 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
primuscuzus Član


Pridružen-a: Sob 21 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 39 Aktiv.: 0.20
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 7:05 pm Naslov sporočila: Priključitev na omrežno napetost |
|
|
Iz starega električnega grelnika zraka sem vzel motorček za poganjanje toplega zraka iz grelnika. Cela zadeva je sestavljena iz trafota in motorčka (in sevede veternice, ki v tem trenutku niso tako pomembne). Še toliko nisem prepričan, kateri tip motorčka je. Zgleda nekako tako, kot bi namesto sekundarnega navitja bil motorček... No zanima pa me, kakšna varovala oz. kakšno varnost moram uporabiti preden celotno zadevo priključim na omrežno napetost.
podatki motorja: 220V 50Hz
ostali (mogoče nepomembni podatki): Ox, SEL, ITT
Če kdo razbere iz teh podatkov še kaj drugega je vsaka informacija dobrodošla... Drugače bi pa prosil, če mi kdo svetuje kako se to varno priključi na omrežje. Hvala!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
25.57 KB |
Pogledana: |
2660 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
41.83 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
30.93 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
42.06 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
na trafotu piše [1]. kaj to pomeni? |
|
Velikost datoteke: |
32.12 KB |
Pogledana: |
11 krat |

|
Nazadnje urejal/a primuscuzus Sre Mar 04, 2009 8:32 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.91 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Drugače bi pa prosil, če mi kdo svetuje kako se to varno priključi na omrežje. |
- preko fid stikala 30mA.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1672 Aktiv.: 7.86 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
In v ohišju, da ne bo nihče mogel s prsti zraven kontaktov.
Preden ga prvič priklopiš na omrežje, daj zaporedno z njim eno žarnico, da ne bo kakšnega nepotrebnega poka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primuscuzus Član


Pridružen-a: Sob 21 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 39 Aktiv.: 0.20
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelo bi mi prav prišlo, za v naprej, če bi mi predloge tudi na kratko obrazložili.
-zakaj žarnica?
-pa Fid je kar drag za tak poskus
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.97
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 8:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
V primeru okvare motorja bi žarnica zasvetila namesto ognjemeta zaradi kratkega stika na omrežni napetosti.
FID je pa ena taka interesantna varovalna naprava, da se ti ga splača nabavit če imaš namen večkrat oživljat take živali. Za tistih 30÷40EUR se mi ne zdi pretirano drag, ampak o ceni ima vsak svoje mnenje...
Drugače pa zadeva nima nobenega transformatorja ampak je tisto kar lepo navitje elektromotorja.
Sicer nisem preveč domač v tipih motorjev, ampak če se ne motim gre za izvedbo z zasenčenim polom.
Podobno so včasih imele črpalke v pralnih strojih, poganjali so gramofone, ...
Google za več info.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brodar Član

Pridružen-a: Sob 08 Nov 2008 13:23 Prispevkov: 109 Aktiv.: 0.54 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fid pride 27 eurov.Boljše dati tistih 27 eurov kot pa da greš prekmalu med
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 16.98 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 8:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to da ima 4 kontakte bodi previden z priklopom, da ne skuriš navitja če je za 120/230V. Drugače bi pa moral biti skoraj neuničljiv. Tudi z blokiranim rotorjem bi moral zdržati več kot 4h.
Še to tisti rdeč trikotnik je samo neke vrste kontrolni znak - testirano ..
Oznake so običajno na nalepki na navitju.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primuscuzus Član


Pridružen-a: Sob 21 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 39 Aktiv.: 0.20
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 8:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
ok, hvala za razlago o motorčku. trafo bi bil pa res čudn, če sekundarno navitje ne bi objemalo lamelc. no, tud mal nism pomislu...
-pa tiste oznake? Ox, SEL, ITT; se da iz tega kej razbrat o tipu motorčka?
-pa oznaka [1] na trafotu?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.97
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rdeč žig je znak kontrole, proizvajalec bi lahko bil ITT, vse ostalo je...
Veliko sreče pri iskanju podrobnih podatkov (verjetnost da dobiš kaj uporabnega je enaka verjetnosti zadetka sedmice na lotu)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 16.98 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
ITT je firma, ki je izdelala motor, Sel pa turbino.
Enka ne pomeni nič, le da je Janez s številko 1 motor preizkusil in, da je delal.
Če nimaš točne oznake boš težko zvedel podatke, ker se ti ventilatorji lahko precej razlikujejo med sabo, čeprav so na oko enaki. EBM Papst jih ima drugače na repertoarju.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motorček, če prav vidim ima 4 priključke Uporabi ohmmeret in preveri, ko je z navitji.
Možni sta nasllednji dve kombinaciji.
a.) motorček ima dva ločena navitja s približno enako upornostjo. Če je tako, je ta motor mogoče uporabiti za 230 in 110V.
b.) motor ima eno samo navitje z odcepi. V tem primeru obstaja možnost, da je motorčku mogoče spreminjati vrtljaje.
Ko se bo to vedelo, bo lažje svetovati, kako priklopiti (za začetek še vedno preko žarnice).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.67
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Take motorje, ki so bili istočasno tudi transformatorji, mislim da sem videl v starih tranzistorskih radiih od Iskre. Eno navitje je primarno za 220V, drugo pa okrog 12V za napajanje radia.
Vsekakor preveri, katero navitje ima večjo upornost, da se ne bo kaj kadilo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.36
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
jjakob je napisal/a: |
Take motorje, ki so bili istočasno tudi transformatorji, mislim da sem videl v starih tranzistorskih radiih od Iskre. Eno navitje je primarno za 220V, drugo pa okrog 12V za napajanje radia.
Vsekakor preveri, katero navitje ima večjo upornost, da se ne bo kaj kadilo  |
V gramofonih so bli taki...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|