 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
smuky Neznanec

Pridružen-a: Ned 02 Jul 2006 15:02 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 3:59 pm Naslov sporočila: lucka za akumulator sveti |
|
|
imam tezavo z avtom in sicer po priblizno 10km se prizge lucka za akumulator, najprej je nekaj casa utripala, sedaj pa po 10km skoz sveti. Predvidevam da bi lahko bile krtecke, ampak nevem kam je ta lucka vezana oz zakaj se prizge.
Naj dodam, da akumulator se polni ko lucka ne gori, sem pomeril 14.4V ,ko gori pa se akumulator izprazni,ce imam porabnike gor.
kaj je narobe:
-Alternator
-scetke
-dioda
-stikalo
-???
Zanima me ce ima kdo kake izkusnje, kaj je narobe in kako naj se lotim zadeve. Gre pa za star avto in nevem kaj naj, oz ali se mi sploh splaca, ker sem imel namen zamenjat. Gre pa za Clio l94. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 4:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na avtoodpad po drug altenator |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na odpadu alternatorje, štarterje ipd kupovat je bedarija. V tem alternatorju se zamenja krtačke in ležaje pa bo mir vsaj naslednjih 150kkm. Strošek za material pride cca 20eur, od posebnega orodja rabiš ekstrator za ležaje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.22 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 4:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Skoraj podoben primer pri meni pred 10-imi leti, avto Golf II...
kdaj si nazadnje menjal jermen, ki ti žene alternator? Kajti, ko sem obstal na cesti, mi ga je fant iz amzs zamenjal, pol je bilo pa OK...
Peljal sem se pa ponoči iz CE v LJ, seveda celo pot prižgane luči, malo dolge, malo kratke...ko sem se ustavil na bencinski v bežigradu, da sem dopolnil gorivo, je že avto ostal brez kančka življenja... Mi je ta mehanik povedal, da jermen začne opletat, zdrsavat in alternator ne dobi zadostnih obratov in ne polni, kot je treba...
Lahko pa je tudi diodna plošča, res samo alternator, a zakaj zasveti kot pri meni šele po parih minutah?
Poskusi jermen, pa šponar....  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel enak problem kake 3 mesece nazaj. Prav tako Clio l. 94. Zamenjati je bilo treba alternator. Cena, okoli 150€.
lp, Gašper
P.S.
Pred tem je šel zobati jermen, pa ventili, pa..... Zdaj že kak mesec poslušam levi sprednji ležaj, kako nekaj drgne, zaje***a me zadnji brisalec. V sprednje meglenke je prišla vlaga. Potenciometer (popravite me, če se kako drugače reče), za regulacijo osvetljenosti armature štrajka. Posledično osvetlitev enkrat deluje, enkrat pa ne . Notranja kljukica na voznikovih vratih, je sumljivo prožna zadnje čase; čakam, da mi bo plastika v rokah ostala in bom moral izstopiti na sovoznikovi strani....
Aja, pa ene 4 mesece nazaj je šla ključavnica na volanu, ključ je "padel" direkt v pozicijo za vklop zaganjača. Sovoznikovo stikalo za pomik stekla tudi včasih ne prime....
Sicer ima avto 160000km, do sedaj je delal kot ura, zgleda pa, ko se enkrat začne...
Malo razmisli koliko si še pripravljen vložiti v avto, glede na ceno. Meni je sedaj skoraj žal, da ga nisem pred pol leta prodal. _________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Ales Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 22:17 Prispevkov: 55 Aktiv.: 0.26 Kraj: Poljčane
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 7:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lani sem imel enak problem na cliotu letnik 95.
pri kolegu sma menjala krtačke (20€) + pivo za kolega ..
so bli pa isti problemi... na začetku je malo utripala malo ne .... ko sem meril je zgledalo kot da polni... potem je pa naenkrat začelo hreščat po avtoradiu... avto ugasno, no potem sem pa ugasnio luči in se še nekak privleko do doma ...
tak da pomoje se ti najbolj splača krtačke manjat- najcenejše
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trobida Član


