www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Nadgradnja e-skiroja
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 4:32 pm    Naslov sporočila:  Nadgradnja e-skiroja Odgovori s citatom

Torej - odličil sem si elektrificirati vozilo za prevoz v službo in okoli po Ljubljani. V službi imamo Tomosovega Youngsterja (50ccm, 25km/h - lahko voziš kot kolo, brez čelade in po kolesarski stezi) in je ok, vendar ima zame veliko pomankljosti: smrad, hrup in glavno - iz kleti bloka bi izginil v tednu ali manj. Sad



CILJI IN ŽELJENE KONČNE LASTNOSTI E-SKIROJA:

- ker v Ljubljani kradejo kot srake, mora biti skuter enostavno prenosljiv (da ga lahko odnesem v stanovanje, službo ... brez kompliciranja),
- teža skuterja zaradi prenosljivosti čim manjša,
- avtonomija skuterja vsaj 15 km, raje še kak km več,
- moč skuterja zadostna za hitrost vsaj 25 km/h ter premagovanje povprečnih klancev brez problemov,
- enostavno polnjenje skuterja in v čim večji meri zaščita pred uporabniškimi napakami (napačen priklop polnilnika ...),
- izdelava mikrokontrolerskega modula za nadzor napetosti, toka, porabe, časa vožnje, preostalega časa vožnje (predvsem za analizo napajalnega sklopa),
- zaščita elektronskih sklopov skiroja tako, da je vožnja neproblematična tudi v dežju oz. mokri cesti.

V nadaljevanju bom mogoče poskusil še z naslednjim:
- zamenjava obstoječega motorja z brezkrtačnim outrunnerjem (to za seboj potegne tudi menjavo regulatorja)



OSNOVA

Kot osnova mi je tole: http://www.bolha.com/oglas3437401/elektricno-vozilo-prihodnosti-elektricen-elektricni-skuter-scooter-skiro-kolo-motor-1000w-35km-h-moc

Ta skiro je zaenkrat edini, s čigar izdelavo sem bil zadovoljen; sem pregledal že precej takšnih in drugačnik skuterčkov, ampak je bilo vse bolj kot ne šlamparija. Tu sem pa ostal pozitivno presenečen. Moč motorja je takšna, da zmore tudi daljše klance brez problemov.

V osnovi ima ta skuter 1000W krtačni motor, elektronski regulator obratov (torej zvezno krmiljenje hitrosti), 3 zaporedno vezane PbGel akumulatorje (3x 12Ah, 12V). Velikost gum je 10'', kar pomeni, da se da zapeljati tudi čez kakšen rob ali pesek brez večjih problemov, zavore pa so diski spredaj in zadaj.



PREDELAVA - NAPAJANJE

Napajanje je v osnovi, kot že povedano, izvedeno s tremi 12V/12Ah zaporedno vezanimi PbGel akumulatorji. Nominalna napetost takšnega packa je 36V (2V/celico), maksimalna 44V (2,4V/celico), minimalna 32 (1,8V/celico).
Če omenjeni pack nadomestimo z LiPolymer celicami (10S), dobimo zelo podobne ključne parametre: nominalna napetost 37V, maksimalna 42V in minimalna 33V. Seveda je pri izboru treba paziti, da imajo izbrane celice zadostno tokovno zmogljvost (konstantno vsaj 50A, da je malo rezerve - ni pregrevanja celic).
V tem primeru lahko obdržimo originalni krmilnik, seveda pa je potrebno polniti celice z drugačnim polnilnikom (ter uporabo balanserja).

Glede na zasoljene cene lipoly celic (in tudi polnilcev Smile ) pri nas, sem se odločil za nakup v honkonški spletni trgovini hobbyking, s katero imamo slovenski modelarji že veliko dobrih izkušenj, cene pa so napram našim nižje za faktor 2-5.

Ker serijsko narejenih 10S celic ni na voljo, sem se odločil za kombiniranje dveh packov v zaporedni vezavi in tri takšne 10S komplete še vzporedno za povečanje kapacitete ter tokovne zmogljivosti (ok, tega ne bi bilo treba, že en paket po podatkih zdrži 75A trajne obremenitve). Tako bo skupna kapaciteta akumulatorja 15Ah, nominalna napetost 37V, dovoljena trajna tokovna obremenitev pa 225A Wink. No, do sledenjega nekako ne bi smelo priti Smile.

