektro avto Tesla Roadster. Po reklamnem materialu naj bi bil špica konica, ampak...

Poglejmo kakšen je bil avto, ki ga je ing. Šafranko zgradil s hudo omejenimi sredstvi začetku 80. let in ga spravil tako daleč, da je avto lahko registriral in uporabljal v cestnem prometu?

Podatki iz revije SAM 2/82, v kateri je opisana predelava Zastave 750, bolj znane kot Fičo, v el. avto, ki jo je opravil ing. Zlatko Šafranko iz Velike Gorice pri Zagrebu.

Objavljam zaradi vpogleda, kaj se je z zelo omejenimi sredstvi dalo narediti skoraj 30 let nazaj v domači delavnici (predelava tega avtomobila se je začela že leta 1980):

Podatki o avtomobilu so naslednji:

Viri energije:

Rasvetljava in pomožni sklopi: svinčev akumulator 12V 135Ah
Za pogonske motorje 3x svinčev akumulator 12V 135Ah
Vsi akumulatorji nameščeni na dnu nekdanjega prostora za motor.

Motorji:

2x istosmerni glavnostični motor za viličar, 1.6kW trajne moči na osi (P2)
- nazivna napetost motorja: 40V
- nazivni tok: 55A
- P1 = 2.2kW
- 1800o/min

Transmisija:

Vsak motor preko zobniškega prenosa (1:2.88) poganja svoje kolo, pogon na zadnji osi.

Regulacija hitrosti

Preklapljanje akumulatorjev in motorjev s pomočjo kontaktorjev (200A) in polprevodniških diod (ASEA 250A), tako da motorji delujejo z napetostjo od 6 do 36V (5 stopenj)

Še nekaj ostalih podatkov:

Najvišja izmerjena hitrost pri atestiranju: 57.2km/h
Teža praznega vozila: 740kg
Največja skupna dovoljena masa: 925kg
(Vozilo je bilo registrirano za največ 2 osebi)

Doseg

Teoretični pri stalni hitrosti 30km/h: 99.2km
V praksi (mestna vožnja): 50km

Doseg je bil verjetno povečan, saj je konstruktor v času nastajanja izvornega članka ravno vgrajeval alternator 28A za regenerativno zaviranje, vendar o uspešnosti tega sklopa ni bilo v naslednjih številkah revije SAM nobenih podatkov.

Podatka o skupni teži akumulatorjev ni bilo v članku, vendar če sklepam po teh podatkih je bila skupna teža akumulatorjev nekje med 150 in 160kg.
____________________________________________________________________________

Torej: ali lahko sploh govorimo o kakšnem znatnem razvoju el. avtomobila v zadnjih 25. letih (Tesla Roadster je bil predstavljen leta 2006)? IMHO ne. Le cena je vsekakor astronomska, vsaj proti zgoraj omenjemu avtomobilu.

Tesla Roadster ima akumulator težak ~450kg, torej nekako 3x več kot omenjeni Fičo. Teoretični doseg ni kaj prida večji, hipotetično bi omenjeni fičo z akumulatorjem iz Tesla Roadsterja zmogel 300km, Tesla pa 400km.

Tesla uporablja mnogo bolj dodelan regulacijski sklop in bistveno lažji motor z višjim izkoristkom, ki omogoča tudi regenerativno zaviranje, kar vse pomeni manj izgub in obremenjevanje akumulatorja. Tudi akumulatorji so lažji in zmogljivejši, vendar kam je šel ves profit tega napredka?
Hitrost? Varnost? Kaj tretjega?

Mogoče bo kdo rekel Tesla Roadsterima 100+kW motor!

Ko vozilo vozi s stalno hitrostjo je obremenitev motorja majhna, v omenjenemu članku iz SAMa na strani 275 (avtor: Ivo Saletto) je diagram, ki sem ga pripel spodaj.

Torej za hitrost fičota pri 60km/h je potrebno 5kW. Tesla Roadster ima mogoče malenkost boljšo aerodinamiko, ki pa mu pri teh hitrosti ne pomaga veliko, vendar je vozilo 2x težje od tega fička, kar v skupnem pomeni še več trenja.

