www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

A-meter pri traktorju

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
satelitko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27
Prispevkov: 1777
Aktiv.: 7.50
Kraj: Radovljica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 09, 2005 12:39 pm    Naslov sporočila:  A-meter pri traktorju Odgovori s citatom

Lotil sem se obnove električne instalacije pri starem traktorju Zetor. Vzrok je bil alternator, ki ni več polnil. To je rešeno, ko pa sem razdrl armaturo, sem opazil, da je stvar v žalostnem stanju. Na armaturni plošči je tudi (sedaj odklopljen) ampermeter +/- 50A - ničla v sredini. Ne upam ga vezati direktno na akumulator, ker bo ob vžigu skoraj zagotovo zlomilo kazalec. Sicer ta indikator ni kak vele važen instrument, ampak če je že tu, bi ga pač uporabil. Kam ga vezat?

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 09, 2005 12:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ursus (pa mislim, da je z Zetorjem podobno) je imel shemo električne instalacije nalepljeno na notranji strani motornega pokrova. Za prvega mislim da bi se nekje še našla tudi dokumentacija.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 09, 2005 1:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Taki ampermetri običajno uporabljajo padec napetosti na nekem SHUNT uporu, lahko pa tudi na delu nekega debelega vodnika. Terej, ta kazalčni inštrument je v bistvu milivolt meter. Najprej testiraj inštrument sam. Če pa gredo debele žice skozi inštrument pa je SHUNT v njem. Mogoče boš moral odpreti inštrument, ali pa kar enostavno zmeri njegovo upornost z ohm metrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
satelitko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27
Prispevkov: 1777
Aktiv.: 7.50
Kraj: Radovljica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 09, 2005 3:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:
Ursus (pa mislim, da je z Zetorjem podobno) je imel shemo električne instalacije nalepljeno na notranji strani motornega pokrova. Za prvega mislim da bi se nekje še našla tudi dokumentacija.

Lp, Frenki


O shemi ni niti sledu, tako da se toplo priporočam, če je na razpolago kaj podobnega.

@Reber : Shunt je kar v samem indikatorju, tako da ga gre vezat zaporedno. Vic je le v mestu vezave.

Hvala obema, LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 09, 2005 9:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem za Zetorje, zna pa biti narejeno podobno kot pri fergusonih (IMT -jih), ki imajo prav tako A-meter z ničlo na sredi skale +-30A. Pri teh A meter ni vezan v vodnik ki napaja starter, ampak v vodnik ki napaja vse ostalo na traktorju, tu pa omenjeno območje zadostuje. Pri IMT-ju je shunt vgrajen v A-meter in ni potrebno nič drugega kot vezati ga z ustreznimi vodniki v instalacijo.

L.p. Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
satelitko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27
Prispevkov: 1777
Aktiv.: 7.50
Kraj: Radovljica

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 10, 2005 12:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj takega sem tudi predvideval, motilo me je le, da je s starterja narejena povezava direktno na alternator, torej ne bi bilo možno meriti toka polnjenja akumulatorja.
Po daljšem brskanju po netu (pa tudi po Zetorju Wink ) sem ugotovil, da je bil svoje dni pod armaturo nameščen mehanski regler (original je bil nameščen dinamo - kasneje zamenjan z alternatorjem in elektronskim regulatorjem). temu pa ustreza, da se tok meri na njem.

Prilagam shemo, če bo še kdo kaj rabil.

Hvala vsem, LP



lighting.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  41.63 KB
 Pogledana:  124 krat

lighting.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 10, 2005 8:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj alternator, zaganjač in akumulator so direktno povezani. Niti varovalke ni med alternatorjem in akumulatorjem, to pa samo zato, če crkne inštalacija bo alternator še vedno polnil akumulator. Enako imajo narejeno tudi avtomobili (vsaj starejši, za nove ne vem).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 10, 2005 10:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akumulator in starter sta med sabo povezana direktno z debelim kablom, to je + vodnik, masa oziroma minus pa je pač šasija.
Običajno je res alternator izhod povezan kar na štarter, ki je bližje kot pa sam akumulator. Za vezavo ampermetra, pa bo potrebno alternator povezati malo drugače, tako da bo ampermeter vezan na + akumulatorja, drugi konec ampermetra pa bo vezan na alternator in porabnike, tako da ti ampermeter kaže tok polnjenja ali praznjenja akumulatorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 10, 2005 10:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, če je izvor elektrike alternator, potem je običajno res + priključen direktno na + pol akumulatorja/starterja in to zato ker je alternator veliko zanesljivejši od dinama (ni krtačk, ni mehanskega reglerja itd).
Priključitev pobude alternatorja je izvedena preko kontrolne lučke, ki se prižge vedno, kadar je napetost ki jo daje alternator občutno nižja od napetosti akumulatorja, tako da ima uporabnik takoj informacijo o napaki polnjenja akumulatorja.
Pri dinamu ki se vzbuja sam take informacije ni, je pa ampermeter z ničlo na sredini primeren in uporaben indikator o stanju el. instalacije saj je dinamo zelo muhasta zadeva (vem iz lastnih izkušenj). Ker pa je A-meter v mojem traktorju že bil vgrajen sem ob menjavi dinama z alternatorjem to funkcijo merjenja smeri in jakosti toka ohranil.

L.p.; Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group