 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.50 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Ned Jan 09, 2005 12:39 pm Naslov sporočila: A-meter pri traktorju |
|
|
Lotil sem se obnove električne instalacije pri starem traktorju Zetor. Vzrok je bil alternator, ki ni več polnil. To je rešeno, ko pa sem razdrl armaturo, sem opazil, da je stvar v žalostnem stanju. Na armaturni plošči je tudi (sedaj odklopljen) ampermeter +/- 50A - ničla v sredini. Ne upam ga vezati direktno na akumulator, ker bo ob vžigu skoraj zagotovo zlomilo kazalec. Sicer ta indikator ni kak vele važen instrument, ampak če je že tu, bi ga pač uporabil. Kam ga vezat?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Jan 09, 2005 12:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ursus (pa mislim, da je z Zetorjem podobno) je imel shemo električne instalacije nalepljeno na notranji strani motornega pokrova. Za prvega mislim da bi se nekje še našla tudi dokumentacija.
Lp, Frenki
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Ned Jan 09, 2005 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Taki ampermetri običajno uporabljajo padec napetosti na nekem SHUNT uporu, lahko pa tudi na delu nekega debelega vodnika. Terej, ta kazalčni inštrument je v bistvu milivolt meter. Najprej testiraj inštrument sam. Če pa gredo debele žice skozi inštrument pa je SHUNT v njem. Mogoče boš moral odpreti inštrument, ali pa kar enostavno zmeri njegovo upornost z ohm metrom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.50 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Ned Jan 09, 2005 3:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
frenki je napisal/a: |
Ursus (pa mislim, da je z Zetorjem podobno) je imel shemo električne instalacije nalepljeno na notranji strani motornega pokrova. Za prvega mislim da bi se nekje še našla tudi dokumentacija.
Lp, Frenki |
O shemi ni niti sledu, tako da se toplo priporočam, če je na razpolago kaj podobnega.
@Reber : Shunt je kar v samem indikatorju, tako da ga gre vezat zaporedno. Vic je le v mestu vezave.
Hvala obema, LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Ned Jan 09, 2005 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem za Zetorje, zna pa biti narejeno podobno kot pri fergusonih (IMT -jih), ki imajo prav tako A-meter z ničlo na sredi skale +-30A. Pri teh A meter ni vezan v vodnik ki napaja starter, ampak v vodnik ki napaja vse ostalo na traktorju, tu pa omenjeno območje zadostuje. Pri IMT-ju je shunt vgrajen v A-meter in ni potrebno nič drugega kot vezati ga z ustreznimi vodniki v instalacijo.
L.p. Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.50 Kraj: Radovljica
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Pon Jan 10, 2005 8:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj alternator, zaganjač in akumulator so direktno povezani. Niti varovalke ni med alternatorjem in akumulatorjem, to pa samo zato, če crkne inštalacija bo alternator še vedno polnil akumulator. Enako imajo narejeno tudi avtomobili (vsaj starejši, za nove ne vem).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Jan 10, 2005 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulator in starter sta med sabo povezana direktno z debelim kablom, to je + vodnik, masa oziroma minus pa je pač šasija.
Običajno je res alternator izhod povezan kar na štarter, ki je bližje kot pa sam akumulator. Za vezavo ampermetra, pa bo potrebno alternator povezati malo drugače, tako da bo ampermeter vezan na + akumulatorja, drugi konec ampermetra pa bo vezan na alternator in porabnike, tako da ti ampermeter kaže tok polnjenja ali praznjenja akumulatorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Pon Jan 10, 2005 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, če je izvor elektrike alternator, potem je običajno res + priključen direktno na + pol akumulatorja/starterja in to zato ker je alternator veliko zanesljivejši od dinama (ni krtačk, ni mehanskega reglerja itd).
Priključitev pobude alternatorja je izvedena preko kontrolne lučke, ki se prižge vedno, kadar je napetost ki jo daje alternator občutno nižja od napetosti akumulatorja, tako da ima uporabnik takoj informacijo o napaki polnjenja akumulatorja.
Pri dinamu ki se vzbuja sam take informacije ni, je pa ampermeter z ničlo na sredini primeren in uporaben indikator o stanju el. instalacije saj je dinamo zelo muhasta zadeva (vem iz lastnih izkušenj). Ker pa je A-meter v mojem traktorju že bil vgrajen sem ob menjavi dinama z alternatorjem to funkcijo merjenja smeri in jakosti toka ohranil.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|