Vendar kljub temu dvomim, da motor in ostali sklopi v Tesla Roadsterju pri stalni hitrosti 60km/h, obremenjuje akumulator s kaj več kot 7kW. Sicer to lahko izračunam:

Ob naslednjih predpostavkah:
- hitrosti 60km/h;
- obremenitvi 7kW;
- 50kWh v akumulatorju;

bi bil doseg avtomobila ~430km., kar se sklada z napovedmi.

Torej kljub zelo opevanemu high-techu Tesla Roadster, kar se izkoristkov tiče, ne zmore bistveno več kot izdelek iz domače garaže izpred 30 let, ki vsaj navidez izpade kot pravi low-tech.

Zato je moje mnennje, da Tesla Roadster ne ponuja nekaj posebno boljšega. Dobri pospeški in velika hitrost je že možna, samo kaj ti bo avto, ki bo omagal po nekaj 10 kilometrih, potem pa bo neuporaben par ur, sploh takrat, ko bo akumulator od starosti ali uporabe že oslabel?

Namreč če sklepam po pripetem diagramu, bi bil doseg Tesla Roadsterja pri 90km/h le še 200km, pri 130km/h pa nekje med 100 in 150km. Če se k temu prišteje še 20% padec kapacitete litijevih akumlatorjev letno, postane vse skupaj še bolj slabo. Žal avtomobilček uporaben samo za mestno vožnjo, čeprav temu ni namenjen.

Ne vem kakšno je z avtorskimi pravicami, imam poskeniran celoten članek iz omenjene revije, vendar ne vem, če je objava tu primerna.



prosjecni_odpori_voznje.gif
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  prosjecni_odpori_voznje.gif
 Velikost datoteke:  9.34 KB
 Downloadano:  21 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 3:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uf koliko debate o preprostem dejstvu, da akumulatorska energija za ta namen še ni dovolj tehnološko razvita. Razmerje teža/energija/hitrost polnjenja je glavni problem, ki ne bo rešen še tako kmalu. Whistle

Za lokalne vožnje (to pa so skoraj vse po naši majhni državi) bi pri tej tehnologiji trenutno prišel v poštev le sistem kakršnega imamo pri plinskih jeklenkah v gospodinjstvu. To pomeni, da bi cel akumulator na bencinsko/električnih črpalkah enostavno zamenjali s polnim. Doma pa bi jih seveda lahko počasi tudi sami polnili.

Seveda bi bilo za ta namen potrebno vzpostavit-dodelat infrastrukturo črpalk, in prepričat domači naftni lobi, da bi nabavil dovolj akumulatorjev, ki bi nas napolnjeni čakali na črpalkah. To bi bilo najbrž tisto najtežje ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6540
Aktiv.: 29.45
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 3:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale debata po moje lahko teče še v neskončnost, ampak vedno znova bomo ugotovili, da tak pristop k izvedbi uporabnega električnega avtomobila ne bo dal splošno uporabnega rezultata.
Po mojem mnenju bi lahko dala uporabne rezultate kombinacija akumulatorjev in gorivnih celic. Tu pa spet trčimo v proizvodnjo in distribucijo goriva ... če odmislim kakšno vprašanje v zvezi z varnostjo takih hibridov.

Skratka do množične uporabe električnega avtomobila je verjetno še daleč.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 24.01
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 4:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Polnjenje doma:
Edina po moje izvedljiva varianta, pod pogojem, da je odjemna moč hiše vsaj 7KW (3x20A)

Bojim se, da je to še premalo, če bi rad imel zraven pod napetostjo še ostale el. porabnike v stanovanju. V ponudbi so danes - pustimo ob strani (ne)dobavljivost in (astronnomsko) ceno, samo polnilci za recimo civilne avtomobile, precejšnjih moči, jasno povezano z veliko zahtevano kapaciteto akumulatorjev in pričakovanim čim hitrejšim refilom.

Venturi ima 10kW polnilec, Vir
Tesla Roadster obljublja čas polnjenja 3.5 ure Vir
Citiram:
How long does it take to recharge?

That depends on how far the battery has been discharged and what source is being used to charge the batteries. A full charge using the High Power Connector can be achieved in as little as 3.5 hours.

Ideally you plug the car in in when you get home, and unplug it when you drive away in the morning. The High Power Connector has been designed for use as the primary source for recharging the Roadster battery at home.

kar je še večja obremenitev, nekje 15kW za 50kWh.

