 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Feb 28, 2009 11:20 pm Naslov sporočila: senzor kota gredi in vžigalni sistem |
|
|
Zdravo
Za en motor rabim sistem vžiga in razmišljam o klasiki, starem dobrem BOSCH modulu:
The Bosch 0 227 100 124 'igniter' module (called the "Bosch 124" here) is not a 'smart' module. That is, it DOES NOT control dwell. Because of this, we need to use the HEI settings in MegaSquirt-II to set the dwell, etc. The Bosch 124 fires the coil when the signal from MegaSquirt-II goes from high to low, just like the 7-pin HEI.
Parameter
Value
Ignition Input Capture Rising Edge
Signal through optoisolator (U4)
('Falling Edge' for MicroSquirt® if using the VR input circuit)
Cranking trigger Trigger Rise
Coil Charging Scheme Standard Coil Charge
Spark Output Going High (Inverted)
for production MS-II
('Going High (Inverted)' for MicroSquirt)
The Bosch 0 227 100 124 module is particularly useful to people who have Hall sensor distributors, optical sensor distributors, or points distributors. This is because these distributors can feed their 5 or 12 Volt square wave output directly to MegaSquirt® on pin #24. Since the Bosch 124 module has no sensor input, it merely uses the MegaSquirt-II output to control the coil. The sensor input is completely separate from the ignition output, unlike the HEI modules. The module takes the MegaSquirt® ignition advance output signal from the pin #36 on the V3 main board's DB37 (JP1-5 header pin on the MegaSquirt® V2.2 PCB).
Mene zanima, kakšen HALL senzor rabim za tole? Ali je vseeno? Sem namreč zasledil več tipov, eden je na tem linku, pa ne vem, če je primeren:
http://cgi.ebay.com/BIPOLAR-HALL-EFFECT-DIGITAL-POSITION-SENSOR-103SR17A-1_W0QQitemZ270166866249QQcmdZViewItemQQptZBI_Automation_Components?_trksid=p3286.m20.l1116
Ali bi tole sploh delalo brez MEgasquirta?? Tam omenjajo, da modul nima vhoda za senzor.
Imam še možnost uporabit "pick-up coil", za katero se mi zdi, da jo je imel yugec notri v razdelilcu- imel je tudi ta bosch modul.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Mar 01, 2009 12:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri YUGOtu sta bila not samo dva posebna "križa" (vrteč in mirujoč) pod njima pa permanentni magnet. Med križema pa tuljava podobna tisti v motorčku programatorja pralnega stroja, ki je bila direkt vezana na ta modul. Vse skupaj je ven dajalo nekakšen sinus z zelo kratkimi imulzi in dolgimi pavzami.
Poizkusi zadevo oživit na mizi kar z imitiranjem platin. Mogoče boš potreboval še kakšen pull up ali down upor. Poizkusi različne kombinacije.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Mar 02, 2009 8:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi je uspelo sparit induktivni senzor in tale bosch modul vžiga. Na mizi lepo prižiga lučko na izhodu.
Pa sem prišel do naslednjega problema in sicer čas polnjenja cinšpule ali dwell time, kot ga imenujejo angleško.
Iskra preskoči, ko se kontakt na platinah/senzorju odpre. Potem so platine/senzor za nekaj še odprti, nato se zaprejo in čas zaprtega kontakta je polnjenje tuljave.
Jaz bom vžig uporabil na 1 cil. 4 taktnem motorju in lahko čas zaprtega kontakta poljubno nastavim z obliko obroča z luknjo , ki bo "odpiral" senzor. Prečital sem, da predolg čas povzroči pregrevanje modula in tuljave (cinšpule), zato sprašujem mojstre tukaj, kaj predlagate? Koliko ° bi po vašem pustil kontakt zaprt?
Hvala,
lp
Robi
p.s.
Sem se odločil, da bom dal enako površino za tipalo, kot je bilo sedaj , ker cinšpula ostane ista in bo po moje ravno prav. Prav tako mi je en tuner povedal, da on nastavlja tisti čas na 6mS pri vžigu in 4mS pri delovanju motorja, tako da bo tisti centimeter , kot je bil sedaj, čisto dovolj.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 12:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Z mehansko rešivijo bodo problemi, ker bo čas pri majnih obratih prevelik,pri velikih obratih pa premajhen.Kako pa misliš rešiti predvžig? tudi mehansko?