Glede samega priklopa priključkov za balansiranje sem še vedno malo v dvomih, ali jih povezati tako, kot sem si zamislil (PDF v prilogi) - v tem primeru bi bile celice po trojčkih vezane vzporedno. Kar pa po drugi strani ni napačno, saj je itak cilj imeti celice čimbolj uravnotežene, po drugi strani pa če ima ena od celic v trojčku malo višjo napetost, se pač ta prazni najprej (kar pa za celico ni problem, saj je tokovno dovolj zmogljiva).



ŽIVLJENSKA DOBA CELIC:

Glede življenske dobe samih celic po mojem ne bo problema, saj bodo obremenjene minimalno, tako pri polnjenju (7A = 0,5C, kar naj bi bilo nekako optimalno; tudi napetostno mejo bom dal na 4,1 V/celico in ne 4,2 V) kot pri praznjenju (dovoljen trajni tok 225 A/pack oz. 75 A na celico; dejansko bo skupni tok okoli 20-30 A).
Celice bodo balansirane ob vsakem polnjenju, tako da pričakujem življensko dobo vsaj ene 500 ciklov (kar z malo preračunavanja znese 7500 km) - če bodo toliko zdržali tudi drugi deli skiroja, se ne bo čisto nič za pritoževati ...


6/7.7.2009 - SKUTER DOMA, PRVI TESTI

Evo, včeraj sem dobil svoj (!) skiro in se takoj vrgel na njega. Glede na to, da robe s kitajske še ne bo kmalu, se bom nekaj časa vozil na svinec ... Ob razstavljanju skuterja mi je najprej padlo v oči, da so akuji (sicer v eni platneni torbi) priklopljeni z nekimi cenenimi kabelčevlji in da se stalno iztikajo, dolžina kablov pa je bistveno prevelika glede na potrebe (npr, za zaporedno povezavo 25 cm - razdalja med pinoma pa je 2 cm), akuji v torbi pa se premikajo vsak po svoje in ko jih daješ v skuter se že kar namučiš.
Zadevo sem rešil tako, da sem akuje najprej zlepil med sabo z dvostranskim lepilnim trakom, nato pa še okoli s silvertape-om, iz katerega sem naredil še "ročaje za dviganje" ob strani. Kable sem pocvikal in jih scinil direktno na kleme akujev. Zdaj zadeva gre noter brez problemov - vedno v prvo Smile.

Zadeva ima v originalu med akuji zaporedno vezano 30 A avtomobilsko varovalko, kar pomeni, da je tok še manjši, kot sem mislil. Je pa regulator po podatkih 32 A in tudi prodajalec me je opozoril, da se varovalke rade kurijo - nič čudnega ... Smile No, pregorela mi še ni, bom pa ob prvi takšni situaciji dal noter 35 ali 40 A.

Originalni akuji so tokovno kar na limiti in se jim napetost ob polni obremenitvi (speljevanje, klanec) kar dobro seseda - pri LiPoly tega ne bo in pričakujem tudi malo boljše performanse.

Slike sledijo - pozabil aparat doma ...

MERITVE NAPETOSTI
Evo, opravil sem nekaj meritev na laboratorijskem usmerniku, da sem videl, kako se obnaša že vgrajeni indikator napetosti akumulatorjev. Dobil sem sledeče:
42 V ... 36,1 V - gorijo vse diode (zelena, rumena, rdeča)
36,0 ... 32,1 V - gorita rumena in rdeča dioda
32,0 ... 3,5 V Smile - gori rdeča dioda

Te meritve se razlikujejo od tistih, omenjenih v navodilih scooterja, ampak izmerjenim verjamem bolj kot tistim na papirju Wink. Glede na rezultate, bo merilec za 10S LiPoly uporaben, ampak ob predpostavki da TAKOJ, ko ostane samo še rdeča dioda, prenehamo z vožnjo!



MERITVE TOKA

Meritve toka sem opravljal s predhodno kalibriranimi DC tokovnimi kleščami na žici med akumulatorjem in regulatorjem. Akumulator je bil pred meritvijo poln, žal pa nisem meril napetosti med vožnjo, iz česar bi lahko ocenil tudi, koliko se sesede napetost na akumulatorju med obremenitvijo (glede na to, da se pri ravnokar napolnjenem akuju ob pospeševanju na polno vseeno zelena lučka ugasne (36,0V) sklepam, da počepnejo na 12V/aku). Rezultati so naslednji:

- speljevanje, pospeševanje: 30 - 33,5 A
- med vožnjo (konstantna, že enkrat dosežena hitrost, ravnina): 18 - 23 A
- stand-by (ključ v ključavnici, vklopljen merilec napetosti): <200 mA