V hiši z enofaznim priklopom pa bolje, če sploh ne računamo koliko bi morale biti močne varovalke za take moči..
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7768
Aktiv.: 34.98
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 4:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
....Ideally you plug the car in in when you get home, and unplug it when you drive away in the morning....

Tole me je spomnilo na šoferje v moji službi, ki so se neštetokrat odpeljali z "repom" na tovornjaku za razvoz sladoleda. Laughing
Klel sem jaz ne pa oni.

Moje mišljenje o tej temi: se mi Whistle . Ko bodo ti avtomobili v teku, mi ne bodo zdravniki več pustili voziti!

_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 6.00
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 01, 2009 11:31 pm    Naslov sporočila:  Odgovor Silvu in ostalim skeptikom. Odgovori s citatom

1. Prav je, da imamo različna mnenja. Ni pa prav, da nasprotniki negirate vse dokaze. Recimo: razvite so polnilne celice, ki imajo 5 kWh/kg in jih lahko od 10% do 90% kapacitete napolniš v 5 minutah. To trdi Toshiba, ne jaz. Nisem jih še videl, pa tudi okrogle zemlje ne. Tako trdijo in jaz verjamem.

2. Polnjenje doma. Pa poizkusimo tole pogledati realno. Vprašanje? kolikokrat točite gorivo? Recimo 4x50l na mesec, prevoženo ~ 2500 km. 2500 km/30dni dobrih 70 km dnevno. Približni izračun, kot je navedel Azrael bi bil:
50kWh / 420km x 75km = 8,333 kWh porabljene energije dnevno. Dodajmo še porabnike klima, pa radio pa še kaj se najde (v današnjem vozilu mimogrede našteješ več kot 20 elektromotorjev). Torej dvigam porabo na 10 kWh/dan. Avto stoji med 21h zvečer in 7h zjutraj. 10h. Polnilni tok iz omrežja 230 V = 4,35A + izgube, zaokrožimo na 5A.

3. Javne polnilnice. Da, zakaj ne? Nekaj 100 kW prikjuček je mimogrede, pri vsakem malo večjem obrtniku. Ali vedno točite na polno? Zakaj ne bi zamenjal praznega s 30% napolnjenosti, potem ga doma polniš z 10A dva tri ali pa.. dni pa je. Polnijo pa lahko 24/7. Se pa tukaj pojavijo problemi menjave, standardizacije in zamenjava nov - star akumulator.

4. Prehod ne bo trenuten, tako da se bo infrastruktura lahko prilagajala. Kje dobiti toliko elektrike je pa tudi umestno vprašanje.

5. Vse kar pride na novo je drago. S serijsko proizvodnjo pa cene padejo. Vsaj do zdaj so.

6. Za začetek vidim elektromobil kot zadnje prevozno sredstvo v družini. Tistega, ki je za vsak slučaj "pr bajti".

Pa še tole. Bral sem, da je neka avtomobilistična revija testirala Teslo. Prevozili so 96 milj, nakar je bil akumulator prazen. Priznali pa so tudi, da so ga gnali do skrajnih meja. Bencinsko gnan avto pa v takšnih razmerah tudi porabi krepko preko specifikacij.

Lp Bojan.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 64.07
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 1:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:
Skratka do množične uporabe električnega avtomobila je verjetno še daleč.
Ja, zelo daleč. Bodo pa vedno posamezniki, ki se bodo potrudili narediti lastno električno vozilo in v tem tudi uspeli.
Električni avto bo še dolgo tudi zelo aktualna tema pogovorov na forumih in v realnem življenju.
Posledično bo ta tema tudi izkoriščana za propagando razno raznih sistemov katerih edini cilj je, da obogati peščica ljudi, ki jim za vse ostalo ni mar. Najbolj prefinjeni piramidalni sistemi bodo seveda tudi to temo izkoristili za pridobivanje novih "investitorjev". V resničnem življenju velja torej biti pameten in previden pri prenosu idej z interneta v realno življenje. Kaj lahko se zgodi, da zaradi električnega avta ne boste imeli niti avta na fosilna goriva, niti garaže zanj ne. Zgodi se vam lahko celo, da vam pobegne hiša.

_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 25.15

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 1:33 am    Naslov sporočila:  Re: Odgovor Silvu in ostalim skeptikom. Odgovori s citatom

bojans je napisal/a:
1. Prav je, da imamo različna mnenja. Ni pa prav, da nasprotniki negirate vse dokaze.


