 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vimc Član

Pridružen-a: Tor 06 Nov 2007 7:53 Prispevkov: 54 Aktiv.: 0.25 Kraj: SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 12:16 pm Naslov sporočila: 12V polnilec |
|
|
Kako bi z 12V polnilcem za 12V akumulatorje polnil 6V akumulator?
Hvala Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 16.98 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Previdno...
Verjetno bi bilo fino pred 6V akumulator dat en napetostni regulator, ki bi ustrezno znižal napetost. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 470 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa avtomobilsko žarnico vezano zaporedno z akumulatorjem
Sicer pa previdno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jnz Član

Pridružen-a: Pon 23 Mar 2009 22:11 Prispevkov: 112 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 8:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če gre za svinčeni akumulator, potem je pri polnjenju potrebno zadostiti vsaj dvema zahtevama in sicer: maksimalna napetost ~2,45V po celici in maksimalni tok , ki je specificiran za posamezen tip akumulatorja.
Nizkocenovni polnilci, vsaj nekdanji, torej tisti, ki v notranjosti niso imeli drugega kot transformator in usmernik, so imeli napetost omejeno s številom ovojev na sekundarju transformatorja, tok pa je bil omejen s površino selenskih usmernikov (A/cm2).
Ne priporočam polnit 6V-nega akumulatorja z 12V-nim polnilcem, saj kislina v akumulatorju lahko "zavre" oziroma se lahko začne v akumulatorji "dogajati" elektroliza.
Najprej je potrebno znižati napetost na 3X2,45V, nato pa lahko uporabiš avtomobilsko žarnico, če je sploh še potrebna. Polnilci imajo ponavadi omejitev toka že vgrajeno, potrebno je le preveriti, če zadošča tudi za 6V-ni akumulator.
Žarnica namreč služi kot stabilizator toka, saj ima to lastnost, da ima pri nizkem toku (ko sveti zelo malo) nizko upornost, če pa tok naraste, pa tudi upornost naraste in ga tako zmanjša.
Uporaba samo žarnice po moje ne bi preprečila "vrenja", ko bi bil akumulator poln ali drugače povedano: polnjenje se ne bi ustavilo.
LP, Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.54 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj kislina vedno vre v akomulatorju ko ga polnimo, sicer minimalno ampak vseeno; zato pa se vedno kadar se ga polni odvije čepe.  _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vimc Član

Pridružen-a: Tor 06 Nov 2007 7:53 Prispevkov: 54 Aktiv.: 0.25 Kraj: SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm, jest sem imel v mislih kak delilnik napetosti. Nevem pa kako močni upori bi morali biti da bi zdržali tok polnenja akumulatorja
Prosim za nasvet!
Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
A se ti zdi smiselno uporabiti uporovni delilnik, če eden izmed uporov spreminja svojo upornost?
Kupi še en enak akumulator pa potem polni oba v seriji  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elos Član


Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 12:23 Prispevkov: 171 Aktiv.: 0.81
|
Objavljeno: Sob Jun 20, 2009 12:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Morda PWM, duty cycle 50% (NE555...). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jnz Član

Pridružen-a: Pon 23 Mar 2009 22:11 Prispevkov: 112 Aktiv.: 0.56 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 20, 2009 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Ena (enostavna) možnost je tudi vezava diod v serijo z akumulatorjem. Na vsaki diodi je padec napetosti približno 0,7V, zato bi moral vezati 10 ali 11 diod. Preden bi začel polniti, bi preveril napetost pod obremenitvijo, recimo z žarnico. Diode bi morale biti dovolj močne, da bi zdržale polnilni tok.
Glede vrenja pa tole: normalno polnjenje je za akumulator sprejemljivo (tudi v avtu se polni), pri polnjenju že napolnjenega akumulatorja pa je to vrenje bistveno večje. Sicer pa kolikor se spomnim, današnji akumulatorji sploh nimajo več čepov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 4.99 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Sob Jun 20, 2009 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar pa se čepov tiče pa je čisto odvisno od modela. Eni imajo še zmerom eni pa res ne, tako, da je čisto odvisno od modela in proizvajalca...
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|