8/7/09
Skiroju sem naredil provizorično strešico na zadnjem kolesu; včeraj sem bil namreč popolnoma pošprican in od peska, ko me je dobil naliv na cesti.
Še prej sem malo stestiral skiro glede kapacitete itd. - sem se z GPSom v žepu vozil okoli, dokler ni začela ob pospeševanjih svetiti rdeča LED (nisem želel uničiti akujev, čeprav bi verjetno lahko naredil še kak kilometer na polovičnem plinu); naredil sem dobrih 9 km s povprečno hitrostjo 20,5 km/h in maksimalno 39 km/h (klanec dol, sicer gre na ravnini nekje okoli 30 km/h). Še vedno čakam na potrditev HC za pošiljanje celic (polnilec se že pošilja ...).


... se nadaljuje ...


LP, Grega



01.jpg
 Opis:
Skiro
 Velikost datoteke:  74.33 KB
 Pogledana:  26 krat

01.jpg



accu.jpg
 Opis:
LiPoly accu, 5S, 5000mAh, 15C/20C, 144x49x40mm, 666g
 Velikost datoteke:  94.66 KB
 Pogledana:  10 krat

accu.jpg



1010Bplus.jpg
 Opis:
Pametni polnilec (300W, 10S, z vgrajenim balanserjem)
 Velikost datoteke:  58.57 KB
 Pogledana:  7 krat

1010Bplus.jpg



Vezava lipoly skuter.pdf
 Opis:
Vezava akumulatorjev 10S3P ter priključkov za balansiranje

Download
 Ime datoteke:  Vezava lipoly skuter.pdf
 Velikost datoteke:  14.58 KB
 Downloadano:  83 krat



Nazadnje urejal/a mucek Sre Jul 08, 2009 10:22 pm; skupaj popravljeno 12 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14555
Aktiv.: 65.33
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 5:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mucek,
Glede baterij nisem na tekočem. Kaj pravzaprav boš pridobil z menjavo baterij? Nekaj na teži dosti kaj drugega verjetno ne? Svinčen akumulator je še vedno najbolj vzdržjiv.
Sicer pa je cena skuterja kar zasoljena. Sad

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 12.62
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 6:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mucek:

Povej, koliko te bodo stali akkuji. Pomoje kar precej?

Še nekaj. Tista stran z 6.5kW motorčkom Twisted Evil . Si že kdaj naročal od tam? Zanima me zanesljivost, cene in poštnina, če gre vse gladko. Tisti motor sploh ne izgleda drag! Sicer povleče še kontroler..

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mirkatmir
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 9:14
Prispevkov: 1876
Aktiv.: 8.42
Kraj: Ribnica (JN75IR)

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 6:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jule je napisal/a:
Še nekaj. Tista stran z 6.5kW motorčkom Twisted Evil . Si že kdaj naročal od tam? Zanima me zanesljivost, cene in poštnina, če gre vse gladko.


Naročil in dobil že preko 25 paketov. Vse gre tako kot mora. Za poštnino poglej na strani, vse piše.

_________________
lp, Miran (Miro - S51SK)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 9:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo:
z menjavo celic bom predvsem pridobil na nižji masi skuterja, nekaj seveda tudi na zmogljivosti in kapaciteti. Vendar glavna mi je masa, saj mi je glavni cilj narediti skuter tako lahek, da ga lahko jaz ali žena brez problemov primeva in odneseva v stanovanje / službo ...

Jule:
5S /torej 5 zaporednih celic/ LiPoly s kapaciteto 5000 mAh in dovoljenim konstantnim praznilnim tokom 15C /torej 75A/ pridejo slabih 50$. Tisti motor (no, še tudi par drugih) je hudo strupen in če malo pogledaš po forumih so z njim delali zelo hude električne bicikle - po mojih pojmih je celo malo prehud ... Smile So pa cene na hobbyking napram našim res nore. Tudi ko prišteješ carino in davek (no, zavisi predvsem od sreče a carinijo ali ne - še niti ne toliko od zneska, kot so imeli izkušnje drugi ... Smile ) je cena ohoho nižja kot pri nas.