Skratka ni enostavno.
Drugače pa se ravno sedaj ubadam z megasquirtom.....
Imam nekaj rešitev pa me prosim kontaktiraj pod ZS
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 1:49 am Naslov sporočila: |
|
|
@ro-bi
Mogoče ti bo tole koristilo.
V časih platin sem se kar intenzivno ukvarjal z avto motorji.
Vsak avto je že takrat imel podatek kot zaprtja platin.
Ta kot zaprtja se je gibal nekje med 45 in 55 stopinj, vsaj mislim.
Za to nastavitev je obstajal inštrument (Iskra), običajno pa so bili zadovoljni z pravilnim razmakom platinskih kontaktov na grebenu razdelilnika vžiga (frtajler), katera je znašala med 0,38 do 0,4 mm.
Če te zanima bolj točno, bom mogoče našel še kakšen podatek.
Prva elektronika v samogradnji je bila refleksna FC na jermenico glavne gredi in jermenica v pravilnih dolžinah (kot zaprtja) pobarvana z belim lakom. Tako je jermenica glavne gredi imela dve taki beli znački.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 8:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Yugo je imel narejeno tako kot je opisal Iztok. Samo rotirajoči križec je bil pritrjen na centrifugalni regulator, in je pri večanju vrtljajev motorja dodajal predvžig. Lahko s tem modulom narediš fiksno točko predvžiga, samo pri višjih obratih izgubiš nekaj moči. Jaz sem imel nastavljeno 15 stopinj pred gornjo mrtvo točko za 600ccm kubični motor en cilimder. Problem je bil ker za vžiganje rabiš samo 5 stopinj predvžiga. Zelo nevarno je da motor vseka nazaj in ti nogo polomi.
_________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 2:13 am Naslov sporočila: |
|
|
lado je napisal/a: |
Z mehansko rešivijo bodo problemi, ker bo čas pri majnih obratih prevelik,pri velikih obratih pa premajhen.Kako pa misliš rešiti predvžig? tudi mehansko?
Skratka ni enostavno.
Drugače pa se ravno sedaj ubadam z megasquirtom.....
Imam nekaj rešitev pa me prosim kontaktiraj pod ZS
lp
lado |
Megasquirt bi mi prišel v poštev, če bi delal ajnšpric ali potem še turbo.
Gre za 1 cil. 300 kubinčni motor od ATVja, ki ima centrifugalno sklopko in potem jermenski brezstopenjski prenos. Motor spelje pri 3.200 rpm, ko stisnem plin do konca, gre takoj na 6000 in tam pospešuje, potem se na koncu zvrti do blokade na 7.500 rpm.
Po mojem mnenju bo fiksni predvžig delal vredu, ker pri 5000 rpm imajo vsi avtomobili predvžig do konca.
Prosti tek imam na 1500 rpm, lahko ga še malo dvignem, po potrebi.
Varijanta je tudi, da za spreminjanje predvžiga uporabim variator in ko se jermenici raztegujeta, se predvžig veča.
Druga ideja je, da montiram dva senzorja, enega za vžig in prosti tek, drugega pa za polni plin. Preklop pa na rele pri doloenih obratih.
Bom videl, kako bo delalo z fiksnim.
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 2:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Vsak avto je že takrat imel podatek kot zaprtja platin.
Ta kot zaprtja se je gibal nekje med 45 in 55 stopinj, vsaj mislim. |
Platine so imele tuljavo z visoko upornostjo, ki je potegnila manj toka, zato je bil potreben daljši čas. Če si na platine dal tuljavo, namenjeno elektronskemu vžigu, jih je scedilo v roku 2-3 minute zaradi prevelikega toka.
Kot zaprtja bom dal enak, kot je imel original in bom sprobal, če dela in se ne greje. Izvedeno bom imel tako, da bom lahko enostavno podaljšal ali skrajšal čas.
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole bi bilo idealno zate...
http://www.transmic.net/gbindex.htm
Enkrat sem že enega izdelal z PIC-em. Imaš pa tudi verzijo z atmelom,kateri ima še dc-dc pretvornik in .....je delalo super...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Marjanp je napisal/a: |
Vsak avto je že takrat imel podatek kot zaprtja platin.