Aha ...

Citiram:
Recimo: razvite so polnilne celice, ki imajo 5 kWh/kg in jih lahko od 10% do 90% kapacitete napolniš v 5 minutah. To trdi Toshiba, ne jaz. Nisem jih še videl, pa tudi okrogle zemlje ne. Tako trdijo in jaz verjamem.


Jaz trdim, da imam motor, ki porabi par deci 95 oktanskega bencina na 100 km, ki onesnazuje okolje precej manj kot proizvodnja elektricne energije. Trdim tudi, da je na svetu zalog nafte za ta motor za naslednjih 10000 let.

Citiram:
Avto stoji med 21h zvečer in 7h zjutraj. 10h.


A zdaj pa ni vec 5 minut za 80% kapacitete, ampak celo noc za dobrih 15% kapacitete ?

Saj to lahko pocnes ze danes - infrastruktura bi zdrzala tvoj eksperiment, ce ze ravno tvoje stanovanje ni opremljeno z napeljavo, ki bi bila dimenzionirana za tok 5A.

Problem nastane, ko tega ne pocnes vec samo ti, ampak tudi tvoj sosed, pa naslednji sosed, pa naslednji in tako vseh 50 avtomobilov, ki pripadajo eni stolpnici, ce zelijo ljudje zjutraj priti v sluzbo. In tako celo naselje, vsa naselja, v vseh krajih, po celi drzavi. V Sloveniji je bilo v letu 2008 registriranih dober milijon osebnih vozil, ki bi tako porabila 11.5 GWh energije za polnjenje ... vsako noc. Na mesec to znese priblizno 345 GWh oziroma nekaj vec, kot proizvedejo vse hidroelektrarne v Sloveniji (smisel tega naj bi bil cistejsi transport, ce prav razumem).

Citiram:
6. Za začetek vidim elektromobil kot zadnje prevozno sredstvo v družini. Tistega, ki je za vsak slučaj "pr bajti".


Za kaksen slucaj ? Da bi ljudje kupovali nekaj za par deset tisoc EUR (za pol cene tistih kitajskih jajc, ki so omenjena v tej temi, dobis cisto zaresen avto z razumno dobro zmogljivostjo, ki za povrh na NCAP crash testu ne bi dobil minus dve zvezdici in pol) zato, ker se to zdi nekomu fina ideja, in potem to samo gledali, razen ce pride do "slucaja", je nesmiselno - to si lahko privoscijo le redki. vecina kupi avto, kakrsnega si lahko privosci, in ga tudi uporablja, kolikor ga pac rabi. Ce ga ne rabijo, ga ne kupijo.

Citiram:
Pa še tole. Bral sem, da je neka avtomobilistična revija testirala Teslo. Prevozili so 96 milj, nakar je bil akumulator prazen. Priznali pa so tudi, da so ga gnali do skrajnih meja. Bencinsko gnan avto pa v takšnih razmerah tudi porabi krepko preko specifikacij.


Pri 201 km/h osebni avto naredi vec kot slabih 155 km z enim tankom bencina. Akumulatorje bo potrebno se precej izboljsati, da bodo primerljivi z zdajsnjimi avtomobili, kar je se en minus za obstojece elektricne igracke.

Saj ideja ni slaba, ampak obstojeca tehnologija ni dovolj dobra za vse skupaj. Potrebovali bi cenejso elektriko, bolsji elektroenergetski sistem, usterzno infrastrukturo (odjemna mesta), ucinkovitejse baterije, ucinkovitejse polnjenje in ucinkovitejse pogonske sklope, vse to proizvedeno za kvecjemu enako ceno kot zdajsnja vozila. Ko bo vse to izpolnjeno, ne bo nobene ovire, da ne bi motorji z notranjim izgorevanjem romali na smetisce zgodovine (ce se seveda tudi ti vmes ne bodo izboljsali ...).

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Merlin
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47
Prispevkov: 289
Aktiv.: 1.46

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 8:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nuklearka v Krškem stoji že kar nekaj časa, pa nič ne kaže na to, da bi se z odvečno toploto kaj kmalu ogrevalo mesto, ampak se še vedno reka Sava.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2751
Aktiv.: 12.39
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 9:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat, koliko od teh registriranih avtov je v dnevni uporabi?
Koliko od teh avtov naredi v enem dnevu res povprečno število km?