LP, Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4049
Aktiv.: 18.17
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 9:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mucek . Kako pa je z navorom pri nižjih obratih tam nekje 120obr ?
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 9:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno misliš ta motor iz HC, ne tega original na skuterju?
Po podatkih ima 130 obratov na volt in ga lahko napajaš z največ 6S LiPo celicam (torej max. napetost okoli 25V); 130 obratov na volt je precej (zelo) nizka vrednost in po mojem je navor tudi pri nižjih obratih kar dober, dokler seveda ne greš v neke ekstreme ... Kot sem našel nekaj predelav koles s tem motorjem, so bili povsod uporabljeni dvojni prenosi.
Dejansko s tem motorjem praktičnih izkušenj nimam, mogoče pa kdaj še pridejo! Smile

LP, Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 12.62
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 9:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mucek je napisal/a:

če malo pogledaš po forumih so z njim delali zelo hude električne bicikle -
LP, Grega


Tudi jaz sem začel danes projektirati električni bicikel. Sicer ne bo tako strupen Very Happy Na avtoodpadu sem za 15€ dobil elektromotor od ventilatroja nekega volvota. Po videzu sodeč ima cca 300W. Mi je pa všeč, ker ko ga z roko vrtiš, čutiš zelo močno trzanje. Zelo dober bo.

Izmeril sem ga, in ima 1800 obratov/min na 12V v prostem teku. Za na kolo 24 col je to precejšen izziv postavit. Vrtelo bo malo koleščke obsega 25cm - premer cca 6cm (od vozičkov) in kolo bo drsalo na sprednje kolo. Tako bi po izračunih dobil 27km/h. Dovolj(preveč) za tako moč. Sem pa lahek(55kg + 40Ah akku) Jutri začnem montirati na kolo. Sprva bo samo On off stikalo (+še en preklop s preduporom, ker je že na motorju). Če bo vredu bo še pwm regulator.

Zdi se mi pa nemogoče montirati tisti motor, ki doseže 6500rpm. Kakšen prenos? Že z mojim 1800rpm bi na veliko kolo od kolesa bilo nemogoče narediti verižni prenos z samo dvema zobnikoma.

_________________
lp Jure
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Perhan
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Mar 2008 20:04
Prispevkov: 191
Aktiv.: 0.97
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mucek, pa res verjameš prodajalcu, da ima ta stvar 98% izkoristek? Whistle
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boco
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 9:42
Prispevkov: 919
Aktiv.: 4.13
Kraj: Ptuj/Kranj/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 10:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče še moj prispevek, da se boste lažje odločili pri nakupu iz Hobbykinga. Jaz sem prejšnji teden ravno dobil pošiljko ( že 8 ali 9 paket), ki se je tokrat (drugič) zaustavila na carini . No pa ni bilo neke krize. Za paket vrednosti 50€ sem plačal 10€ carine z DDV + 5 € poštnine (no to mi ni všeč, ker sem jo že enkrat plačal) . Turnigy...kar nekaj brezkrtačnih motorjev tega proizvajalca sem že kupil in moram rečti, da sem z vsemi zelo zadovoljen, prav tako regulatorji. Je pa res, da je motor, ki ga je pripel mucek prava "zver" za zeeeelo malo denarja.
LP

Boris
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4049
Aktiv.: 18.17
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 10:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi ga imel za to GORILAZZ Dancing
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 06, 2009 8:32 am    Naslov sporočila:  Nadgradnja e-skiroja Odgovori s citatom

mod, briši prosim, da ne bo podvojeno - bom pisal v prvi prispevek ...

Nazadnje urejal/a mucek Pon Jul 06, 2009 10:49 am; skupaj popravljeno 3 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16
Prispevkov: 16777190
Aktiv.: 75306.81

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 06, 2009 9:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2751
Aktiv.: 12.35
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 06, 2009 9:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LEDuser je napisal/a:
lucca brassi je napisal/a:
Jaz bi ga imel za to GORILAZZ Dancing


Tudi jaz sem razmišljal o tem Twisted Evil
Sem pa pred kratkim videl v "najboljšem sosedu Tehnika" Sea-Doo podvodni skuter za 150€ kar se mi zdi zelo poceni. Mislim da bi me izdelava prišla mnogo več Confused


Jaz sem pa ravno prejšnji teden dobil cenik izposoje Seabob podvodnih skuterjev... 300€ na dan, 700€ na vikend... Shocked Kar naj jih imajo (originali pridejo okoli 10k$).

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 06, 2009 10:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LP!

Ne, GoPed še nisem videl, mi pa izgleda nekaj podobnega kot ta, ki sem si ga omislil jaz - ista velikost gum, verižni prenos ... Edino cena je precej višja - možno, da so kitajci kopirali tega Smile.
Ta, ki te skiroje (pre)prodaja pri nas, jih sicer dobi iz Nemčije, poreklo je pa še vedno poševnooko Smile.

LP, Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Naslednja
Stran 1 od 19

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group