Ta kot zaprtja se je gibal nekje med 45 in 55 stopinj, vsaj mislim. |
Platine so imele tuljavo z visoko upornostjo, ki je potegnila manj toka, zato je bil potreben daljši čas. Če si na platine dal tuljavo, namenjeno elektronskemu vžigu, jih je scedilo v roku 2-3 minute zaradi prevelikega toka.
Kot zaprtja bom dal enak, kot je imel original in bom sprobal, če dela in se ne greje. Izvedeno bom imel tako, da bom lahko enostavno podaljšal ali skrajšal čas.
lp
Robi |
Namesto "pametnikovanja" bi se raje zahvalil in razmislil, kaj sem hotel s tem povedati.
Visoka upornost - relativno - visoka na kaj.
Ni tuljava, ampak je avtotransformator (cinkšpula). Tako je upornost odvisna kje jo meriš.
Slaba varianta - nastavitev časa - glede na kaj - tu gre za % ne pa za absolutni čas.
Napisal sem kar vem, do tega bi bil lahko spoštljiv, ne pa da cinično komentiraš.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 1:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Namesto "pametnikovanja" bi se raje zahvalil in razmislil, kaj sem hotel s tem povedati.
Visoka upornost - relativno - visoka na kaj.
Ni tuljava, ampak je avtotransformator (cinkšpula). Tako je upornost odvisna kje jo meriš.
Slaba varianta - nastavitev časa - glede na kaj - tu gre za % ne pa za absolutni čas.
Napisal sem kar vem, do tega bi bil lahko spoštljiv, ne pa da cinično komentiraš. |
Oprosti, nisem hotel "pametnikovat" in hvala za informacije. Sem samo podal odgovor in notri napisal, kar vem.
Bom še 1x probal razložiti, upam, da tokrat bolj razumljivo:
- avtotransformator (cinkšpula) ima primarni del, ki vleče tok v odvisnosti od njegove upornosti. 2ohm špula bo vlekla več, kot tista, ki ima 6 ali več ohm.
Če na platine priklopiš direkt cinšpulo z 2 ohm ali celo manj, jih bo scvrlo.
- pri DWELL TIME ali kot zaprtja platin gre za milisekunde in ne %, ker cinšpula vleče tok in če ga vleče predolgo, se pregreje. Tako se npr. pri megasquirtu nastavlja na 6mS pri vžiganju, kasneje je ta čas 4 mS (podatek tunerja, ki to programira).
In problem pri meni je ta, da moram najti kompromis, da se pri prostem teku cinšpula ne pregreva, pod polnimi obrati pa se še vedno zadovoljivo napolni.
In ta podatek sem hotel "nafehtat".
p.s.
Ti si me že pred časom nekam poslal, ko smo imeli debato o friziranju avtomobilov in programiranju kontrolne enote. In tudi takrat je bil vzrok samo to, da tvojih navedb nisem vzel zdravo za gotovo!
Daj, prosim, ne peni zaradi takih reči
prilagam še sliko glave tega ATV-ja, ki sem jo malo dodelal. Komp. razmerje sem naredil na 10,5:1, tlak mi pokaže 13,5bara. Kanala sem povečal za 2,5mm sesalni in 1,5 izpušni. Danes sem motor vžgal in lepo dela z originalnim vžigom, a sem prepričan, da je tam še ogromno rezerve.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
114.4 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
137.62 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 1:51 am Naslov sporočila: |
|
|
lado je napisal/a: |
Tole bi bilo idealno zate...
http://www.transmic.net/gbindex.htm
Enkrat sem že enega izdelal z PIC-em. Imaš pa tudi verzijo z atmelom,kateri ima še dc-dc pretvornik in .....je delalo super...
lp
lado |
Tisti prvi iz linka je naravnost fantastičen Enostaven ko pasulj
Edino me skrbi, da iz alternatorja nimam dovolj voltov...
Hvala,
l
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 7:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Imaš dve možnosti:
Iz alternatorja odvzameš izmenično napetost in jo z trafotom (vzameš manjši trafo 12/230V ) transformiraš na višje..
Ali pa dc -dc pretvornik Najlažje je vzeti že narejenega-uporablja se v računalnikih za pogon raznobarvnih neonk ali pa backlightning lcd-jev....
Lahko pa ga tudi izdelaš sam...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Mar 05, 2009 8:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali mora biti trafo kaj posebnega, da dela na tistih frekvencah? Morda tak, kot za stikalne pretvornike?
l
Robi
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|