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 25.15

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 10:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
Sokrat, koliko od teh registriranih avtov je v dnevni uporabi?


Koliko registriranih avtomobilov ni v dnevni uporabi in so namenjeni samo gledanju ?

Citiram:
Koliko od teh avtov naredi v enem dnevu res povprečno število km?


V tole si pa vlozil razmisleka Whistle Statisticno niti en avto ne naredi res povprecno stevilo km. Vsi skupaj pa v povprecju naredijo tocno povprecno stevilo km.

_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 24.01
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 5:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Pa še tole. Bral sem, da je neka avtomobilistična revija testirala Teslo. Prevozili so 96 milj, nakar je bil akumulator prazen. Priznali pa so tudi, da so ga gnali do skrajnih meja. Bencinsko gnan avto pa v takšnih razmerah tudi porabi krepko preko specifikacij.

Tesla Roadster naj bi bil super športnik - hudi pospeški in visoke končne hitrosti - to dvoje vedno povdarjajo, konec koncev gre za majhen dvosedežnik, brez prtljažnika, z zasoljeno ceno in je težko dobavljiv, torej ima vse kar je značilno za ta razred avtomobilov.

In zato je primerjava z drugimi super športniki povsem na mestu in edina smiselna. In takoj se vidi pomembno razliko, resničen super športnik se ne bo pregreval za vsako malenkost, kot se Tesla in za refil ne bo rabil pol dneva, ampak 5 minut.

Super športnik se ne vozi, kot bi šel z njim za pogrebom, ampak ima pedal za gas zato, da se ga pohodi. Poraba in doseg z enim polnjenjem sta v takih primerih postranskega pomena. Šteje vzdržljivost in enostavnost uporabe, kamor sodi tudi hiter refill. Vsega tega Tesla nima.

Nima niti bolj civilnih lastnosti, je brez uporabnega prtljažnika, je premajhen in je hudo predrag za to malo kar bi lahko ponudil nekemu Janezu Novaku, da se bo z njim vozil na šiht in v trgovino po kruh.

White Star, ki naj bi bil elektro avto za običajne smrtnike, pa so pri Tesla Motors kot kaže opustili, saj bi moral priti v prodajo lani. Kaže, da so izračunali, da se ne bo obneslo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TECHNIC
Član
Član



Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18
Prispevkov: 582
Aktiv.: 2.75
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 5:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

White Star se je preimenoval v Model S.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_WhiteStar

Še tole:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_BlueStar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2751
Aktiv.: 12.39
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 6:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat je napisal/a:
NeoTO je napisal/a:
Sokrat, koliko od teh registriranih avtov je v dnevni uporabi?


Koliko registriranih avtomobilov ni v dnevni uporabi in so namenjeni samo gledanju ?

Citiram:
Koliko od teh avtov naredi v enem dnevu res povprečno število km?


V tole si pa vlozil razmisleka Whistle Statisticno niti en avto ne naredi res povprecno stevilo km. Vsi skupaj pa v povprecju naredijo tocno povprecno stevilo km.


Upokojenci, tedenski migranti, ... a misliš, da tile vsak dan avto sprehajajo?

S kilometri sem mislil pa to: poslovneži, zastopniki, dostavniki, .... naredijo za kar nekaj faktorjev več km kot ostali in ti zagotovo ne bodo šli na elektro. Zato jih lahko enostavno odstraniš iz računice.
Na drugi strani imaš pa mestne ljudi, ki se v službo peljejo z avtom, pa čeprav je to le nekaj kilometrov. Za takšne bi bili električni avti čisto kul.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 24.01
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 02, 2009 8:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@TECHNIC

Hvala za inforrmacije. Torej so zadevo prestavili za naslednja 3 leta, kot je v tej branži običaj, opravli nekaj kozmetičnih sprememb v reklamnem materialu in seveda navili ceno v nebo.

NeoTO je napisal/a:
Na drugi strani imaš pa mestne ljudi, ki se v službo peljejo z avtom, pa čeprav je to le nekaj kilometrov. Za takšne bi bili električni avti čisto kul.

Ne, taki ne rabijo avta, ne na bencin, ne na elektriko. Taki rabijo funkcionalen in dobro delujoč javni mestni prevoz.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Ankete Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Naslednja
Stran 9 od 10

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group