Pridružen-a: Ned 09 Jul 2006 12:13 Prispevkov: 1250 Aktiv.: 5.42 Kraj: Savinjska dolina-okolica Gornjega Grada
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
No ravnopravšnja debata . Tudi meni se prižiga lučka za akumulator, vendar samo pri visokoh obratih. Običajno na avtocesti kjer se obrati gibljejo nekje med 3000 in 4000 (dizel). Zgleda nekako takole: Pri visokih obratih rdeča lučka začne svetiti, in sveti tako dolgo, dokler ne zmanjšam obratov. Potem je ok. Ko obrate povečam do določene mere, lučka spet posveti.
Avto je bil pred kratkim na običajnem servisu (olje, filtri...). Rekli so da akumulator polni normalno vendar je vprašanje pod kakšnim plinom so izvajali meritve.
Verjetno je prav tako sumljiv alternator ? _________________ Lp
Tomaž, S57KO |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 9:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je alternator pri menjavi potrebno snet je pametno še ležaje zamenjat (strošek 10eur). Če se lahko menja brez snemanja (npr fiat uno), potem se lahko zamenja le krtačke.
Z avti pa je itak en sam križ, novejši kot je, več problemov je z njim. Najbolj zanesljiv avto kar sem jih vozil do zdaj je fiat uno, fiat punto mk1 ima dosti več težav (crkuje kar je francoskega), o citroenu C3 pa ne bom niti govoril .
Na puntotu moram pečko za kabino menjat (francoska) in plastika na pumpi goriva je počena, tako da pušča bencin, če na polno natankam (ravno tako made in france). Ostalo pa zaenkrat kar dela. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 9:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
trobida je napisal/a: |
No ravnopravšnja debata . Tudi meni se prižiga lučka za akumulator, vendar samo pri visokoh obratih. Običajno na avtocesti kjer se obrati gibljejo nekje med 3000 in 4000 (dizel). Zgleda nekako takole: Pri visokih obratih rdeča lučka začne svetiti, in sveti tako dolgo, dokler ne zmanjšam obratov. Potem je ok. Ko obrate povečam do določene mere, lučka spet posveti.
Avto je bil pred kratkim na običajnem servisu (olje, filtri...). Rekli so da akumulator polni normalno vendar je vprašanje pod kakšnim plinom so izvajali meritve.
Verjetno je prav tako sumljiv alternator ? |
Pomeri na mestu pri 3000 do 4000 rpm in poglej v kakšnem polju se giblje napetost. Morda je previsoka im imaš zaradi tega težave. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nevednez Član

Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36 Prispevkov: 226 Aktiv.: 0.95 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
trobida je napisal/a: |
No ravnopravšnja debata . Tudi meni se prižiga lučka za akumulator, vendar samo pri visokoh obratih. Običajno na avtocesti kjer se obrati gibljejo nekje med 3000 in 4000 (dizel). Zgleda nekako takole: Pri visokih obratih rdeča lučka začne svetiti, in sveti tako dolgo, dokler ne zmanjšam obratov. Potem je ok. Ko obrate povečam do določene mere, lučka spet posveti.
Avto je bil pred kratkim na običajnem servisu (olje, filtri...). Rekli so da akumulator polni normalno vendar je vprašanje pod kakšnim plinom so izvajali meritve.
Verjetno je prav tako sumljiv alternator ? |
jermen ki žene alternator si menjal? To da sveti lučka pri visokih obratih lahko da je posledca zdrsevanja jermena pri višjih obratih, ali pa je problem v krtačkah. Sam se imel oba primera. Ko sem ga pritisnil v obrate je zasvetila lučka. Prvič je bil znucan in ni grabil ko je treba, drugič pa so bile krive krtačke. Avto je golf 2 dizel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LEDuser Član


Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 12:06 Prispevkov: 1104 Aktiv.: 5.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 2:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je kriv jermen začne avto "škripati", če pa so krtačke pa se začne problem ker pri višjih obratih začnejo krtačke poskakovati na kolektorju in zato zasveti lučka! V tvojem primeru ti lahko skoraj garantiram da so zanič samo krtačke, možnost pa obstaja da je crknil tudi regulator. _________________ Razsvetljujemo od leta 1920! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
LEDuser je napisal/a: |
Če je kriv jermen začne avto "škripati" |
Ni nujno.
Poznam primere, ko so bili opisani simptomi posledica zdrsovanja jermena.
Predvsem pri plitvih jermenicah, ko začne obrabljen jermen nasedat po notranjem premeru namesto po bočnih površinah. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trobida Član


Pridružen-a: Ned 09 Jul 2006 12:13 Prispevkov: 1250 Aktiv.: 5.42 Kraj: Savinjska dolina-okolica Gornjega Grada
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za namige. Bom malo preveril te stvari. Če ne bo drugače, pa je v bližini avtoelektrika . Bom poročal, ko bodo stvari popravljene. _________________ Lp
Tomaž, S57KO |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekateri (večina) alternatorji imajo na diodni plošči 9 diod:
- 6 močnih (za usmerjanje toka, kateri polni akumulator,
- 3 pomožne (tipa 400x) - za usmerjanje toka za kontrolno lučko polnjenja akumulatorja.
Če je prekinjena (recimo) ena pomožna - praktično na kontrolno lučko ne dobi 1/3 napetosti (to se na lučki najbolj pozna pri pri visokih obratih).
Človek, kateri ve kaj dela, tako diodo lahko nadomesti z novo.
Če si vešč takih popravil ti priporočam pregled pomožnih diod.
Ko pa imaš alternator razdrt je smotrno:
- primerno obdelati še prstana krtačk na rotorju,
- menjati krtačke na regulatorju in
- glede na kilometre zamenjati še oba ležaja. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Mar 04, 2009 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko se zgleduješ tudi po tej temi
Zoprno pri alternatorjih je, da se stvari zlotane s takšno odporno, bakreno spajko, katere se težko lotiš z navadnim spajkalnikom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|